Gå til innhold

Aislin`s nattbok

Aislin

Anbefalte innlegg

Natteravnen er faktisk klar for senga.

Frk Fryd har tatt med seg loppa mi ut på tissetur.

Hadde det veldig koselig hos mamma i dag, hele mafian var der, bortsett fra "lillebror". Stakkars den nye kjæresten til søsteren min. Han har litt å venne seg til. Vi ler mye og ingenting er hellig. Vi har alle like dårlig humor og kan snakke om det mest absurde og "personlige" uten at det blir flaut eller ekkelt. For oss i allefall. He he.

Det høres idyllisk ut, men for meg er den måten jeg fungerer best med familien. ...Når jeg kan være morsom og useriøs. Liker ikke at noen pirker i overflaten min, når det gjelder familien, for mye grums.

Men det er godt pakket ned i kasse på loftet :sjenert:

Og kanskje det ikke bare er negativt...å begrave ting i blant. Jeg setter pris på familien min når jeg er sammen med de. Det er det viktigste.

Nattaklem :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig glad for at du fulgte opp mitt eminente ordtrix :ler:

Å gre seg er jo en løsning, dog når børsten stanser opp midtveis støter man jo på visse problemer. Men, hvis og bare hvis, du ønsker å prøve noen produkter kan jeg iallefall anbefale Tigi Bedhead Ego Boost Split end mender & leave in conditioner.

Håper du ha(i)r en god helg iallefall

:)

Eller klipp det bort ;) Ok, kanskje ikke så veldig god ide, jeg angrer litt fortsatt. Sparer for harde livet for å få tilbake det lange håret mitt.

Håper du får en fin helg Aislin :) Pass godt på Frk. Fryd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for at du fulgte opp mitt eminente ordtrix :ler:

Å gre seg er jo en løsning, dog når børsten stanser opp midtveis støter man jo på visse problemer. Men, hvis og bare hvis, du ønsker å prøve noen produkter kan jeg iallefall anbefale Tigi Bedhead Ego Boost Split end mender & leave in conditioner.

Håper du ha(i)r en god helg iallefall

He he, jeg har skikkelig dårlig humor, så jeg syntes ordtriksene våres var hårreisende morsomme :fnise:

Takk for tipset, kanskje skal prøve det.

Eller klipp det bort ;) Ok, kanskje ikke så veldig god ide, jeg angrer litt fortsatt. Sparer for harde livet for å få tilbake det lange håret mitt.

Håper du får en fin helg Aislin :) Pass godt på Frk. Fryd!

Klippe håret? Nei ikke få meg på ville veier, angrer alltid på frisørbesøk. Sparer selv nå, håret mitt rakk meg til :flekke: i sommer. Slemme frisøren lurte meg til å klippe det masse. Det må jo finnes noe midt i mellom...

God helg til dere begge :klemmer:

Jeg gjør ingenting i kveld, så kommer nok til å luske rundt her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det veldig koselig hos mamma i dag, hele mafian var der, bortsett fra "lillebror". Stakkars den nye kjæresten til søsteren min. Han har litt å venne seg til. Vi ler mye og ingenting er hellig. Vi har alle like dårlig humor og kan snakke om det mest absurde og "personlige" uten at det blir flaut eller ekkelt. For oss i allefall. He he.

Sånn er det i familien min også. STOR gjeng, mye leven og latter, samt en god porsjon med "drittslenging" og enda mer latter.

Kan ikke være lett å komme inn i en sånn gjeng... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det i familien min også. STOR gjeng, mye leven og latter, samt en god porsjon med "drittslenging" og enda mer latter.

Kan ikke være lett å komme inn i en sånn gjeng... :ler:

Ikke alltid lett for nye familiemedlemmer nei,

som du har lest tidligere har jeg min egen måte å se små og store problemer på. Det har jeg nok fra familien. Så hvis noen har gjort en flause blir det ikke glemt, men heller tatt frem i alle anlednigner,

men på en bra måte. Skjønne den som skjønne kan. He he.

Det høyt under taket for å fortelle om ting og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag, søndag...Søndager er den verste dagen i uka,

da har jeg alltid søndagsfølelse. Har hatt det så lenge som jeg kan huske,

kan være forvekslende lik "siste dag i ferien" følelesen. Eller nyttårsaften...for meg er det kjempesøndag...

Søndager har man hele dagen fri, men ingenting er åpent. Så man får ikke gjort noe av det man ikke har rukket å gjøre tidligere i uken. Og dermed ergrer man seg over frimerker som ikke ble kjøpt til brev som skulle vært sendt på torsdag. Da hjelper det lite at postkassen er døgnåpen. Selvfølgelig har man glemt en viktig ingrediens til middagen, mest sannsynlig noe man ikke får tak i bensinstasjonen (eneste alternativ på prærien).

I ungdomstiden kom også fyllesyken, fylleangst og tom lommebok, inn som ett søndagselement. Takk og pris har ikke jeg så ofte besøk av de elementene lengre. Har alltid Loppa i bakhodet når jeg fester, vil ikke snyte henne for søndagsturer. Får litt søndagsangst på andres vegne, når jeg møter familier med sure unger hengene etter opp lysløypa. De kunne sikkert ha satt søndagtur-tvang på listen min.

Men for meg er søndags verst fordi jeg tenker på HELE uken jeg har foran meg. Hvor tidlig man skal opp på mandag, alt man må på jobb og privat. Alle tingene man må ta igjen fra forrige uke.

Etter år med skolegang med og uten trivsel, kjipe sjefer, slitsomme jobber, prøver, kjedelige mandagsmøter, er søndagsfølelsen blitt sittende fast. Det hjelper ikke om jeg gleder meg til jobb, eller noe annet morsomt på en mandag eller resten av uken. Jeg har søndagsfølelsen uansett.

Selvom jeg drar på kino, besøker venner, trener med loppa, osv...søndagsfølelsen og stresset sitter i hodet.

Da synes jeg egentlig det er best å krabbe oppi sofaen med ett pledd, se på dårlige søndagsfilmer, en kopp te og minne meg selv på at jeg ikke trenger å tenke på hele uka på en gang. Prøver å minne meg selv om at jeg ikke trenger å gjøre noe idag, det er trossalt søndag.

Loppa er sliten og fornøyd etter turen vår, og jeg kjenner søndagsfølelsen begynner å slippe. I morgen er det mandag, da har jeg ikke søndagsfølelse i det heletatt.

:hund::sjokolade::kaffekopp: :lese: :hallo::vinke::sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen søndagsfølelsen din ja. Vi får prøve å kose oss som best vi kan, ingen vits å ta sorgene på forskudd, bedre å kose seg og slappe av når man faktisk kan. Håper du klarer å kose deg litt resten av søndagskvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg drev for meg selv, hadde jeg kun fri på søndager. Da var søndag den verste dagen jeg visste om. Kun den ene dagen i uka til å ta igjen alt med Prinsessa, husarbeid, samvær med familien, fri til å ligge på sofaen, samt lage en god middag eller måtte bort på middag, bursdager etc.. Det var bare slitsomt.. Så jeg skjønner hva du mener... :sukk:

Men i morra er det mandag :juhu:

:roll:

Endret av Annie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg drev for meg selv, hadde jeg kun fri på søndager. Da var søndag den verste dagen jeg visste om. Kun den ene dagen i uka til å ta igjen alt med Prinsessa, husarbeid, samvær med familien, fri til å ligge på sofaen, samt lage en god middag eller måtte bort på middag, bursdager etc.. Det var bare slitsomt.. Så jeg skjønner hva du mener... :sukk:

Men i morra er det mandag :juhu:

:roll:

Kjenner det igjen. Når jeg jobbet i butikk, var det verst.

Men selv nå, som jeg sjelden trenger å stå opp tidlig på mandager,

eller ikke har hatt en spesiell travel uke, sitter den følelsen i.

Men i dag er det mandag :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
tenke tenke tenke--puh

Skal gi det et hint : ulykkestall

Håper du har en fin mandag, iallefall bedre enn søndag!

Kjenner absolutt til følelsen, på søndag merker man godt at helga er snart over, og man må tilbake til hverdagen. Dette var iallefall ille mens jeg gikk på skolen. Det gjør jeg jo forsåvid enda da, men på en annen måte Så selv syns jeg faktisk det er best å ikke ha så mange planer på søndagen, for da går tida så utrolig mye fortere...Hvis man er hjemme, og sløver i sofaen virker blir det liksom litt mere søndag igjen. Og mer tid til å smågrue seg litt til evt ting man har planlagt på mandagen. Og hvor tidlig man må opp, og hvor lenge det er til fredag ;)

Men nå er det faktisk mandag, mandagen er faktisk snart over. Så det kommer seg absolutt! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner det igjen. Når jeg jobbet i butikk, var det verst.

Men selv nå, som jeg sjelden trenger å stå opp tidlig på mandager,

eller ikke har hatt en spesiell travel uke, sitter den følelsen i.

Men i dag er det mandag :duskedame:

Fint at det er noen som liker mandager da ;) Denne mandagen har riktignok ikke vært så ille som mandager vanligvis er, ettersom jeg ikke var på jobb. Tirsdager blir uansett ikke like ille, ettersom det da er en dag mindre igjen til helga, så den blir aldri like kjip og tung som mandag.

Har du oppdaget www.questionablecontent.net foresten Aislin? Du må begynne på begynnelsen altså, ellers forstår du ikke pointet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi det et hint : ulykkestall

Håper du har en fin mandag, iallefall bedre enn søndag!

Kjenner absolutt til følelsen, på søndag merker man godt at helga er snart over, og man må tilbake til hverdagen. Dette var iallefall ille mens jeg gikk på skolen. Det gjør jeg jo forsåvid enda da, men på en annen måte Så selv syns jeg faktisk det er best å ikke ha så mange planer på søndagen, for da går tida så utrolig mye fortere...Hvis man er hjemme, og sløver i sofaen virker blir det liksom litt mere søndag igjen. Og mer tid til å smågrue seg litt til evt ting man har planlagt på mandagen. Og hvor tidlig man må opp, og hvor lenge det er til fredag ;)

Men nå er det faktisk mandag, mandagen er faktisk snart over. Så det kommer seg absolutt! :danse:

:klø: må rett og slett gi opp. Jeg klarer ikke koden, må nok begynne med noe lettere. Røverspråk eller noe lignende. Hihi.

Jepp, nå er snart mandagen over. Og tirsdager er en bra dag. Begynner å bli klar for senga. Men spørs om jeg får sove...har jo ikke løst koden din.

Klem :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det er noen som liker mandager da ;) Denne mandagen har riktignok ikke vært så ille som mandager vanligvis er, ettersom jeg ikke var på jobb. Tirsdager blir uansett ikke like ille, ettersom det da er en dag mindre igjen til helga, så den blir aldri like kjip og tung som mandag.

Har du oppdaget www.questionablecontent.net foresten Aislin? Du må begynne på begynnelsen altså, ellers forstår du ikke pointet :)

Nei, har ikke vært borte i siden. Var såvidt inne å tittet isted,

dette skal jeg undersøke nærmere.

Er forresten veldig glad for at jeg ikke er i dine sko når det gjelder skotten,

har en skikkelig greie for skotsk aksent. Jeg og en venninne snakker om å reise til Skottland i april/mai. Tror det kan bli en prøvelse for meg. Knis.

Håper du føler deg litt bedre nå, siden Ansjoni har synget for deg og sendt deg nettkyllingsuppe.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skotsk er jo kjempestilig!! Skulle bare ønske jeg skjønte hva de sa... :fnise: Vel, det er vel ikke så ille, men det er ikke den letteste dialekten å forstå.

Sitter og gruer meg til å reise hjem senere i dag... Vil være lengre i sol og varme.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke vært borte i siden. Var såvidt inne å tittet isted,

dette skal jeg undersøke nærmere.

Er forresten veldig glad for at jeg ikke er i dine sko når det gjelder skotten,

har en skikkelig greie for skotsk aksent. Jeg og en venninne snakker om å reise til Skottland i april/mai. Tror det kan bli en prøvelse for meg. Knis.

Håper du føler deg litt bedre nå, siden Ansjoni har synget for deg og sendt deg nettkyllingsuppe.

Klem

Bare pass på at du ikke bytter ut .net med .com i den linken. Da blir det plutselig et heeeelt annet innhold ;) Da er det fare for moderering og det hele :fnise:

Synes absolutt dere burde reise til Skottland. Vil på det varmeste anbefale mitt elskede Edinburgh, vakker og stemningsfull by. Glasgow er eminent for shopping, men pen kan den ikke akkurat kalles. Highlands og Isle of Skye er helt klart også verdt et besøk. Jeg var på Isle of Skye mens jeg bodde der. Der finner du vakker og vill natur og slott. Et av dem er til og med bebodd. Det morsomste der var jo når du kjører mellom de små byene på øya så har du ødemark nesten så langt øyet kan se, plutselig midt i verste ødemarka, bare heier og støvete landevei så langt øyet kan se, da møter du en typisk britisk telefonkiosk, midt ute ingenmannsland. Den er forøvrig godt kjent og blir nevnt i turistbøker.

Jeg føler meg bedre, men blir hjemme i dag også. Formen er slett ikke på topp, fryser fortsatt og stemmen er borte. Bedre å ta en dag til hjemme og kanskje bli frisk, framfor å gå på jobb og så hangle i lange tider framover. Har ikke sovet stort i natt heller.

Skotsk er jo kjempestilig!! Skulle bare ønske jeg skjønte hva de sa... :fnise: Vel, det er vel ikke så ille, men det er ikke den letteste dialekten å forstå.

Sitter og gruer meg til å reise hjem senere i dag... Vil være lengre i sol og varme.. :sukk:

Skotsk og irsk aksent er helt nydelig. Nå er det ikke så vanskelig å forstå folk i Edinburgh, Glasgowdialekten er litt verre, for ikke å snakke om når du kommer opp i Highlands og Islands. Da snakker vi uforståelig. Jeg elsker den skotske aksenten og er fryktelig svak for skotter i kilt og white tie. Yummy!

Føler med deg Annie, skulle gjerne hatt litt sol og varme selv, samtidig så er jeg såpass misunnelig på deg at min hele og fulle sympati får du ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
:klø: må rett og slett gi opp. Jeg klarer ikke koden, må nok begynne med noe lettere. Røverspråk eller noe lignende. Hihi.

Jepp, nå er snart mandagen over. Og tirsdager er en bra dag. Begynner å bli klar for senga. Men spørs om jeg får sove...har jo ikke løst koden din.

Klem :sjenert:

Hehe, har du ikke hørt om rot 13 altså? Ellers så er det bare meg som har vært for mye inne på div newsgrupper, hehe. Iallefall, her er en link :

http://www.degraeve.com/rot13.php

Håper du fikk sove litt likevel, forresten :)

Jeg sov utrolig bra i natt. Vanligvis våkner jeg tusen ganger om natta, for å drikke, gå på do, se på klokka o.l, men kan ikke huske at jeg har våkna i natt. Vel, glasset på nattbordet var tomt, så noe våken har jeg vel vært, men ikke så det plaget meg. Men om jeg er så uthvilt og produktiv i dag gjenstår vel å se

;)

Ha en strålende tirsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig grinete nå :kjempesinna:

Skrev ett laaaaaaangt innlegg, så ble det borte før jeg fikk postet det.

Så jeg tar kvelden nå og forteller om dagen i morgen.

Klem til dere som titter innom :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...