Gå til innhold

Få jobb som høgskolekandidat?


Gjest lole

Anbefalte innlegg

Noen utdanninger kan avsluttes etter to år, høgskolekandidat er det fordi arbeidsgivere er villige til å ansette disse? Eller bør man ta det siste året for en bachelor for å få noe håp om en grei jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer naturligvis helt an på hva slags bransje og yrke det er snakk om!!

De fleste arbeidsgivere vet nok ikke hva en høgskolekandidat er for noe, så jeg sier bare at "jeg har tre år med .....-utdanning". Tittel spiller ikke mye rolle på et slikt nivå (annerledes om det er doktornivå eller noe), det som er viktig er jo hva du kan og om det er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste arbeidsgivere vet nok ikke hva en høgskolekandidat er for noe, så jeg sier bare at "jeg har tre år med .....-utdanning".

Eg kan ikkje la denne setninga stå uimotsagt! Om det er nokon som kjenner til fagleg kompetanse og bakgrunn så er det arbeidsgjevar. Høgskulekandidat er ei grad som har eksistert lenger enn dagens bachelorgrad. Og det seier ingen ting om den totale utdanninga om du er høgskulekandidat i xx. Villige til å tilsette desse? Som arbeidsgjevarar så er det nødvendigvis ikkje berre grader eller ikkje grader som er aktuelt ved ein medarbeidar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde gitt oss et eksempel eller evt. fortalt hva fag du tar på høyskole, så hadde det blitt enklere å svare på spm. ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landets småkommuner og andre større kommuner elsker "høyskolekandidater". Startlønnen for en nyutdannet slik er gjerne 330 000-360 000,-

Kan anbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Hvis du greier å gå det siste året så ville jeg tatt det, når du "bare" har et år igjen :)

Vet selv at det frister å bli ferdig før, men det lønner seg nok å ta det siste året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...