Gå til innhold

Aislin`s nattbok


Aislin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fint at du fikk sove i natt. Sov som en stein selv, og våknet noenlunde uthvilt. Tror det må ha vært noe i luften i går. Lenge siden sist jeg sovnet like lett, og sove like tungt.

Jeg bytter gjerne bort litt guttejente-fakter mot en litt mer feminin framferd. Guttene jeg liker har visst en tendens til å like å være mannen i forholdet og være den som ordner det praktiske. Selv har jeg aldri vært prinsessetypen, selv om jeg har hatt mine jentete perioder selv.

Da jeg var liten hadde jeg to venner i barnehagen, ei tøff og litt bøllete jente, og en "venninne" som egentlig var en gutt som var 10 ganger mer prinsesse enn meg. Utenom barnehagen lekte jeg kun med gutter, og fikk virkelig gjennomgå hvis jeg prøvde meg på noen primadonnanykker.

Skal passe niesen min i morgen kveld. Regner riktignok med at hun er noe roligere enn din lille pirat ettersom hun bare er så vidt over året, og i utgangspunktet skal sove når jeg blir alene med henne. Koselig er det nå med tantebarn, lell.

Håper du får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å skrive noen ord i dagboka mi mens Loppa kommer med

noen høyfrekvente bjeff her. Hun har løpetid og skal ut HELEtiden. Skulle aldri lært den bikkja og bjeffe på kommando. Det var slik hun fant ut hun hadde stemme og at hun kan komme med noen ultrasoniske lyder som nesten sprekker trommhinnen til mutter`n.

Ironisk nok kan hun lage de mørkeste og mest skumle bjeffene, når hun f.eks skal skremme uskyldige forbipasserende eller hvis naboen har hendene fulle på glattis..i mørket! Og bikkja er svart....

Men vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne, hun lyser opp dagen, er min beste venn og alltid en grunn til å komme seg ut av døra. Det er stygt å si det, men de dagene kjemien i hodet drar meg lengst ned i mørket, er hun den eneste som holder meg igjen...halmstrået mitt. Verken familie eller all verdens venner hjelper da, men Loppa har bare meg. Livet har vært relativt stabilt i de 3 årene jeg har hatt henne, men noen opp og nedturer har hun blitt med meg gjennom også. De har bare ikke vært så høye eller dype som "i verste fall".

Livet er ikke så verst :banantroll:

Dagen i dag har vært super, Tanteungen har vært her. Han ble hoppende glad når jeg hentet han i barnehagen. Vi har lekt Cowboy med nyinnkjøpte kruttlapp-pistoler (og har derfor kjøpeforbud fra moren hans, frem til bursdagen) Tanteunger er til for å skjemmes bort! Ellers har vi kosa og sett på tegnefilm.

Tanteungen er kjørt hjem, Snublefot har fått høy og står i boksen, så nå gjenstår det bare å gi etter for Loppa. Ut på tur i tåka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk sove i natt. Sov som en stein selv, og våknet noenlunde uthvilt. Tror det må ha vært noe i luften i går. Lenge siden sist jeg sovnet like lett, og sove like tungt.

Jeg bytter gjerne bort litt guttejente-fakter mot en litt mer feminin framferd. Guttene jeg liker har visst en tendens til å like å være mannen i forholdet og være den som ordner det praktiske. Selv har jeg aldri vært prinsessetypen, selv om jeg har hatt mine jentete perioder selv.

Da jeg var liten hadde jeg to venner i barnehagen, ei tøff og litt bøllete jente, og en "venninne" som egentlig var en gutt som var 10 ganger mer prinsesse enn meg. Utenom barnehagen lekte jeg kun med gutter, og fikk virkelig gjennomgå hvis jeg prøvde meg på noen primadonnanykker.

Skal passe niesen min i morgen kveld. Regner riktignok med at hun er noe roligere enn din lille pirat ettersom hun bare er så vidt over året, og i utgangspunktet skal sove når jeg blir alene med henne. Koselig er det nå med tantebarn, lell.

Håper du får en fin dag :)

Hallo!

Supert med litt søvn for oss nattemennesker.

I går la jeg meg sent og våknet grytidlig i dag, med vond hals. Tror det er noe som går.

Været har vært nydelig i dag, men har vært lat og har ikke kommet meg ut på langtur med Loppa ennå. Men hun vært like lat som meg i dag. Hvis jeg er forkjølet eller noe lignende. Ligger hun ved siden av meg og sover heletiden, akkurat som hun tror det hjelper, hehe. Kan jo komme av at det er litt deilig at matmor sitter og slapper av, ikke stresser rundt. Vi har bare vært utenfor døra. Hihi.

Merkelig det der...å føle seg for jentete eller for guttete. Jeg har tidligere blitt dumpet fordi vi ikke hadde felles interesser. Har alltid sett de for seg med mere sporty(les gutte)jenter.

Samtidig er nok feminitet noe jeg innimellom skjuler meg bak. En dyp kløft, flørtende, til tider litt for sexuell... Jeg tiltrekkes av gutter som "kan mere enn meg". Jeg liker at gutter er sterkere en meg, kan lære meg noe og føle at de tar vare på meg. Da kan jeg skjule at jeg er grublende, til tider dominerende og innesluttet.

Men merker at jeg har blitt mere jordnær de siste årene. Når jeg fikk meg hund hadde jeg verken vindjakke eller sko uten hæl. Det siste året har jeg kommet hjem fra handleturer med superundertøy fremfor kjoler. Jeg trener bikkja i lydighet og bruksøvelser, i ett mer mannsdominert miljø og trives med det. Jeg er ikke typen som bruker sminke i skogen.

Det er viktig for meg å finne en som har noen av de samme interessene og verdiene som meg. Og det er faktisk den mere jordnære siden av meg som er viktigst da. En som kanskje er interessert i bikkjer, jakt (noe jeg ikke kan noen om) og fiske. Kunst, bøker og de aller dypeste samtalene kan jeg ha med en venninne.

Rocka musikere har jeg fått nok av...

Tar meg i å lure på hva det er som får meg til å trives så godt sammen med V.

Han er iallefall ikke typen jeg normalt tiltrekkes av. Han er yngre enn meg på alle måter. Men når jeg er sammen med han er jeg glad. Tror ikke han forventer seg verken det ene eller det andre. Det får meg til å slappe av. Han drar meg med ut å spiller paintball, det er greit at jeg synes det gjør fryktelig vondt og ganske morsomt. Jeg blir glad av å være sammen med han, men det skremmer meg at jeg noen ganger har sommerfugler i magen. Vi har ingen fremtid. Og jeg klarer ikke la være å analysere alt heeeletiden.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Helt enig med deg at natten er den beste tiden på døgnet, spesielt om høsten. Jeg simpelthen elsker høsten, spesielt når det regner og blåser skikkelig ute. Er man et innemenneske så er man et innemenneske!

Hei, forresten

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg at natten er den beste tiden på døgnet, spesielt om høsten. Jeg simpelthen elsker høsten, spesielt når det regner og blåser skikkelig ute. Er man et innemenneske så er man et innemenneske!

Hei, forresten

:)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker så godt å lese i denne boka her, må alltid innom og kikke om det har kommet nye innlegg når jeg logger meg på KG. Forstår deg godt når det gjelder V. Det er egentlig ganske godt med sånne mennesker man kan slappe helt av med, nettopp fordi de ikke har noen forventninger. Deilig når folk kan få deg til å tenke på noe annet, og som gjør deg glad bare ved å være den de er. Jeg har også en tendens til å analysere alt, absolutt hele tiden. Skulle gjerne funnet en kur mot det der. Så lenge du har det bra tror jeg ikke du skal bekymre deg. Bare slapp av og nyt det så lenge det varer. (Lettere sagt enn gjort, jeg vet.)

Håper du fikk en fin Valentine's day. Det virker ikke som om dagen var så aller verst? Happy Valentine's day! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker så godt å lese i denne boka her, må alltid innom og kikke om det har kommet nye innlegg når jeg logger meg på KG. Forstår deg godt når det gjelder V. Det er egentlig ganske godt med sånne mennesker man kan slappe helt av med, nettopp fordi de ikke har noen forventninger. Deilig når folk kan få deg til å tenke på noe annet, og som gjør deg glad bare ved å være den de er. Jeg har også en tendens til å analysere alt, absolutt hele tiden. Skulle gjerne funnet en kur mot det der. Så lenge du har det bra tror jeg ikke du skal bekymre deg. Bare slapp av og nyt det så lenge det varer. (Lettere sagt enn gjort, jeg vet.)

Håper du fikk en fin Valentine's day. Det virker ikke som om dagen var så aller verst? Happy Valentine's day! :blomst:

Koselig at du liker å lese boka mi, ditto.

Antianalyse-kur hadde ikke vært så dumt nei:-)

Happy Valentine til deg også!

:roser:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste rapport fra det lille huset på prærien:

:dronning: KLATRER IKKE I TRÆR....

(Apropos jentejenter, Enigma..hehe)

Gleden var stor når jeg fikk tilbud om ha en nydelig hest på låns 4 dager i uka,

akkurat som jeg hadde ønsket meg! helt siden jeg for noen år siden tok ett ridekurs (meg og ca 10 jenter under 8 år...en annen historie).

Perfekt siden Snublefot har flyttet inn i en stall/ombygd låve 20 meter fra huset mitt. At snublefot av og til er hissigfot, som har resultert i blåmerker, knall og fall, er en utfordring jeg er villig til å ta.

Til og med når han jagde meg rundt i eplehagen gikk det helt fint. :ler: Jeg ville ri, han ville spise. Opp klokken 7 om morgenen for å fore hest, og at jeg blir litt bundet til gården på grunn av plikter er det verdt.

MEN det store problemet og skåret i gleden er en stige :heks:

Jeg kan kjøre alle slags berg og dalbaner oppover , nedover og på hodet. MEN jeg klarer ikke gå mer en to trinn opp på en stige. Så når høsten kom og vi fikk høyloft i stallen fikk jeg ett problem. Noe jeg har løst med å få Snublefot`s rette eier eller Frk Fryd om å ta ned masse høy til meg, så jeg har høy til frokost, middag og kveld.

Men i dag hadde jeg helt glemt det, siden ikke jeg hadde tatt han ut eller ridd i dag. Så når jeg somlet meg ut i stallen for å gi matmons mat var det ikke høy der. I tillegg var jeg litt sent ute, så Snublefot var fryktelig sulten, sparket i boksen og ga meg beskjed.

Frk Fryd var på besøk hos moren sin og ingen nabo hjemme. Flaut.

Her er hva som skjedde:

1. Et trinn opp stigen, 2 trinn, 3 trinn, og ned igjen.

2. Bytte ut den skumle stigen med tre med i en i aluminium, 3 trinn opp...

sikker på at den kommer til å knekke eller velte.

3. Ned igjen :tristbla:

4. Av en eller annen grunn virker det logisk å ta av seg skoene å prøve igjen....

5. 5 trinn i sokkelesten, er klam og svimmel. Kan se høyet innerst på høyloftet, innser at jeg kanskje kan klare et par trinn til, men det er minst 4 trinn igjen og kommer aldri til å komme meg ned igjen.

6. Av en eller annen grunn er en ting verre en å klatre i stiger, nemlig klatre ned igjen.

7. Angrer bittert på at jeg ALDRI har klatret i trær.

8. Sikker på at hesten ler av meg.

9. Gir opp begge stigene og henter gardintrappa, prøver å fiske ned høy med en kost, mens jeg tviholder meg til gitteret på hesteboksen. Mangler teleskop og en to meter lengre kost.

10. Gir opp.

11. Ringer til Frk Fryd, og klager min nød. mens jeg bestikker Snublefot med ett par visne gulrøtter.

Enden på visa er at Frk Fryd som er like glad i dyr som meg, går fra middagsbordet for å kjøre opp til meg å hente høy og reise tilbake til middagen.

Det er "bare" 15 min å kjøre, men alikevel. Er det mulig å være så klønete :fnise:

Hun tok det heldigvis bra, hun har sett meg prøve og gå opp stiger før. Bortsett fra at det var kjipt å forstyrre en familiemiddag må jeg bare le av det hele, så typisk meg. Og trøster meg med at det er første gang jeg har glemt høyet, så forhåpentligvis husker jeg det heretter.

Jeg har hørt rykter om at det er muligheter for at det blir bygd en trapp opp dit, jeg krysser fingrene.

Ellers har dagen vært grei, vi skal bestille en pizza og kose oss enda det er torsdag. Så lurer jeg jammen på om jeg skal sette fra meg Pc`en en time å spille litt gitar, det kan jeg nemlig .

:sexy:

- Aislin

Endret av Aislin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Unnskyld, men jeg holder på å dø av latter her jeg sitter. Ikke så mye på grunn av situasjonen, men på grunn av måten du beskriver det på. Helt genialt :) Jeg har store problemer med stiger selv, og kunne nok fått like absurde tanker som deg hvis jeg hadde måttet klatre opp en stige for å komme opp på et sånt loft. Så heldig du var som fikk Frk Fryd til å hjelpe deg :)

Det er vanlige hverdager det er best å kose seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Unnskyld, men jeg holder på å dø av latter her jeg sitter. Ikke så mye på grunn av situasjonen, men på grunn av måten du beskriver det på. Helt genialt :) Jeg har store problemer med stiger selv, og kunne nok fått like absurde tanker som deg hvis jeg hadde måttet klatre opp en stige for å komme opp på et sånt loft. Så heldig du var som fikk Frk Fryd til å hjelpe deg :)

Det er vanlige hverdager det er best å kose seg på!

:fnise:

Godt det ikke er bare meg som har et traumatisk forhold til stiger da, og bra du ser det på min måte. Jeg liker å tro at humoren min er en god side, livet blir

morsommere sånn. Kunne se det komiske i hverdagens små og store problemer. Siden søstrene mine er lik meg der blir det mye latter. Og det kan bli litt mye for tanteungen, stakkars. :nei: "Dere to!!!(uansett hvor mange av oss det er..) le lite, ikke høyt" pleier han å si.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Hehe, måtte fnise litt av stigehistorien din :) ler absolutt med deg og ikke av deg - har høydeskrekk selv og hadde nok ikke vært noe særlig tapper når det kom til å bestige stiger selv. Godt det ordna seg til slutt :)

"le lite, ikke høyt??" nei, det syns jeg ikke var noen god ide. Ja til rungende og høylytt latter! Jeg har en ikke helt mild latter selv. Har ganske sær og barnslig humor, men det hender jo det er noen som ler. Som regel meg selv, og jeg ler høyt ;) hehe, neida. Når jeg setter i gang med å le, pleier som regel noen andre å le også, mest fordi de syns jeg har rar latter. Er litt stolt av at jeg har klart å få alle i salen under en revy til å le uten å stå på scenen ;)

Enig med enigma at det er vanlige hverdager det er best å kose seg på, men nå er det snart helg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, måtte fnise litt av stigehistorien din :) ler absolutt med deg og ikke av deg - har høydeskrekk selv og hadde nok ikke vært noe særlig tapper når det kom til å bestige stiger selv. Godt det ordna seg til slutt :)

"le lite, ikke høyt??" nei, det syns jeg ikke var noen god ide. Ja til rungende og høylytt latter! Jeg har en ikke helt mild latter selv. Har ganske sær og barnslig humor, men det hender jo det er noen som ler. Som regel meg selv, og jeg ler høyt ;) hehe, neida. Når jeg setter i gang med å le, pleier som regel noen andre å le også, mest fordi de syns jeg har rar latter. Er litt stolt av at jeg har klart å få alle i salen under en revy til å le uten å stå på scenen ;)

Enig med enigma at det er vanlige hverdager det er best å kose seg på, men nå er det snart helg! :ler:

Latter er absolutt viktig. Jeg har en tendens til å se det komiske i en situasjon, når andre ikke gjør det. Da kan det være vanskelig å holde igjen latteren. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag, nye muligheter...hvem fant på den frasen?

Snakk om forventningspress... jeg klarer ikke alltid "å gripe dagen". Enkelte ganger foretrekker jeg å utsette ting til i morgen, som burde gjøres i dag.

Denne dagen har ikke vært den beste hittil. Jeg våknet opp med angst i dag,

helt uten grunn. Hater de dagene. Så kommer stresset i hodet, tror stresset kommer av angsten, ikke det som skaper angsten. Men er ikke sikker.

Jeg vet jeg burde ringe venninnen min, har ikke vært flink til ringe henne denne uken (det forventes en tlf-samtale pr dag). Mamma var muggen i telefonen i går, har ikke orket å finne ut hvorfor. Søsteren min ringte i sted, det skyldes visst en kaffe vi ikke var bedt på, som vi ikke stakk innom for å få tidligere i uka. Skjønne det, den som kan :klø:

Sovet dårlig i natt, og tydeligvis stått opp feil bein.

Frk Fryd er på jobb, så jeg skal snart ut på tur med både Loppa og Lynet. Tror jeg skal ha Lynet i bånd, han er litt våryr. Så da håper jeg 40 kg løs hunnhund og 50 kg hannhund i bånd oppfører seg bra. Kanskje det hjelper på humøret :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter...hvem fant på den frasen?

Snakk om forventningspress... jeg klarer ikke alltid "å gripe dagen". Enkelte ganger foretrekker jeg å utsette ting til i morgen, som burde gjøres i dag.

Denne dagen har ikke vært den beste hittil. Jeg våknet opp med angst i dag,

helt uten grunn. Hater de dagene. Så kommer stresset i hodet, tror stresset kommer av angsten, ikke det som skaper angsten. Men er ikke sikker.

Jeg vet jeg burde ringe venninnen min, har ikke vært flink til ringe henne denne uken (det forventes en tlf-samtale pr dag). Mamma var muggen i telefonen i går, har ikke orket å finne ut hvorfor. Søsteren min ringte i sted, det skyldes visst en kaffe vi ikke var bedt på, som vi ikke stakk innom for å få tidligere i uka. Skjønne det, den som kan :klø:

Sovet dårlig i natt, og tydeligvis stått opp feil bein.

Frk Fryd er på jobb, så jeg skal snart ut på tur med både Loppa og Lynet. Tror jeg skal ha Lynet i bånd, han er litt våryr. Så da håper jeg 40 kg løs hunnhund og 50 kg hannhund i bånd oppfører seg bra. Kanskje det hjelper på humøret :hund:

Jada, det heter seg det. Ny dag, nye muligheter, og det fungerer fint det hvis man har det sånn noenlunde bra og klarer å være litt optimistisk. Jeg foretrekker vel så gjerne: Hvorfor gjøre i dag, det du kan utsette til i morgen? Lenge leve latskapen :sjarmor: Det er ikke alltid man har overskuddet til å ta tak i ting, gripe dagen osv. Da er det like greit å utsette det til en dag man har ork, humør og overskudd.

Trist å lese at du ikke har en god dag, får håpe en tur ut i frisk luft og sol kan gjøre dagen din litt bedre. Hvis det er sol på dine kanter da, vel og merke. Stell litt ekstra pent med deg selv på en dag som i dag og ikke stress med ting du ikke har overskudd til. Da blir dagen bare enda verre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til skriving her da!!! :dåne: Skal kommentere mer når jeg kommer hjem, men vil gi deg en :klem: siden dagen har starta så dritt...

:roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var da voldsomt til skriving her da!!! :dåne: Skal kommentere mer når jeg kommer hjem, men vil gi deg en :klem: siden dagen har starta så dritt...

:roser:

Heisann!

Må stå på litt her mens du er borte,

jeg er trossalt "sjenert"..

:klemmer: og :sol: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Enigma, Sola har vært her i dag også.

Prærien er nærmere Oslo enn man skulle tro :hallo:

Humøret kom seg etter en tur med vofsene, de koste seg i sola. Vi ruslet opp i lysløypa, men var litt for mye is til å gå innover. Deilig å ta seg en tur på dagtid i uka, da kan bikkjene rase fra seg og vi har skogen nesten for oss selv.

:sol::sol::sol:

Akkurat i dag var jeg ekstra glad for det. Sola skinte ganske bra. De eneste solbrillene jeg fant, var noen enorme grønne briller jeg ikka kan huske at jeg har kjøpt. Jeg så ut som lille kylling. Men de gjorde nytta se og det var deilig ute i dag.

Har brukt en time på gre ut floker av håret mitt, prøver å huske når jeg fant ut at det var en god idè å IKKE gre håret sitt etter jeg har vasket det.

3 hårvasker til så hadde det blitt dreads. Litt vel freaka selv for meg.

Nå skal jeg rydde litt opp her. Deretter stikke bort til mamma og ta det kaffekoppen det er så mye "fuzz" om.

Rødvin, pc`en i fanget og en film når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Har selv flokete og stusselig hår når det er vaska (sånn er det visst med langt) men alt ordner seg med en leave in ;) har du prøvd noe sånt? ellers venner man jo seg til det mest, mår man har hatt langt hår i en (h)årrekke. knis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv flokete og stusselig hår når det er vaska (sånn er det visst med langt) men alt ordner seg med en leave in ;) har du prøvd noe sånt? ellers venner man jo seg til det mest, mår man har hatt langt hår i en (h)årrekke. knis.

Kanskje ikke så dumt nei,

Det hjelper jo generelt å gre seg da. he he.

Tar seg ikke ut å gå rundt som et bustetroll, begynner jo å dra på (h)åra.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...