Gå til innhold

Er det noen ord du ikke liker lyden av?

Meaty

Anbefalte innlegg

Snutter - stygt ord bare. Er liksom ikke et ord for meg en gang. Er som å si plinge. Det kommer på en måte bare lyden vi hører "pling" også har vi laget et ord utfra det. Snutter høres liksom ikke helt ekte ut for meg.

Nesebor, øreflipp, øyekrok osv. Forbinder det med ekle bilder jeg får i hodet. At det er buser i nesa, crap i øyekroken. Ikke noe shit med flipp, men. Flipp? Altså, øreflipp? Seriøst?.

Og btw, hvis du skriver en stil som du skal få karakter på. Har det noe å si om du skriver ordet "linker" eller "lenker" ?

Også hater jeg alt som er "sms-språk" eller "gamer-språk". lol, rolf, m8, l8t, wtf,omg osv.

Selv bruker jeg såklart wtf, omg, brb, btw osv. Men er egentlig bare meningsfulle forkortelser i forhold til å si "snx l8er,m8. Gtg" Blir så irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel ikke så mange antipatier, men har et par venninner som ikke kan fordra ordet "menstruasjon" (de vil si "mens" i stedet). Og så hadde jeg en onkel som ble helt gal av at folk kalte et musikkstykke av noe slag for "låt" (han mente det het "sang").

Liker ikke når noen sier at de har mensen-smerter. Det heter mens-smerter, eller menstruasjons-smerter.

Å si at man har mensen-smerter vil si det samme som å si at man har menstruasjonen-smerter, fordi de sier det i bestemt form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
Og så hadde jeg en onkel som ble helt gal av at folk kalte et musikkstykke av noe slag for "låt" (han mente det het "sang").

Jeg liker heller ikke ordet "låt". Ei heller når man omtaler album for "skiver". Men det handler om ordet og assosiasjoner, og ikke lyden, som det vel egentlig spørres om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Musica_*

Det er ikke et ord, men et uttrykk.

Det er så mange som bruker å " sette fokus på" i tide og utide.

Hvorfor brukes ikke å fokusere på istedet?

Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så absolutt.

Servelat - det har jeg aldri spist, mye på grunn av ordlyden.

Det er mange andre ord jeg ikke liker også, men tror det er mest fordi jeg er så lei av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk uttaler ord feil. Det driver meg til vanvidd. For eksempel sier sjeptisk om skeptisk. Også kan jeg virkelig ikke fordra at folk sier "Giske" om ministeren. Altså med G-lyd først. Det uttales med J-lyd. "Jiske". For han har navnet sitt fra øya utenfor Ålesund, som altså heter "Jiske".

Det er mulig han i et forsøk på å være enkelt og grei har sagt at folk godt kan få kalle ham "Giske med G". Men altså... Kan folk la være?! Om ikke annet for min skyld?!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitte. Får grøsninger av det ordet.

Bæsj

Mus

Vorte

Brystvorte. Det har jo vorte i seg

Lever

Kvise

Lættis

Alle engelske ord som er fornorsket. Pøbb høres jo ut som et banneord. Pub, takk.

Kvalm. Det ordet er så kvalmt.

Do

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...