Gå til innhold

Lesbisk!!


Belle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke se noen grunn til at homofile foreldre skal være dårligere foreldre enn de som lever i mann/kvinne forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste problemet brum, må vel være at homoatferd overføres til barna. Alle vet at homser ofte betegnes som skruller av homoer selv.

Waco

Hvem vil vel ha skrulleunger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke diskutere med noen her,

bare svare på det som hun lurte på!!!!

Jeg mener at lesbiske/homofile

kan bli like gode foreldre som hetrofile :wink:

Så go for it girls :hoppe:

LYKKE TIL :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere kan bli gode foreldre. Det er ikke seksuell legning som avgjør om man blir gode foreldre eller ikke....

waco - barn velger uansett ikke sine foreldre, selv om amnge skulle ønske de kunne bytte ut foreldrene sine med noen andre, så om barn vil ha lesbiske/homofile foreldre er vel egentlig ikke noe aktuelt spørsmål. Tror barn vil ha foreldre som har masse kjærlighet de kan gi - uansett.

Og homofil atferd????????

Vet at homofile er ganske røffe i sine betegnesler av seg selv, og at noen homofile "drar'n" langt når det gjelder atferd, men det måtte da være flott å overføre en type selvironi så bitende til et avkom? De homofile/lesbiske jeg kjenner er nesten "kjedelig" vanlige mennesker, så det kan de jo "overføre" til et barn uten at det skal skape problemer.

Om et barn blir mobbet eller ikke, kommer vel an på mange ting, men min erfaring med barn er at de i mye større grad enn voksne aksepterer "annerledeshet" så lenge de får fornuftige svar på sine spørsmål.

Tenk om vi voksne kunne være like aksepterende.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest homselars

Det sier seg selv at det er mye mer styr rundt det å få barn for homser/lesber. Mange heteroer får barn som følge av uhell, det skjer ikke med homser, for å si det sånn!

Det er ikke alle homser/lesber som drømmer om å bli foreldre heller. De som ønsker seg barn ønsker dette veldig og må nødvendigvis være rimelig oppegående og ressurssterke for å få det gjennomført.

Syns Care sa det veldig bra. Vil tilføye at når det gjelder mobbing tror jeg tilfeldigheter spiller inn. Om det gir status eller det motsatte å ha to foreldre av samme kjønn er tilfeldig. Har noen lyst til å mobbe et bestemt barn finner de alltid noe å mobbe for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dag kommer ungen til å spørre om det er sant at han var blitt født ved at pappa ronka inn i et reagensrør.

Waco

Det er mange barn som starter livet sitt som lab-unger, Waco - selv om de får både mamma og pappa. Så å blandet akkurat det inn i denne diskusjonen er rimelig fjernt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg mener om dette. Problemstillingen er jo litt lik den med enslige kvinner som ønsker seg barn, men ikke mann.

Et barn vil vel gjerne vite hvem faren er? Så spørsmålet blir jo da om faren får samværsrett? Noe jeg mener faren bør få til beste for barnet.

Ser for meg en del problemstillinger når en far skal forhandle med to mødre om barnet. Så får vi håpe at det ikke blir far og barnet som blir en tapene part.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror stikkordet her er KJÆRLIGHET!!

Om man har grenseløst med kjærlighet og gi et lite, nytt menneske så burde det være nok!

Det viktigste er at familien har det godt, uansett om det er to mammaer eller to pappaer.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

JEg tror at barn trenger to foreldre som

- er glade i barnet

- er stolte av barnet

- gir barnet selvtillit og styrke

- gir omsorg og setter grenser

- med andre ord; som egner seg som foreldre.

Jeg ser ingen grunn til at ikke et homoseksuelt par skulle kunne fylle de forutsetningene. Det viktigste er at dere har snakket om dette, tenkt igjennom eventuelle problemer som måtte oppstå og at dere på alle måter er klare for å være foreldre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En dag kommer ungen til å spørre om det er sant at han var blitt født ved at pappa ronka inn i et reagensrør.

Waco

WACO!!! Halloooo????

Stå på jenter, og stå på gutter. Stå på alle oppegående mennesker som ønsker og evner å ta vare på barn!

Sjøl om dere av ulike grunner, det være seg at dere lever i sammekjønnsforhold eller at dere som tokjønnspar trenger IVF for å få egne barn....

Til de skeptiske:

Hvis du, heterofil som du er, en dag oppdaget at du hadde evne til å elske også mennesker av ditt eget kjønn, ville du pluteslig bli en ubrukelig forelder da? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøffelhelten:JEg tror at barn trenger to foreldre som  

- er glade i barnet  

- er stolte av barnet  

- gir barnet selvtillit og styrke  

- gir omsorg og setter grenser  

- med andre ord; som egner seg som foreldre.

Kjempeflotte ord det du skrev!! Det du skriver er et ENORMT godt poeng!

Jeg vet jeg kommer til å bli en god mor da jeg har gått i gjennom en del i den tiden da jeg "kom ut av skapet"!

Jeg kan lære mitt barn mye om respekt for andre mennesker og det akseptere andre for det dem er,ikke for det dem gjør!

Så jeg føler meg like trygg på at jeg og min samboer kan bli like gode foreldre som det heterofile er!!

Jeg elsker barn....Jeg ønsker meg en framtid med barn...!!!!

Jeg har mye godt å gi å lære bort til et barn!!

Vil samtidig benytte annledningen til å takke for ALLE svar og synspunkter!!

Fortsett å si hva dere mener om temaet mitt :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Jeg har tenkt en del på dette temaet etter at jeg har lest litt her inne.

Om du vil adoptere så gjör det,ikke tenk på hva andre syntes,tror ikke at det var så mange posetive synspunkter på å adoptere barn fra en annen kultur men en annen hudfage heller i begynnelsen.

Nå er det temmelig normalt og folk tenker ikke over det.

Som med allt annet så må det gå seg til,det tok jo 50 år för det var normalt å väre kvinne og ikke ville ha barn og det er ennda ikke helt og fullt akseptert av "sammfunnet"

vet om et homofilt par som har barn,men de har vert gift med en mann begge to og fikk barna med sin mann,men gikk ut av kapet etter de var etablert som familie.

De barna som nå bor med to mödre blir ikke som jeg vet noe mer mobbet enn hva andre barn blir.

Kan tenke meg at det var en större overgang for dem enn hva det vil bli for et barn som vokser opp med to mammaer.

Allt i allt så vil jeg mene og tro at det ikke vil fram kalle mer problemmer enn hva man gjör det til selv og det virker som om du er oppegående nokk til å takle det som kommer deres vei.

Önsker deg lykketil med å skape en familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellig overbevist at seksuell legning ikke er avgjørende for om man er gode foreldre eller ikke (så lenge den legningen ikke er pedofili, men det blir en HELT annen sak...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære tilhengere av kjønnssegering av foreldrerollen.

Alle må spørre seg selv, skulle jeg ønske mamma og pappa var lesbisk og homo?

Jeg ser f eks på min egen oppvekst, jeg hadde en homofil onkel som bodde i samme hus som oss i perioder, så jeg har ingenting imot homofile.

Noen av dere er jo trangsynte nok til å sette folk i bås, så hva kan man vente da?

Det mest korrekte må vel være at lesber adopterer barn, men så lenge livet handler om å være mest mulig egoistisk så er det ikke rart at kvinner vil frarøve barn deres far på bekostning, av et kortvarig venninneforhold.

Grunnen er veldig enkel, kvinner klarer ikke å bo lenge sammen av gangen, og skillsmisseprosenten er veldig høy blant lesbiske, og vi har i den senere tid sett en del mediaoppslag som viser en del uheldige ringvirkninger omkring homoforeldre.

Hvorfor kan dere ikke heller være tante og onkel?

Waco

Fordommene står dere for selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Klart dere kan!!

Men jeg (er hetero, da) ville nok gått for inseminasjon og ikke adopsjon. Uansett kan bare en av dere stå som gyldig juridisk forelder. Og det er da jeg synes det er synd at ikke homofile kan adoptere, for hvis moren faller bort; hvem har ansvaret da, arveregler etc. Finnes jo ingen pappa (mamma vil jo som regel finnes for barnet er jo født av en eller annen).

Tror en utvidling av regelverket mht adopsjon må komme gradvis, der dette er den naturlige starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta fra Calcutta

Jeg mener at et barn har det best med mor og far.

Men det er jo mange skillsmissebarn også da.

Tror at en dag vil ikke noen heve blikket når barnet forteller om mamma og mamma. Men er såpass nøktern at jeg tror dette er langt fram i tid.

Tutta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt for meg at homofile kan være gode foreldre, det er aldri den seksuelle legningen som avgjør det, men omsorgsevnen.

Størsteparten av dem som adopteres idag er jo fra den fattige del av verden. Hva er da verst, å vokse opp i slummen i et fattig land uten håp om et godt liv, eller den "vederstyggelighet" å vokse opp med to flotte omsorgsfulle, resurssterke mennesker av samme kjønn i Norge???

For dem som velger kustig inseminasjon så er det en lang, dyr og omstendelig prosess. Jeg tror neppe at noen uten et dypt og inderlig ønske om å få bli foreldre hadde gjennomgått alt dette.

Det å få barn er alltid egoistisk motivert uansett legning.

Man får ikke barn for barnets skyld. Man får aldri barn fordi "jeg unner et barn meg som forelder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...