Gå til innhold

Hvordan bli tøffere til å kjøre bil?

Gjest Usikker sjåfør

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker sjåfør

Ja, det lurer jeg på! Bor i Oslo og det er her jeg skal kjøre, dvs Ring 3, Sinsenkrysset, Carl-Berner osv. Jeg har kjørt litt, men er så nervøs så jeg koser meg ikke! Sitter ganske så anspent....Jeg kjører veldig pent, har sikkert en passiv kjørestil og ligger sjelden mye over fartsgrensene. Har lyst til å bli litt tøffere, snakker ikke aggressiv- og farlig-- kjøring-tøff, men ikke grue meg til hver eneste bil tur.... Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marihan

Jeg tror det eneste som hjelper er å øve masse. Jeg var veldig nervøs i starten og anspente meg veldig da jeg kjørte bil. Da vi flytta til en by, ble det enda verre. Men det eneste som hjelper er å kjøre masse og bli trygg på at en kan kjøre bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det eneste som hjelper er å øve masse. Jeg var veldig nervøs i starten og anspente meg veldig da jeg kjørte bil. Da vi flytta til en by, ble det enda verre. Men det eneste som hjelper er å kjøre masse og bli trygg på at en kan kjøre bil :)

Henger meg på den her! Man må kjøre MYE! Du kan jo begynne å kjøre veldig sent på kveld f.eks da det ikke er så vanvittig mye trafikk, og så la trafikken øke etterhvert.

Det eneste som hjelper er å øve. Hvis man unngår å kjøre om man er nervøs, så blir det iallefall ikke bedre av det!

Man må bare bite tennene sammen og kjøre!!

Lykke til!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på de andre her; masse øving er nøkkelen! Selv var jeg temmelig pysete på vinterføre i mange år, men det har kommet seg veldig, fordi jeg ikke har kunnet unngå å kjøre bil på glatta (bor avsides til og er avhengig av bil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurer jeg på! Bor i Oslo og det er her jeg skal kjøre, dvs Ring 3, Sinsenkrysset, Carl-Berner osv. Jeg har kjørt litt, men er så nervøs så jeg koser meg ikke! Sitter ganske så anspent....Jeg kjører veldig pent, har sikkert en passiv kjørestil og ligger sjelden mye over fartsgrensene. Har lyst til å bli litt tøffere, snakker ikke aggressiv- og farlig-- kjøring-tøff, men ikke grue meg til hver eneste bil tur.... Noen tips?

Jeg var ganske nærvøs i begynnelsen også.

Bytte felt i rundkjøringer, vike for trikken og en veiskjørte gater kan være veldig forvirrende.

Da jeg fikk meg en jobb som krevde at jeg sto opp litt tidlig så bedret alt seg.

Når jeg kjører til jobb om morgenen klokken 06:00 er det ikke en bil å se noe sted, selv ikke nede i sentrum, og da kan du kjøre i ro og fred til du kjenner gatene ut og inn.

Når du er konfortabel med å kjøre da er det mye letter å forholde seg til andre biler på vellkjente veier :D

et annet tips kan kanskje være å kjøpe gps? Det er en mindre ting å tenke på og en mindre ting å stresse med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...