Gå til innhold

Vil gi innvandrerne kurs for å hindre voldtekter


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2216811.ece

Er dette et fornuftig tiltak?

Utvalget mener (...) at det bør rettes noen særlige tiltak mot personer som er nyankomne til Norge.» Lurer på om dette innbefatter svensker og dansker også, eller om myndighetene vil gå inn for kursing kun av ikke-vestlige. I så fall erkjenner vel politikerne at det er kulturbakgrunn og -forskjeller (og religion?) som forklarer overrepresentasjonen, ikke sosio-økonomiske forhold slik de har yndet å fremstille det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart det må rettes mot folk fra tredje verden. Der er normene i forhold til kvinners seksualitet ofte slik at de tror de kan ta seg fullstendig til rette hvis en kvinne kler seg på en hvis måte eller blir med ham hjem. Tenk bare på hva Aslam Ashan har sagt om at han trodde alle norske kvinner var horer når han kom til Norge og så hvordan de ppførte seg. Selvfølgelig er dette kultur. Det er en rekke andre uheldige statistikker hvor visse innvandrergrupper er overreperesentert som også bare kan forklares med kultur. Indere er for eksempel ikke mere kriminelle enn nordmenn i det hele tatt, mens pakistanere er langt mere kriminelle på de fleste områder spesielt i forhold til vold og seksuelle overgrep. Inderne klarer seg også langt bedre i forhold til utdannelse. Det er et mønster du ser over hele verden. Indiske innvandrere klarer seg bra, pakistanske innvandrere klarer seg dårlig. Innvanderer fra India, Kina, Vietnam, Korea og en del andre land forbedrer klarer seg bedre i forhold til utdannelse og økonomi enn de vestlige i det vestlige landet de flyttet til. Pakistanere, Irakere, Somaliere og generelt Afrikanere sør for Sahara klarer seg MYE dårligere. I USA så har kinesiske og indiske innvandrere bedre økonomi enn "etniske" amerikanere!! De jobber rett og slett hardere og finner på mindre tull. Hadde det vært opp til meg så hadde vi hatt mere innvandring fra disse landene som sender folk som lar seg inntegrere helt ypperlig og nesten ingen fra de landene som sender innvandrere som i knapt lar seg inntegrere i det hele tatt og som bringer med seg en masse kriminalitet og stiller seg fiendtlig til det vestlige samfunnet. Muslimer uttrykker generelt en stor forrakt for vestlige verdier og gifter seg så godt som aldri med vestlige mennesker som ikke er muslimer. Kinesere, Koreanere og Indere gifter seg med folk fra vesten i bøtter og spann. Hvorfor gidder vi å la folk komme hit fra land som sender folk som ofte ikke respekterer oss og ønsker å leve helt utenfor det norske sammfunnet og klarer seg dårlig økonomisk og er overrepresentert på volds og voldtektsstatistikker og bringer med seg uheldig æreskultur som sprer seg blandt etnisk norsk ungdom på skoler der disse gruppene er i flertall? Ja til innvandring fra Kina, nei til innvandring fra Pakistan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Motstand

Når innvandrerne må kurses, for å hindre voldtekt, burde man jo virkelig begynne å forstå de svært negative konsekvensene av fremmedetnisk/fremmedkulturell innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

Vi er vel forpliktet, både juridisk og moralsk, til å ta i mot nye landsmenn. Jeg synes Motstands innlegg er dårlig i så måte.

Når det gjelder hvorvidt svensker og dansker skal kurses, så kan vel disse landende sies å ha "norsk etnisitet", og derav faller utenfor temaet.

Min umiddelbare tanke er at forslaget høres fornuftig ut. Jeg vet lite om hva "nyankomne" får av faglig input når de ankommer pr. i dag. Hvis situasjonen er slik at de, når de ser ei dame jeg ville tenkt "billig" om, tror at dama er "gratis" - og at et "Norway for dummies"-kurs ville gjort susen, så er det jo lett å mene godt om forslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2216811.ece

Er dette et fornuftig tiltak?

Utvalget mener (...) at det bør rettes noen særlige tiltak mot personer som er nyankomne til Norge.» Lurer på om dette innbefatter svensker og dansker også, eller om myndighetene vil gå inn for kursing kun av ikke-vestlige. I så fall erkjenner vel politikerne at det er kulturbakgrunn og -forskjeller (og religion?) som forklarer overrepresentasjonen, ikke sosio-økonomiske forhold slik de har yndet å fremstille det.

Dette er da ikke et nytt problem. Ikke er det nytt at de har gjort noe med det. Det er overraskende at de ikke har gjort noe med det tidligere.

Anmeldte voldtekter er høy, hva mørketallene er, det kan man bare spekulerer i.

Noen gutter/menn kommer fra land kvor kvinner har 0 rettigheter og sex ser de på en helt annen måte. Voldtekter av jenter,kvinner,småbarn er vanlig.

Kvinnesynet deres er radikat forskjellig fra den vestlige verden.

De kommer med disse holdningene til Norge og andre vestlige land. Kansje for første gang ser de en toppløs kvinne på stranden, kvinner i bikini,i svømmehallen, lettkledde jenter på varme dager osv... Tror nok mange av de ikke skjønner hvorfor straffen for slike forhold er som de er i Norge.

Og hvorfor får de ikke undervisning allerede da de er i Asylmottak? Det er hårreisende at ikke noe blir gjort.

På en annen side så skulle de ha vert kurset i mange andre ting også. Ikke bare fjord/fjell/17 mai og hva du har krav på.

De fleste blir sendt ut til kommuner. De blir bosatt med null peil på hvordan det er å bo eks i borettslag. Jeg har bodd sammen med flere fra langtvekkistan og jeg vet hva jeg sankker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Motstand
Vi er vel forpliktet, både juridisk og moralsk, til å ta i mot nye landsmenn. Jeg synes Motstands innlegg er dårlig i så måte.

Norge er et suverent land. Avtaler kan ratifiseres, sies opp eller rent ut ignoreres. Japan, med sine 130 millioner innbyggere, har omtrent ikke innvandring i det hele tatt. Og de blir ikke ekskludert av det internasjonale samfunn av den grunn. Jeg synes Norge skal føre en japansk innvandringspolitikk.

Hva angår det moralske aspektet er det med all respekt å melde rent svada. Det innvandringen koster Norge kunne vi brukt til å hjelpe vanvittig mange flere mennesker dersom vi hjalp dem i deres nærområder. Slik jeg ser det er den moralske begrunnelsen for innvandringen bare et sleipt skalkeskjul for å trumfe igjennom det multikulturalistiske samfunnet i Norge.

Hvorfor er egentlig dere innvandringstilhengere så villig til å la unge norske jenter betale prisen for det ideologiske prosjektet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80% av voldtektsstatistikken står utenlandske menn for, så dette er sikkert ikke uten grunn.

Det stemmer ikke, men de er overrepresentert i anmeldte saker innen overfallsvoldtekter og gruppevoldtekter. Når det gjelder "vanlige" voldtekter, så er det fortsatt norske nordmenn fra Norge som råder grunnen. Så det er kanskje flere enn de "fremmedkulturelle" som kunne trengt seg et kurs eller 5. Kanskje det kunne blitt valgfag på videregående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et suverent land. Avtaler kan ratifiseres, sies opp eller rent ut ignoreres. Japan, med sine 130 millioner innbyggere, har omtrent ikke innvandring i det hele tatt. Og de blir ikke ekskludert av det internasjonale samfunn av den grunn. Jeg synes Norge skal føre en japansk innvandringspolitikk.

Hva angår det moralske aspektet er det med all respekt å melde rent svada. Det innvandringen koster Norge kunne vi brukt til å hjelpe vanvittig mange flere mennesker dersom vi hjalp dem i deres nærområder. Slik jeg ser det er den moralske begrunnelsen for innvandringen bare et sleipt skalkeskjul for å trumfe igjennom det multikulturalistiske samfunnet i Norge.

Hvorfor er egentlig dere innvandringstilhengere så villig til å la unge norske jenter betale prisen for det ideologiske prosjektet deres?

Det er grunnleggende uredelig av deg å prøve å fremstille det som om de eneste som begår voldtekter i dette landet, er innvandrere. For det stemmer ikke. De aller fleste voldtektene og andre seksuelle overgrep her i landet er det faktisk nordmenn som står for. En voldtekt er selvsagt en for mye, og vi ville nok helt sikkert hatt færre voldtekter dersom vi ikke hadde innvandrere, men ikke mange færre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grunnleggende uredelig av deg å prøve å fremstille det som om de eneste som begår voldtekter i dette landet, er innvandrere. For det stemmer ikke. De aller fleste voldtektene og andre seksuelle overgrep her i landet er det faktisk nordmenn som står for. En voldtekt er selvsagt en for mye, og vi ville nok helt sikkert hatt færre voldtekter dersom vi ikke hadde innvandrere, men ikke mange færre.

ja, en voldtekt er en for mye. Flest Nordmenn...ja selfølgelig. Hvor mange etniske norske menn er det her i landet i forhold til innvandrere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Motstand
Når det gjelder "vanlige" voldtekter, så er det fortsatt norske nordmenn fra Norge som råder grunnen.

Hvordan vet man egentlig det? Jeg antar du sikter til de store mørketallene det ofte snakkes om? For så vidt meg bekjent er de fremmedetniske/fremmedetniske kraftig overrepresentert på voldtektsstatistikken, punktum. Mørketallene er ren spekulasjon. Hvordan kan du si noe fornuftig om mørketallene med norske overgripere kontra fremmedetniske/fremmedkulturelle overgripere? Er det slik å forstå at du mener mørketallene ensidig representerer norske overgripere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man egentlig det? Jeg antar du sikter til de store mørketallene det ofte snakkes om? For så vidt meg bekjent er de fremmedetniske/fremmedetniske kraftig overrepresentert på voldtektsstatistikken, punktum. Mørketallene er ren spekulasjon. Hvordan kan du si noe fornuftig om mørketallene med norske overgripere kontra fremmedetniske/fremmedkulturelle overgripere? Er det slik å forstå at du mener mørketallene ensidig representerer norske overgripere?

De er kraftig overrepresentert på overfallsvoldtekter og gjengvoldtekter, og hovedsaklig i Oslo. Ellers ikke.

Det er ille, men det er faktisk ikke slik at dette landet blir en edens hage bare vi alle sammen blir som deg og jager utlendingene ut. Antakelig kommer det ikke til å gjøre så stor forskjell, og det spiller ikke så stor rolle for en jente om overgriperen er hvit eller svart. Voldtekt er voldtekt uansett. Og det var ikke muslimene som brakte det fenomenet til landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Motstand
De er kraftig overrepresentert på overfallsvoldtekter og gjengvoldtekter, og hovedsaklig i Oslo. Ellers ikke.

Det spesielle med Oslo er at innvandrerne, som tross alt fortsatt er en minoritet i byen, står for majoriteten av byens voldtekter. Når man snakker om overrepresentasjon mener man selvsagt antall voldtekter i forhold til innvandrernes andel av befolkningen. Og her er de fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrerne kraftig overrepresentert. Hvilket selvsagt er grunnlaget for forslaget om å kurse fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrere for å hindre voldtekter.

Antakelig kommer det ikke til å gjøre så stor forskjell, og det spiller ikke så stor rolle for en jente om overgriperen er hvit eller svart.

Ikke gjøre så stor forskjell? Hva annet enn deres tilstedeværelse i Norge skyldes de fremmedetniske/fremmedkulturelle voldtektene? I så måte antar jeg det spiller en stor rolle for den voldtatte jenta om hun slapp å gjennomgå dette eller ikke.

Igjen stiller jeg spørsmålet. Hvorfor er egentlig dere innvandringstilhengere så villig til å la unge norske jenter betale prisen for det ideologiske prosjektet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenneth
Norge er et suverent land. Avtaler kan ratifiseres, sies opp eller rent ut ignoreres. Japan, med sine 130 millioner innbyggere, har omtrent ikke innvandring i det hele tatt. Og de blir ikke ekskludert av det internasjonale samfunn av den grunn. Jeg synes Norge skal føre en japansk innvandringspolitikk.
Norge er et suverent land, men kloden vi lever på har vi til felles. Klarer du å tenke selv, eller er du avhengig av å se på hvordan andre (i dette tilfellet Japan) oppfører seg?

Hva angår det moralske aspektet er det med all respekt å melde rent svada. Det innvandringen koster Norge kunne vi brukt til å hjelpe vanvittig mange flere mennesker dersom vi hjalp dem i deres nærområder. Slik jeg ser det er den moralske begrunnelsen for innvandringen bare et sleipt skalkeskjul for å trumfe igjennom det multikulturalistiske samfunnet i Norge.
Det er jo litt komisk at kostnader og moral blir tatt opp samtidig - og at moralen må vike. Moral er ikke et fenomen som kun eksisterer på Det Humanistiske Fakultet på Blindern. Hva er moral for deg? Er det et territorialt betinget begrep?

Hvorfor er egentlig dere innvandringstilhengere så villig til å la unge norske jenter betale prisen for det ideologiske prosjektet deres?
Gjennom måten du argumenterer på, er det vanskelig å tro at det er din sympati for norske kvinner som motiverer deg. Det er kort vei fra kvinner til mennesker for øvrig.

Jeg tror heller det er den territoriale nordmannen du forsvarer. Ligner vel litt på en viss Hedstrøm, den karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kraftig overrepresentert på overfallsvoldtekter og gjengvoldtekter, og hovedsaklig i Oslo. Ellers ikke.

Men det står i artikkelen: ''Gjerningspersoner som ikke har norsk etnisk bakgrunn er kraftig overrepresentert blant de anmeldte voldtektsforbryterne i Oslo. Gruppen utgjør om lag 65 prosent av alle anmeldte voldtektsforbrytelser i Oslo i 2004.''

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2216811.ece

Og hvis ikke-etnisk norske ikke er overrepresentert, hvorfor skulle en da gi innvandrere kurs slik voldtektsutvalget foreslår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spesielle med Oslo er at innvandrerne, som tross alt fortsatt er en minoritet i byen, står for majoriteten av byens voldtekter. Når man snakker om overrepresentasjon mener man selvsagt antall voldtekter i forhold til innvandrernes andel av befolkningen. Og her er de fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrerne kraftig overrepresentert. Hvilket selvsagt er grunnlaget for forslaget om å kurse fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrere for å hindre voldtekter.

Ikke gjøre så stor forskjell? Hva annet enn deres tilstedeværelse i Norge skyldes de fremmedetniske/fremmedkulturelle voldtektene? I så måte antar jeg det spiller en stor rolle for den voldtatte jenta om hun slapp å gjennomgå dette eller ikke.

Igjen stiller jeg spørsmålet. Hvorfor er egentlig dere innvandringstilhengere så villig til å la unge norske jenter betale prisen for det ideologiske prosjektet deres?

Jeg tror nok at innvandring og innvandringens konsekvenser er ganske sammensatt, og har iallfall flere sider enn den ekstra kriminalitetsbelastningen man får av å få mennesker av en annen kultur inn i landet.

Innvandrere som sådan er for det aller meste lovlydige mennesker, og de gjør ikke noe galt.

Du ønsker å mane fram et bilde av innvandrere som kriminelle snyltere og voldtektsforbrytere, og skal ha oss til å tro at det er alt de er. Det stemmer ikke. Det er selvsagt sant nok at dersom vi hadde renset landet for alle fremmedkulturelle og steng grensene, så hadde vi også unngått de kriminelle handlingene de ville begått i fremtiden. Men vi ville også ha begått en ganske grov urett overfor alle dem som ikke har gjort noe annet her enn å gjøre sin jobb, forsørge sin familie og betale sin skatt, for å si det sånn.

Kanskje dette ikke er noe populært standpunkt, men jeg syns ikke man kan fikse uretter ved å begå nye.

Det du foreslår, er å rette baker for smed. For å være sikker på å unngå et antall overfallsvoldtekter i Oslo, foreslår du å slå beina under tusenvis av uskyldige mennesker og sende dem ut av landet til en uviss skjebne, mange av dem til regimer der de vil bli fengslet eller myrdet. Andre til steder der de vil forgå av andre grunner. Selvsagt langt fra alle, men la oss huske at riktig mange av dem faktisk er flyktninger og nødstedte.

Det er ikke til å unngå at noen av dem er råtne egg. Men sånn er det med folk. Folk innebærer problemer og kriminalitet, og den eneste måten å få en fredelig verden, er å fjerne alle menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Motstand
Norge er et suverent land, men kloden vi lever på har vi til felles. Klarer du å tenke selv, eller er du avhengig av å se på hvordan andre (i dette tilfellet Japan) oppfører seg?

Nå er det nettopp fordi jeg klarer å tenke selv at jeg stiller spørsmålstegn ved hvorfor ikke Norge skal kunne føre japansk innvandringspolitikk. Kan du svare på hvorfor Norge ikke skal kunne føre japansk innvandringspolitikk?

Det er jo litt komisk at kostnader og moral blir tatt opp samtidig

Hvorfor er det komisk at kostnader og moral blir koblet sammen? Moralen dreier seg om å hjelpe mennesker i nød, ikke sant? Hvor blir det da av moralen, når kostnaden ved den hjelpeløsningen som velges fører til at langt færre mennesker hjelpes for de pengene som brukes til å hjelpe?

Gjennom måten du argumenterer på, er det vanskelig å tro at det er din sympati for norske kvinner som motiverer deg.

Gjennom måten du argumenterer deg på, er det vanskelig å tro at det er din sympati for de fremmedentiske/fremmedkulturelle som motiverer deg. Faktisk er det svært vanskelig å tro noe annet enn at du operer med et sleipt skalkeskjul for å trumfe igjennom det multikulturalistiske samfunnet i Norge. Hvorfor er egentlig dere innvandringstilhengere så villig til å la unge norske jenter betale prisen for det ideologiske prosjektet deres?

Jeg tror heller det er den territoriale nordmannen du forsvarer.

Selvsagt gjør jeg det. Den selvutslettende altruismen blir faktisk regnet for en psykisk lidelse. Eller i det minste et alvorlig psykisk handikap. I feminismens navn blir for eksempel kvinner oppfordret til å melde seg på bøllekurs for å fremme sin rasjonelle egeninteresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Motstand
Du ønsker å mane fram et bilde av innvandrere som kriminelle snyltere og voldtektsforbrytere, og skal ha oss til å tro at det er alt de er.

Feil! Jeg ønsker ikke å leve i det multikulturelle samfunnet som du prediker, og som er den ubønnhørlige konsekvensen av den innvandringspolitikken du fører. Årsaken til det er de negative konsekvensene dette medfører. Kanskje du heller burde prøve å argumentere for ditt ideologiske prosjekt, framfor å konsentrere deg om å spre dritt om dens motstandere?

Det stemmer ikke. Det er selvsagt sant nok at dersom vi hadde renset landet for alle fremmedkulturelle og steng grensene, så hadde vi også unngått de kriminelle handlingene de ville begått i fremtiden. Men vi ville også ha begått en ganske grov urett overfor alle dem som ikke har gjort noe annet her enn å gjøre sin jobb, forsørge sin familie og betale sin skatt, for å si det sånn.

Det er da enda godt du nå innrømmer de negative konsekvensene av ditt ideologiske prosjekt. Men ved hvilken rett er du mener å kunne påføre det norske folk disse lidelsene? Og hvilken rett er det du mener de fremmedkulturelle/fremmedetniske har til å kolonisere Norge?

men la oss huske at riktig mange av dem faktisk er flyktninger og nødstedte.

Så hvis du bryr deg så fryktelig mye om disse menneskene, hvorfor prioriterer du da ditt ideologiske prosjekt, framfor å hjelpe flest mulig av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Nå er det nettopp fordi jeg klarer å tenke selv at jeg stiller spørsmålstegn ved hvorfor ikke Norge skal kunne føre japansk innvandringspolitikk. Kan du svare på hvorfor Norge ikke skal kunne føre japansk innvandringspolitikk?

Fordi vi ikke er japanesere, og, som jeg skrev, har lov til å tenke selv? Hvis du ikke klarer å lese hva jeg skriver, kan det muligens hjelpe å ta sushien ut av ørene og spisepinnene ut av øynene.

Hvorfor er det komisk at kostnader og moral blir koblet sammen? Moralen dreier seg om å hjelpe mennesker i nød, ikke sant? Hvor blir det da av moralen, når kostnaden ved den hjelpeløsningen som velges fører til at langt færre mennesker hjelpes for de pengene som brukes til å hjelpe?
Riktig. Moralen dreier seg om å hjelpe mennesker i nød. Riktignok er vi høye på pæra her hjemme på berget, men det er ikke nødvendigvis slik at vi kan trykke på en knapp og redde person X i land Y akkurat når han/hun føler for det.

Det komiske var dog at din kostnad (som gikk på kroner og øre) fikk forrang for moralen, som om det var det naturligste i hele verden.

Fører "kostnadene" med innvandrerne her i norge til at U-hjelpsbudsjettet reduseres?

Gjennom måten du argumenterer deg på, er det vanskelig å tro at det er din sympati for de fremmedentiske/fremmedkulturelle som motiverer deg. Faktisk er det svært vanskelig å tro noe annet enn at du operer med et sleipt skalkeskjul for å trumfe igjennom det multikulturalistiske samfunnet i Norge. Hvorfor er egentlig dere innvandringstilhengere så villig til å la unge norske jenter betale prisen for det ideologiske prosjektet deres?
Der har vi den konspirasjonsgreia igjen. Hvor tar du det fra egentlig? Jeg lever og ånder ikke for et multikulturelt Norge. Jeg synes derimot vi har en moralsk forpliktelse til å ta i mot en del nye landsmenn. Hvorfor gjentar du spørsmålet ditt når jeg har svart på det? Du kostnadsfører på landsnivå, jeg på verdensnivå. Er det så vanskelig å forstå? Jeg har sympati med mennesker generelt. Jeg skiller ikke på etnisitet. I motsetning til visse andre.

Selvsagt gjør jeg det. Den selvutslettende altruismen blir faktisk regnet for en psykisk lidelse. Eller i det minste et alvorlig psykisk handikap. I feminismens navn blir for eksempel kvinner oppfordret til å melde seg på bøllekurs for å fremme sin rasjonelle egeninteresse.
Du mener jeg har et psykisk handikap? Og at jeg lider av en "selvutslettende altruisme"? Vi har da det til felles ihvertfall, at vi kan å bruke store ord... Bland inn feminismen også, så har vi en fin grøt.

Mye bedre det enn å besvare mitt spørsmål om hvordan du tror omgivelsene reagerer på måten du ordlegger deg på.

Ble forresten Bønna utestengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...