Gå til innhold

Kaotisk Caos


Caos

Anbefalte innlegg

Ja, det er nok tid for å bysselalle, men jeg ligger så himmla godt i sofaen! :ler:

Å, det bruker å ta litt ekstra lang tid når man vet at man ikke får spist før de kommer... Minuttene går liksom så sakte..

Her var forresten folk på huset deres til over klokken 21 idag. De jobber flittig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God Morgen alle sammen!! :)

Idag er det en fiiin dag her, nesten litt vårstemning! Selv om det er ganske overskyet er det mye sol, og snøen er så og si forsvunnet! Herlig!! :hjerte: Huset er nok engang nyvasket.. Tror det er ny rekort og vaske over gulvene i huset tre dager på rad.. :ler: Men idag fikk jeg vaskelysten over meg, og siden det ikke er så ofte det skjer, var der bare å gripe bøtta og grønnsåpen og sette igang! :jepp: Har vært og kjøpt en løper og en pute til, i samme stil som de jeg fikk til bursdagen av min bror. Likte de kjempe godt! :hjerte: Så nå har vi samme løpet på kjøkkenbordet også, ble kjempe koselig! :jepp:

Lagde pizza i går, og den ble himmla god!! :hjerte:

Vi brukte en slik ny pizzabunn, den fra tine, som er ferdig utrullet på bakepapir og greier! Og pizzafyll med ost, skinke, kjøttdeig, pepperoni, cherrytomat, paprika og sopp. Ble kjempe godt!

Ellers får vi nok besøk idag også. Liverpool spiller hjemmekamp mot newcastle, og jeg regner med sambos bror og søster kommer, muligens ettpar venner og min bror og hans dame også. Litt i tvil om hvor mange som faktisk dukker opp, men koselig blir det nok uansett! Litt ekstra kjekt å se kamp når jeg har ny drakt da!! :ler:

Men nå skal jeg gå å ta ut det nystekte brødet og spise en deeeilig lunch sammen med min kjøre! Ha en fin dag godtfolk! :D

:klem: til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så sitter jeg her igjen å ser på hus da.. favoritthuset er vanskelig å finne, men vi finner mange gode alternativ hver uke.. Idag fann jeg dette. Synes det var stilig, ikke så dyrt og 160Bra. Så er jo helt grei størrelse. Min kjære liker hus størst mulig, men jeg som vet at de skal vaskes liker en mellomting... :ler:

Det har 4 soverom, et av de et i hovedetasje, sammen med kjøkken stue bad og vaskerom. Planløsningen liker jeg absolutt, utseende er helt ok, vi liker jo hus som skiller seg ut så. Litt stilig synes jeg det var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Åh, stilig hus. Jeg er også fan av stor veranda og slike store vinduer.

Så bunnen fra Tine var god? Hmm, det skal jeg huske :).

Ha en fortsatt fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bunnen fra tine var god, fikk litt sånn "italiensk pizza" følelse.. :ler: Jeg får altid så tykk bunn, men denne var tynn og litt sprø! Og ikke minst smakte den kjempe godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen ble det pizza rester til frokost også... :sjenert: Ikke så sunt, men himmla godt! ;)

Jeg må bare dele noen bilder med dere.. Klarer ikke slutte å tenke på dette huset jeg.. Liker prisen, for det er det billigste huset vi faktisk liker..

Har jo lagt ut bilde utvendig før, men her er det igjen: Dette

Og her er plantegningen i hovedetasjen: Her

Og Plantegningen i underetasjen: Her

Bruksareal er på 158,7 m2

Endringer klarer jeg ikke helt og bestemme meg på gitt.. :sjenert:

Jeg synes stuen kanskje virker litt liten, i forhold til andre hus vi har sett på..

Derimot liker jeg at der er vindfang, slik det meste av grus og skitt samles der.

Og at det er soverom i hovedetg, slik at man har alt man trenger på et plan, om helsa slår feil, eller man blir gammel og grå

Og at der er bad nært inngangen, med hensyn til femtidige barn

Og at vi kan ha alle soverommene på et plan mens barna er små, (nede har vi mulighet til å bruke "kjellerstue" som soverom, og senere flytte opp)

Og ikke minst at der er bodplass, med tanke på at der ikke er loft.

Og at inngangspartiet er overbygd, synes jeg er en stor fordel på mange måter.

Ellers liker jeg utseende, men noen av vinduene over verandaen ville jeg nok gjort om på..

Ja, da har jeg iallefall fått samlet tankene om dette huset. Tror det "vinner" over det andre huset jeg snakket om endag før, det er større og billigere iallefall, skal studere plantegningene opp mot hverandre nå :)

Ha en fin søndag folkens! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke skjønner meg noenverdensting på plantegninger og husbygging tror jeg bare jeg skal holde munn og ønske deg en fin avslutning på helgen jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Takk for det du!

Ønsker deg det samme!

Ellers tenkte jeg forresten at dersom gang og stue blir mer åpen løsning, blir på en måte stuen og virke større.. (Jaaa, jeg er stor fan av åpne løsninger... :jepp: )

Etter å ha studert andre plantegninger vi liker, synes jeg på en måte denne har det meste vi er ute etter altså! Eneste er at jeg gjerne ville hatt vindfanget litt større, og at trappegangen blir "en del av" stuen, altså åpnere. Jepp, jeg har overbevist meg selv og sambo om at denne planløsningen ikke er så dum! ;) Om noen har innspill, slik som forrige gang, blir jeg bare glad om dere sir ifra! ;)

Ihh, det er så kjekt å planlegge å drømme!

Endret av Caos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så unge mødre ista, det var passe god underholdning når jeg lå på sofaen under pleddet og halvsov. Såååå trøtt for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kjeder meg.. :sjenert:

Aner ikke hva jeg skal finne på, er trøtt, men vet jeg ikke kommer til å sovne dersom jeg skulle krype til køys.. Kroppen verker litt, så tur er ikke et alternativ..

Kjedelig med slike daffe dager da man ikke vet hva man skal finne på altså.. Søndagskvelder er kjedelige... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte også dette huset bedre enn det forrige. Og at det er billigere og større er jo en fin bonus :-D

Smart å åpne stuen mot gangen. Vindfang er kjekt. Men andre ganger er ofte mye bortkastet plass synes jeg...

Jeg er ikke fan av åpen kjøkkenløsning. Men det er jo smak og behag. Og fint at den var litt "gjemt" fra stua uansett. Blir ikke så synlig om det er litt rot...

Huset synes jeg er stilig. Liker vinduer i mønet, selv om jeg har skjønt at det ikke akkurat er lett å vaske...

Masse bodplass :tommelopp: Det får man aldri nok av.

Ville ha skilt vaskerom og bad hver for seg. Kanskje puttet vaskerommet i kjelleren. Nært til de fleste soverommene og har en tørkestativ utenfor nede så passer jo det greit...Kan jo heller flyttes opp hvis helsen din svikter senere...

Synes badene var litt små. Jeg liker STOOOOORE bad, og kunne tenkt meg et hjørnebadekar hvis jeg skulle bygge hus. Så ville kanskje slått sammen bad og en bod nede... Selv om det tar litt bodplass..

Hadde visst mye meninger nå også jeg :fnise: Blir litt engasjert... Har bare litt lyst på hus selv :fnise:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er flott du sier meningene dine jente 79! Det liker jeg!!

Har begynt å like dette huset bedre å bedre idag, tror sambo er helt enig også! :jepp:

Jeg liker også stooore bad! Her vi bor nå har vi et veldig stort et, men det er så idiotisk innredet, at vi har ikke mulighet til å få inn et hjørnebadekar, noe som er høyt ønsket!!

Men ja, å ta litt av boden/hele ene boden er jo en god mulighet! Absolutt, i tillegg ville jeg nok kanskje "innredet" badet litt annerledes også, slik det hadde blitt bedre utnyttet plass. (hadde et flott forslag ista, men husker ikke hvordan det var..)

Vi mangler vindfang nå, hadde det i leiligheten vår, og har hatt det hjemme med mamma, og må si jeg savner det, kanskje fordi jeg alltid har hatt det? Synes det er veldig greit, spesielt med våt hund, da er det greit å kunne tørke han, kle av oss våte klær med grus og annet på, istedet for å dra det inn i gangen. Men det er en smakssak! :)

Vaskerommet blir nok nede ja, og som du sier er jo det lett å flytte opp dersom det skulle skje noe! :)

Ååå, liker dette huset bedre å bedre! Har sendt en mail til de byggefirmaet nå, håper de svarer i morgen! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at badet så dårlig utnyttet ut :Nikke: Kan hende dere kan få plass til mye bare dere flytter litt på det.

En god idè er jo å tegne opp rommet. Lage små firkanter som skal være do, badekar, vask og skap og flytte på de. Ser løsningene på en helt annen måte da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tanker!

Som du sier, hus skal vaskes...

"drømme-drømme"-huset er svæææææært, (det nærmeste jeg kommer er Camilla, fra mesterhus) men det er altså ett sånn der "om jeg noen gang vinner jackpott i lotto alene"-greie, og den typen fantasihus inkluderer jo ikke husvask... eller i det minste en vaskehjelp :ler:

Fint hus. Og vindfang er fine greier. "Må" jo ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså ifølge huskatalogen jeg sitter med, er kamilla 350kvm, puh, da skulle jeg hatt vaskehjelp ja! Ingen tvil om det! Men om jeg hadde hatt råd til DET huset, tror jeg jammen det ikke hadde vært noe problem med en vaskedame nei!

Tenker at 160 kvm er passe for oss. Min kjære kunne nok tenkt seg noe større, men han har innsett at det er en fin størrelse. Mye flott med planløsningen synes jeg, og det er kjekt å finne et hus der planløsningen er slik jeg liker, til vanlig er det myyye jeg hadde måttet "fikse" på, her er det bare småting! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, altså ifølge huskatalogen jeg sitter med, er kamilla 350kvm, puh, da skulle jeg hatt vaskehjelp ja! Ingen tvil om det! Men om jeg hadde hatt råd til DET huset, tror jeg jammen det ikke hadde vært noe problem med en vaskedame nei!

Tenker at 160 kvm er passe for oss. Min kjære kunne nok tenkt seg noe større, men han har innsett at det er en fin størrelse. Mye flott med planløsningen synes jeg, og det er kjekt å finne et hus der planløsningen er slik jeg liker, til vanlig er det myyye jeg hadde måttet "fikse" på, her er det bare småting! :jepp:

Det er nettopp det ja, med råd til det huset, har jeg råd til en som vasker det hver fredag også :)

Men, det der er jo altså bare en lottodrøm, jeg liker å titte på hus, og når jeg kjeder meg er det kjekt å bla på sånne ting en vet en aldri har råd til, men rett og slett bare drømme seg helt bort. Og i den verden finnes jo ikke husarbeide :ler:

Men sånn reelt sett, så er det en fint hus du har funnet der ja, i en fornuftig størrelse (større enn vårt? Og vi har egentlig god plass, i 3 etasjer, så dette kan ikke være for trangt nei) og planløsningen er som du sier ikke så dum (bortsett fra at jeg steiler på enhver form for åpen kjøkkengreie, jeg vil lukke kjøkkendøra når jeg spiser, der er det rotete da... men det er en smaksak) og det er greit å finne noe der en ikke må "fikse" og endre så mye, for da løper kostnadene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et fornuftig hus størrelsesmessig, og vil ikke tro det koster allverden å fjerne noen vegger, og lage litt større vindfang og muligens litt større bad. Kostnadene er jeg redd løper fort når man først skal bygge, så det er greit å ha et hus man liker. For alle de som jobber hos slike bolig firma, sier jo så flott jeg kan forandre på så å si alt jeg vil, det er jo greit, men har jeg egentlig RÅD til det.. for det viser seg at det er mye som koster..!

Men men, dette er jo en drøm det også, men som min kjære sier så håper vi det ikke er mange år til den skal realiseres, så da er det kjekt å planlegge, å la tankene vandre. Men enn så lenge bor vi flott her på litt over 100 kvm. Fin utsikt, trivlig plass, gode solforhold, og kjekke naboer, hva mer kan man ønske seg da? :) Veel, enebolig kanskje? :ler: Men ja, ellers bra!

Men å drømme, planlegge og kose seg, det er kjekt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter!

Formen er noenlunde, men i natt var jeg kjempe dårlig, så det ble lite søvn.. Men men..

Ute er det pent vær, våren har nok meldt sin annkomst, håper iallefall det! :jepp:

Skal ut å gå en tur med voffs om en liten stund.

Sambo skal jobbe overtid idag, og blir nok seeen.

På husarbeidslisten idag står det:

Vaske kjøkken og stue

tørke støv

vaske klær

og rydde kjøleskapet

Blir nok bare de to nederste, for stuen og kjøkkenet er vasket. I tillegg tenkte jeg at jeg kunne rydde garderoberommet litt. Det står ikke på noen liste denne uken, men det bør nok gjøres, selv om jeg hadde håpet at det fikset seg av seg selv.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig fikser det seg selv! Hehe, når du finner et selvryddene skap, si fra! Jeg trenger et slikt :fnise:

Vaske klær var forresten en god idé!

Fint at formen er bedre! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...