Gjest Frk Åberg Skrevet 31. januar 2008 #21 Skrevet 31. januar 2008 Forøvrig ble jeg sittende og tenke på det punktet i Vær varsom-plakaten om å beskytte folk mot seg selv -følte nesten at det burde vært brukt her. Jeg tenkte på det samme da jeg leste om det i avisa forleden. Det er mulig de ikke tenker på de langvarige konsekvensene dette kan ha. Det er ikke sikkert det teller positivt for dem med tanke på fremtidige jobber, klienter i jobbsammenheng, eller generelt omdømme. Lysten til å komme på tv kan overskygge ulempene en slik deltakelse kan følge med seg. Jeg syns det er positivt med et program hvor folk flest kan få råd og tips ang. økonomi, men jeg er usikker på om hva jeg syns om dette når enkeltpersoner blir så eksponert. Men kanskje man bare må tenke at folk har ansvar for seg selv og sine valg, så lenge de er friske og rimelig oppegående.
Gjest Revenka Skrevet 31. januar 2008 #22 Skrevet 31. januar 2008 Jeg så på det jeg også, og må si at det minner meg om å gi alkohollikere en drink etter en mnd for å feire at de har vært flink. Spa opphold er jo den luxusen. Kanskje de trodde at alle regningene skulle dekkes av TV3
messy Skrevet 31. januar 2008 #23 Skrevet 31. januar 2008 Jeg lurer på når vanlige mennesker, som er flinke til å håndtere økonomien sin får en påskjønnelse? Nedsatt rente på lånet eller økt rente på sparekontoen. Hadde vært utrolig deilig (og veldig overraskende) å få en liten belønning fordi man faktisk var flink til noe! Som regel er det vel sånn at du ikke får noen belønning før du har vært grusom dårlig til noe- for å så komme deg litt.
Gjest moneypenni Skrevet 31. januar 2008 #24 Skrevet 31. januar 2008 Jeg tenkte på det samme da jeg leste om det i avisa forleden. Det er mulig de ikke tenker på de langvarige konsekvensene dette kan ha. Det er ikke sikkert det teller positivt for dem med tanke på fremtidige jobber, klienter i jobbsammenheng, eller generelt omdømme. Lysten til å komme på tv kan overskygge ulempene en slik deltakelse kan følge med seg. Jeg syns det er positivt med et program hvor folk flest kan få råd og tips ang. økonomi, men jeg er usikker på om hva jeg syns om dette når enkeltpersoner blir så eksponert. Men kanskje man bare må tenke at folk har ansvar for seg selv og sine valg, så lenge de er friske og rimelig oppegående. Helt enig, og i dette tilfellet var han eiendomsmegler og han gir ikke yrket bedre rykte akkurat. Og arbeidsgivere synes kanskje at dette ikke er den type eksponering de kunne tenke seg. Dette paret var kanskje for mye over grensen til å eksponeres på denne måten.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2008 #25 Skrevet 31. januar 2008 Jeg synes konseptet er bra, men at de burde valgt litt mer "normale" personer. Dette gjør bare at noe helt sykt fremstår som "vanlig", og de driter seg fullstendig ut på TV. Det er nok av personer med dårlig økonomisk styring å ta av innenfor det mer normale spekteret. Og så burde de fått telt til å dra på teltturer med eller noe slik i stedenfor det spa-oppholdet.. Det var jo helt på trynet!
gladidag Skrevet 31. januar 2008 #26 Skrevet 31. januar 2008 jaja... hadde vært artig å sjekke de om et år og se hvor mange nye sko som var i skapet og det nye BOSE anlegget som passet til resten av interiøret... de klarer jo ALDRI å slutte med "luksus" livet de to der.. tror eg.. Fikk ihvertfall INGEN sympati med de to der.
Donpedro Skrevet 31. januar 2008 #27 Skrevet 31. januar 2008 Oj dette må jeg se! Men det kræsjer med treningen!! Reprise??
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2008 #28 Skrevet 31. januar 2008 Oj dette må jeg se! Men det kræsjer med treningen!! Reprise?? Ser ut som om det går i reprise lørdag ei på seks.
Carebear1 Skrevet 31. januar 2008 #29 Skrevet 31. januar 2008 (endret) Kan ikke akkurat skjønne at noen vil kjøpe eiendom fra Børge etter dette... maken til surrehode Er det virkelig mulig å bare KASTE regninger når man ikke liker dem lenger?? Trodde ikke det fantes noen som var så ille i Norge jeg... Har sett lignende tilfeller på Oprah. Men i Norge da!! Leste forresten overskrift til en artikkel på vg-nett forleden dag: "Ti råd for å unngå inkassokrav" Hva med å bare betale regningene dine i tide... ? :klø: Endret 23. august 2008 av Melania
MiniMjau Skrevet 1. februar 2008 #30 Skrevet 1. februar 2008 Utrolig sjokkerende at det går ann å holde på slik, hvem trenger så ekstremt mange sko...og så vurderte de å rive ned et nyoppusset bad, fordi det ikke sto i stil med resten av den minimalistiske leiligheten. Og jeg reagerte også på premien , som var en full-pensjons spa-helg på et eller annet luksushotell. :-D
Daria Skrevet 1. februar 2008 #31 Skrevet 1. februar 2008 Leste forresten overskrift til en artikkel på vg-nett forleden dag: "Ti råd for å unngå inkassokrav" Hva med å bare betale regningene dine i tide... ? :klø: Det enkle er ofte det beste...
Gjest Golden Girl Skrevet 1. februar 2008 #32 Skrevet 1. februar 2008 Personlig syntes jeg hun Angelina var verre enn eiendomsmegleren. Virket som om hun var typen som gjerne ville ha dyr champagne og leve i sus og dus. Var det bare jeg som fikk følelsen av at hans forbruk i stor grad var et svar paa hennes dyre vaner og forventninger??? Stakkars, hun ble litt lang i maska da hun maatte sortere ut skoene sine likevel... Jaja. Lykke til...
Gjest My2cents Skrevet 2. februar 2008 #33 Skrevet 2. februar 2008 Var det bare jeg som fikk følelsen av at hans forbruk i stor grad var et svar paa hennes dyre vaner og forventninger??? Yepp. Samme inntrykk fikk jeg. Skjønner ikke hvordan 2 godt voksne mennesker vil blottlegge seg selv på tv. De virket jo som idioter som ikke har peiling på økonomi. Hive regninger i spøpla. Hvor gammel er denne fyren? 15 år? Jeg hadde skammet meg over dem, om jeg hadde vært arbeidsgiveren deres eller familien deres. At det går an, sier jeg.
jannamor Skrevet 2. februar 2008 #34 Skrevet 2. februar 2008 my2cents. Jeg tror jo at de faktisk må ha det fra et sted... En slik økonomistyring kommer ikke av seg selv. Så ræva kontroll må man ha lært av sine foreldre og/eller sin familie. bare en tanke jeg fikk
Kitsune Skrevet 3. februar 2008 #35 Skrevet 3. februar 2008 Nix, May Helen, jeg vil ikke leve et slikt liv. Synes ikke det virket luksus i det hele tatt. Jeg har for mange ting synes nå jeg.. Det er klart at de lever over evne og alt det der. Men som noen andre sa: De minner meg om alkoholikere! Jeg kommer helt klart til å følge med på denne serien. For å være ærlig: Det fikk meg til å føle meg bedre! De har jo innsett at de har et problem, da. Men ville kanskje tatt en tur til økonomisk rådgiver uten kamera på slep. Og så virker det for lettvindt at noen bare kommer å snakker med kreditorene for deg. Spa-oppholdet synes eg var helt tullete! De kunne fått noe verdifullt som ei geit til en fattig eller noe slikt for perspektivet sin skyld.
Filur Skrevet 3. februar 2008 #36 Skrevet 3. februar 2008 "Hvordan har du tenkt å klare deg under studiene uten å ta opp studielån da?" "Det har jai ike tenkt på..."
Gjest Gjest_ine_* Skrevet 3. februar 2008 #37 Skrevet 3. februar 2008 "Hvordan har du tenkt å klare deg under studiene uten å ta opp studielån da?" "Det har jai ike tenkt på..." Fasademennesker...tror desverre det finnes MANGE av denne sorten her i Norge. Flott skal det være med halve ræva hengende utfor...... Syns de er "tøffe" som utleverer seg så til de grader, hele "fasaden" deres rakner, konsekvensene er jo sikkert kjempe store for disse overfladiake menneskene! Premeien for å bli utlevert slik burde heller vært et kurs i holdninger, økonomisk styring og om hva som er vesentlig her i livet............champagne til 20 000 på byen...hjelpes!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #38 Skrevet 3. februar 2008 Utleveringen er nok en del av fasaden for disse to. Åh, på tv da gid! Med alle de fine skoene mine, i luksusleiligheten på Bøler :kaffe:
Gjest Morgan le Fay Skrevet 3. februar 2008 #39 Skrevet 3. februar 2008 Syns de er "tøffe" som utleverer seg så til de grader, hele "fasaden" deres rakner, konsekvensene er jo sikkert kjempe store for disse overfladiake menneskene! Dessverre har jeg en sterk mistanke om at de ikke helt aner konsekvensene av det å stå fram på den måten de gjorde, samtidig som at TV3 selvsagt følger heller tvilsomme etiske retningslinjer som hevder at de gjør det med vitende og vilje. Det har vært nevnt før i tråden at i sånne tilfeller burde kanskje objektet beskyttes mot seg selv, men det teller vel lite, så lenge det gir gode seertall. Både fascinerende og skremmende på en gang.
Gjest Raptuza Skrevet 4. februar 2008 #40 Skrevet 4. februar 2008 Eg hadde vært so flau, hvis eg hadde vært dei! Men eg trur ikkje dei heilt skjønte kor "toskne" dei var....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå