Gå til innhold

knipetak eller annet for å sette på dekkene


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Husker at min far brukte kjetting på dekkene opp til hytta, og kalte det knipetak. Finnes det løsninger som selv mor klarer å fikse? Som ikke krever noe særlig?*not handy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Det finnes, håper jeg, -og jeg brukte slike mye før da vi bodde ved en bratt bakke. Veldig enkle og supersmarte. (Jeg var tilogmed høygravid og alene i bilen da jeg brukte dem!)

Men,husk at de heter ikke knipetak for ingenting- de skal kun brukes i bratte kneiker, ikke på vanlig vei.

Har ikke hatt bruk for slike de siste årene, men du kan kanskje søke på Claes Ohlsson eller Biltema. De burde ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det finnes, håper jeg, -og jeg brukte slike mye før da vi bodde ved en bratt bakke. Veldig enkle og supersmarte. (Jeg var tilogmed høygravid og alene i bilen da jeg brukte dem!)

Men,husk at de heter ikke knipetak for ingenting- de skal kun brukes i bratte kneiker, ikke på vanlig vei.

Har ikke hatt bruk for slike de siste årene, men du kan kanskje søke på Claes Ohlsson eller Biltema. De burde ha!

Wow, så bra!! Nå ble jeg glad! Kjipt å ha en fin fjellhytte som man ikke kommer seg opp til. Men kanskje det blir andre boller nå. Og ja, det er VELDIG bratt opp dit, og gjerne litt glatt, og jeg har piggfrie dekk... Så hvis jeg finner noe blir jeg glad.

Får søke der du foreslo, og komme tilbake til deg! Må jo ha en som er superenkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha en som er superenkel.

Ja, dette er faktisk det enkleste jeg har vært borti noen gang - når det gjelder bil. De kan overhode ikke sammenlignes med kjetting.-Håper de finnes enda, men det er jo typisk, når man finner noe som funker, så lages det ikke lenger. :fnise:

Må få høre hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at de kalles "snøkjettinger", og de er litt annerledes enn de jeg brukte, men hvis de er like enkle, så.

De som jeg hadde, var fire breie,flate metalldingser som bare ble hektet på hjulet. Lurer på om de eksisterer enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snøsokker. Utrolig effektive (selv om de ser ut som de skal gjøre det motsatte og at dekkene blir glattere, kjører jeg rett opp isbakken her med dem), og superenkle å sette på, selv for mor. Kan settes på helt skjevt, de retter seg opp selv når du begynner å kjøre. Har dem alltid i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snøsokker. Utrolig effektive (selv om de ser ut som de skal gjøre det motsatte og at dekkene blir glattere, kjører jeg rett opp isbakken her med dem), og superenkle å sette på, selv for mor. Kan settes på helt skjevt, de retter seg opp selv når du begynner å kjøre. Har dem alltid i bilen.

Er det det samme som Snow sock? Som i linken over.

Hvor har du kjøpt de? Jeg har lett på nett, men ikke funnet forhandlere eller butikker.

Håper jeg får tak i det her i Trondheim. *vil på hytta*

:)

Kan du bruke de i nedoverbakker også, forresten? Det hender jo bakkene er isglatte... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det samme som Snow sock? Som i linken over.

Hvor har du kjøpt de? Jeg har lett på nett, men ikke funnet forhandlere eller butikker.

Håper jeg får tak i det her i Trondheim. *vil på hytta*

:)

Kan du bruke de i nedoverbakker også, forresten? Det hender jo bakkene er isglatte... :tristbla:

Jepp - det er det samme. Kjøpte de på Hydro Texaco jeg. Dyre, men verdt det.

Har aldri prøvd de i nedoverbakke, så det tør jeg ikke svare på. Men grepet er godt, ikke nødvendig å "spole" seg opp bakken, kan kjøre rolig i første gir opp bakker jeg ikke kommer opp med fart uten sokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - det er det samme. Kjøpte de på Hydro Texaco jeg. Dyre, men verdt det.

Har aldri prøvd de i nedoverbakke, så det tør jeg ikke svare på. Men grepet er godt, ikke nødvendig å "spole" seg opp bakken, kan kjøre rolig i første gir opp bakker jeg ikke kommer opp med fart uten sokkene.

supert! da skal jeg sjekke hydro'n borti her når jeg får penger på kontoen igjen. takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg har snøsokker. Utrolig effektive (selv om de ser ut som de skal gjøre det motsatte og at dekkene blir glattere, kjører jeg rett opp isbakken her med dem), og superenkle å sette på, selv for mor. Kan settes på helt skjevt, de retter seg opp selv når du begynner å kjøre. Har dem alltid i bilen.

Nå har jeg vært og kjøpt snøsokker og i ettermiddag skal vi til pers. Gruer meg litt. Håper jeg får det til og at vi kommer oss opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært og kjøpt snøsokker og i ettermiddag skal vi til pers. Gruer meg litt. Håper jeg får det til og at vi kommer oss opp.

Jepp, vi kom oss opp uten problem! Det var ikke de verste isbakkene, men jeg tror ikke vi hadde kommet oss opp uten snøsokkene.

Så, en takk til KG, og spesielt til bella domina! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi kom oss opp uten problem! Det var ikke de verste isbakkene, men jeg tror ikke vi hadde kommet oss opp uten snøsokkene.

Så, en takk til KG, og spesielt til bella domina! :blomst:

Så bra :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...