Gå til innhold

Aislin`s nattbok


Aislin

Anbefalte innlegg

Hei allesammen!

Tenkte på å skrive en blogg, men en dagbok passer meg bedre. Håper noen kan finne mine vimsete tanker, Helt ordinære og magiske hverdag noe å lese om.

Blir nok en nattbok, for jeg får ikke sove for tiden. Men skal besøke den på dagtid også. Gleder meg til å lese deres bøker også.

Kanskje sove litt nå?

Vi snakkes...

- Aislin

Endret av Aislin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, et nattmenneske :) Er det frivillig eller ufrivillig? Jeg elsker å være våken om natten, spesielt når det er såpass fint vær at man kan gå ut og se på stjernene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, et nattmenneske :) Er det frivillig eller ufrivillig? Jeg elsker å være våken om natten, spesielt når det er såpass fint vær at man kan gå ut og se på stjernene.

Heisann!

Er vel ett nattmenneske frivillig og ufrivillig. Jeg trives best om natten, hjernen min funker bedre da. Hender jeg tar med meg bikkja ut i natten og ser på

stjernene faktisk. Elsker spesielt høstnetter, den første frosten og den karakteristiske høstlukten...lukter nesten som noe brenner.

Men etter får mange søvnløse netter har jeg en tendens til å bli litt sommerfugl....Så ideelt sett burde jeg sove om natten.

Klem

Endret av Aislin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en dag...

Våknet lettere til sinn enn på lenge. De siste dagene har jeg vært litt

trist, det har noe med at de som er deg nærmest kan såre deg mest også.

Lang historie. Jeg deler hus med en venninne, vi har bodd sammen så lenge at vi har blitt som ett gammelt ektepar. Og ektepar får knuter på trådene...hehe

Hun er ikke nattemenneske selv, men min romstering rundt i huset i natt vekket henne. Og vi hadde en god prat på morgenkvisten. Det hører til historien at vi ikke er kjærester, selvom jeg tror familien min tviler på det.

Det ser jo ikke bra ut. 29 år singel og bor sammen med en venninne. Har prøvd å forklare at hvis jeg hadde vært lesbisk, hadde jeg ikke hatt problemer med å fortelle det. Men prater for døve ører, de får tro hva de vil.

Takk og pris for at min firbente prinsesse følger døgnrytmen til matmor, først nå har hun begynt å strekke på kroppen. Blikken hennes sier at det er på tide med dagens første tur.

Deretter skal jeg rydde her, og barbere leggene.....får besøk i dag. Har ikke sett Vegard siden i vår, spennende å se om hjertet kommer til å slå litt fortere...Er ikke sikker på om jeg vil starte noe nytt. Men trenger litt kos og nærhet kjenner jeg.

- Aislin

Endret av Aislin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en våkenatt....

Stresser og ser på klokken, nå burde jeg virkelig sove.

Skal være hos søsteren min klokka 7 imorgen. Tanteungen min er syk

og hun begynte på skolen denne uken. Godt å slippe fravær første uken,

så da får jeg være en god storesøster.

Litt sliten etter besøk...siden jeg har kastet ut dobbeltsengen for å lage garderobe. En 90 cm stålseng fra Ikea anbefales ikke for to. Skjønner ikke helt hva jeg gjør, han er 22 år er en gutt til sinns. Da snakker jeg Xboks, paintball. osv...

Alikevel trives jeg så godt sammen med han, blir litt fnisete og fjortis selv.

Jeg forteller meg selv at de er ok og ha ett forhold uten fremtid. Alikevel

blir jeg stresset når han sier han ikke har funnet jenta han vil ha kjæreste-forhold. Er jeg rar? Som vil ha ett uforpliktende forhold til en ung gutt, men samtidig vil høre at han mener jeg er den rette. Jeg tror jo ikke han er den rette. Slutte å analysere er nok lurt.

Kanskje prøve å sove litt, hvis piraten er på bedrings vei, blir det nok mange timer med fekting og tegnefilm i morgen (med tanteungen..ikke elskeren..hahah)

- Aislin

Endret av Aislin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig søsteren din er som har deg :)

Synes ikke du er rar jeg. Jeg hadde en kamerat jeg sov over hos jevnlig. Han var overhodet ikke min type, ikke en fyr jeg ville hatt et forhold til overhodet. Likevel var det kjipt når han snakket om andre jenter og ga klart uttrykk for at han og jeg ikke var noe å satse på. Det er kanskje litt dumt, men tror det er ganske typisk jente å tenke sånn. (Jeg hater å innrømme at jeg innerst inne er jente ;) ) Selv om man ikke er interessert selv så er det ikke noe festlig å høre at man ikke er aktuell. Det er vel noe med stoltheten tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig søsteren din er som har deg :)

Synes ikke du er rar jeg. Jeg hadde en kamerat jeg sov over hos jevnlig. Han var overhodet ikke min type, ikke en fyr jeg ville hatt et forhold til overhodet. Likevel var det kjipt når han snakket om andre jenter og ga klart uttrykk for at han og jeg ikke var noe å satse på. Det er kanskje litt dumt, men tror det er ganske typisk jente å tenke sånn. (Jeg hater å innrømme at jeg innerst inne er jente ;) ) Selv om man ikke er interessert selv så er det ikke noe festlig å høre at man ikke er aktuell. Det er vel noe med stoltheten tenker jeg.

Hei Enigma!

Godt svart. Må vel innrømme at jeg også er en jente når det gjelder...

Er født i vekten, leste et sted en gang at vektkvinner svever lett fra forhold til forhold, anser seg ikke som romantikerer, men er alltid på utsikt etter mannen i sitt liv...tror det er litt meg.

- Aislin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp gjort et forsøk på å nyte ett glass vin,

men en lykkelig hundehale sendte vinen og glasset i været. Vin på salong bordet, i sofaen, på teppet, laptopen og mobilen.

Noen ganger forstår jeg hvorfor en del hunderaser ble kupert tidligere.

Så jeg prøver igjen, denne gangen med vin i en kaffekopp....ikke så lett for Loppa og treffe. Skjønt det gir ikke helt det samme følelsen av luksus da, føler meg litt "whitetrash" her nå, men alkohol stanken i sofaen og billig rødvin i en kopp. Kan nesten like greit droppe levende lys også. Heller få meg en sånn caps med plass til ølbokser og sugerør. :hund:

Det har ikke helt vært dagen, følte meg kreativ i dag og tok med meg bikkja og kameraet ut i solskinnet. For å se om jeg fikk noen fine bilder. Men i forsøk

på å sitte på huk og knipse, trodde loppa det var en lek. Hoppet meg over ende i gjørmedam. Jeg reddet kamera, men var klissvåt og møkkete. :dåne:

Ellers har dagen forløpt som normalt. Var på speedshopping kvart på seks og

kjøpte en bukse som skal leveres på mandag.

Og angrer bittert på 20-pakningen jeg røyket på onsdag....røykplasteret svir og jeg tenker kun på røyk.

- Aislin

Endret av Aislin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som om den dagen var den beste nei, men den var i hverfall morsom å lese om... :ler:

Vin i kaffekopp er ikke überstilig akkurat... :fnise: men jeg syns du skal droppe ølcapsen ;)

Velkommen til nabolaget :roser:

(er også et nattdyr, selvom jeg går og legger meg nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som om den dagen var den beste nei, men den var i hverfall morsom å lese om... :ler:

Vin i kaffekopp er ikke überstilig akkurat... :fnise: men jeg syns du skal droppe ølcapsen ;)

Velkommen til nabolaget :roser:

(er også et nattdyr, selvom jeg går og legger meg nå)

He he...ser humoren i det hele selv, og venter litt med den ølcapsen.

Uansett hyggelig å få svar fra nabolaget. Du får ha en god natt,

skal prøve å tvinge meg under dyna selv snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp gjort et forsøk på å nyte ett glass vin,

men en lykkelig hundehale sendte vinen og glasset i været. Vin på salong bordet, i sofaen, på teppet, laptopen og mobilen.

Noen ganger forstår jeg hvorfor en del hunderaser ble kupert tidligere.

Så jeg prøver igjen, denne gangen med vin i en kaffekopp....ikke så lett for Loppa og treffe. Skjønt det gir ikke helt det samme følelsen av luksus da, føler meg litt "whitetrash" her nå, men alkohol stanken i sofaen og billig rødvin i en kopp. Kan nesten like greit droppe levende lys også. Heller få meg en sånn caps med plass til ølbokser og sugerør. :hund:

Det har ikke helt vært dagen, følte meg kreativ i dag og tok med meg bikkja og kameraet ut i solskinnet. For å se om jeg fikk noen fine bilder. Men i forsøk

på å sitte på huk og knipse, trodde loppa det var en lek. Hoppet meg over ende i gjørmedam. Jeg reddet kamera, men var klissvåt og møkkete. :dåne:

Ellers har dagen forløpt som normalt. Var på speedshopping kvart på seks og

kjøpte en bukse som skal leveres på mandag.

Og angrer bittert på 20-pakningen jeg røyket på onsdag....røykplasteret svir og jeg tenker kun på røyk.

- Aislin

:fnise: Unnskyld at jeg ler, jeg vet at sånne dager er mye morsommere å lese om, eller tenke på i ettertid. Håper dagen i dag blir litt bedre da. Ny dag, nye muligheter vet du :)

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Unnskyld at jeg ler, jeg vet at sånne dager er mye morsommere å lese om, eller tenke på i ettertid. Håper dagen i dag blir litt bedre da. Ny dag, nye muligheter vet du :)

He he...bra min dag morer dere. Jeg har mange sånne dager,

og jeg skal holde dere oppdatert. :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har latsjuken i dag.

Har vært ute med bikkjer og sluppet ut hesten, men sneket meg under dyna igjen. Har lusket litt rundt og moret meg med dagbøker og tråder her inne.

Ser noen er mere aktive en andre "tar av meg hatten, eller hadde gjort det om jeg hadde hatt..."

Slåss mellom pliktfølelsen om å gjøre husarbeid eller snike meg under dynen igjen. Kan sverge at dynen roper på meg.

Skjønner ikke hvorfor jeg får så dårlig samvittighet for å dyne`n litt

på en søndag. Jeg har jo ikke noen familiære plikter. Mistenker at det er innprentet skyldfølelse fra barndommen. Ha Ha.

Noen som minner meg på at det er morsdag i dag. Mamma sier at morsdag er noe tull, men jeg får nok høre det om jeg ikke stikker innom med en blomst....

Så da er det vel bare å spørre Frk fryd som ligger å sover om hun kan kjøre sin gode venninne på plantasjen.

Dessuten har mamma tilbudt meg andelshøner...som egentlig er ett års påtvungne egg for 1000 kr. Men har valgt å se på det som fjernadopsjon av høner og insisterer på å plukke meg ut to høner og døpe de.

Loppa får bli hjemme selvom hun elsker å bli med til "Kråke(les Høne)slottet",

min 40 kg firbente muskelbunt elsker å se på hønene, hun er snill mot alle dyr. Men Kråkeslottets engleaktige lassiehund med kamphundpersonlighet flyr på loppa stakkars. Så hun får bli hjemme.

Så dagsplanen blir:

1. Kose litt med dyna :sove:

-Fore og lufte bikkjer

2. Bokstavelig talt hoppe over skittentøyet.

3. Plantasjen. :reise:

4. Mammabesøk og høneadopsjon. :smilyblomst::kaklehone:

- Søndagtur med loppa

5. Møkke stall

6. KG-forum/klesvask :hallo:

-Fore bikkjer og hest

6. Loppas kveldstur :hund:

Resten tar jeg som det kommer, jeg har jo tross alt latsjuken i dag.

- Aislin

Endret av Aislin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he...bra min dag morer dere. Jeg har mange sånne dager,

og jeg skal holde dere oppdatert. :rope:

:juhu:

Må kommentere den lista di.. Hadde jeg hatt latsjuken hadde jeg vassa gjennom skittentøyet, har ikke ork til å hoppe da gitt... Ellers sto det imponerende mye på den. Har forresten vært i stallen i dag jeg også, men har bare børsta en Dølahest som RØYTER!! og salet på, sånn at Prinsessa fikk ridetimen sin :) Kjekt med familie med hester :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu:

Må kommentere den lista di.. Hadde jeg hatt latsjuken hadde jeg vassa gjennom skittentøyet, har ikke ork til å hoppe da gitt... Ellers sto det imponerende mye på den. Har forresten vært i stallen i dag jeg også, men har bare børsta en Dølahest som RØYTER!! og salet på, sånn at Prinsessa fikk ridetimen sin :) Kjekt med familie med hester :tommelopp:

Den lista røyk elegant ikke går. Ringte mamma, hun var forkjøla og ergo døende..ingen blir sååååå syk som mamman min. He he. Verre ble det etter hun utdannet seg til sykepleier i voksen alder. Selv en forkjølelse kan være symptomer på en tidlig stadium av diverse kreftformer. Så jeg ble under dyna jeg. Deilig! Mamma kan få blomst en annen dag, tror ikke hun var så lysten på besøk oppi denne grusomt skumle forkjølelsen. Fleipen om at det kanskje var hønsinfluensa falt ikke i god jord, men klarte ikke å dy meg. :fnise:

Jeg fikk vasket en maskin...det jeg skal ha på meg i dag :ler:

Deilig med hest. Snublefot røyter også noe fryktelig også. Han får du høre mere om i dagens innlegg....

Uansett, takk for besøk Annie :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot pleier jeg å kalle datteren min. Hun kan stå rett opp og ned og falle... Enda verre er det når hun går.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snublefot pleier jeg å kalle datteren min. Hun kan stå rett opp og ned og falle... Enda verre er det når hun går.. :ler:

Egentlig er det Frk fryd, hun jeg deler hus med som er snublefot. Så jeg kjenner typen...kan snuble fordi teppet er for flatt.

Men hesten er ikke noen araber akkurat, men en ganske klumsete traver,

så syntes navnet er passende når vi er venner. Når vi ikke er det er han hissigfot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du høres grusomt flink ut til å ha latsyken gitt. Jeg fikk gjort...eh....hmm....ok, jeg fikk satt på en vask og trent (jeg hadde ikke noe valg, time med PT) og bortsett fra det fikk jeg kun stirret tomt på pc og tv. Det ble litt bedre da jeg kom hjem fra PT-time for da fant jeg ut at jeg får besøk i slutten av uka og var helt nødt til å begynne på ryddinga.

Håper du får en fin uke :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ være flink i dag, og det stresser meg... Pakke for 4 og rydde hus før vi reiser i morra. Det å være borte er morsomt, men det er ikke like morsomt å pakke og klargjøre alt her hjemme.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...