Gå til innhold

Hvilet bredbånd skal jeg bestille?


Smakløs

Anbefalte innlegg

Flytter inn i ny leilighet som jeg leier. Vet det er kabel der som forrige eier fikk lagt opp av Telenor, hun hadde vel også et abonnement fra Telenor .

Nå trenger jeg tips til hvilket abonnement jeg skal velge.

Trenger ikke mer enn 3 Mb

Bor i Rogaland (om det har noe å si).

Takker for hjelp her :) :)

Som sagt - kan ingenting om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytter inn i ny leilighet som jeg leier. Vet det er kabel der som forrige eier fikk lagt opp av Telenor, hun hadde vel også et abonnement fra Telenor .

Nå trenger jeg tips til hvilket abonnement jeg skal velge.

Trenger ikke mer enn 3 Mb

Bor i Rogaland (om det har noe å si).

Takker for hjelp her :) :)

Som sagt - kan ingenting om dette.

For det første, når du skriver at du er helt "nerd" i et dataforum, betyr det vanligvis at du kan mye om emnet. Slutt med det. Ellers; snakk med telenor/evt. andre leverandører i området. Hvis du vet at du vil ha 3mb så si det, og sjekk prisene. Hvordan kan vel vi vite noe mer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, når du skriver at du er helt "nerd" i et dataforum, betyr det vanligvis at du kan mye om emnet. Slutt med det. Ellers; snakk med telenor/evt. andre leverandører i området. Hvis du vet at du vil ha 3mb så si det, og sjekk prisene. Hvordan kan vel vi vite noe mer??

Har du en dårlig dag?

:)

Jeg er fremdeles helt nerd i dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Å være nerd i noe betyr at du kan noe ekstremt godt. Som å være nerd i matte betyr at man er kjempe flink i matte.

Men! uansett, sjekk prisene på forskjellige abonnementer? Selv bruker vi telenor, men vi trenger en god del båndvidde, og de hadde det billigste og enkleste her. lykketil =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, når du skriver at du er helt "nerd" i et dataforum, betyr det vanligvis at du kan mye om emnet. Slutt med det. Ellers; snakk med telenor/evt. andre leverandører i området. Hvis du vet at du vil ha 3mb så si det, og sjekk prisene. Hvordan kan vel vi vite noe mer??

Makan til bitterhet.. Det blir litt dumt å si at vi ikke kan vite mer, når andre kanskje vet mer enn deg.

Som f.eks å gi en link til vedkommende som viser sammenligning av priser.

www.telepriser.no

post -og teletilsynets prisinformasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :).

Takk for to seriøse svar! Skal sjekke ut linken.

Okei....da er jeg ikke nerd på dette området, men håpløs

Endret av Smakløs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei....da er jeg ikke nerd på dette området, men håpløs

Dersom du setter deg ned og bruker masse tid til å tilegne deg både nyttig og unyttig kunnskap om bredbånd så, vipps, blir du en nerd i dette temaet. Alt er mulig. Det er derfor det finnes sykkelnerder, strikkenerder, juletrebelysningsnerder osv.

Har gode erfaringer med telenor selv (via ADSL). Så og si alltid oppe. Har vel hatt en kveld og en natt uten tilkobling som jeg vet som siden 2001. Billigst er de sikkert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg unna Telenor! Etter at de meldte seg ut av NIX samarbeidet, er de døde som aksessleverandør. Å kjøpe fra Telenor er det samme som å støtte en aktør som krever penger av innholdsleverandører, noe som kan sammenlignes med om staten skulle kreve penger av bedrifter fordi du bestiller varer derfra, og varene fraktes på statens veinett, i tillegg til at du må betale veiavgift til staten og frakt.

I rogaland skal du høre om du kan få avtale med Lyse Energi. De har det beste prisene og den høyeste hastigheten. Alternativt ville jeg valgt NextGenTel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man som Telenor-kunde skal flytte og tar med seg modemet og PC til en annen by, der "boksen" står klar, sier Telenor at man må bestille en montør som koster kr 700,- (nok en gang) for å få abonnert på internett igjen på ny adresse.

Snakk om tungtvint!!

Er dette vanlig hos alle leverandørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man som Telenor-kunde skal flytte og tar med seg modemet og PC til en annen by, der "boksen" står klar, sier Telenor at man må bestille en montør som koster kr 700,- (nok en gang) for å få abonnert på internett igjen på ny adresse.

Snakk om tungtvint!!

Er dette vanlig hos alle leverandørene?

Enkelte har 1 gratis flytting pr år, - men generelt må du ha montør, ja. Om du så flytter over gangen eller 100 mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall

Mitt forslag er å bestille "Fasttelefoni Mini" fra telenor med 12 måneder binding. Etableringsprisen for dette (forutsatt binding i 12 mndr) er 199,- Miniabonnementet koster selvsagt mye å bruke (49øre/min til fast-telefoner), men man bruker jo selvsagt heller IPtelefon over ADSLlinja si ! ;) Telenor kan selvsagt ikke hindre deg i å ha ADSL (eller IPtelefoni) fra hvilken leverandør som helst !

Etableringspriser for analog Mini (én linje) (Scroll nedover ett stykke - se på "Etablering med 12 mnd. avtaletid")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gått for Telenor.

Jeg har vært fornøyd Nextgentel kunde i mange år! Siden jeg er student får jeg 20 mbit for 398 i mnd og har ip telefon fra telio siden de er kompatible med NGT sitt utstyr (ikke alle er det)

priser her :

http://www.nextgentel.no/privat/bredband/

telenors priser her:

http://www.telenor.no/privat/internett/priser/

Endret av Snibel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

BKK SLÅR ALLE ANDRE LEVERANDØRER

De er ikke bare det rimeligste alternativet,

men det beste. Det er ingen av de andre

leverandørene som kan konkurere med dem.

Telenor er et populært valg fordi det er velkjent.

Og dermed føler man en trygghet ved å velge Telenor.

Men får du problemer med bredbåndet fra Telenor,

eller kanskje det er noe du ikke forstår, eller får til.

Da må du sitte i tlf kø i laaang tid.

Det kan ta ukesvis!

... det er min erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...