Gjest Motstand Skrevet 28. januar 2008 #21 Skrevet 28. januar 2008 Hallo?? Det er allment kjent at hiv er mye mer hyppig forekommende i Afrika enn i andre deler av verden. På hvilke punkter mener du at folkeopplysningen ikke er tilstrekkelig når det gjelder dette? I 1996 kom Statens Helsetilsyn med en offisiell advarsel mot å ha sex med afrikanere fra land sør for Sahara (som jo alle da forstår dreier seg om negere). I kjent politisk korrekt stil resulterte det i et svare spetakkel. Med demonstrasjoner fra både negerorganisasjoner og de evinnelige "anti-rasistiske" norske organisasjonene, som krevde helsedirektørens hode på et fat utenfor kontoret hennes. Hvilke erfaringer tror du folka i Statens Helsetilsyn har tatt med seg fra den gangen? Og hvordan tror du det har påvirket deres fremtidige opplysningsarbeid? Tror du frykten for en gjentakelse fra 1996 har medført at de har gått stillere i dørene enn de ellers ville gjort? Jeg tror det er mer enn sannsynlig. Det er en helt normal menneskelig reaksjon å la det faglige lide, framfor å provosere etablissementet og deres konsensus, i frykt for hva det vil innebære for deres fremtidige karriere å gjøre dette.
Gjest Badiane Skrevet 28. januar 2008 #22 Skrevet 28. januar 2008 I 1996 kom Statens Helsetilsyn med en offisiell advarsel mot å ha sex med afrikanere fra land sør for Sahara (som jo alle da forstår dreier seg om negere). I kjent politisk korrekt stil resulterte det i et svare spetakkel. Med demonstrasjoner fra både negerorganisasjoner og de evinnelige "anti-rasistiske" norske organisasjonene, som krevde helsedirektørens hode på et fat utenfor kontoret hennes. Hvilke erfaringer tror du folka i Statens Helsetilsyn har tatt med seg fra den gangen? Og hvordan tror du det har påvirket deres fremtidige opplysningsarbeid? Tror du frykten for en gjentakelse fra 1996 har medført at de har gått stillere i dørene enn de ellers ville gjort? Jeg tror det er mer enn sannsynlig. Det er en helt normal menneskelig reaksjon å la det faglige lide, framfor å provosere etablissementet og deres konsensus, i frykt for hva det vil innebære for deres fremtidige karriere å gjøre dette. Jeg skjønner ikke hva du babler om. Vi har blitt tutet ørene fulle om aids-problematikken i Afrika sør for Sahara i årevis.
Gjest Badiane Skrevet 28. januar 2008 #23 Skrevet 28. januar 2008 Det er for øvrig feil å si at negere oftere har aids enn andre mennesker. Det har ikke noe med hudfarge å gjøre, men med geografisk tilhørighet.
Gjest Motstand Skrevet 28. januar 2008 #24 Skrevet 28. januar 2008 Jeg skjønner ikke hva du babler om. Vi har blitt tutet ørene fulle om aids-problematikken i Afrika sør for Sahara i årevis. Jeg tror faktisk ikke alvoret er så kjent som det burde være blant nordmenn som har sex med negere, og da spesielt blant norske kvinner som drar på sexferie til afrikanske land sør for Sahara.
Gjest Badiane Skrevet 28. januar 2008 #25 Skrevet 28. januar 2008 Jeg tror faktisk ikke alvoret er så kjent som det burde være blant nordmenn som har sex med negere, og da spesielt blant norske kvinner som drar på sexferie til afrikanske land sør for Sahara. Du mener altså at norske helsemyndigheter har underslått det faktum at aids er mer utbredt i Afrika sør for Sahara enn det er i Norge? Det tror jeg i såfall du er alene om.
mamut75 Skrevet 28. januar 2008 #26 Skrevet 28. januar 2008 kongo 4.9% ? ja er det noe du stoler på? Du stoler jo åpenbart på de statistikkene som viser høyere forekomst av HIV/AIDS i andre av de afrikanske landene , hva skal man stole på hvis man ikke kan stole på statistikkene ? Intuisjon ?
Gjest Motstand Skrevet 28. januar 2008 #27 Skrevet 28. januar 2008 Du mener altså at norske helsemyndigheter har underslått det faktum at aids er mer utbredt i Afrika sør for Sahara enn det er i Norge? Det tror jeg i såfall du er alene om. Ikke underslått. Men at Statens Helsetilsyn av politiske årsaker har latt være å reklamere for det så mye som de normalt ville gjort, dersom det bare var helsefaglige hensyn å ta. Noe jeg argumenterte for i forrige innlegg, men som du enda ikke har kommentert. At HIV-problematikken dreier seg om negere er slett ikke feil å si. Det er kanskje det i Nord-Amerika og Sør-Amerika. Men her i Europa, og i Afrika, er det uten tvil negere dette dreier seg om. Det er faktisk direkte løgn å hevde HIV-problematikken er geografisk. Innvandringen av negere fra Afrika til Europa har sørget for at det ikke er det. Jeg betviler også sterkt at man finner den samme HIV-frekvensen blant germanere sør Sahara som man gjør med negrene. Dette er faktisk et negerproblem.
mamut75 Skrevet 28. januar 2008 #28 Skrevet 28. januar 2008 At HIV-problematikken dreier seg om negere er slett ikke feil å si. Det er kanskje det i Nord-Amerika og Sør-Amerika. Men her i Europa, og i Afrika, er det uten tvil negere dette dreier seg om. Det er faktisk direkte løgn å hevde HIV-problematikken er geografisk. Innvandringen av negere fra Afrika til Europa har sørget for at det ikke er det. Jeg betviler også sterkt at man finner den samme HIV-frekvensen blant germanere sør Sahara som man gjør med negrene. Dette er faktisk et negerproblem. Det er veldig fint hvis du kan dokumentere noen av påstandene dine slik at det er mulig å ta deg seriøst i det hele tatt . Slik påstandene dine står nå blir de jo bare synsing . Det blir litt sånn : jeg tror ditten eller datten , men hva din personlige tro går ut på er jo ikke så veldig interessant for folk som er interessert i hvordan verden ser ut .
Gjest nextlife Skrevet 28. januar 2008 #29 Skrevet 28. januar 2008 At HIV-problematikken dreier seg om negere er slett ikke feil å si. Er det negrene som får skylda for all Hiv/Aids i Øst-Europa,-spesielt Russland også?
Gjest Motstand Skrevet 28. januar 2008 #30 Skrevet 28. januar 2008 Det er veldig fint hvis du kan dokumentere noen av påstandene dine slik at det er mulig å ta deg seriøst i det hele tatt . Det er da ingen påstander jeg har kommet med som forutsetter noe særlig mer enn fornuft og allmennkunnskap. Dessuten har jeg allerede en lenke til advarselen fra Statens Helsevesen i 1996, som faktisk også er en advarsel mot å ha sex med negere i Norge. Ganske artig, faktisk, at du etterlyser dokumentasjon på dette, når Badiane hissig proklamerer at dette er mer en godt nok kjent, og nærmest fråder over at noen i det hele tatt kan tenke tanken at helsemyndigheter og slikt holder igjen på informasjonsspredningen av politiske årsaker.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #31 Skrevet 28. januar 2008 Er det negrene som får skylda for all Hiv/Aids i Øst-Europa,-spesielt Russland også? Er det noen som har sagt det?
Mann 42 Skrevet 28. januar 2008 #32 Skrevet 28. januar 2008 Jeg tror faktisk ikke alvoret er så kjent som det burde være blant nordmenn som har sex med negere, og da spesielt blant norske kvinner som drar på sexferie til afrikanske land sør for Sahara. AIDS-situasjonen i Afrika er for det første meget godt dokumentert, og for det andre, meget godt dekket både i dagspresse, dokumentarer og så videre. Jeg tror knapt det finnes et oppegående menneske i landet over ungdomsskolealder som ikke kjenner til det.
Gjest nextlife Skrevet 28. januar 2008 #33 Skrevet 28. januar 2008 Er det noen som har sagt det? At HIV-problematikken dreier seg om negere er slett ikke feil å si. Det er kanskje det i Nord-Amerika og Sør-Amerika. Men her i Europa, og i Afrika, er det uten tvil negere dette dreier seg om. Det er faktisk direkte løgn å hevde HIV-problematikken er geografisk. Innvandringen av negere fra Afrika til Europa har sørget for at det ikke er det. Jeg betviler også sterkt at man finner den samme HIV-frekvensen blant germanere sør Sahara som man gjør med negrene. Dette er faktisk et negerproblem. Er det ikke det du sier her?
Gjest Badiane Skrevet 28. januar 2008 #34 Skrevet 28. januar 2008 (endret) Motstand: Innbiller du deg virkelig at norske helsemyndigheter med vilje feilinformerer eller underslår fakta? Og hvorfor skulle de i såfall gjøre det? De er selvfølgelig særdeles lite interessert i at norske kvinner (eller menn, for den saks skyld), skal bli hiv-smittet i utlandet. Jeg skjønner derfor ikke hvor du har oppfatningene dine fra. Du må ha fulgt særdeles dårlig med i media, det er den eneste forklaringen jeg kan finne. Endret 28. januar 2008 av Badiane
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #35 Skrevet 28. januar 2008 Jeg tror knapt det finnes et oppegående menneske i landet over ungdomsskolealder som ikke kjenner til det. TS faller kanskje ikke inn under den kategorien, så jeg synes tross alt du bør utvise litt hensyn og omtanke.
Gjest Badiane Skrevet 28. januar 2008 #36 Skrevet 28. januar 2008 TS faller kanskje ikke inn under den kategorien, så jeg synes tross alt du bør utvise litt hensyn og omtanke. Nei, det gjør h*n visst ikke. H*n lever tydeligvis i et helt annet samfunn enn meg og de fleste andre her i landet!
Mann 42 Skrevet 28. januar 2008 #37 Skrevet 28. januar 2008 Ikke underslått. Men at Statens Helsetilsyn av politiske årsaker har latt være å reklamere for det så mye som de normalt ville gjort, dersom det bare var helsefaglige hensyn å ta. Noe jeg argumenterte for i forrige innlegg, men som du enda ikke har kommentert. At HIV-problematikken dreier seg om negere er slett ikke feil å si. Det er kanskje det i Nord-Amerika og Sør-Amerika. Men her i Europa, og i Afrika, er det uten tvil negere dette dreier seg om. Det er faktisk direkte løgn å hevde HIV-problematikken er geografisk. Innvandringen av negere fra Afrika til Europa har sørget for at det ikke er det. Jeg betviler også sterkt at man finner den samme HIV-frekvensen blant germanere sør Sahara som man gjør med negrene. Dette er faktisk et negerproblem. Jeg syns det er litt leit å se deg kaste alle pretensjoner over bord og velte deg i rasistisk propaganda mens du ignorerer det som burde være kjent historie for de siste 20+ åra. Man kan saktens spekulere over hvor Aids opprinnelig kom fra, men spredningen den har fått i de vestlige samfunnene, har ingen ting med innvandring av negere å gjøre. Den spredte seg først og fremst innen tre risikogrupper, nemlig menn som har sex med menn, prostituerte, og sprøytenarkomane. De siste to er det et visst overlapp mellom, og de er ekstra sårbare, siden de ofte har andre infeksjonssykdommer, og et svekket immunsystem pga en ganske usunn livsstil. Homsene var utsatt fordi de dyrket en hedonistisk og meget promiskuøs livsstil på 70-og 80-tallet. Og siden de fleste seksuelt overførbare sykdommer kunne kureres med antibiotika, var det ganske vanlig at man gav blaffen i kondomer. Aids bruker også meget lang tid på å utvikle seg, så smitten fikk spre seg lenge før omfanget ble klart. Antakelig hadde vi Aids her i landet i 10 år før man begynte å se etter det. På 80-tallet var alle opplysningskampanjer og tiltak rettet mot disse gruppene, og etter hvert fikk man en reduksjon i spredningen av sykdommen, inntil den stagnerte. Man var en stund redd for at den skulle anta epidemiske proporsjoner og komme ut av kontroll, men slik gikk det altså ikke. I dag, er så vidt jeg vet, de aller fleste nysmittede, menn som har vært på puletur til Thailand og slike steder. Og smitten har tatt seg opp i de homofile miljøene, også. Men at det er et "negerproblem", det er bare bullshit. Det vil jeg gjerne se deg dokumentere med en oversikt over smittefordelingen i f.eks Norge. Avslutningsvis så vil jeg gjerne si deg at det er meget uheldig å spre sånn hjernedød propaganda, for det kan forlede folk til å tro at bare man ikke har noe med negre å gjøre, så går man klar. Akkurat som HIV fikk ha en lett overgang til det heterofile samfunnet, fordi alle gikk rundt og lullet seg inn i falsk trygghet om at så lenge man ikke var hverken homse, hore eller narkis, så kunne man kose seg så mye man ville, uten risk for noe annet en en sur en i ny og ne. Du undergraver faktis smitteberedskapen i landet med slik feil propaganda, og kan bli ansvarlig for en del dødsfall blant dem som er tett nok til å tro på pisspreiket ditt.
mamut75 Skrevet 28. januar 2008 #38 Skrevet 28. januar 2008 Det er da ingen påstander jeg har kommet med som forutsetter noe særlig mer enn fornuft og allmennkunnskap. Dessuten har jeg allerede en lenke til advarselen fra Statens Helsevesen i 1996, som faktisk også er en advarsel mot å ha sex med negere i Norge. Ganske artig, faktisk, at du etterlyser dokumentasjon på dette, når Badiane hissig proklamerer at dette er mer en godt nok kjent, og nærmest fråder over at noen i det hele tatt kan tenke tanken at helsemyndigheter og slikt holder igjen på informasjonsspredningen av politiske årsaker. Dokumentasjon på disse påstandene dine : 1) At HIV-problematikken dreier seg om negere er slett ikke feil å si. Det er kanskje det i Nord-Amerika og Sør-Amerika. Men her i Europa, og i Afrika, er det uten tvil negere dette dreier seg om. 2)Det er faktisk direkte løgn å hevde HIV-problematikken er geografisk. 3)Jeg betviler også sterkt at man finner den samme HIV-frekvensen blant germanere sør Sahara som man gjør med negrene. I forhold til den diskusjonen du har med Badiane , gjelder jo dette deler av de fargede som lever syd for Sahara , ikke alle fargede i hele Afrika , Europa og USA , og det var jo heller ikke disse helsemyndighetene i sin tid gikk ut og advarte mot .
Gjest Badiane Skrevet 28. januar 2008 #39 Skrevet 28. januar 2008 (endret) Jeg syns det er litt leit å se deg kaste alle pretensjoner over bord og velte deg i rasistisk propaganda mens du ignorerer det som burde være kjent historie for de siste 20+ åra. Man kan saktens spekulere over hvor Aids opprinnelig kom fra, men spredningen den har fått i de vestlige samfunnene, har ingen ting med innvandring av negere å gjøre. Den spredte seg først og fremst innen tre risikogrupper, nemlig menn som har sex med menn, prostituerte, og sprøytenarkomane. De siste to er det et visst overlapp mellom, og de er ekstra sårbare, siden de ofte har andre infeksjonssykdommer, og et svekket immunsystem pga en ganske usunn livsstil. Homsene var utsatt fordi de dyrket en hedonistisk og meget promiskuøs livsstil på 70-og 80-tallet. Og siden de fleste seksuelt overførbare sykdommer kunne kureres med antibiotika, var det ganske vanlig at man gav blaffen i kondomer. Aids bruker også meget lang tid på å utvikle seg, så smitten fikk spre seg lenge før omfanget ble klart. Antakelig hadde vi Aids her i landet i 10 år før man begynte å se etter det. På 80-tallet var alle opplysningskampanjer og tiltak rettet mot disse gruppene, og etter hvert fikk man en reduksjon i spredningen av sykdommen, inntil den stagnerte. Man var en stund redd for at den skulle anta epidemiske proporsjoner og komme ut av kontroll, men slik gikk det altså ikke. I dag, er så vidt jeg vet, de aller fleste nysmittede, menn som har vært på puletur til Thailand og slike steder. Og smitten har tatt seg opp i de homofile miljøene, også. Men at det er et "negerproblem", det er bare bullshit. Det vil jeg gjerne se deg dokumentere med en oversikt over smittefordelingen i f.eks Norge. Avslutningsvis så vil jeg gjerne si deg at det er meget uheldig å spre sånn hjernedød propaganda, for det kan forlede folk til å tro at bare man ikke har noe med negre å gjøre, så går man klar. Akkurat som HIV fikk ha en lett overgang til det heterofile samfunnet, fordi alle gikk rundt og lullet seg inn i falsk trygghet om at så lenge man ikke var hverken homse, hore eller narkis, så kunne man kose seg så mye man ville, uten risk for noe annet en en sur en i ny og ne. Du undergraver faktis smitteberedskapen i landet med slik feil propaganda, og kan bli ansvarlig for en del dødsfall blant dem som er tett nok til å tro på pisspreiket ditt. Det er riktig alt det du skriver, Mann42. Men tråden handler (såvidt jeg kan se, men det er ikke helt klart) om at norske helsemyndigheter skal ha unnlatt å informere om at hiv og aids er mer hyppig forekommende i mange afrikanske land enn det er i Norge. Noe som selvfølgelig er bullshit. Endret 28. januar 2008 av Badiane
mamut75 Skrevet 28. januar 2008 #40 Skrevet 28. januar 2008 Her er forresten en oversikt over HIV/AIDS i verden . Den er ikke den samme som jeg opprinnelig hadde tallene mine fra og ikke er den så oversiktelig som den jeg har heller , men denne er åpen for alle . På s 14 er oversikt over utbredelse i alle landene i Afrika .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå