LilleKylling Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Vi skal snart ut og fly med lillemann på 11 mnd. Tror flyturen tar ca 4-5 timer. Han har jo ikke eget sete, men det var noen som fortalte meg at små barn fikk en slags seng som de hang i taket eller noe... Noen som har prøvd dette, evnt vet hvor store/små barn det er beregnet for?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Vi skal snart ut og fly med lillemann på 11 mnd. Tror flyturen tar ca 4-5 timer. Han har jo ikke eget sete, men det var noen som fortalte meg at små barn fikk en slags seng som de hang i taket eller noe... Noen som har prøvd dette, evnt vet hvor store/små barn det er beregnet for? Kontakt flyselskapet eller gå inn på deres sider, så får du svar på dette. Tror heller du må ha han i fanget på hele flyreisen.
Donpedro Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Kommer ann på hvor lang tur det er, om man er først til mølla o hvilket flyselskap.
Bobeline Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 (endret) Jeg ville tro at det er best med en slik seng, i og med at det er en lang flytur. Men det er klart, dette er sikkert like individuelt som alt annet. Så jeg tror det er viktig å ta med noe underholdning til den lille. Jeg fant en link med tips om å ta med barn på reise. http://www.dinside.no/php/art.php?id=311992 Ellers tror jeg det er viktig å følge rådet i et innlegg over, om å kontakte flyselskapet for å få konkrete råd der. Endret 12. januar 2008 av Bobeline
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Jeg ville tro at det er best med en slik seng, i og med at det er en lang flytur. Men det er klart, dette er sikkert like individuelt som alt annet. Så jeg tror det er viktig å ta med noe underholdning til den lille. Jeg fant en link med tips om å ta med barn på reise. http://www.dinside.no/php/art.php?id=311992 Ellers tror jeg det er viktig å følge rådet i et innlegg over, om å kontakte flyselskapet for å få konkrete råd der. Er forundret over personer som skal ha med barn for første gang og ikke setter seg inn hva det betyr og ha med seg et barn på en tur på flere timer.
Gjest Gjest_nassenøff_* Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Er forundret over personer som skal ha med barn for første gang og ikke setter seg inn hva det betyr og ha med seg et barn på en tur på flere timer. Er det ikke akkurat det hun prøver å gjøre nå?? 3
LilleKylling Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2008 Er forundret over personer som skal ha med barn for første gang og ikke setter seg inn hva det betyr og ha med seg et barn på en tur på flere timer. Og jeg er like forundret over slike svar som dette. Jeg er forberedt på å ha han på fanget, vet at barn ikke får eget sete før de er to år. Vi er 3 voksne som kan bytte på å passe på han. Har også tenkt at han kan ligge på pledd på gulvet foran mine ben hvis han sovner. Det er tross alt ikke så lett å sove på fanget til noen. Vi er også forbredt på at han kanskje ikke sovner i det hele tatt fordi det er ukjente omgivelser for han. Da kan det hende vi får en stupp trøtt sur unge, men det går greit for oss. Det er jo verst for han stakkars. Jeg ammer enda, nettopp fordi vi skal på tur og det er greit for han å ha noe å trøste seg med.
ToveM Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Det går vel an å få eget sete hvis du er villig til å betale for det. Hvis du ikke reiser alene kan dere jo byttes om å holde ham på fanget, slå opp armlene mellom dere og la han sove på tvers på fanget.
Orthia Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har fløyet med barn mange ganger, og det har alltid gått greit (mye greiere enn fryktet). Har ikke vært noe problem med sovende barn på fanget, bleieskift på toalettet, vondt i ører etc. Ta med leker og barnemat ( noe som tar lang tid å spise!), teppe/dyne så barnet kan ligge behagelig, og myke, gode klær. Jeg tror forresten de hengesengene er beregnet på spebarn, ikke ettåringer. De jeg har sett har hvert fall vært temmelig små og grunne. Det er heller ikke alle fly som har sånne. God tur!
Kajal Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Da kan det hende vi får en stupp trøtt sur unge, men det går greit for oss. Det er jo verst for han stakkars. Jeg ammer enda, nettopp fordi vi skal på tur og det er greit for han å ha noe å trøste seg med. Ville nå i grunnen påstå at det er verst for de andre passasjerene på flyet.
LilleKylling Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2008 Ville nå i grunnen påstå at det er verst for de andre passasjerene på flyet. Så du synes mer synd på en voksen person som kanskje må høre på litt barnegråt, enn på en unge som har det vondt og skriker? Jaja, det er vel ikke annet enn en kan forvente i dagens samfunn. Til opplysning så har jeg ikke tenkt å la ungen min skrike i 4-5 timer, regner med det skal gå veldig greit å trøste han HVIS han griner. Trodde også disse sengene var til spedbarn som ikke kunne bevege seg særlig mye. Ser noen flyselskaper tilbyr dette opp til 6 mnd alder.
onyx Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 Har også tenkt at han kan ligge på pledd på gulvet foran mine ben hvis han sovner. Jeg håper du tuller.... Du har flydd før eller?
Gjest Pax Skrevet 13. januar 2008 #13 Skrevet 13. januar 2008 Jeg håper du tuller.... Du har flydd før eller? Med SAS ville det ikke gått, med Singapore Airlaines f.eks, hadde det gått greit. Så det spørs vel hvilket flyselskap.
onyx Skrevet 13. januar 2008 #14 Skrevet 13. januar 2008 Med SAS ville det ikke gått, med Singapore Airlaines f.eks, hadde det gått greit. Så det spørs vel hvilket flyselskap. Det er jo ikke bare et spørsmål om det er plass til å legge en unge på gulvet, men hvorvidt det er lurt å legge småbarn på et iskaldt flygulv om man overhodet får lov av flypersonalet pga sikkerhet. Men for all del, hvis noen synes det var lurt så dem om det.
LilleKylling Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 13. januar 2008 Jeg håper du tuller.... Du har flydd før eller? Ok, mulig jeg bare er hårsår fordi jeg er gravid, men dette synes jeg da blir vel mye kritiske spørsmål til meg fordi jeg lurte på en liten ting angående å fly med barn. Ja, jeg har flydd før. Ja jeg vet at det er trangt på fly. Ja, jeg vet at det er liten plass mellom setene. Ja, jeg vet at gulvet et hardt. Tror alllikevel det kan være mulig å legge et lite sovende barn på et pledd på gulvet. Jeg må da selvfølgelig ha bena mine opp. Det skal jeg nok klare hvis det må til for at han skal få sove godt.
LilleKylling Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. januar 2008 Det er jo ikke bare et spørsmål om det er plass til å legge en unge på gulvet, men hvorvidt det er lurt å legge småbarn på et iskaldt flygulv om man overhodet får lov av flypersonalet pga sikkerhet. Men for all del, hvis noen synes det var lurt så dem om det. Vel, hvis det skulle skje noe i et fly så er det vel ikke så mye som er sikkert uansett. Men du kan være trygg på at det første jeg kommer til å gjøre er å løfte ungen opp på fanget. Og hvis de forteller meg at det ikke er lov å ha han der, så lar jeg selvfølgelig være. Angående kulda på gulvet, så hadde jeg selvfølgelig ikke tenkt å legge han rett på gulvet.
onyx Skrevet 13. januar 2008 #17 Skrevet 13. januar 2008 Vel, hvis det skulle skje noe i et fly så er det vel ikke så mye som er sikkert uansett. Men du kan være trygg på at det første jeg kommer til å gjøre er å løfte ungen opp på fanget. Og hvis de forteller meg at det ikke er lov å ha han der, så lar jeg selvfølgelig være. Angående kulda på gulvet, så hadde jeg selvfølgelig ikke tenkt å legge han rett på gulvet. Du vet at det ikke skal noe mer enn litt turbulens til at ungen blir kastet rundt der nede på gulvet? Og jeg tviler sterkt på at et pledd er nok til å holde kulden unna. Jeg skal ærlig innrømme at et flygulv nok er et av de siste stedene jeg ville lagt et barn på reise.
LilleKylling Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 13. januar 2008 Du vet at det ikke skal noe mer enn litt turbulens til at ungen blir kastet rundt der nede på gulvet? Og jeg tviler sterkt på at et pledd er nok til å holde kulden unna. Jeg skal ærlig innrømme at et flygulv nok er et av de siste stedene jeg ville lagt et barn på reise. Du er jo bare vanskelig nå da. Mer gidder jeg ikke å si til deg.
Jens Skrevet 13. januar 2008 #19 Skrevet 13. januar 2008 Du kan ta med en soft bag til babyen og ha babyen i den sovende. Så har du den på tvers oppe på over armlenene. Når du skal på do etc bare løfter du baggen og setter den på armlendet til den voksne ved siden av. På denne måten slipper du vekke barnet hver gang du skal røre på deg, samtidig som barnet har en seng. Håper du skjønte hva jeg mente. Dette har funket for oss. Barnet kan også bli fraktet rundt på flyplassen på denne måten. Kan kanskje være barnet ditt er litt stort, det finner du ut av 1
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #20 Skrevet 13. januar 2008 Er det ikke akkurat det hun prøver å gjøre nå?? man planlegger/bestiller reise, så er man ikke mere orientert? Når man vet når/hvor man reiser, så er det vel naturlig å sjekke ut slike spørsmål hos selskapene? Ikke vente til man får div svar her inne. Er jo viktig sien det er et lite barn da....Tydeligvis ikke....for noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå