Gjest marihan Skrevet 30. mars 2008 #921 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg vil ikke påstå at grisespørsmålet var et typisk veterinærspørsmål. De er tross alt på en gård med dyr, og da er det ganske naturlig å få spørsmål om dyr. Ikke var det spesielt vanskelig heller, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #922 Del Skrevet 30. mars 2008 denne er jeg uenig i.. alle vet vel at griser går drektige i 3 mnd. 3 uker og 3 dager ... eller hva? Jeg visste det ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 30. mars 2008 #923 Del Skrevet 30. mars 2008 Kanskje Katharina heiste flagget fordi hun var den eneste som ikke ble syk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 30. mars 2008 #924 Del Skrevet 30. mars 2008 Det jeg heller ikke skjønner er, hvis Catharina var så redd for å ligge alene i storbondehuset, hvorfor valgte hun da å bare ta med seg en hjelper? Hun visste jo at hjelperen (Silje) kunne bli valgt til tvekamp og at hun da eventuelt måtte sove alene. dette kom hun på rett etter hun valgte hjelper, men da var det for sent. hun angret på at hun ikke tok med seg Ann Kristin også hvis jeg ikke husker feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #925 Del Skrevet 30. mars 2008 Vigdis "Hu e ei glajente som lage litt "APLEgøyer"" Jaja, noen får sagt det. Ellers synes jeg svært lite om at Farmen konseptet nå er blitt trukket ned på ett hvilket som helst lavpanne nivå, som de fleste andre realityserier, hvor det er mest om å gjøre at deltagerne (noen av dem;..les b.l.a Ingunn & Ida) skal eksponere seg selv, ved b.l.a å sabotere og fremstå som uspiselige. Slike realityserier har vi mere enn nok av fra før. Nå er det vel bare jakten på kjærligheten som ikke er blitt slik;..ennå. Personlig mista jeg det meste av interesse for Farmen da Hugo måtte ut, og har siden nesten ikke sett, bortsett fra ett par avsnitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 30. mars 2008 #926 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) denne er jeg uenig i.. alle vet vel at griser går drektige i 3 mnd. 3 uker og 3 dager ... eller hva? Vel, ALLE vet vel ikke det men....Det er ikke sikkert at Silje visste dette hun heller før hun fikk det fortalt da purka var drektig på gården! Hun har nok hørt det en eller annen gang, men ikke sikkert at dette var noe hun visste. Eren var jo bryter og fikk velge bryting! Dessuten om noen tror at Gaute lagde et "veterinærspørsmål" som han håpet Silje kunne svare på pga. yrket hennes, så må jeg jo si at jeg tviler på at det er Gaute som lager spørsmålene! Ida hadde jo nærmest lovt at hun skulle ta Ann Kristin som andrekjempe.. Når du har å gjøre med en person som Ida skal du ta det hun sier med en klype salt..... Enig at Catharina kunne ha valgt en hjelper til, eks. Unni eller Torkel! Hun burde ha gardert seg da hun valgte hjelper i tilfelle Ida valgte Silje - hvilket hun gjorde! Er veldig glad for at Ida dro, men nå blir det vel Vigdis som blir storbonde tenker jeg, om hIda ikke skal djevles med Vigdis også å velge en annen! Så rart at dem har gjemt på det kjøttstykket istedenfor å spise det da det var ferskere! De heiser jo flagget så jeg i "reklamesnutten" så får håpe at det ikke blir noen alvorlige matforgiftninger der ute på gården - matforgiftning er ingen spøk! Jeg håper på Geir Ove som vinner! Nå liker jeg forresten Catharina bedre og syntes litt synd på henne da ukesoppdraget ble spolert pga Ida! Endret 30. mars 2008 av Frk.Uhåndterlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerglede Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #927 Del Skrevet 30. mars 2008 Kanskje Katharina heiste flagget fordi hun var den eneste som ikke ble syk? jeg tror at catharina heiste flagget fordi dette er før det kommer en ny storbonde.... eller at det nå er så nærme finalen at det ikke lengre er storbonde:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerglede Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #928 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg håper på Geir Ove som vinner! Nå liker jeg forresten Catharina bedre og syntes litt synd på henne da ukesoppdraget ble spolert pga Ida! signerer denne.. i tillegg så synest jeg at silje oxo er en verdig vinner.... synst oxo at catharina var ok denne uka som hun var storonde.. så jeg håper virkelig hun fortsetter med det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerglede Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #929 Del Skrevet 30. mars 2008 Vel, ALLE vet vel ikke det men.... vel.... dette er jeg igrunnen enig i... men de aller fleste vet vel det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mars 2008 #930 Del Skrevet 30. mars 2008 Så rart at dem har gjemt på det kjøttstykket istedenfor å spise det da det var ferskere! De heiser jo flagget så jeg i "reklamesnutten" så får håpe at det ikke blir noen alvorlige matforgiftninger der ute på gården - matforgiftning er ingen spøk! Jeg håper på Geir Ove som vinner! Nå liker jeg forresten Catharina bedre og syntes litt synd på henne da ukesoppdraget ble spolert pga Ida! Jeg leste at det var rimelige heftige greier og at Ann Kristin (?) sleit med magetrøbbel flere måneder senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 30. mars 2008 #931 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Jeg leste at det var rimelige heftige greier og at Ann Kristin (?) sleit med magetrøbbel flere måneder senere. Husj, det er faktisk ikke noe bra i det hele tatt! Farlig med matforgiftning! Kan være veeeeldig farlig! signerer denne.. i tillegg så synest jeg at silje oxo er en verdig vinner.... synst oxo at catharina var ok denne uka som hun var storonde.. så jeg håper virkelig hun fortsetter med det:) Ja, enig med deg! Silje er jo en verdig vinner tross alt! Catharina viste seg å være real denne gangen mener jeg, og kan godt hende hun har vært det hele tiden men at vi bare har sett hennes dårlige sider! (tenker litt på den linken der hun uttalte seg i "sladdrebladet") Når jeg tenker meg om så er vel egentlig de fleste som er igjen nå verdige vinnere - sånn egentlig! Men for meg er nok Geir O favoritt etter omstendighetene altså.... Hva vet vi om hvordan folket der har oppført seg 24 timer i døgnet? Vi ser ca 2,1/2 time i løpet av en uke! Kanskje både Ann Kristin har gjort noe mer enn bare å skravla og gjøre seg til for Geir O. og Torkel har kanskje gjort mer enn bare å følge mamman sin! Måtte le litt da Catharina sa (før tvekampen med Silje og Ida) at hun ønsket gladjenta Silje tilbake for det var hennes beste venn på gården og ei arbeidsjente, videre sa hun:så har vi en eneste arbeidsgutt her og det er Geir Ove! Torkel ble jo ikke nevnt........ Endret 30. mars 2008 av Frk.Uhåndterlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 30. mars 2008 #932 Del Skrevet 30. mars 2008 Spørsmålet om grisen var jo ikke så veldig vanskelig hvis man tenker seg litt om da. Alternativene var 3 mnd 3 uker og 3 dager 4 mnd 4 uker og 4 dager ca 9 mnd Eneste logiske svaret er jo 3 mnd 3 uker og 3 dager fordi 4 mnd og 4 uker og 4 dager er det samme som 5 MND og man vil derfor ikke bruke betegnelsen 4 mnd, 4 uker og 4 dager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk.Uhåndterlig utlogga Skrevet 30. mars 2008 #933 Del Skrevet 30. mars 2008 Spørsmålet om grisen var jo ikke så veldig vanskelig hvis man tenker seg litt om da. Alternativene var 3 mnd 3 uker og 3 dager 4 mnd 4 uker og 4 dager ca 9 mnd Eneste logiske svaret er jo 3 mnd 3 uker og 3 dager fordi 4 mnd og 4 uker og 4 dager er det samme som 5 MND og man vil derfor ikke bruke betegnelsen 4 mnd, 4 uker og 4 dager... Enig med deg der, men det kunne jo ha vert 5 mnd. da dersom du skulle gjette og du ikke visste det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 30. mars 2008 #934 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Enig med deg der, men det kunne jo ha vert 5 mnd. da dersom du skulle gjette og du ikke visste det! Sa jeg Skrev med noen "leifer", men mener det jeg skrev som gjestemeg! Det kunne vel ha vært 5 mnd. istedenfor de andre alternativene, dersom du virkelig ikke visste det mener jeg! Når du virkelig ikke har peiling så kunne det ha vært alle 3 alternativene....ingen som går å husker på hvor lenge en gris går drektig vel, bortsett fra spesielt interreserte Endret 30. mars 2008 av Frk.Uhåndterlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spadamen Skrevet 31. mars 2008 #935 Del Skrevet 31. mars 2008 Eneste logiske svaret er jo 3 mnd 3 uker og 3 dager fordi 4 mnd og 4 uker og 4 dager er det samme som 5 MND og man vil derfor ikke bruke betegnelsen 4 mnd, 4 uker og 4 dager... Hehe! Det har eg faktisk ikkje tenkt over! Eg kan garantere at det er det siste eg hadde tenkt i ein slik konkurransesituasjon. Men man kan jo vere truande til å tenkje at det er 9mnd, sidan grisen er vel blant dei dyra som er mest lik på menneska innvendig. Litt off- topic: Selv om vi mennesker helst vil ligne på katter og gaseller og andre pene skapninger, er det i virkeligheten grisen vi ligner aller mest på. Kroppene våre er ganske like inni, og de gærningene som har smakt menneskekjøtt påstår at vi smaker som svin også. Eg visste forresten svaret. Hukommelsen og allmennkunnskapane min er særdeles dårlege, men akkurat det der kunne eg. (Ja, eg ser skrivefeilen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 31. mars 2008 #936 Del Skrevet 31. mars 2008 I dag er det valg av storbonde (for siste gang) og det blir jo selvfølgelig Vigdis. Alt annet ville overrasket meg. Cataharina blir nok 1 kjempe. I finaleuken kommer det til å være 6 deltakere igjen. Blir det tvekamper på mandag og onsdag også, eller blir alle der til lørdagen? Noen som vet? Jeg husker ikke hvordan det var i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #937 Del Skrevet 31. mars 2008 Synes det bra BRA at Ida saboterte ukesoppdraget, da fikk den Catahrina høna smake sin egen medisin. Hun prøvde jo å sabotere for Hugo. Det skulle vært regler for sabotering, som om at hvis en ble tatt for det så fikk man minuspoeng i finalen eller noe lignende, fordi sabotering og lite mat ødelegger stemningen og gjør programmet uspiselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerglede Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #938 Del Skrevet 31. mars 2008 Synes det bra BRA at Ida saboterte ukesoppdraget, da fikk den Catahrina høna smake sin egen medisin. det synst ikke jeg.. så lite mat som de har. og er så full av f****,,,,,, nei. det var virkelig deilig å få ut ida..... så nå vil jeg ha ut vigdis.... men er redd for at vigdis blir storbonde nå.. GRØSS OG GRU.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 31. mars 2008 #939 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er vel mest sannsynlig at det blir Vigdis som blir storbonde ja - var vel den eneste Ida hadde noe vennskaplig forhold til. Men så ustabil som Ida er, så er det ikke godt å vite hvem hun velger... Syns egentlig litt synd på Vigdis jeg da - hun er jo tvers igjennom manipulert av Ida - tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 31. mars 2008 #940 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er vel mest sannsynlig at det blir Vigdis som blir storbonde ja - var vel den eneste Ida hadde noe vennskaplig forhold til. Men så ustabil som Ida er, så er det ikke godt å vite hvem hun velger... Syns egentlig litt synd på Vigdis jeg da - hun er jo tvers igjennom manipulert av Ida - tror jeg. Eller kanskje hun velger Catharina igjen? Fordi hun så Catharina var for sliten til å være storbonde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå