Lilywhite Skrevet 30. april 2008 #301 Del Skrevet 30. april 2008 Høres ut som du har en fin langhelg foran deg Det meste begynner å falle på plass til bryllupet nå ser det ut til Er jo ikke lenge igjen heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 30. april 2008 #302 Del Skrevet 30. april 2008 Hvis Ulrikke er bare 2år så syns ikke jeg det er kjipt nei Hun skjønner jo ikke helt hva som foregår uansett å det er jo greit for dere å få konsentrere dere om hverandre den dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hello kittyen Skrevet 30. april 2008 #303 Del Skrevet 30. april 2008 Me ska antagelig ha me lille snupsi onna middagen, men hu e 6 1/2 då da, ikkje 2...Hadde hu vært mindre så hadde me og kjørt na hjem itte vielsen Litt spente på koss de komme te å gå, for hu e veeeldig avhengige av oss når me e i nærheten Har bare SÅ ikkje tenkt å ha henna på fange onna middagen :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #304 Del Skrevet 6. mai 2008 det er jo litt av grunnen også da... at rundt masse mennesker blir hun veeeeeeeeeeldig sjenert, og skal henge på mamma.. veldig koselig det altså men ikke denne dagen... men hun og fetteren er jo så gode venner.. (krangler sånn, nei den er min, neeeeei jeg hadde den først.. ) men de blir så glade av at de skal være sammen.. koser og leier og sånt.. så jeg tror de får det fint jeg... (spora av litt der ja..) Vi har hatt en strålende helg.. kjempevær... skal legge ut et sinnsykt kult bilde av ulrikke når jeg finner kameraet.. sporsløst borte i bagene våre.. skal til arendal i helgen så har egentlig ikke giddet å pakke ut.. tatt ut det møkkete og vaska det, så hiver jeg den ned igjen.. uansett så har det vært sol og litt vind.. vi tok båten over tilt strømstad og smuglet med oss de siste ølbrettene... så nå gjenstår det bare å legge inn en bestilling på sjampis og dessertvin på polet... Jeg derimot har ikke fått mye glede av solen ettersom jeg hadde eksamen i går... i markedsføring.. tenkte jo slik at den eksamenen var bankers... meeeen.. tror ikke det.. er en pensums bok på 550 sider...100 sånne skjemaer... og altfor mye for den lille hjernen min... jeg har dysleksi, (som mange sikkert ser på alle skrivefeilene mine.. :rødme: ) så sitter på et datarom... så fikk jeg arket så på det og tenkte... hmm... skal jeg bare dra?!? var 5 spørsmål, og jeg kunne ikke svare på 2 av dem... 1 svarte jeg feil .... og de to andre litt off det i utgangspunktet vi skulle svare... men var ikke bare meg da... han hadde sagt at det vi måtte kunne var det og det.. og vi kom til å få en sånn eksamen og sånn... det stemte IKKE!!! så nå skal jeg begynne med å lese microøkonomi.. (ligger bedre ann der men må lese en del..) for den har jeg på fredag..så drar vi til arendal for helgen.. så har jeg 3 eksamener igjen.. 2 skriftlige og en muntlig.. også er det FERIE!!! 1 mai ble jeg tante også!! for en liten jente... har bare nevøer hittil.. her poppes det ut unger for tiden.. har en nevø på 3 år, ulrikke er 2, en nevø på 1,5 en på 6 mnd og nå en niese på ett par dager.. og broren min skal ha barn igjen i november.. og vi forhåpentligvis en gang ut på våren ... så her blir det tett.. stakkars dere som må lese alt dette... for det kommer mer... Fikk nemlig litt smått angst her for vi har helt glemt å sende inn den erklæringen til kommunen.. må få sambo til å skrive under etterpå og sendt den av gårde... har faktisk en del sånne ting som jeg må gjøre i dag altså... må ringe og purre på brudesalongen for de skulle ringe meg når de hadde funnet ut av hvem som skulle gjøre håret mitt... og få bestilt prøvetime.. er jo bare snakk om en 3-4 uker til liksom.. men kaker er vi org i tror jeg.. Langpanne med sjokoladekake: lager jeg på mandag og fryser.. den er best når man tiner den.. (vet ikke hvorfor..) gulerot kake: lager jeg også og fryser... (fryser er godt å ha!!) Ostekake: den lager dægern meg jeg også... Sjokoladekake: svigermor gulkake:svigermor eller søsteren til sambo eplekake: mamma en kake til: mamma... kringle: moren til forloveren til magnus Kransekake: tante til magnus en kake av no slag: tante til magnus clafoutis: pappa (ja han er sykt flink til å bake og lage mat... der jeg har lært det meste til tross for at mamma mener det selvsagt var hun som kom de oppskriftene først..) så skal vi da ha bryllupskake.. Vi blir vel en 82 el no til kake... holder vel det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 6. mai 2008 #305 Del Skrevet 6. mai 2008 Det holder sikkert med kake Man lager bestandig så djevelsk mye kaker så blir over halvparten stående igjen... Jeg fikk en sånn fin beregning av mamma på kaker... man skal regne 2-3 stykker på hver pers. en vanlig rund kake teller som 12-16 biter alt etter hvor smale stykker man skjærer og en langpanne kake telles som ca rundt 25biter... husker ikke tallene eksakt, men det var der omkring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #306 Del Skrevet 6. mai 2008 ja da ligger vi vel akkurat på smertegrensen vil jeg tro... men skal ikke se bort ifra at jeg baker noen ekstra kaker... vurdere for. eksempel å lage to gulerotkaker! lagde den til bursdagen til ulrikke... falt veeeldig i smak.. og alle får jo ikke ett stykke gulerotkake om man er 80 etterannet liksom.. gjør jo ikke det på to kaker heller da men... men den var kjempe enkel å lage, krydder/gulerot kake.. også kunne man fryse den samme dag og tine den opp kvelden før.. sånn sett blir det jo ikke noe stress å gjøre det uka før eller noe.. men jeg drev og så på kallenderen min.. heregud er jo bare litt over 7 uker igjen jo?!?!?! synes det hørtes mye mindre ut enn på tickeren min altså.. og neste uke sendes kjolen min!!! :duskedame: håper jeg... ellers kan det hende jeg må låne en av dere andre her inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 6. mai 2008 #307 Del Skrevet 6. mai 2008 Ja det er jo veldig greit å ha et par stykker av favorittkakene Bare 7 uker? :hår: Det går jo så fort alt sammen nå... Snart er du frue Sandra :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #308 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) da er det på tide med en real liste der... gjort begynt nope kjolenkjolen min bak antrekk sambo ulrikke kjolekjole ulrikke sko ulrikke veskeveske skosko undertøyundertøy øredobberøredobber invitasjonerinvitasjoner bukettbrudebukett ringerringer bil buss gjester frisør/sminke overnatting catering kake (finnes ikke noe bilde av denne.. men er firkantet hvit marsipan, med lilla bånd og monogram på toppen.) drikke forlovergave(min er ferdig sambo har ikke gjort ennå) fotograf Kirke hår bordkort bordplassering sko sambo lage handleliste kirkeprogram/menyer trykkeri av de over Endret 6. mai 2008 av sandra82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 6. mai 2008 #309 Del Skrevet 6. mai 2008 Den kjolen din er helt fantastisk :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #310 Del Skrevet 7. mai 2008 takk!!! jeg gleder meg så sinnsykt til å få den.. og ikke minst prøve den, har jo aldri hatt på akkurat en sånn model.. og siden det nærmer seg så begynner jeg å bli utålmodig!! men jeg husker jeg var å prøvde den modelen som er tilnærma lik.. og sambo var med.. og synet hans når jeg hadde på den var verdt gull!!! Jeg er litt irritert i dag!! I går vasket jeg 3 lass med klær.. alt er jo møkkete her i huset... så brettet jeg to av dem (blir tørt med en gang i sola..) og hengte opp den siste da ikke sant... og den har stått ute over natta... når jeg gik ut i dag for å hente ei strømpebukse til ulrikke, så jeg at en fugl har driti utover hele klesvasken... så jeg må vaske på nytt?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anea Skrevet 7. mai 2008 #311 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg er litt irritert i dag!! I går vasket jeg 3 lass med klær.. alt er jo møkkete her i huset... så brettet jeg to av dem (blir tørt med en gang i sola..) og hengte opp den siste da ikke sant... og den har stått ute over natta... når jeg gik ut i dag for å hente ei strømpebukse til ulrikke, så jeg at en fugl har driti utover hele klesvasken... så jeg må vaske på nytt?!?!? :dåne: Fyttigrisen, så surt! Tror jeg hadde kjøpt meg hagle pronto Sånt trenger virkelig ikke en småbarnsmor! Vi kommer heller ikke til å ha med Lillegull under middagen. Ville blitt kjedelig for han og slitsomt for meg, og det gidder jeg ikke den dagen! Tenkte kanskje han og barnevakten kunne komme en tur tilbake etter middagen. Stort sett er han stråålende fornøyd med å få være lenge våken. Men det kommer jo litt an på dagsformen hans da. Han og barnevakten skal være på hotellet 100meter unna, så da går det an å se an På bryllupsdagen kan man med god samvittighet tillate seg å ikke være mamma for en liten stund og nyte dagen og mannen sin! Spesielt med så små barn som vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hello kittyen Skrevet 7. mai 2008 #312 Del Skrevet 7. mai 2008 Gjelde de når ongen e 6 år og? *Kittyen krysse fingrane* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #313 Del Skrevet 7. mai 2008 det var tomt for fuglemat her så jeg.. så fuglen bestemt seg vel for å straffe meg og drite på alle klærne til ulrikke... I dag har jeg faktisk fått gjort litt!!Blitt svidd ute i sola ser jeg nå.. lest til eksamenpå fredag.. må lese mer da.. sent av gårde de erklæringene, ombestilt tiden på busstransporten til gjestene og etterlyst ringene.. Hun på 6 år synes sikkert det er stas å være med på middagen!! men etter det kan hun vel dra?! eller rett og slett forklare at hu må sitte stille lenge og spørre om hun har lyst til å komme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hello kittyen Skrevet 7. mai 2008 #314 Del Skrevet 7. mai 2008 Hun på 6 år synes sikkert det er stas å være med på middagen!! men etter det kan hun vel dra?! eller rett og slett forklare at hu må sitte stille lenge og spørre om hun har lyst til å komme? Jo hu syns nok de e kjempestas..sånn ca i 5 minutt så blir de kjedeligt e eg redd Å lykke te te den så ska ta seg av na då Vett hu seie hu har lyst å kan sitta i ro hvis eg spør...men *kremt* akkurat de har me prøvt før Funka tje heeeeilt sånn kan du sei, forde om hu lovte dyrt å helligt at jo - hu sko sitta fint å ikkje laga trøbbel!! As if!!! Me hadde full jobb me å holde na "nerpå" å go`snakka me na for å ikkje forstyrra altfor mye :dåne: De kan me jo tje i vårt eget bryllup Misforstå meg rett; hu e stort sett go så gull probleme e når de blir kjedeligt å hu e trøtt...Ikkje spesielt enkel å ha me å jørr då Middagen vår e jo tje før kl 19:00, å de e ingen andre ongar der..Halv 8 e hu egentlig klar for tannpuss å eventyr serdu å de e jo midt i middagen Off, eg vettje ka me ska jørr eg...Vil jo egentlig hu ska få værme, men samtidigt vett eg tje om de e heilt rett å forventa at hu ska sitta i ro på stolen sin å ikkje masa på oss Hu e jo bare 6 år, så kor mye utbytte hu har av de, de vett eg tje :klø: Eg fekk aldri værme mamma å pappa på sånne "voksen-arrangement" når eg va så liten, nettopp fordi eg va så liten Hu e ei veldig bestemt liten frøken, de ska vær sagt at diskusjonen mellom henna å oss e te tidår stor om hennas rolle onna vielsen; hu ska nemligt ha slør å stå framme me meg å pappen Ikkje kul om hu har tenkt å gi seg :dåne: Hu brydde seg fint lite om at presten sa at hu ikkje fekk lov å stå framme me oss "for de bestemme tje hu!!" Jeeez, jernvilje der i gården Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsG Skrevet 7. mai 2008 #315 Del Skrevet 7. mai 2008 tips: var det du som mangla sko til en.. øh.. storbeint samboer? på "big foot" ( ) på gjøvik har dem masse pensko til herrer med store bein. opptil str.. 50-ett-eller-annet! de koster litt da, men... da veit du det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #316 Del Skrevet 7. mai 2008 Jo hu syns nok de e kjempestas..sånn ca i 5 minutt så blir de kjedeligt e eg redd Å lykke te te den så ska ta seg av na då Vett hu seie hu har lyst å kan sitta i ro hvis eg spør...men *kremt* akkurat de har me prøvt før Funka tje heeeeilt sånn kan du sei, forde om hu lovte dyrt å helligt at jo - hu sko sitta fint å ikkje laga trøbbel!! As if!!! Me hadde full jobb me å holde na "nerpå" å go`snakka me na for å ikkje forstyrra altfor mye :dåne: De kan me jo tje i vårt eget bryllup Misforstå meg rett; hu e stort sett go så gull probleme e når de blir kjedeligt å hu e trøtt...Ikkje spesielt enkel å ha me å jørr då Middagen vår e jo tje før kl 19:00, å de e ingen andre ongar der..Halv 8 e hu egentlig klar for tannpuss å eventyr serdu å de e jo midt i middagen Off, eg vettje ka me ska jørr eg...Vil jo egentlig hu ska få værme, men samtidigt vett eg tje om de e heilt rett å forventa at hu ska sitta i ro på stolen sin å ikkje masa på oss Hu e jo bare 6 år, så kor mye utbytte hu har av de, de vett eg tje :klø: Eg fekk aldri værme mamma å pappa på sånne "voksen-arrangement" når eg va så liten, nettopp fordi eg va så liten Hu e ei veldig bestemt liten frøken, de ska vær sagt at diskusjonen mellom henna å oss e te tidår stor om hennas rolle onna vielsen; hu ska nemligt ha slør å stå framme me meg å pappen Ikkje kul om hu har tenkt å gi seg :dåne: Hu brydde seg fint lite om at presten sa at hu ikkje fekk lov å stå framme me oss "for de bestemme tje hu!!" Jeeez, jernvilje der i gården har du prata med din fremtidige mann om dette her? hva han vil.. fordi at det er så sent så tror jeg nesten hun kan være med helt fram til middagen... også eventuelt dra da... du vet jo selv hva som er best!! Er derfor ulrikke ikke skal være med for å si det sånn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #317 Del Skrevet 7. mai 2008 tips: var det du som mangla sko til en.. øh.. storbeint samboer? på "big foot" ( ) på gjøvik har dem masse pensko til herrer med store bein. opptil str.. 50-ett-eller-annet! de koster litt da, men... da veit du det han har ikke så store ben.. egentlig, for å være mann liksom, da er mine pailabber større... han bruker vel 42- 43 så er vel ganske normalt tror jeg!! Men takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 8. mai 2008 #318 Del Skrevet 8. mai 2008 Er nok MIN gubbe som er storfot.. Str 46-47. Kanskje det er verdt turen dit om vi ikke finner noen her i Trondheim. Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 8. mai 2008 #319 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg er litt irritert i dag!! I går vasket jeg 3 lass med klær.. alt er jo møkkete her i huset... så brettet jeg to av dem (blir tørt med en gang i sola..) og hengte opp den siste da ikke sant... og den har stått ute over natta... når jeg gik ut i dag for å hente ei strømpebukse til ulrikke, så jeg at en fugl har driti utover hele klesvasken... så jeg må vaske på nytt?!?!? Dustefugl!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siripiri Skrevet 9. mai 2008 #320 Del Skrevet 9. mai 2008 Bare innom å gir en liten og for å si God Helg!! på =)=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå