Gå til innhold

Flink Pike-boka

Idril_M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, damer! Koselig å se at jeg får besøk selv om jeg ikke er så aktiv utenfor egen dagbok for tiden. :klem:

I dag skriver vi under kjøpspapirene på leiligheten. Kjempespennende. Er også utrolig spent på å møte selger, for hun hadde veldig god kunstsmak! :fnise:

Er det bare meg som er utrolig pysete når det kommer til frisører? No offence, Annie, men jeg synes yrkesgruppen din er litt skummel. Ikke skummel som i at de er uvennlige eller noe, men skummel i den forstand at jeg føler meg av og til litt dømt fordi jeg klipper meg så sjelden. Litt dømt for at jeg ikke holder frisyren min i orden og oppdatert. Derfor får jeg høy terskel for å bestille time. Det er mye greiere hvis jeg får mannet meg opp til en drop-in, for da går det så fort. Jeg har ingen problemer med selve klippingen, altså, og etterpå er det jo kjempeherlig å ha nytt og fresht hår. Bortsett fra den gangen hodet mitt så ut som en bowlingball etterpå og frisøren var så kul at jeg ikke turte å si fra... :sjenert:

Det er de store verdensproblemene som tas opp her. Ikke tvil på det, damer! :hoho:

Frisører er kjempeskumle!!! Er helt enig med deg! Er en grunn til at jeg klipper meg 2 (maks) ganger i året og tar det selv resten... Det som er mest irriterende er at det er så få som virkelig hører på kunden, men som i stedet gjør det de vil selv. :slåss: Greit at vi ofte vet bedre, men da må man ha en dialog om det og heller råde kundene i stedet for å gjøre som man selv vil. Da kommer ikke kundene igjen nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeheldig med frisøren min. HUn vet at jeg ikke er noe flink til å somle meg dit, og liker å ha det så enkelt som mulig. Jeg lar henne alltid få frie tøyler, og blir kjempefornøyd. Det hjelper beldig på å gå til frisøren at hun er moren til venninnen til snuppa og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :vinke:

Det blir lite oppdateringer på meg her inne for tiden, men er nå på en liten runde og deler ut litt for tidlig påske- :klemmer:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er her, Multi! :klem:

er ikke så fornuftig i dag. det er egentlig gjennomgangstema for alle fridagene mine. jeg burde kunne fylle dem med noe fornuftig hvis jeg ikke skal fylle dem med jobb. jeg burde strengt tatt fylle dem med jobb, men finner ingen 20% stilling jeg kunne tenke meg. jeg lar meg selv nemlig være en smule mer kresen enn tidligere og har derfor bestemt at jeg ikke skal jobbe i matbutikk eller storkiosk. jeg blir alt for paranoid av ransfaren. en klesbutikk hadde vært morsomt, men alle krever at man skal være veldig opptatt av klær, og selv om jeg egentlig er det så har jeg ikke råd til å følge noen stil og da blir jeg utelukket på det. i tillegg er det vanskelig å finne noe som kun er en dag i uken og ikke et par kvelder og en lørdag. :sukk:

men nå er det helg og snart kommer Helten til å ringe og spørre om vi skal handle sammen, for det gjør vi som regel. og så bør værgudene helst vært snille i morgen for å veie opp for det triste været denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hadde aldri i livet gått med på å synge til singstar. Ikke jeg heller for den saks skyld. :ler:

Ikke min greie heller :fnise:

Hei, damer! Koselig å se at jeg får besøk selv om jeg ikke er så aktiv utenfor egen dagbok for tiden. :klem:

I dag skriver vi under kjøpspapirene på leiligheten. Kjempespennende. Er også utrolig spent på å møte selger, for hun hadde veldig god kunstsmak! :fnise:

Er det bare meg som er utrolig pysete når det kommer til frisører? No offence, Annie, men jeg synes yrkesgruppen din er litt skummel. Ikke skummel som i at de er uvennlige eller noe, men skummel i den forstand at jeg føler meg av og til litt dømt fordi jeg klipper meg så sjelden. Litt dømt for at jeg ikke holder frisyren min i orden og oppdatert. Derfor får jeg høy terskel for å bestille time. Det er mye greiere hvis jeg får mannet meg opp til en drop-in, for da går det så fort. Jeg har ingen problemer med selve klippingen, altså, og etterpå er det jo kjempeherlig å ha nytt og fresht hår. Bortsett fra den gangen hodet mitt så ut som en bowlingball etterpå og frisøren var så kul at jeg ikke turte å si fra... :sjenert:

Det er de store verdensproblemene som tas opp her. Ikke tvil på det, damer! :hoho:

Så enig, så enig. Kan gå i flere måneder og håpe på ledig drop in time, jeg! Sist måtte jeg avfinne meg med å få time morgenen etter, da var det så nødvendig at jeg bare måtte! Poden har det på samme måte, der klarte vi oss med 15 minutters venting i dag - akkurat passe!

Jeg er her, Multi! :klem:

er ikke så fornuftig i dag. det er egentlig gjennomgangstema for alle fridagene mine. jeg burde kunne fylle dem med noe fornuftig hvis jeg ikke skal fylle dem med jobb. jeg burde strengt tatt fylle dem med jobb, men finner ingen 20% stilling jeg kunne tenke meg. jeg lar meg selv nemlig være en smule mer kresen enn tidligere og har derfor bestemt at jeg ikke skal jobbe i matbutikk eller storkiosk. jeg blir alt for paranoid av ransfaren. en klesbutikk hadde vært morsomt, men alle krever at man skal være veldig opptatt av klær, og selv om jeg egentlig er det så har jeg ikke råd til å følge noen stil og da blir jeg utelukket på det. i tillegg er det vanskelig å finne noe som kun er en dag i uken og ikke et par kvelder og en lørdag. :sukk:

men nå er det helg og snart kommer Helten til å ringe og spørre om vi skal handle sammen, for det gjør vi som regel. og så bør værgudene helst vært snille i morgen for å veie opp for det triste været denne uken.

God kveld, Idril!

For deg som er så engasjert må det vel gå an å finne en endags jobb :) Skjønner at du ikke har lyst på en kassejobb en dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er over og har gått over i ferieuke. Helten jobber disse dagene før helligdagene, så han håper nok at jeg skal gjøre noe fornuftig utav dem. :ler: Men heimen ser faktisk ikke så ille ut. Hovedsaklig fordi vi tok en litt spontant pizzafest på lørdag, så det ble en del panikkvasking. :hoho: Men festen ble skikkelig vellykket, selv om jeg ble gruset i TP. Men jeg gruste forrige gang, så det går vel opp i opp.

Må forresten tipse om en av mine yndlingstegneserier. Jeg har to yndlinger, men den andre får jeg presentere en annen gang. I dag er det "Rose is Rose". Den handler om Rose og hennes familie og den gjør varmt rundt hjerteroten. Tegnestilen er kul og tegneren kommer stadig opp med nye synsvinkler (bokstavelig talt) som jeg ikke har sett i andre serier. I tillegg er poengene ofte søte, tankefulle eller bare morsomme. Rose har et alter ego, "Vicki, the biker", som får henne til å være tøff når hun egentlig ikke tør og ellers spise mye chili. Jeg tror de fleste har en skjult kraft inni seg som gjør at man klarer å ta seg sammen når det gjelder. For min del hjelper det som regel å sammenlikne meg selv med noen andre. Litt sånn "hvis h*n klarer det så klarer jeg det". Barnslig, men det fungerer.

Jeg tenker ofte på den ideelle Idril. På ting ved meg selv som jeg vil jobbe med. Nå for tiden opptar det meg å være en god arbeidstaker, men tidligere har det vært en del rundt å bli mindre sjenert og akseptere meg selv som den jeg er. Det er ikke spesielt å si seg fornøyd med seg selv. Ikke si at man er perfekt, men anerkjenne at man er bra nok. Jeg gjør øvelser der jeg forsøker å gå i gjennom mine gode egenskaper og anerkjenne dem. Jeg er for eksempel empatisk, smart og nesten alltid blid. Tre ting av mange. Det blir jo vanskelig å ikke konkludere med at jeg er rimelig ålreit! Og det er jo de fleste. Når møtte du sist noen som du ikke kunne finne gode egenskaper ved?

Det er viktig for meg å finne ro ang den jeg er. Jeg gikk i mange år og var misfornøyd og hadde lav selvtillit. Selvtilliten bobler fremdeles ikke over, men det er få ting som er mindre sjarmerende enn folk som først fisker etter komplimenter for deretter å trekke dem ned i søla. Jeg prøver å være bevisst den jeg er. Det er så mange som prøver å trekke det i tvil at jeg, eller noen andre, er bra. Jeg har svidd meg et par ganger på å ta feil av mennesker. Jeg har kjempet med nebb og klør for noen som har vist seg å ikke være verdt det. Men jeg vil heller bli skuffet tusen ganger enn å bli kynisk. Jeg liker å ha tro på mennesker. Jeg liker å være litt naiv. Jeg liker å drømme om en bedre verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte på den ideelle Idril. På ting ved meg selv som jeg vil jobbe med. Nå for tiden opptar det meg å være en god arbeidstaker, men tidligere har det vært en del rundt å bli mindre sjenert og akseptere meg selv som den jeg er. Det er ikke spesielt å si seg fornøyd med seg selv. Ikke si at man er perfekt, men anerkjenne at man er bra nok. Jeg gjør øvelser der jeg forsøker å gå i gjennom mine gode egenskaper og anerkjenne dem. Jeg er for eksempel empatisk, smart og nesten alltid blid. Tre ting av mange. Det blir jo vanskelig å ikke konkludere med at jeg er rimelig ålreit! Og det er jo de fleste. Når møtte du sist noen som du ikke kunne finne gode egenskaper ved?

Det er viktig for meg å finne ro ang den jeg er. Jeg gikk i mange år og var misfornøyd og hadde lav selvtillit. Selvtilliten bobler fremdeles ikke over, men det er få ting som er mindre sjarmerende enn folk som først fisker etter komplimenter for deretter å trekke dem ned i søla. Jeg prøver å være bevisst den jeg er. Det er så mange som prøver å trekke det i tvil at jeg, eller noen andre, er bra. Jeg har svidd meg et par ganger på å ta feil av mennesker. Jeg har kjempet med nebb og klør for noen som har vist seg å ikke være verdt det. Men jeg vil heller bli skuffet tusen ganger enn å bli kynisk. Jeg liker å ha tro på mennesker. Jeg liker å være litt naiv. Jeg liker å drømme om en bedre verden.

Du har så mange kloke tanker, Idril :klemmer:

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Skiftet helt arbeidsmiljø når jeg var godt over 30, og det fikk en veldig positiv innvirkning på meg.

Endret av kamela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker å lese de filosoferingene dine over livet jeg. Ofte blir jeg sittende igjen å tenke over det du har skrevet. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å lese de filosoferingene dine over livet jeg. Ofte blir jeg sittende igjen å tenke over det du har skrevet. :klemmer:

Fellestrekk for deg og Idril, det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei damer!

Koselig å høre at du liker filosoferingene mine, InLove. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dem, men det er godt å få skrevet ned sånne tanker.

I dag synes jeg synd på Helten min. Jeg sliter nemlig litt med å 100% stole på p-pillene mine. Rent rasjonelt vet jeg jo at jeg ikke er gravid, men i det siste har min paranoia fått leve litt vel fritt. Hovedgrunn: jeg har vært småkvalm i en uke. Resultatet ble at midt i en "House M.D"-episode i går kveld buste jeg ut med en lang paranoid tale om at jeg var gal og helt sikkert ikke gravid, men jeg innbilte meg likevel at jeg var gravid. Stakkars Helten. Han tok det veldig pent og sa så nonchalant han bare kunne at han ikke kom til å stresse før jeg hadde tatt en test. Klokt og rasjonelt. Heldigvis har han sett meg være irrasjonell før. :fnise: Resultatet ble at vi hadde en god prat om barn og graviditet og vi er skjønt enige om at nå skal vi være egoister i noen år. Resultat nr. 2: da jeg våknet i dag var jeg ikke lenger kvalm.

Stakkars Helten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har har en rolig Helt ved din side :klemmer:

Kanskje litt nerver i forbindelse med at det er så mye som skjer nå med jobb og flytting, og at det ihvertfall ikke er planlagt barn akkurat nå :)

Godt at kvalmen har gitt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...