Gå til innhold

Negre har oftere HIV

Fremhevede innlegg

Gjest Motstand
Skrevet
Motstand: Innbiller du deg virkelig at norske helsemyndigheter med vilje feilinformerer eller underslår fakta? Og hvorfor skulle de i såfall gjøre det?

Dette har jeg jo allerede svart på. Du vet, det innlegget som du konsekvent unngår å kommentere?

AIDS-situasjonen i Afrika er for det første meget godt dokumentert, og for det andre, meget godt dekket både i dagspresse, dokumentarer og så videre. Jeg tror knapt det finnes et oppegående menneske i landet over ungdomsskolealder som ikke kjenner til det.

Godt dokumentert, ja. Men en gjenganger i media kan det knappest sies å være. Når var det sist du i det hele tatt så nyheter om eller fra Neger-Afrika i den norske hovedpressen? For oppegående mennesker, eller kanskje mer presist mennesker tilhørende det øvre intelligenssjiktet, er jeg enig i at det er godt kjent. Noe som for øvrig stiller Mammut75s krav til dokumentasjon i et interessant lys. Men for den resterende befolkningen tror jeg faktisk det stiller seg litt annerledes.

Uansett er poenget at helseinformasjonen fra offisielle hold i forhold til dette, eller kanskje mer presist helsereklamen i den tradisjonelle norske folkeopplysningens ånd, hemmes betraktelig av de rådende politiske forhold i det norske samfunnet. Kan for eksempel du, Mann42, med hånden på hjertet si at du visste at du løper hele seks ganger så stor risiko for å få HIV, dersom du i Norge har sex med en neger framfor en nordmann? Her vil jeg legge trykke på sex med en neger i Norge. Og dette er tall fra 1996. Hvordan det forholder seg i dag, tolv år senere, vet jeg faktisk ikke. Det finner jeg ingen tall på. Og synes du ikke det understrekker poenget mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Motstand :

Advarselen fra helsemyndighetene gjaldt mennesker fra de 7 sydligste landene i Afrika , ikke alle fargede ,og til nå er alt du har greid å dokumentere i denne tråden advarselen fra helsemyndighetene om mennesker fra disse landene samt utbredelse av HIV/AIDS blant fargede, fra de samme landene ,i Norge .

Alle fargede kommer som sagt ikke fra disse landene og alle med HIV/AIDS kommer heller ikke fra disse landene og er heller ikke fargede for den saks skyld , men er spredt rundt i verden .

Det er påstanden din om at dette dreier seg om fargede generelt du ikke til nå har greid å fremstille som annet enn fri fantasi og dette må du da være klar over , for selv du er vel ikke så forvirret at du tror at alle fargede befinner seg i 7 sydlige land i Afrika ?

Gjest Motstand_
Skrevet
Motstand :

Advarselen fra helsemyndighetene gjaldt mennesker fra de 7 sydligste landene i Afrika , ikke alle fargede ,og til nå er alt du har greid å dokumentere i denne tråden advarselen fra helsemyndighetene om mennesker fra disse landene samt utbredelse av HIV/AIDS blant fargede, fra de samme landene ,i Norge.

Dette er jo bare tøys! Alle landene sør for Sahara, det vil si negerland, har et seriøst HIV-problem. Selve hovedpoenget til dine strategisk allierte i denne tråden har jo vært at dette er godt kjent stoff, og de facto allmennkunnskap.

Jeg forstår heller ikke hvor du har det fra at advarselen fra Statens Helsetilsyn bare gjaldt syv negerland. Helsedirektør Anne Alvik skriver, eksplisitt i en tillenket kronikk i Dagbladet fra 1996, at det dreier seg om afrikanske land sør for Sahara. Hvilket er en politisk korrekt omskrivning for negerland.

Av helsedirektørens kronikk fremgår det også at det er en feil i ingressen. Det er bare 1 av 3000 nordmenn som er HIV-smittet. Ikke 1 av 300. Mens det fortsatt er 1 av 50 negere, i Norge, som er HIV-smittet. Hvilket faktisk betyr at det er enorme 60 ganger så stor risiko for å få HIV ved å ha sex med en neger i Norge framfor en nordmann. Og hvor mange nordmenn i dag, tolv år etterpå, kan med hånden på hjertet si at de er klar over denne formidable HIV-risikoen ved å ha sex med negere i Norge?

Her er det så jævlig åpenbart, at den norske tradisjonen med folkeopplysning, har måtte vike for den gjeldende politiske situasjonen. Med folkehelsa som politisk korrekt offer.

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg kanskje hadde tatt deg mer alvorlig (eller: alvorlig i det hele tatt) hvis du hadde unngått å konsekvent omtale landene som "negerland". Det blir for meg for barnslig poengterende til at jeg kan gjøre noe annet enn å flire.

At HIV/AIDS er utbredt i Afrika er noe vi lærte på ungdomsskolen, så jeg har ikke særlig tro på konspirasjonsteorien din heller. I tillegg finnes det også lidelser og sultkatastrofer rundt omkring i verden som ikke kommer frem i media - tror du de også er inkludert i denne konspirasjonen?

Endret av Tabris
Skrevet
Det er riktig alt det du skriver, Mann42. Men tråden handler (såvidt jeg kan se, men det er ikke helt klart) om at norske helsemyndigheter skal ha unnlatt å informere om at hiv og aids er mer hyppig forekommende i mange afrikanske land enn det er i Norge. Noe som selvfølgelig er bullshit.

Tråden ble etter hvert vridd til en påstand om at HIV og Aids i Norge, er et negerspørsmål, noe som er sludder, og derfor denne presiseringen. Jeg antar at de fleste vet det, men allikevel syns jeg ikke at desinformasjon om spredningen av en dødelig sykdom, kan få stå uimosagt.

Skrevet
Dette har jeg jo allerede svart på. Du vet, det innlegget som du konsekvent unngår å kommentere?

Godt dokumentert, ja. Men en gjenganger i media kan det knappest sies å være. Når var det sist du i det hele tatt så nyheter om eller fra Neger-Afrika i den norske hovedpressen? For oppegående mennesker, eller kanskje mer presist mennesker tilhørende det øvre intelligenssjiktet, er jeg enig i at det er godt kjent. Noe som for øvrig stiller Mammut75s krav til dokumentasjon i et interessant lys. Men for den resterende befolkningen tror jeg faktisk det stiller seg litt annerledes.

Uansett er poenget at helseinformasjonen fra offisielle hold i forhold til dette, eller kanskje mer presist helsereklamen i den tradisjonelle norske folkeopplysningens ånd, hemmes betraktelig av de rådende politiske forhold i det norske samfunnet. Kan for eksempel du, Mann42, med hånden på hjertet si at du visste at du løper hele seks ganger så stor risiko for å få HIV, dersom du i Norge har sex med en neger framfor en nordmann? Her vil jeg legge trykke på sex med en neger i Norge. Og dette er tall fra 1996. Hvordan det forholder seg i dag, tolv år senere, vet jeg faktisk ikke. Det finner jeg ingen tall på. Og synes du ikke det understrekker poenget mitt?

Nei, jeg syns ikke det.

Påstandene dine om at "Aids er et negerproblem" er fortsatt bare bull, for vi har ikke særlig mange negre fra landene syd for Sahara her i landet. Aids i Norge er først og fremst et norsk problem. Men jeg er enig i at folk fra disse landene representerer en risikogruppe, akkurat som homoseksuelle menn og stoffbrukere gjør. Men antakelig i mindre grad. Faktisk i langt mindre grad.

Og antakelig er det mye lettere å forholde seg til for de norske det gjelder.

Du kan ikke se på en kar at han har seg litt med andre menn, men det er jo forholdsvis lett å gjenkjenne en som kommer fra et land sør for sahara.

Hva er det egentlig du etterspør?

Mer rasehets fra det offentlige? Alle som har mer enn 2 fungerende hjerneceller, skjønner vel at hvis en mann kommer fra et samfunn der 40% av befolkningen har HIV, så er det større sjanse enn normalt for at også han har det? Men det har ikke så mye med rase å gjøre.

På den positive siden: Blant prosituerte i Kenya, er det funnet et økende antall individer som ser ut til å klare seg bra med viruset i kroppen, og det hinter på at man kanskje kan finne en kur eller vaksine som kan gi alle den samme motstandskraften. Kanskje en negerløsning? Er ikke det vakkert? Du kommer kanskje til å stå det over, på grunn av en vaksine fra en kenyansk prostituert?

Skrevet

Dette er en tåpelig diskusjon om mange forskjellige tema.

Gjelder saken negre som folkegruppe eller som geografiske individ?

Gjelder det kulturen eller er de liksom mer mottakelige for HIV-viruset?

AIDS er sterkt utbredt i deler av Afrika pga. dårlig kunnskap og overtro om hvordan viruet smitter eller unngåes.

Men det beror til en viss grad også på kulturelle differanser når det gjelder spesiellt menn.

AIDs er etterhvert ganske utbredt også i Asia,og Russland!

Personlig har jeg et drøss såkalte negre i familien,og alle er friske og oppegående.

Kanskje fordi de er ganske trofaste,og ikke knuller rundt om helt villt.

Kanskje fordi de bruker kondom.

Kanskje fordi de har lest nok til å skjønne at AIDS er en livsfarlig sykdom,og passer seg.

Kanskje fordi de generellt har god helse og har et immunsystem som fungerer?

Gud vet.

Vi har negre fra mange ulike deler av verden.

Afrika. Karibien.Folk som har bodd i Europa i mange generasjoner.

Ikke stigmatiser alle.

Men tenk kritisk til alle du ligger med el. deler sprøyter med,vis du vil unngå AIDS.

Skrevet

Amen til det.

Man kommer ikke til målet gjennom å stigmatisere eller skjelle ut sk risikogrupper, men gjennom å oppføre seg ansvarlig selv, og gjennom å spre saklig informasjon slik at andre kan oppføre seg ansvarlig også.

Skrevet
Dette er jo bare tøys! Alle landene sør for Sahara, det vil si negerland, har et seriøst HIV-problem. Selve hovedpoenget til dine strategisk allierte i denne tråden har jo vært at dette er godt kjent stoff, og de facto allmennkunnskap.

Her er det så jævlig åpenbart, at den norske tradisjonen med folkeopplysning, har måtte vike for den gjeldende politiske situasjonen. Med folkehelsa som politisk korrekt offer.

Det er uansett bare 7 av de sydligste landene I Afrika som har en mye høyere prosentvis utbredelse av HIV/AIDS i den voksne befolkning ( ifølge unaids ) og selv folk fra disse landene kan like gjerne være ikke smittet som smittet , slik det er med folk flest .

Så å si at dette er et problem som gjelder alle som er farget er bare tull siden det finnes fargede i mange andre deler av verden enn disse 7 landene , både i deler av Afrika , Europa , Amerika etc .

Å si at HIV/AIDS situasjonen i enkelte Afrikanske land har blitt forsøkt skjult av myndighetene stemmer ikke siden det stadig er artikler i avisa om det og siste tv aksjon var til og med til inntekt for aids/hiv rammede barn , men det er ikke alle som er klar over at utbredelsen er så ujevn i de Afrikanske landene som den i følge unaids er .

Noen av landene har en veldig høy utbredelsesprosent , mens mange har en veldig lav .

Gjest Golden Girl
Skrevet
Jeg tror hvite i Thailand har en betydelig høyere frekvens av HIV og AIDS enn svarte i Norge.

Jepp. De fleste som fikk bekreftet smitte i Norge i 2006 var hvite som hadde vaert paa sex-tur til Thailand. (Faktainformasjon fra en professor ved universitetet med spesialitet paa HIV/AIDS)

Gjest Gjest_Motstand_*
Skrevet
Amen til det.

Man kommer ikke til målet gjennom å stigmatisere eller skjelle ut sk risikogrupper, men gjennom å oppføre seg ansvarlig selv, og gjennom å spre saklig informasjon slik at andre kan oppføre seg ansvarlig også.

Man så jo hva så som skjedde når Statens Helsetilsyn spredte saklig informasjon i 1996. Og hva som skjer når man sprer saklig informasjon på KG i 2008. Fakta faen er, at det å spre saklig informasjon om negere som risikogruppe i forhold til HIV, nærmest er politisk umulig i vår del av verden. Hvilket folkehelsa åpenbart lider under. Jeg spør bare enda en gang. Hvor mange kan med hånden på hjertet si at de er klar over at man i Norge løper hele 60 ganger så stor HIV-risiko ved å ha sex med negere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...