Gå til innhold

Hvilke sjokolade har minst kalorier?


Gjest Gjest_Synne_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Oppe på fjellet der bor det tre trolle

Trollefar og trollemor, og lille ollebolle.

Bø sa trollefar! Bø sa trollemor!

Men den lille ollebolle han sa bare

CUBA - nam nam. Spiste to Cuba i dag, så kan ikke spise noe mer i dag pga det høye kaloriinnholdet

;)

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA :)

Men jeg synes kongen av sjokolade akkurat NÅ er de fylte påskeeggene fra Freia. Spiser de inneimellom, Kjøpte en 4 pk i går, og må faktisk få samboeren min til å gjemme de 3 som er igjen! :)

jeg har gått å siklet på de nå noen dager ja... de ER så gode!! og jeg VET at jeg aldri i verden hadde klart å kjøpe en 4 pk og bare spist ett, så jeg prøver å la være å kjøpe det..

noen som vet hvor mange kcal det er i disse? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsekostbutikker (f.eks Life) har sjokolade uten sukker (men med kunstig søtningsstoff). Noen av de er ganske gode faktisk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

195 kcal. i ett egg. Bare å snu boksen. ;)

har prøvd å holde meg langt unna boksen, så derfor jeg ikke visste, tusen takk for info, det kunne jo vært værre... :sjenert: om jeg hadde klart å bare spise ett da....

Helsekostbutikker (f.eks Life) har sjokolade uten sukker (men med kunstig søtningsstoff). Noen av de er ganske gode faktisk! :ler:

ja, noen av de er innmari gode, også er de mer mettende, selv de lysere variantene, så en liten en holder faktisk.

Men hvordan er kcal-innhold i de da tro? (har ikke noen av de liggende heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å holde meg langt unna boksen, så derfor jeg ikke visste, tusen takk for info, det kunne jo vært værre... :sjenert: om jeg hadde klart å bare spise ett da....

ja, noen av de er innmari gode, også er de mer mettende, selv de lysere variantene, så en liten en holder faktisk.

Men hvordan er kcal-innhold i de da tro? (har ikke noen av de liggende heller)

Har ikke nøyaktig tall, men de er i hovedsak ikke beregnet på de som vil slanke seg, men heller de som ikke kan spise sukker. De har som oftest like mye kalorier som "vanlig sjokolade" dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke nøyaktig tall, men de er i hovedsak ikke beregnet på de som vil slanke seg, men heller de som ikke kan spise sukker. De har som oftest like mye kalorier som "vanlig sjokolade" dessverre :)

søren, det var jo lov å håpe, for noen av de er skikkelig gode. :ler:

Det positive, slik jeg ser det, er at jeg ikke trenger like mye av dem for å dekke søtsuget, så det er enklere for min del å spise kun en liten sukkerfri sjokolade fra helsekost og stoppe der, en det er å spise en vanlig, sukkerholdig sjokolade og ikke bruke resten av kvelden på å hiiige etter mer sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Helsekostbutikker (f.eks Life) har sjokolade uten sukker (men med kunstig søtningsstoff). Noen av de er ganske gode faktisk! :ler:

Inneholder sukkeralkoholer ja. Påvirker ikke blodsukker, så er gull på lavkarbo, men sukkeralkoholer herjer godt med magen, særlig når det blir litt mengder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inneholder sukkeralkoholer ja. Påvirker ikke blodsukker, så er gull på lavkarbo, men sukkeralkoholer herjer godt med magen, særlig når det blir litt mengder ;)

Cavalier sjokolade, som du får på en del butikker (kjøpte senest på Rimi dag) inneholder 470 kalorier pr. 100 gram. Jeg spise en bar på 44 gram i dag, og det tåler magen min.

Har også vært borti sjokolader med kunstig søtstoff på Mega, men 445 kalorier pr.100 gram.

Det geniale med disse sjokoladene er at de ikke påvirker blodsukkeret på samme måte som vanlig sjokolade, så de fleste får ikke suget etter mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan godt være. skal sjekke ut. Sukkeralkoholer har omtrent samme effekt på meg som svisker på speed.

:fnise:

De lager jo drops og sukkererstatning med sukkererstatninger som er fibre eller noe sånt (Fribol fra apoteket), kanskje det kommer sjokolade også snart? Det søtningsmiddelet er iallefall veldig snilt mot magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest sjokohilicer

Sjokoladene som inneholder minst kcal per 100 gram, er Nidars New Energy og Troika, og Japp-sjokoladen :sjokolade: Alle disse er gode! : - D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*
Sjokoladene som inneholder minst kcal per 100 gram, er Nidars New Energy og Troika, og Japp-sjokoladen :sjokolade: Alle disse er gode! : - D

Ja, jeg har kommet fram til det samme :- ) Jeg synes new energyen er skikkelig god, og en sjokolade dekker søtbehovet :popcorn:

Noen andre? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megabite fra Sukkerfritt. Det er en helt vanlig kjekssjokolade som er sukkerfri. Kan sammenlignes med kvikk-lunsj, men denne inneholder kun 118 kalorier per sjokolade :) Dette er sjokoladen jeg sverger til hver gang jeg får lyst på noe søtt :nei:. Ulempen er at den er litt vanskelig å få tak i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er ganske mange sukkerfrie sjokolader i butikkene nå om dagen, synes ikke de smaker særlig godt. Har smakt den Megabite, den var ganske trist i forhold til Kvikklunsj må jeg si.

Testet også ut sukkerfrie sjokolade/peanøtt-cookies her en dag, det er noe av det verste jeg har spist i mitt liv! De smakte - merkelig nok - bare sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...