Ionaa Skrevet 3. oktober 2005 #2301 Skrevet 3. oktober 2005 Om du var på overtidskontrollen så håper jeg at du ikke kommer deg hjem fra Haukeland før fødselen er overstått
Cielo Skrevet 3. oktober 2005 #2302 Skrevet 3. oktober 2005 Sladre-KG viser at du er her inne nå... Kan bare gi deg en klem og si heia bizzy!
bizzy Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #2303 Skrevet 3. oktober 2005 T+15 Hulderjenta: x2 Er nok ikke på storken.. ikke kommer jeg til å få lov til å føde der heller... Maks 12 dager på overtid for å få lov til å komme dit Trenger ikke å bekymre deg for to stygge fornavn altså, blir ikke dobbeltnavn! Og vi mener selvfølgelig at navnet vi har valgt er et fint et Siam: Kipa: Ioona; Er nok ikke akkurat en stressa type han her nei Blir bare mer og mer sikker på at han kommer til å være en tro kopi av pappan sin Overtidskontroll i dag var ganske så lik som sist, bortsett fra at jeg hadde to sammentrekninger i løpet av sparketesten Men vonde var de ikke så spørs vel hvor mye nytte det er i de.. Så fint ut på papiret i allefall! Fosterlyd og bevegelser akkurat slik det skal være. Ble røsket godt og det kjente jeg ja Så da håper jeg at det har hatt effekt denne gangen Men var så lite moden at de ikke ville sette igang fødsel enda. Så da har vi 3 dager på oss til å få det igang selv! Hører du lillegutt ikke mer sløving, nå er det på tide å komme ut!!!! Legges inn på føden torsdag kl. 08.30 dersom det ikke skjer noe av seg selv innen den tid! Så da er jeg mamma til helgen Deilig å ha en absolutt sluttdato å forholde seg til!!!!!!!!! Trengte en garanti for at jeg ikke ville bli gående ut året
bizzy Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #2304 Skrevet 3. oktober 2005 Hilsen fra Cielo, mens jeg skrev jo Koselig med hilsen
Kipa Skrevet 3. oktober 2005 #2305 Skrevet 3. oktober 2005 Godt å vite...at han ikke blir der inne i hele år mener jeg.. - men du, er dere helt sikre på terminen.. jeg mener siden du ikke er så moden...- bare lurer. Håper du snart får holde ditt eget lille barn i armene!
Moonchild Skrevet 3. oktober 2005 #2306 Skrevet 3. oktober 2005 Så deilig med sluttdato! Du må nyte de siste dagene med søvn, for snart er det en saga... Men det er verdt det! Jeg følger med. Men det er jammen ikke lett å få skrevet noe for tiden.
bizzy Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #2307 Skrevet 3. oktober 2005 Kipa: Sikker på terminen ja... Pergo og el-tester osv.. Samt hadde jo ikke vært befruktet en gang da jeg testet positivt dersom termin hadde vært nå.. Men kan jo være arvelig med lange svangerskap og mamma gikk nesten tre uker over med begge mine lillesøstre. Moonchild: Setter umåtelig stor pris på hilsenene, hadde aldri trodd du skulle ha tid til slikt nå Søvnen nytes så godt som mulig både av meg og katten, han syns det er helt toppers at matmor sover på sofaen om dagen Har hatt endel stramming av magen sånn av og på hele dagen i dag, men det er ikke vondt og ikke regelmessig, så da er det vel bare pingle reaksjon på strippingen i dag. Men har et lite håp om at modningen endelig er i gang slik at vi slipper igangsetting! Har jo to døgn pluss noen timer å gjøre det på
Kipa Skrevet 3. oktober 2005 #2308 Skrevet 3. oktober 2005 A-ha..jeg hadde glemt at det er en pergo- baby... synes forøvrig du er dødsflink og tålmodig!!
bizzy Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #2310 Skrevet 4. oktober 2005 T+16 :cry: Kipa: Tålmodigheten er desverre som blåst på sjøen i dag.. Men bare to dager igjen! Lisemor: Joda, guttungen har visst aldri tenkt seg ut han.. I dag er det ingen tålmodighet igjen....spesielt ikke etter at jeg klokken 8 i dag tidlig fikk vite at mellomstesøstern ligger på føden. Det er ikke det at jeg ikke har gledet meg til å bli tante, og er glad på deres vegne... Det bare gjør så utrolig vondt at de som hadde termin nesten en hel måned etter oss får babyen sin først Har ikke klart å holde tårene tilbake mer enn noen minutter av gangen siden jeg fikk vite :cry: Og det hjelper jo ikke at jeg får utrolig svart samvittighet av at jeg reagerer slik.. Det er jo ikke det at jeg er sint og sur på søstern, men jeg er så utrolig lei og frustrert over kroppen min som tydeligvis ikke helt har forstått hva den skal gjøre Mannen stakkar visste ikke helt hva han skulle gjøre, kom jo lovlig seint på jobb da etter å ha vært helt fantastisk støttende. Verdens beste skulder å trøstes på Tilbød seg jo å være hjemme med meg om jeg ville det, noe som hadde vært utrolig deilig, men som jeg vet at han egentlig ikke har mulighet til akkurat nå. Han kommer til å måtte innom jobben de to ukene han skal være hjemme etter fødselen uansett siden lillegutt ikke hadde vett på å komme når han skulle.. Men heller ventet to uker+.. for å komme midt i den værste rapporteringen og tiden med stramme tidsfrister på jobben til mannen. Og i dag syns jeg det også er forferdelig frustrerende Selv om jeg har vært klar over at slik kommer det til å bli hele tiden... Blir nok bedre om noen timer!!! Skal hoppe i dusjen, spise frokost og gå på butikken og kjøpe noe godt og bare skjemme meg selv bort Dette ble et utrolig sytete innlegg.. Men akk så deilig å få det ut!!! Føler meg mye bedre med en gang!!! Hva skulle jeg gjort uten KG
Lisemor Skrevet 4. oktober 2005 #2311 Skrevet 4. oktober 2005 En god klem til deg. Den som venter på noe godt..............................
Ionaa Skrevet 4. oktober 2005 #2312 Skrevet 4. oktober 2005 Skjønner så godt at du er lei deg og frustrert idag. Jeg syns faktisk virkelig synd på deg, og så så dårlig gjort at mellomstesøster-babyen snek i køen da. Får håpe han/hun kan vise pjokken din veien ut. Det blir i allefall søskenbarn som har fødselsdag rimelig samtidig. Håper dusjen og bortskjemmingen gjør deg godt og at dagen blir bra, tross alt
Klips Skrevet 4. oktober 2005 #2313 Skrevet 4. oktober 2005 Det er ikke kroppen din som ikke vet hva den skal gjøre, det er kroppen din som er et altfor deilig og koselig sted for lillemann Og du, hvis guttungen og hans fetter/kusine blir gode venner (vet ikke hvor mye kontakt du har med mellomstesøstern) så blir det jo veldig stas for dem å ha bursdag nesten samtidig. Sender en xtra trøstedose til de siste max to dagene:
jolie Skrevet 4. oktober 2005 #2314 Skrevet 4. oktober 2005 Stor til deg fra Oslo! Skjønner godt at du synes det er dritkjipt å bli forbikjørt på oppløpssiden. Men det er bare to dager igjen til du er mamma!
Moonchild Skrevet 4. oktober 2005 #2315 Skrevet 4. oktober 2005 Enig med Klips. Ikke kroppen din som ikke vet hva den skal gjøre, men lillegutt som har det alt for godt der inne til å sende ut de nødvendige hormonene for å sette det hele i gang. Dessuten VET du jo at han er på plass innen helgen. Og den som venter på noe godt... Men jeg SKJØNNER at du er skit lei. Og at det er frustrerende å bli løpt forbi av noen som skulle ha ventet... I alle fall til din lillegutt er ute. Håper det skjer noe snart, jeg. (Du får trøste deg med at du fortsatt har muligheten til å sove mer enn to timer sammenhengende, for det er det snart slutt på. ) STOR fra svimeslått Månebarn
bizzy Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #2316 Skrevet 4. oktober 2005 Tusen takk for trøst og koselige hilsener Lisemor, Ioona, Klips, Jolie og Moonchild Gjorde godt for en selvmedlidende sjel.. Nå er alt så mye bedre, var vel en miks av skuffelse over å våkne etter en lang natts uforstyrret søvn og meldingen om at mellomstesøstern var i gang som fikk begeret til å flyte over med et ganske så stort splæsj De to små kommer nok til å få veldig stor glede av hverandre og det at de er født så tett, det eneste litt leie er at vi bor altfor langt unna hverandre... Jeg og mannen må komme oss tilbake til Oslo snarest slik at det blir lettere å møtes!! Har så godt som ingen kontakt med mine to fettere både pga stoooor aldersforskjell og lange avstander gjennom hele oppveksten. Ønsker at våre barn skal ha god kontakt med fettere og kusiner slik som mannen har hatt med sine.. Der er de jevngamle omtrent alle sammen og de fleste har veldig gode forhold til hverandre! Mannen får nå muligens tilbud om jobb i Bergen og det er litt vanskelig for oss å bestemme oss for om han skal takke ja eller nei.. Er jo litt vel råflott å takke nei til fast stilling.... Men så kan han ikke takke ja til den å fortsette som jobbsøker også... Så er vi egentlig klare for å binde oss til Bergen i minimum ett år til?? :klø: Hadde egentlig planlagt at mannen skulle ta meg med ut når han kom hjem i dag..., men han ringte nettopp og fortalte at det mest sannsynlig ble overtid i dag også Så da sa jeg ingenting om planene og gjorde mitt beste for å virke glad å fornøyd... Han jobber jo mye nå for å kunne være mest mulig hjemme etterpå, så da er det i allefall ikke noe vits i å gi han dårlig samvittighet!!! Har bare så lyst til å reise til byen og bare sose vekk tiden, trøsteshoppe litt og gå opp og ned en trapp eller tre Er ikke veldig fristende å reise så veldig langt vekk fra leiligheten alene.. Greit å ha mannen der når beina streiker eller kroppen plutselig sier stopp! Dessuten så er jeg litt smånærvøs for at vannet skal gå midt i en stor folkemengde Og om det skjer så har jeg ikke lyst til å være alene Hva jeg kan klare å bekymre meg for
Hermione Skrevet 4. oktober 2005 #2317 Skrevet 4. oktober 2005 Skjønnar veldig godt at du blei litt lei deg når søstra di fekk babyen sin før deg! Spesielt når det var såpass stort tidsrom mellom terminane. Svigerinna mi hadde termin ei veke etter meg, men fekk babyen sin 6 dagar før meg, dagen etter min termin. Eg var altså berre ein dag over termin då det skjedde, så eg blei berre litt småsur. Men dersom det hadde skjedd 16 dagar over termin hadde eg nok begynt å grine eg og Må innrømme at eg hadde trudd du ville blitt satt i gang no, men så lenge du ikkje er spesielt moden ville det kanskje ikkje ha noko hensikt. Dumt å provosere kroppen med drypprier dersom det ikkje har noko effekt. Det aller beste er jo ting setter i gang av seg sjølv. Så du får prøve alle triksa før torsdag! Oppoverbakke er fremdeles mitt beste tips. Prøvde å helle innpå Bitter Lemon, men det virka ikkje. Og så smaker det dårlig og inneheld masse sukker. Kanskje ikkje det beste når ein har svanerskapsdiabetes Sex virka heller ikkje på meg. Fekk litt sammentrekningar, men det gjekk over etter ein times tid kvar gang. Men det har jo virka veldig bra på andre! Men då må vel nesten mannen din komme heim frå jobb :klø: Kjenner igjen det der med å vere redd for at vatnet skal gå i full offentlighet. Det var min store skrekk på slutten. Sørga alltid for å ha masse batteri på mobilen sånn at eg kunne ringe til mannen og hadde bind og ekstra truse i veska No er det uansett ikkje lenge igjen bizzy!
Gjest Hulderjenta Skrevet 4. oktober 2005 #2318 Skrevet 4. oktober 2005 Hei vennen! Skjønner godt at du ble litt skuffet (særlig når jeg vet litt mer enn bare det som står der!) :trøste: Så godt Bizzybabyen liker seg i magen din da! Men trøst deg med at når uken er slutt og helgen begynner for oss andre, så har et nytt liv begynt for deg! Da er du blitt mamma!!! Du har en skjønn mann som passer så godt på deg! Hils! Skjønner godt jobb-dilemmaet.. Håper dere finner ut av det!
hanni Skrevet 5. oktober 2005 #2319 Skrevet 5. oktober 2005 Nå har jeg ikke vært på Kvinneguiden på år og dag, og fant ut at jeg skulle komme meg inn her og lese om fødselen din.....har nemlig tenkt på deg i det siste. Så irriterende for deg å gå så lenge over! Jeg føler med deg. Men nå har du snart babyen din hos deg. Masse lykke til!!! Jeg må nok inn her igjen snart og lese mer. Stor klem fra hanni
bizzy Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #2320 Skrevet 5. oktober 2005 T+17 Hermione: Har prøvd det meste ja... I går ble bakkene og trappene i nabolaget taklet, men neida.. Sex har absolutt null virkning annet enn kos der og da, og et bekken som er helt ødelagt etterpå Men i morgen da er det endelig vår tur Hulderjenta: Mannen er en engel ja!!!! Han er nok litt utålmodig blitt han også, men det merker jeg ikke noe til.. Vet ikke hva jeg hadde gjort uten han de siste to ukene Ble tante til en søt jente med masse lyst hår i går kl.18.30. Litt leit at det er så langt unna.. kommer mest sannsynlig ikke til å se henne før til jul Men har allerede fått endel bilder på mail. Ikke helt det samme som å snuse, men bedre enn ingenting! Men må innrømme at jeg fremdeles sliter litt med sjalusi... vil ha gutten vår her NÅ!!! Ingen store planer for dagen, mannen blir sikkert jobbende seint idag igjen siden han bør bli ferdig med mest mulig før igangsettingen i morgen, slik at han kan være mest mulig hjemme den første tiden!
Fremhevede innlegg