Gå til innhold

Småsmurfs egne lille verden


Småsmurf

Anbefalte innlegg

Alt bra med oss vet du.

10 mnd ja... Det er lenge å vente. Hvordan takler mannen din dette da? Må være frustrerende å være gift og bo i hvert sitt land. Synes det er ille nok at min kjære drar på helgetur uten meg...

Gifta dere dere i Tyrkia da? Eller her? Spennende med ekteskap sånn på tvers av landegrenser og kulturforskjeller. Hvordan synes du det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er godt å høre :)

Mannen min syns det går fryktelig tregt... Vi har våre dager kan du si, hvor vi er frustrerte og lei all ventinga begge to. Men vanligvis klarer vi å se lyst på det og snakke om ting som at: en dag trenger vi ikke dra fra hverandre etter en uke osv.. :) Og for hver gang jeg besøker han blir det verre å dra hjem igjen. Men vi prøver å tenke at det bare er midlertidig, så da går litt bedre..

Vi gifta oss i Tyrkia, men det kan nok hende vi gifter oss "på nytt" når han kommer hit. Så får familien og venner vært med også.

Det med kulturforskjeller har faktisk gått mye bedre enn forventa. Men vi hadde snakka om det meste før vi gifta oss, så ingen av oss skulle få noen store overraskelser. Jeg syns det var litt rart når vi besøkte familien hans i begynnelsen. Men nå er det kjempe gøy :) Jeg føler at de godtar meg og liker meg for den jeg er. Vi sliter litt med kommunikasjonen, men har det veldig gøy når vi prøver å snakke sammen. Så jeg storkoser meg jeg og er utrolig fornøyd med mann og svigerfamilie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går i engelsk nå. Så prøver jeg å lære meg tyrkisk og han lærer seg norsk. Noen ganger blir det en fin blanding av de tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sikkert artig å høre dere snakke sammen da ;)

Regner dere med å bo i Norge sånn "for alltid" da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok høres litt rart ut til tider ja :fnise:

Planen er å bo i Norge ja. Men siden han aldri har vært her, så må vi nesten se det ann litt. Vi er blitt enige om å bo i Norge i første omgang. At han skal lære seg norsk og bli vant til å bo her osv... Hvis han ikke liker det etter noen år, så må vi jo vurdere å flytte på oss. Jeg mener at det er lettere å bo i Norge og dra på ferie til Tyrkia noen ganger i løpet av året jeg da, enn omvendt. Og det er han enig i, så jeg tror ikke det kommer til å bli noe problem egentlig.

Han er jo generelt veldig sosial og åpen også, så det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok satsa på å bo i Norge jeg også. Men det er sikkert fordi jeg ikke kunne tenkt meg å bo i et annet land da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Har ikke fått gjort noe på jobb i dag jeg... Har surfa på KG hele dagen... :overrasket:

:fnise: Sånt skjer oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en litt dårlig dag i dag merker jeg! Føler jeg blir utrolig motarbeida, helt uten grunn!

En del ting i jobbsammenheng jeg ikke vil gå nærmere inn på akkurat nå (litt kjedelig hvis noen jeg kjenner leser det)....

Veit ikke hva jeg skal gjøre nå :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Inwe, det hjalp med en klem :klem:

I morgen skal jeg i 75-års lag til bestefar. Det kan jo bli livlig! Nå jobber jeg både lørdag og søndag da, så jeg kommer til å kjøre. Orker ikke sitte sånn halvdårlig på jobb på søndag..

Men jeg tror faktisk det kan bli ganske gøy (med 70-års laget friskt i minne!) :jepp:

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, så kjedelig med problemer på jobb da. Kollega-problemer eller sjefs-problemer?

Håper du for øyeblikket har det koselig i 75-års-lag, de gamlingene vet å feste de også ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefsproblemer... :sur:

Men nå er jeg jo snart ferdig her så... :)

Ja det ble litt sent i går kan du si. Skal ikke undervurdere disse gamlinga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...