Gå til innhold

Lesbisk!!


Belle

Anbefalte innlegg

Heisan godtfolk!

Dette lurer jeg på : HVA SYNES DERE OM HOMOFILE/LESBISKE SOM FORELDRE??

Jeg og min samboer har snakket i 1,5 år om at vi ønsker oss et barn sammen!

Mange mener det er galt grunnet mobbing,fordommer og slikt!

Så gutter og jenter hva MENER dere om denne saken? :forvirra:

Ha en god dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at homofile klarer å gjøre ungene sine mer nevrotiske enn resten av oss.

Det er alltid en mulighet for at det uvanlige blir oppfatta negativt, men jeg synes ikke det er et holdbart argument i forhold til eventuell mobbing. For bare noen tiår siden ble barn av enslige kalt for bastard og lausunge, men da flere begynte å få barn utafor ekteskap, forsvant disse holdningene. Dette er en naturlig konsekvens når det uvanlige blir vanlig.

Sett i gang å pul, eller inseminer eller hvordan dere nå har tenkt å gjøre det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, denne diskusjonen har vi hatt før. Jeg gidder ikke engasjere meg mer enn at jeg vil si at homofile foreldre ER like gode som alle andre. Det er samfunnet som skaper holdninger om at dette ikke er greit. Go girls... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart homofile og lesbiske kan bli like gode foreldre som alle andre!

Sett i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag kommer ungen til å spørre om det er sant at han var blitt født ved at pappa ronka inn i et reagensrør.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • Waco:

En dag kommer ungen til å spørre om det er sant at han var blitt født ved at pappa ronka inn i et reagensrør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag kommer ungen til å spørre om det er sant at han var blitt født ved at pappa ronka inn i et reagensrør.

Waco

Godt poeng.

Og barn skjønner ikke hvorfor en annen har 2 mammaer.. istedenfor en pappa og mamma. Og barn er trangsynte, ergo mobbing. Det som er unormalt er galt. Det er ikke til å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

jeg har litt delte meninger da....

på en måte er jeg helt og holdent i mot at homofile mennesker adopterer og oppdrar barn for det er unaturlig og ja jeg tror det vil skape problemmer for barnet både mobbing og identitets problemmer.

På en anen kant så har de barna som blir adoptert ingen videre god fremtid om de ikke blir adoptert og vil få det mye bedre hos et homofilt par enn hva de vil på et eller annet barne hjem i slummen.

Mange barn som blir adopterte vil jo ha en del spörsmål som hvorfor er jeg korianer og mamma og pappa norske og hvite....

Hvorfor ville ikke min mamma og pappa ha meg ol.

nei du jeg er litt for og litt i mot.....

Ble du klokere ,jeg ble ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng.

Og barn skjønner ikke hvorfor en annen har 2 mammaer.. istedenfor en pappa og mamma. Og barn er trangsynte, ergo mobbing. Det som er unormalt er galt. Det er ikke til å unngå.

Barn er ikke trangsynte, men det er voksne som er det. Barn adopterer holdninger fra de voksen. Når skal dere begynne å forstå dette. Barn fødes ikke med holdninger, de skapes av de voksne som de har rundt seg i sitt miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ligger dette på seksualitet og ikke på familie/barn?

Mobbing. Hvem som helst kan bli mobbet. Er der ikke en grunn for å mobbe et annet barn, lager de en "gyldig" grunn.

Oppdrar dere barnet på en sånn måte at det utvikler seg til å bli et selvstendig individ som har et positivt selvbilde, har god selvtillit og føler seg trygg på seg selv som person. Da har dere et godt utganspunkt for at barnet kan unngå å bli mobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL DEG SOM SKREV DETTE!

Og barn er trangsynte, ergo mobbing. Det som er unormalt er galt. Det er ikke til å unngå.

Det er IKKE barna som er trangsynte!! Det er ike dem som er "roten" til mobbingen og fordommene,det er oss voksne!!

Barn henter det fra en plass,og vi har kun oss selv og takke!!

Så det er IKKE barna som er trangsynte,det er VOKSNE!!!

Synes det er meget viktig å få meg seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Care:Barn er ikke trangsynte, men det er voksne som er det. Barn adopterer holdninger fra de voksen. Når skal dere begynne å forstå dette. Barn fødes ikke med holdninger, de skapes av de voksne som de har rundt seg i sitt miljø.

Så ikke hva du skrev før jeg selv skrev det jeg skrev! :roll:

Hadde flere vært som deg,hadde verden vært enklere å leve i

Det var enormt viktige ord du skrev!

De varmet og gledet,TAKK!! :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vi vet at voksne er trangsynte er det da riktig å la barn vokse opp som mobbeofre?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Da må vi voksne lære oss å akseptere og respektere hverandre!

2. Holdningsskapende arbeid er viktig!!

Pst! Jeg er lesbisk og STOLT av det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Starya

Foreldrenes holdninger gjenspeiles i barna. Barn er ikke trangsynte før de er blitt opplært til å bli det.

Jeg er alenemor. Hadde jeg vært det for endel år siden hadde det nok vært tøft for ungen. I dag er det ingen som hever et øyebryn.

Og barn skjønner ikke hvorfor en annen har 2 mammaer.. istedenfor en pappa og mamma.

De skjønner det ikke dersom de voksne rundt dem kommer med kommentarer på dette. Dersom et barn vokser opp med en kompis som har to mammaer og dette ikke blir et tema for undring i hjemmet vil heller ikke barnet se det som unormalt.

Jeg har selv en sønn som er fullstendig klar over at noen har to pappaer eller to mammaer. Han vet, og godtar, at det finnes menn som forelsker seg i menn, og damer som forelsker seg i damer. det han ikke forstår er hvorfor noen skulle nekte disse å få være glade i hverandre, og gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lesbisk vennepar som har en sønn. Ser på de som like normale som alle andre. Kan ikke se at dette er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er slett ikke trangsynte, og aksepterer veldig mye annerledeshet helt til de voksne kommer med sine fordommer!

Jeg gikk i klasse med en som hadde to hjem - ett hos sin heterofile mor og ett hos sin homofile far og hans kjæreste. Det var INGEN av barna som mobbet eller plaget vedkommende, men mange av foreldrene syntes nok det var ekkelt/rart/unormalt/avskyelig etc. Vel, dette var på 70- og 80-tallet - tror det er mye mer akseptert i dag, og mye lettere å være barn av homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...