Gå til innhold

Er det noen ord du ikke liker lyden av?


Meaty

Anbefalte innlegg

Det er mulig det er litt snodig, men det er enkelte ord som irriterer meg. Jeg liker f.eks. ikke ordet "gründer". Det er mulig det er fordi det høres tysk ut, det er i hvert fall noe med lyden av det ordet jeg ikke liker.

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig det er litt snodig, men det er enkelte ord som irriterer meg. Jeg liker f.eks. ikke ordet "gründer". Det er mulig det er fordi det høres tysk ut, det er i hvert fall noe med lyden av det ordet jeg ikke liker.

Hva med dere?

Mormoren min liker ikke når jeg sier "gåkk". lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et litt anstrengt forhold til ordet "gunstig". Årsaken er så enkel som at en jeg kjente brukte det i annenhver setning - minst. Jeg ble rett og slett lei det. Et annet ord jeg sliter litt med er ordet "sertifikat". I sin egentlige form er det ikke så ille men jeg har opptil flere familiemedlemmer som klarer å uttale det aldeles feil. De stokker bokstaver i alle retninger og det er utrolig slitsomt når godt voksne mennesker ikke får et såpass vanlig ord riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spedisjon. Høres ut som noen prøver å si ekspedisjon på babyspråk.

Beige, når det uttales beeesj, i stedet for beisj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Slim. Liker egentlig ikke lyden som oppstår når man kombinerer en sj-lyd med l og i. Slik, sliten, slire osv. Men slim er verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Fitte..... (liker ikke lyden av ordet, skulle ønske det fantes et koseligere ord)

* Gebyr/avgift/regning/purring/bot/avdrag/moms (selvforklarende :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel ikke så mange antipatier, men har et par venninner som ikke kan fordra ordet "menstruasjon" (de vil si "mens" i stedet). Og så hadde jeg en onkel som ble helt gal av at folk kalte et musikkstykke av noe slag for "låt" (han mente det het "sang").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessert. Det uttales så forskjellig! "Intrisert", "interrisert" osv. Og dessuten er det vanskelig for mange å huske om det skal være to r'er eller to s'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, enda en, som forsåvidt er verre enn den forrige: skjelvet! Å skjelve, skjelver, skalv, har SKJELVET. Det faller ikke naturlig å si det, men så blir ikke de andre bøyningene du måtte prøve å lage noe bedre heller. Skjølve, skolve... Dumt ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fitte er et stygt ord. Som sagt over: skulle fantes et mye koseligere ord for det:P

Og diarè. Diarè? Ka e det for et ord? Det er en ekkel ordlyd. Sikkert fordi det har fem bokstaver. Kafè er jo kjempefint:) hehe.

Bæsj høres ikke bra ut heller, da ville jeg heller hatt bais:) Det er fint!:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsj høres ikke bra ut heller, da ville jeg heller hatt bais:) Det er fint!:P hehe

Haha, så enig, så enig :fnise: Bruker bais selv, for å formilde det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, enda en, som forsåvidt er verre enn den forrige: skjelvet! Å skjelve, skjelver, skalv, har SKJELVET. Det faller ikke naturlig å si det, men så blir ikke de andre bøyningene du måtte prøve å lage noe bedre heller. Skjølve, skolve... Dumt ord!

Samme med dette-detter-datt-har ?? dotte? Jeg liker ikke "arena" (greit nok i sportssammenheng, men ikke om alt mulig annet). Ikke proaktiv heller. Moteord i nytale-sjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...