gattissima Skrevet 4. februar 2008 #41 Skrevet 4. februar 2008 Dessverre har jeg en sterk mistanke om at de ikke helt aner konsekvensene av det å stå fram på den måten de gjorde, samtidig som at TV3 selvsagt følger heller tvilsomme etiske retningslinjer som hevder at de gjør det med vitende og vilje. Det har vært nevnt før i tråden at i sånne tilfeller burde kanskje objektet beskyttes mot seg selv, men det teller vel lite, så lenge det gir gode seertall. Både fascinerende og skremmende på en gang. Jeg tror også at de ikke skjønte hvordan de fremsto. Det tar jo bare noen minutter på internett for å finne hvem arbeidsgiver er, (samt mobiltelefonummer, fullstendig adresse, inntekt mm). Og det kan ikke være spesielt moro for arbeidsgiveren til Børge å se sin ansatte "drite seg ut" på tv i beste sendetid. En eiendomsmegler er jo avhengig av en viss grad av tillit i jobben sin. Jeg synes TV3 også burde ha vist litt mer ansvar her.
Gjest GossipGirl Skrevet 6. februar 2008 #42 Skrevet 6. februar 2008 Hvilke dager sendes dette programmet?
Mischa Skrevet 7. februar 2008 #43 Skrevet 7. februar 2008 Hvilke dager sendes dette programmet? onsdager 20:30
Kitsune Skrevet 7. februar 2008 #44 Skrevet 7. februar 2008 Måtte bare se programmet i går.. Utrolige greier! At det er mulig å bruke 18 000 på brus i året! Og hvordan kan man ikke vite at man bruker 16 000 kr ekstra i måneden? Synes reklamer for slike som Citibank burde vært ulovlig. Eller at det ikke var lov til å ha mer enn ett kredittkort. Jeg vet ikke hvor magne som har kommet til meg på bensinstasjoner, igjennom banken osv. som skal tvinge på meg kredittkort. Kan skjønne at det er lett å miste oversikten hvis man allerede er disponert for å være et rotehue. Eier ikke et slikt, og kommer aldri til å gjøre det heller!!!!
FrizzleSizzle Skrevet 7. februar 2008 #45 Skrevet 7. februar 2008 Liten avsporing ang kredittkort - det var en reportasje på TV2 hjelper deg om det. Journalisten hadde klart å skaffe seg lån for 500 000 kr på en halvtime bare ved å ringe!
mamut75 Skrevet 8. februar 2008 #46 Skrevet 8. februar 2008 Liten avsporing ang kredittkort - det var en reportasje på TV2 hjelper deg om det. Journalisten hadde klart å skaffe seg lån for 500 000 kr på en halvtime bare ved å ringe! Helt enig , det er utrolig lett å skaffe seg usikrede lån idag . Bankene er jo så ivrige etter å gi deg kreditt at det nesten er umulig å gå i en bankskranke idag med vanlig Visa debet uten at betjeningen spør om du ikke vil oppgradere det til Master ol . Det var ganske mye fokus på kredittkort bruk til forbruksvarer for endel år tilbake , og de advarte spesielt mot den typen gjeldsslaver som Onsdagens program omhandlet hvor låntaker typisk mister kontrollen over hvor mye renter han/henne greier å betjene .
punkyB Skrevet 8. februar 2008 #47 Skrevet 8. februar 2008 Liten avsporing ang kredittkort - det var en reportasje på TV2 hjelper deg om det. Journalisten hadde klart å skaffe seg lån for 500 000 kr på en halvtime bare ved å ringe! Det er jo ikke vanskelig så lenge det skjer på såpass kort tid. De ulike bankene har jo ikke online tilgang til andre banker slik at de kan se han akkurat har fått innvilget et lån et annet sted.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #48 Skrevet 8. februar 2008 Jeg så på i to min, før jeg ble så pinlig berørt på deltakernes vegne og ikke klarte å se på mer. Helt utrolig at noen stilleg opp på noe slikt.
Gjest Skya Skrevet 12. februar 2008 #49 Skrevet 12. februar 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
Wonders Skrevet 13. februar 2008 #50 Skrevet 13. februar 2008 Dette programmet er sunnt å se på. Virker som alle har kredittkort nå for tiden, som man skal bruke i "kriser"; som ta taxi hjem etter en fuktig kveld, mat på restaurant, mobilregning...Hva sparer folk penger til??? Hvorfor blir vi hele tiden minnet på at det bare er å låne i vei, fra GeMoneybank til L'easy. På sistnevnte tar de over 20 % I RENTER!!! Spare nei...det er så 80'talls lissom. Folk får litt nåia når de innser at de ikke har penger. De har ikke spart opp noe, ikke 2000 kr en gang. Noen må lære seg verdien av 1 krone, Så spare, Så be om et lån... Før kunne man fortsatt være svartelistet inntil 3 år etter at hadde nedbetalt alt! Dette er ikke lenger mulig, tid er vel penger. Jeg ser gjerne sånne programmer, på utenlanske kanaler, godt å se ett her hjemme i fra oxo, for mange mange mange trenger så sårt hjelp.
Gjest bygdedyret Skrevet 13. februar 2008 #51 Skrevet 13. februar 2008 Jeg orker ikke se på programmet lenger, for jeg syns de medvirkende skulle blitt beskyttet mot seg selv. Ut fra det jeg leste så har hun som deltar i dag barn og hvor morsomt er det for dem å se at mor viser fram sin usunne økonomiske sans på denne måten. Det er ikke bare den som deltar som må beskyttes. Vi får kastet kredittkort etter oss hvor vi enn går idag, i posten, på gatehjørnet, via epost og ellers. Og svake sjeler faller som fluer rundt en sukkerbit. Jeg får bare vondt i magen på deltakernes vegne og står derfor over hele programmet, føltes flaut nok første gangen jeg så det.
Gjest AnneShirley Skrevet 13. februar 2008 #52 Skrevet 13. februar 2008 Selv om det er kredittkortreklamer og forbrukslånsreklamer "over alt", så er det jo også viden kjent at det koster å benytte seg av slike ting. En grunnregel jeg leste et sted synes jeg er god å holde seg til. Nemlig at det eneste du skal ta opp lån til er: - utdannelse - bolig - bil Det er massevis av nettsider med råd og "leveregler" for folks privatøkonomi, så det er godt gjort å ikke kjenne til slike ting om man i det hele tatt forsøker å sette seg inn i temaet.
Gjest Bond Skrevet 14. februar 2008 #53 Skrevet 14. februar 2008 Jeg synes ikke voskne mennesker skulle skylde sine lån på det at det finnes fristelser med å få lån. Det kan jo også være fristelser til å stjele, men man gjør jo ikke det bare fordi det er muligheter! Voksne mennesker har full ansvar for sin økonomisk situasjon - og så enkelt er det. En må lære seg litt grenser. Det virker som om noen som er med på serien er jo helt umulige. Hvor vanskelig er det å få orden på ting. Jeg kan jo forstå at det kan være skremmende, men du må jo forstå at en gang må du få orden på det hele.. Jeg liker også serier - men hvem liker da ikke serier med mennesker som ikke kan stye sin økonomi, sin livstil og matvaner, ha orden på boligen eller sine valg i livet - så vi kan føle at vi ikke gjør det så dårlig likevel
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. februar 2008 #54 Skrevet 21. februar 2008 noen som så episoden i går?
trulta_ Skrevet 21. februar 2008 #55 Skrevet 21. februar 2008 Tror det går reprise lørdag ettermiddag, rundt 17-18 tiden.
Gunnhild83 Skrevet 27. februar 2008 #56 Skrevet 27. februar 2008 En bløff? Her forteller en av deltakerene om sin opptreden i luksusfellen: http://www.ta.no/nyheter/article3373414.ece Dette må dere lese..
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #57 Skrevet 27. februar 2008 En bløff? Her forteller en av deltakerene om sin opptreden i luksusfellen: http://www.ta.no/nyheter/article3373414.ece Dette må dere lese.. Så det meste er altså bare oppspinn og en forvrenging av virkeligheten? Fyttikatta......naive meg trodde alt var sant. (jeg tuller ikke, selv om det høres ironisk ut det jeg skriver)
Gunnhild83 Skrevet 27. februar 2008 #58 Skrevet 27. februar 2008 Det trodde jeg også... fysjom, liker ikke lureri..
Gjest Frk Åberg Skrevet 29. februar 2008 #59 Skrevet 29. februar 2008 Synes reklamer for slike som Citibank burde vært ulovlig. Det syns jeg også. De som trenger penger så raskt og lettvint, til tross for høye renter, er gjerne de som absolutt ikke burde ha det. Jeg tror en del som befinner seg i vanskelige situasjoner, er de som lettest lar seg lokke, men at de vil få problemer over tid. Jeg har en bekjent som har blitt lokket av slikt flere ganger. Det virker så lettvint når man er i en skikkelig knipe. Jeg sitter med følelsen av at Citibank vet at de utnytter personer som sliter, men at de er mer opptatt av penger enn det etiske. Så er det jo dette med at folk har et person ansvar for seg selv, og at ingen kan nekte noen å tjene penger. Men å reklamere for det, syns jeg ikke burde være lov, hvis det er noe som kan gjøre at mange havner i et enda dypere økonomisk uføre.
Gjest AnneShirley Skrevet 29. februar 2008 #60 Skrevet 29. februar 2008 Reklamen for citybank i forbindelse med dette programmet må vel være mer undergravende enn selgende, vel? Man sitter vel ikke å ser et times program om problemene med forbrukslån for så å respondere på reklamen med "kanskje det var en god ide"?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå