Gå til innhold

Hvilke sjokolade har minst kalorier?


Gjest Gjest_Synne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig

Sånn går det når søtstoff er mye søtere enn sukker. Jeg synes det da er bedre å spise litt av en god sjokolade, enn å trykke i meg en hel "lett" sjokolade. Si hva du vil om atkinssjokolader, de er ikke like gode som freia sine mørke sjokolader med kandisert appelsin..mmmmhm....

Du kan jo prøve å spise 100 gram av en maltitolsjokolade en gang, da kommer magen din til å høres ut som en zoologisk hage hele kvelden. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg har veldig lyst på sjokolade spiser jeg bamsemums. De er geniale fordi de bare inneholder 19 kcal per stk, og man blir kvalm ganske raskt hvis man spiser for mange..

En liten pose med Maltesers er mindre en 100 kcal, og de er DEN beste sjokalden synes jeg da.. kan sikkert spise 5 poser, så bare kjøp en !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Milkyway veier lite og har ikke så høyt kaloriinnhold som mange andre sjokolader. Husker ikke nøyaktig hvor mye det er i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har veldig lyst på sjokolade spiser jeg bamsemums. De er geniale fordi de bare inneholder 19 kcal per stk, og man blir kvalm ganske raskt hvis man spiser for mange..

Stemmer det virkelig at de bare har 19 kcal per stk? Jeg mente jeg har regnet ut at de har 47 eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det virkelig at de bare har 19 kcal per stk? Jeg mente jeg har regnet ut at de har 47 eller noe slikt.

Tja, har i grunnen aldri regnet på det selv. Gikk på GR-kurs for 2 år siden, og det var der jeg hørte det. Mener det var kurslederen som sa det, men har som sagt ikke regnet på det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Stemmer det virkelig at de bare har 19 kcal per stk? Jeg mente jeg har regnet ut at de har 47 eller noe slikt.

Nei, de har mer enn 19 kcal. Husker ikke hvor mye, men regnet det ut en gang. Nærmere 35 kcal. mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, har i grunnen aldri regnet på det selv. Gikk på GR-kurs for 2 år siden, og det var der jeg hørte det. Mener det var kurslederen som sa det, men har som sagt ikke regnet på det selv.

Det kan nok ikke stemme nei.. Det er 420 kalorier per hundre gram og en slik bamse er ganske tung. Mener det er et sted mellom 40 og 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest ^^
Det kan nok ikke stemme nei.. Det er 420 kalorier per hundre gram og en slik bamse er ganske tung. Mener det er et sted mellom 40 og 50.

Jeg har også hørt at det er 19 kcal per bamsemums :) det er ikke så mye. Dessuten er 420 kalorier per 100 gram mye mindre enn vanlig sjokolade! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten pose bamsemums à 125 g inneholder 525 kcal,

en stor pose à 250 g inneholder 1050 kcal, ikke vet jeg hvor mange bamser hver av disse inneholder, men det er jo da en rask sak å regne ut kcal pr stk neste gang noen sitter med en pose foran seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har mer enn 19 kcal. Husker ikke hvor mye, men regnet det ut en gang. Nærmere 35 kcal. mener jeg å huske.

Nå har jeg regnet det ut! 33,6 kcal per bamse, så da er hvertfall jeg feilinformert. En bamse veier i snitt 8 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er nevnt før, men jeg nevner det allikevel. I det nyeste Det Nye følger det med et prøvenr. av Shape Up. Der er det en sjokoladeguide. Den tar for seg mange forskjellig og det står bl.a. antall kalorier per. stk. og hvor mye fett den inneholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Mulig det er nevnt før, men jeg nevner det allikevel. I det nyeste Det Nye følger det med et prøvenr. av Shape Up. Der er det en sjokoladeguide. Den tar for seg mange forskjellig og det står bl.a. antall kalorier per. stk. og hvor mye fett den inneholder.

Oj, kan du, eller noen andre, overføre dette hit? :):sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest_alexandra_*

Nyere forskning viser at Kalorier ikke har så mye å si om man legger på seg eller ikke. Det som er viktig er å holde blodsukkeret på et stabilt nivå. Når man får høyt blodsukker så er det fordi kroppen omdanner det man har spist til fett og lagrer det. Mørk sjokolade har like mange kalorier som lys sjokolade i mange tilfeller, men mørk sjokolade gir deg ikke høyt blodsukker. Så finn en mørk sjokolade på 75% og gå NUTS. Det er mye bedre enn potetgull eller annet godteri iallefall :P Ha det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere forskning viser at Kalorier ikke har så mye å si om man legger på seg eller ikke. Det som er viktig er å holde blodsukkeret på et stabilt nivå. Når man får høyt blodsukker så er det fordi kroppen omdanner det man har spist til fett og lagrer det. Mørk sjokolade har like mange kalorier som lys sjokolade i mange tilfeller, men mørk sjokolade gir deg ikke høyt blodsukker. Så finn en mørk sjokolade på 75% og gå NUTS. Det er mye bedre enn potetgull eller annet godteri iallefall :P Ha det gøy.

Og har du kanskje en link til en rapport av denne "nyere forskningen"? Kalorier er det som i bunn og grunn teller mest, uansett. Underskudd = vekttap, overskudd = vektøkning. Selvfølgelig er det ikke lurt å kødde for mye med blodsukkeret, så jeg støtter din påstand om at det er bedre å spise mørk sjokolade, men hvis man i tide og utide går "NUTS" med mørk sjokolade, så vil man legge på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tips for de sjokoladesugne:

På helsekosten får man tak i blant annet Multipower - Power pack De kommer i ulike smaker og varianter. Jeg liker den klassiske best. Inneholder ca. 118 pr. bar om man tar proteinvarianten riktignok. (De har med høyt proteininnhold, noen med karbo etc. Les forpakningen. Men den klassiske er kjempenam.) En bar holder pga. høyt proteininnhold. Jeg blir i hvert fall "mettet" på sukker og sjokolade etter en sånn.

Et annet tips er også fra helsekosten. Nakd bars Spiste min første i går, med smak av banan. Ikke sjokolade riktignok, men det er søtt. Og innmari godt! Og naturlig. Kjøpte denne på Sunkost. 92 kcal pr. bar tror jeg.

Ellers elsker jeg Flapjacks jeg, da... Ikke akkurat slankekost, men inneholder i det minste mye korn og havre, og er ikke sjokolade i så måte... Og for en Flapjack fra helsekosten inneholder den 300 kcal pr. bar. Så det er overkommelig. ;)

Det er mye bra og kalorifattig, eller i det minste med litt annen sammensetning enn kun ren sjokolade å få å helsekosten. Jeg tåler ikke sukkeralkoholer og kunstige søtningsstoffer som maltitol etc. Fruktose går greit. Jeg styrer unna Atkins. Faktisk synes jeg Nutrilett bar med peanøtt er ganske god.

Nei, ingenting slår ekte vare. Jeg elsker sjokolade. Et tips er å kjøpe sjokoladepudding. Hehe. Det er godt, litt kvalmende og ikke aaaalt for kaloririkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

New Energy og Nutrilett karamell inneheld ca 210 kcal. Men Nutriletten har i tillegg vitaminer og proteinar, så den gjev kroppen noko, meir enn berre feitt og sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere forskning viser at Kalorier ikke har så mye å si om man legger på seg eller ikke. Det som er viktig er å holde blodsukkeret på et stabilt nivå. Når man får høyt blodsukker så er det fordi kroppen omdanner det man har spist til fett og lagrer det. Mørk sjokolade har like mange kalorier som lys sjokolade i mange tilfeller, men mørk sjokolade gir deg ikke høyt blodsukker. Så finn en mørk sjokolade på 75% og gå NUTS. Det er mye bedre enn potetgull eller annet godteri iallefall :P Ha det gøy.

Det du henviser til høres ikke ut som forskning i det hele tatt, dette har ihvertfall ikke blitt omtalt i noe seriøst ernærings- eller medisinsk tidsskrift: men vis gjerne hvor du har dette fra....

Og tror du det bare er glukose som kan omdannes til fett? Tror du ikke fett vi spiser kan lagres som fett også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten pose bamsemums à 125 g inneholder 525 kcal,

en stor pose à 250 g inneholder 1050 kcal, ikke vet jeg hvor mange bamser hver av disse inneholder, men det er jo da en rask sak å regne ut kcal pr stk neste gang noen sitter med en pose foran seg ;)

1 stk bamsemums er ca 10 gram (dvs 42 kcal), men den med mørk sjokolade (hvis den fortsatt finnes) har bare ca 33 kcal.

(Fra www.somebody.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...