Linemor Skrevet 29. april 2003 #41 Del Skrevet 29. april 2003 tror det kan gå like bra/dårlig som andre foreldre. og det mobbes for så mye. så det er ikke godt og si. men jeg har ingen motforestiller jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle Skrevet 7. mai 2003 Forfatter #42 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har sittet og lest igjennom alle svarene og komentarene fra dere nå! Det er kjempe hyggelig at så mange har vist interesse for innlegget mitt! TAKK!! (Fortesett med det dere som vil). Det jeg ikke har nevnt angående temaet er, at vi har tenkt på insemenasjon på en klinikk i Danmark. På den klinikken er det også LOV til å gi insemenasjon til lesbiske!! Det er en lang prosess! Mange mener at dette er for dyrt og unødvendig! Men det mener IKKE vi,fordi da slipper man å "lure" en mann. (Mange gjør nettopp det). Dessuten mener og tror jeg at det kan skade forholdet til min samboer og meg! Jeg vil ikke klare å vite at min samboer har sex med en annen og omvendt! Sex er noe man deler med den man elsker og er glad i!! Kanskje noen av dere synes dette høres sært ut! Men vi har kommet fram til at det er klinikken som kan "hjelpe" oss om vi tar det steget å få barn! Hva mener dere da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2003 #43 Del Skrevet 7. mai 2003 Barndommen er en utrolig viktig tid. Folk som har opplevd en vond barndom kan bli preget for resten av livet. Det jeg mener å si er at jeg tror homofile par er ekstra ops på at ungene får det som er nødvendig av omsorg og kjærlighet, pga oppmerksomheten og fordommene folk har til dette. Homofile er da ikke onde mennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. mai 2003 #44 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg tror egentlig ingen barn skulle ønske foreldrene var homofile, ihvertfall gjorde ikke jeg det eller noen jeg kjenner. Men kanskje noen her har andre erfaringer angående homofile foreldre? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 8. mai 2003 #45 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg tror egentlig ingen barn skulle ønske foreldrene var homofile' date=' ihvertfall gjorde ikke jeg det eller noen jeg kjenner.[/quote'] Jeg ser du skriver dette med barns ønsker igjen og igjen Waco. Grunnen til at du ikke har fått noe svar, er vel at de fleste av oss ikke kan forestille oss andre foreldre enn de vi faktisk har (selv om vi kanskje kunne ha ønsket å bytte ut visse egenskaper hos disse opp gjennom oppveksten :blunke: ). Dersom barn er vokst opp med to gode homofile/lesbiske foreldre, tror jeg ikke de ville ønske seg noe annet. (Jeg ble forøvrig mobbet som barn, selv om jeg ikke hadde homofile foreldre - i maaaange år. Og vet du hva? Det var IKKE NOE galt med meg! Barn er ikke onde som noen skriver, men de eier ikke empati - dette er noe som (kanskje) kommer senere i livet. Homofile foreldre er ikke noen større mobbe-garanti enn rødming, store ører, spiss nese, teite bukser, alpelue eller en kvise i panna, mener nå jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #46 Del Skrevet 8. mai 2003 Dette er noe som mange glemmer i dag! Du har absolutt rett i det du sier der! Dessverre blir barn mobbet i dag pga småting og bagateller! Men som jeg har sagt tidligere er at det ikke er barna som er "roten" til mobbingen,det kommer fra en plass.Og det er fra oss voksne!! :fy: Til deg Waco,barn velger ikke sine foreldre!! Et barn som blir oppdratt i et homofilt/lesbiskt hjem vet ikke annet! Vi vil bli like mye foreldre til barnet vårt uavhengig av kjønn og legning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 8. mai 2003 #47 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg tror unger mest av alt ønsker seg foreldre som er glad i dem, og som er interessert i dem og livet deres. Som legger ned tid og innsats i å være en glad liten familie. Homofile kan potensielt være like gode foreldre som alle andre, det går ikke på legning - men individuell egnethet og personlighet. Dessuten tror jeg barn er mer ønsket og mindre uhell hos homofile, så de oppskattes mer. Alle voksne må gjøre sitt for å unngå fordommer i samfunnet, jeg gjør min del med å ikke akseptere at noen snakker stygt om homofile i min nærhet. Det er ingen sinnsykdom.. Når det er et såpass ufarlig valg som ikke skader andre, så la folk få leve i fred. Også som familie, mener nå jeg da. Ikke bry deg om Waco, han er bare fortvilet over sin egen legning - som hetero er han dømt til å elske hva han hater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 8. mai 2003 #48 Del Skrevet 8. mai 2003 Ikke bry deg om Waco, han er bare fortvilet over sin egen legning - som hetero er han dømt til å elske hva han hater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 9. mai 2003 #49 Del Skrevet 9. mai 2003 Skal virkelig lesbiske i likestillingens navn ha krav på kunstig befruktning? Her er d snakk om en ganske så delikat sak, men jeg må vel i første omgang si: At d å få barn er ikke en menneskerettighet. Det handler ikke om at jeg ikke tror at homofile kan bli gode foreldre men om å beskytte de små individers rettigheter. Samfunnet må ikke bli med på å skape farløse barn.Av hensyn til barnet. I dette er d også en støtte ifra FNs barnekonvensjon om barnas rettigheter som sier at ett barn har krav på både en mor og en far. Ikke nødvendig de biologiske og ikke nødvendig samboende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 9. mai 2003 #50 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvorfor skal ikke lesbiske ha like mye krav på kunstig befruktning som heterofile?? Det er ikke slik, men hvis fokus er at "å få barn er ikke en menneskerettighet" så har vel ikke det først og fremst noe med legning å gjøre? Et barn har krav på mor og far.. hva med et barn har krav på to foreldre? Likevel mange barn som ikke får de kravene oppfyllt. Jeg tror ikke barnet får det noe verre av å ha to mødre enn av å være skilsmissebarn. Det eneste to mødre bør være nøye med, er å skaffe mannlig voksenkontakt og kanskje en mannlig rollemodell også. Man skal jo helst lære seg å gå overrens med alle her i verden. Forøvrig mener jeg "hun som åpnet tråden" sa at de må betale kunstig befruktning selv på klinikken i danmark, og da er det ikke noe de krever.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 9. mai 2003 #51 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvorfor kan ikke barn ha en far og en mor? Hvorfor skal alt hele tiden være på lesbiske og andre avvikeres bekostning? Som kjent har ikke jeg noen fordommer mot homofile, men jeg synes at homsene og lesbosene noen ganger trekker strikken litt for langt med alt de krever. Selvsagt skal lesber få være mødre, så lenge det eksisterer en pappa, men å kjøre mamma/mamma greier er jo å skape mobbeofre. Men lesber er jo kvinner, og kvinner føler kanskje at hennes kvinnelighet er truet hvis hun ikke får kjenne moderverdigheten? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2003 #52 Del Skrevet 10. mai 2003 Jeg kan forstå at et jentepar ønsker seg en unge å dulle med . Å ha barn er jo det fineste som finnes. Men dette ønske er først og fremst en egoistisk tanke for at jenteparet skal berike sitt eget liv. De vil ta sjangsen på at ungen skal bli mobbet og ertet. De tenker sitt og ikke ungen sitt beste. Ungen kan desverre ikke forsvare seg mot denne foreldrekonstruksjonen. Voksen mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 10. mai 2003 #53 Del Skrevet 10. mai 2003 Barnets ve og vel sier jeg forut for de homofiles "rettigheter". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 11. mai 2003 #54 Del Skrevet 11. mai 2003 Hvis jeg ikke kunne fått barn med min kjære Tigergutt ville jeg ikke ha båret frem en annens barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå