Trillrund Skrevet 9. januar 2008 #21 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei Tara1 Takk for kortene du la for meg før jul. Jeg fikk vel bare bekreftet at en stor endring bare kommer nærmere og nærmere... Kan du gi noen råd om hvor jeg skal begynne? Det er ikke lett å tenke nytt når alt virker uoverkommelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 9. januar 2008 #22 Del Skrevet 9. januar 2008 Takk for tilbakemeldingene! Det er godt å få tilbakemeldinger, det gjør at jeg kan utvikle meg, og bli bedre... Jeg skal straks fortsette med et par til. Men jeg må også si at jeg må holde litt tilbake... slik jeg holdt på tidligere ble for utmattende. Jeg har derfor bestemt meg for å prøve å begrense meg til 2-3 timer i uken. Det kan derfor ta litt tid før jeg får tatt alle, men jeg skal ta alle i tur og orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 9. januar 2008 #23 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei Tara1 Takk for kortene du la for meg før jul. Jeg fikk vel bare bekreftet at en stor endring bare kommer nærmere og nærmere... Kan du gi noen råd om hvor jeg skal begynne? Det er ikke lett å tenke nytt når alt virker uoverkommelig. Hei Trillrund. Jeg har sett på legget jeg la for deg, og jeg sniker deg litt fram i køen... Jeg kommer til å legge ett kort på deg for å se om jeg kan "se" hvor du bør starte... Får jeg fram en stav, vil det representere at du kanskje bør begynne med deg selv og ditt indre... Et beger vil representere følelser, hjemmesituasjon og kjærlighet... Et sverd vil representere fornuft og kommunikasjon... Mynter vil representere penger, jobb/studier, kropp og materielle ting... Og mens jeg stokket hoppet myntenes knekt ut av stokken, og det sier meg at du mest sannsynlig vil ha nytte av å starte med å se på helse, jobbsituasjon og økonomi. Kortet kan være en advarsel om at du arbeider for hardt, er perfeksjonistisk eller ikke lytter til fornuft. Kanskje sløser du, gir opp for lett eller slurver i arbeidet. Kortet advarer også mot å bli blind for andre verdier enn penger. Kanskje jobb og økonomi opptar tankene dine i FOR stor grad akkurat nå? Uansett, pass på helsen, og at du ikke sliter deg ut! Håper det hjalp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 9. januar 2008 #24 Del Skrevet 9. januar 2008 kAN DU LEGGE ET LEGG?OM HVA SOM SKJER MEG I FREMTIDEN. jENTE VEKT 1974 En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er. Fortid: Måtehold viser til samarbeid for å løse en utfordring, eller å finne en balanse i livet. Måtehold viser til en lykkelig utgang på en vanskelig situasjon. Nåtid: Stjernen Du er på rett spor. Hvis du har holdt tilbake, er det nå på tide å gi generøst. Stjernen representerer inspirasjon, sinnsro, tro og optimisme. Den gir løfter om fornyelse, hell og lykke. Framtid: Den hengte mannen Du står ovenfor et valg, og det er viktig at du ser på hva som er viktig for deg, og hva du kan klare deg uten. Ting er ikke alltid som de ser ut til å være, og det er ikke alltid den mest åpenbare løsningen er den beste. Kanskje vil det til og med lønne seg å gjøre det motsatte av hva man hadde tenkt. Det er viktig å huske på at valget er frivillig, og det lønner seg ikke å være grådig og egoistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 9. januar 2008 #25 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei Tara! Legg gjerne noen kort på meg og en dag du har tid Jente 27, Skytte Ildkvinnen er den mest populære jenta i klassen. Hun er blid, glad, omsorgsfull, og i kjærlighetslivet er hun lidenskapelig og sensuell. Hun avskyr å blir tatt for gitt, og hun blir skremt dersom noen oppfører seg som om de eier henne. Fortid: 10 staver Du har vært igjennom en relativt slitsom tid... jeg ser kamper, slit og utmattelse. Kanskje har du vært en arbeidsnarkoman, og at ting vokste deg over hodet? Kortet gir råd om at du må lære deg å delegere oppgaver og stole på andre. La andre avlaste deg - du må ikke gjøre alt selv Nåtid: 8 staver Dette kortet står for "full fart". Åtte staver kommer ofte med nyheter og meldinger av alle slag, som fører med seg forandringer. Du er inne i en spennende og hektisk periode, som kan innebære en reise. Kortet tyder også på en retning mot en lykkelig avslutning. Samtidig kan det bety en begynnelse - kjærlighetens piler treffer deg. Framtid: Begrenes konge Jeg vet ikke om dette er en person som er inne i livet ditt, eller som kommer til å komme inn i livet ditt, men det ser ut til at han vil ha stor betydning for deg. (Ikke nødvendigvis romantisk, jeg tror det dreier seg om i jobb eller hobby) Skal du ta avgjørelser bør du bruke magefølelsen. Jeg la opp et oppfølgingskort, og stavenes ess kom opp. Stavenes ess står for nye, kreative prosjekter. Du vil få gode muligheter innen karrieren. Nye interesse eller kreativ hobbyer kan dukke opp. Kortet forteller om et symbolsk eller fysisk svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 9. januar 2008 #26 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei! Har du tid til å legge kort på meg. Jeg er kreps og født i 1969. Vil gjærne høre litt om helse og økonomi. Er det håp får meg!! Takk skal du ha!! Som vannkvinne er du en sensitiv, svært vakker og ytterst feminin kvinne. Du er kjærlig, følsom og romantisk, har alltid et godt ord til alle, og er aldri sint eller utålmodig. Det er så absolutt håp for deg. Fortid: Det ser ut til at du har gjennomgått store forandringer, og muligens også måttet "slåss" for å komme videre. Nåtid: 8 staver kortet står for "full fart" Åtte staver kommer ofte med nyheter og meldinger av alle slag, som fører med seg forandringer. Du er inne i en spennende og hektisk periode, som kan innebære en reise. Kortet tyder også på en retning mot en lykkelig avslutning. Samtidig kan det bety en begynnelse - kjærlighetens piler treffer deg. Framtid 10 beger Ti begre viser til et tilfredsstillende familieliv. Kortet står for varig suksess, glede, fred, indre og ytre harmoni, kjærlighet, Dette er en dypere og mer moden tiltrekning. Følelser som bitterhet, hat, sjalusi og usikkerhet er renset ut, og tilbake er en dyp følelse av kjærlighet og tilhørighet. Men husk at det kreves konstante anstrengelser hvis det suksessfulle livet skal forsette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 9. januar 2008 #27 Del Skrevet 9. januar 2008 Når du en gang får tid igjen, så hadde det vært kjempefint om du kunne spådd meg. Jente, 1987, Vekten. Lurer på ting angående utdanning og kjærlighet. En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er. Fortid: Yppersteprestinnen Dette kortet har med intuisjon og hemmeligheter å gjøre. Tiden har vært inne for ettertanke og tålmodighet. Lytt til dine drømmer og din indre stemme. Nåtid: Narren Nå er tiden inne for handling! Narren kommer vanligvis i forbindelse med noe nytt, eller ved en risiko som skal tas. Narren råder deg å slippe deg løs, ta en sjanse og ikke bry deg om hva andre syns. Ha tro på deg selv og følg hjertet ditt, uansett hvor sprøtt eller tåpelig det kan virke. Kanskje står du ved et veikryss - og vurderer hvilken vei du skal gå? Se nøye på mulighetene dine, og husk at det er enda ikke for sent å snu. Framtid: Myntenes ess tyder på gode utsikter dersom spørsmålet dreier seg om økonomiske og materielle foreteender. Nå kan drømmene dine bli til virkelighet. Dette er ikke tiden for fantasi, drama eller vågemot. Vær realistisk og hold deg til saken. Trygghet og sikkerhet er viktig for deg nå. Et ekstra lite tips fra meg: Uansett hvilke kort jeg legger opp på deg, får jeg fram at du må være bevisst på valgene du tar og handlingene du gjør, og vurder mulighetene dine! Så lenge du er det, vil du nå målene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 9. januar 2008 #28 Del Skrevet 9. januar 2008 Det var det siste fra meg i dag, men jeg kommer tilbake! Forhåpentligvis får jeg lagt noen på fredag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. januar 2008 #29 Del Skrevet 9. januar 2008 Dette var spennende lesing. Kanskje skal jeg spørre deg om noe en dag, men ikke enda. Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 10. januar 2008 #30 Del Skrevet 10. januar 2008 Dette var spennende lesing. Kanskje skal jeg spørre deg om noe en dag, men ikke enda. Hilsen Du er hjertelig velkommen til å spørre når, eller hvis, du føler tiden er rett. Hilsen Tara1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 10. januar 2008 #31 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Jeg kan ikke legge legg i dag, men siden det er så mange som har spurt om hvordan jeg legger kort, og kortenes betydning, tenkte jeg å forklare litt om det i dag. Dette er bare en kort overflatisk oversikt. Jeg poengterer at det er slik JEG legger og leser kortene. Det er mange teknikker, og denne er den som faller naturlig for meg. Jeg bruker altså kort som heter "Raider Waite". Kortstokken består av 78 kort. 22 kort tilhører det som heter "Store arkana", og resten tilhører "Lille Arkana". Store arkana betyr store hemmeligheter, og viser veldig ofte til indre prosesser. Når disse kortene kommer opp, blir de vektlagt over kort fra lille Arkana, som da betyr små hemmeligheter. Det er mange måter å lese kortene på... Kortene har en grunnbetydning, men den fulle betydningen kommer mye an på den som leser kortene, hva spørsmålet er, og hvilke kort som ligger ved siden av. Her bruker jeg veldig mye intuisjon. Sorten har en stor betydning: Stavene står for kreativitet og handling. Begrene står for følelser og kjærlighet. Sverdene står for intellekt, tanker, fornuft og kommunikasjon. Myntene står for alt som er materielt, arbeid, økonomi, kropp og sanser. Men så blir også kortene relatert til spørsmålet og kortene vist ved siden av. Det er ikke slik at hvis spørsålet handler om kjærlighet, er det bare begerkort (representerer kjærligheten) som dukker opp... det kommer også kort fra de andre sortene. Da må jeg relatere for eksempel økonomi inn i kjærlighetsspørsmålet... Men så hender det også at jeg skal legge på for et konkret spørsmål, men ikke klarer å relatere kortene til dette konkrete spørsmålet. Da er det gjerne ett av to ting som skjer: 1. kortene kommer med en advarsel om at spørreren burde fokusere på et annet problem først... det finnes ting i livet til spørreren som er viktigere å fokusere på... 2. de to områdene er så sammeflettet, at det ikke går å skille dem... Så over til måten å legge på: Der jeg tilsynelatende legger tre kort: fortid, nåtid, og framtid, legger jeg i realiteten 9-12 kort når jeg ikke sitter sammen med spørreren. Det gjør jeg for min egen del, for å se en helhet. Det er veldig utfordrende å legge legg uten å vite noe som helst om spørreren, og uten å få tilbakemeldinger fra spørreren underveis. Det som gjør det utfordrende er å relatere kortene til spørrerens virkelighet/hverdag, når han/hun ikke kan bekrefte eller avkrefte hva jeg relaterer kortet til. Når jeg legger 7 kort, legger jeg alltid 7 kort, men det hender ofte at jeg legger utdypningskort dersom det er vanskelig å relatere et spesialt kort til problemstillingen, eller om det dukker opp et kort som viser en utfordring/et problem, og jeg ønsker å se hva utfordringen ligger i, eller hva løsningen på utfordringen kan være. Det var litt overflatisk om hvordan jeg legger leggene. Mer konkrete betydninger om kortenes betydning kommer jeg tilbake til senere. Endret 10. januar 2008 av Tara1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 10. januar 2008 #32 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei Trillrund. Jeg har sett på legget jeg la for deg, og jeg sniker deg litt fram i køen... Jeg kommer til å legge ett kort på deg for å se om jeg kan "se" hvor du bør starte... Får jeg fram en stav, vil det representere at du kanskje bør begynne med deg selv og ditt indre... Et beger vil representere følelser, hjemmesituasjon og kjærlighet... Et sverd vil representere fornuft og kommunikasjon... Mynter vil representere penger, jobb/studier, kropp og materielle ting... Og mens jeg stokket hoppet myntenes knekt ut av stokken, og det sier meg at du mest sannsynlig vil ha nytte av å starte med å se på helse, jobbsituasjon og økonomi. Kortet kan være en advarsel om at du arbeider for hardt, er perfeksjonistisk eller ikke lytter til fornuft. Kanskje sløser du, gir opp for lett eller slurver i arbeidet. Kortet advarer også mot å bli blind for andre verdier enn penger. Kanskje jobb og økonomi opptar tankene dine i FOR stor grad akkurat nå? Uansett, pass på helsen, og at du ikke sliter deg ut! Håper det hjalp litt. Hm, tror jeg må slutte å spørre for du treffer bare så altfor godt.... For helse og jobbsituasjon gir meg store bekymringer for tiden, og det gir jo utslag på en fra før skral økonomi..... Og siden jeg har slitt økonomisk de siste 10 årene, er det ikke så lett å legge fra seg bekymringene. Og å drømme om en trygg, stabil økonomi, slik at jeg kan slippe ned skuldrene og kose meg enda mer med det som har holdt meg oppe i alle disse årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 10. januar 2008 #33 Del Skrevet 10. januar 2008 En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er. (Mange sverdkvinner her i dag ) Fortid: Tiden har vært inne til forandring, og til å ta et oppgjør med fortiden, hva du har vært og gjort hittil. Tid til å oppsummere og forme konklusjoner, og enten høste belønningen eller betale boten. Nåtid: 2 mynter Sjonglering, og har flere baller i luften på samme tid. Du er svært fleksibel, og synes det er morsomt og utfordrende med alle kravene som stilles deg. Kortet kan være en advarsel om at du ikke må misbruke eller overse sjanser. Oppfølgingskort keiserinnen Hun kan representere en fødsel, enten av et fysisk barn, eller i form av forretninger (ny jobb), kunst eller kjærlighetsforhold. Keiserinnen er da også arketypen for fruktbar kjærlighet, og kan være en manns store kjærlighet. Framtid: Tårnet Kortet representerer en plutselig forandring. Situasjonen kan oppleves som tøff, men den er også en mulighet til å bli kvitt gammelt rask og bygge noe nytt på restene. Oppfølgingskort: Stjernen Stjernen står for håp, gir lys i enden av tunnelen og viser vei i mørket. Stjernen representerer inspirasjon, sinnsro, tro og optimisme. Den gir løfter om fornyelse, hell og lykke. Åpne hjertet og løslat frykt og tvil, tro på deg selv! Hei Trillrund. Jeg har sett på legget jeg la for deg, og jeg sniker deg litt fram i køen... Jeg kommer til å legge ett kort på deg for å se om jeg kan "se" hvor du bør starte... Og mens jeg stokket hoppet myntenes knekt ut av stokken, og det sier meg at du mest sannsynlig vil ha nytte av å starte med å se på helse, jobbsituasjon og økonomi. Kortet kan være en advarsel om at du arbeider for hardt, er perfeksjonistisk eller ikke lytter til fornuft. Kanskje sløser du, gir opp for lett eller slurver i arbeidet. Kortet advarer også mot å bli blind for andre verdier enn penger. Kanskje jobb og økonomi opptar tankene dine i FOR stor grad akkurat nå? Uansett, pass på helsen, og at du ikke sliter deg ut! Håper det hjalp litt. Hm, tror jeg må slutte å spørre for du treffer bare så altfor godt.... For helse og jobbsituasjon gir meg store bekymringer for tiden, og det gir jo utslag på en fra før skral økonomi..... Og siden jeg har slitt økonomisk de siste 10 årene, er det ikke så lett å legge fra seg bekymringene. Og å drømme om en trygg, stabil økonomi, slik at jeg kan slippe ned skuldrene og kose meg enda mer med det som har holdt meg oppe i alle disse årene. Huff... det var ikke morsomt... Jeg tror det jeg skrev om "framtid" i det første legget jeg la på deg (tårnet) har blitt til "nåtid", og det er en prosess du må igjennom for å komme til "Stjernen". Nå vet jeg selvsagt ingenting om deg, men jeg vil instendig råde deg til å ta vare på helsen siden den bekymrer deg. Ta gjerne kontakt med meg på PM hvis det er noe jeg kan gjøre for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillelille Skrevet 11. januar 2008 #34 Del Skrevet 11. januar 2008 Det ble siste legget for i dag... Jeg skal ta noen flere utover uken, de som venter er nå: Janne Pepperkake Tone Dolce lillelille Nine Claire Bella Lillelille gleder seg Forstår godt det er slitsomt å legge kort for så mange, så du må huske å slappe av også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 14. januar 2008 #35 Del Skrevet 14. januar 2008 Beklager til alle sammen som venter, men sykt barn er ikke forenelig med tarot-legg. Jeg kommer tilbake med noen flere lesinger når hun er frisk igjen... det tar nok ikke så lang tid. I mellomtiden; ha en fin dag, og ta vare på dere selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 14. januar 2008 #36 Del Skrevet 14. januar 2008 I like måte! Og god bedring til den syke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 16. januar 2008 #37 Del Skrevet 16. januar 2008 Heisann! Trodde jeg sendte deg en ps for en god stund siden- men prøver igjen. Jeg er vannmann, født i 78 kvinne. Generelt nyskjerrig jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 17. januar 2008 #38 Del Skrevet 17. januar 2008 Heisann! Trodde jeg sendte deg en ps for en god stund siden- men prøver igjen. Jeg er vannmann, født i 78 kvinne. Generelt nyskjerrig jeg da Hei Prestekrage. Jeg har lett gjennom innleggene i den andre tråden, og jeg fant ingenting, men jeg beklager om jeg har oversett deg. Jeg skal legge for deg også når jeg får tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 17. januar 2008 #39 Del Skrevet 17. januar 2008 Det blir bare to legg i dag... Lillelille og nine får sine legg i dag. De som venter blir da: Claire Bella Chilipili Ceca Prestekrage. Takker alle for at dere er så tålmodige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolce Skrevet 17. januar 2008 #40 Del Skrevet 17. januar 2008 En kvinne av sverdet er mangfoldig. Hun er ærlig, dreven, likefram, vittig, erfaren og intelligent. Hun er åpen for andres oppfatninger og for tanker i tiden, og forteller deg akkurat hvordan tingene er. Fortid: Yppersteprestinnen Dette kortet har med intuisjon og hemmeligheter å gjøre. Tiden har vært inne for ettertanke og tålmodighet. Lytt til dine drømmer og din indre stemme. Nåtid: Narren Nå er tiden inne for handling! Narren kommer vanligvis i forbindelse med noe nytt, eller ved en risiko som skal tas. Narren råder deg å slippe deg løs, ta en sjanse og ikke bry deg om hva andre syns. Ha tro på deg selv og følg hjertet ditt, uansett hvor sprøtt eller tåpelig det kan virke. Kanskje står du ved et veikryss - og vurderer hvilken vei du skal gå? Se nøye på mulighetene dine, og husk at det er enda ikke for sent å snu. Framtid: Myntenes ess tyder på gode utsikter dersom spørsmålet dreier seg om økonomiske og materielle foreteender. Nå kan drømmene dine bli til virkelighet. Dette er ikke tiden for fantasi, drama eller vågemot. Vær realistisk og hold deg til saken. Trygghet og sikkerhet er viktig for deg nå. Et ekstra lite tips fra meg: Uansett hvilke kort jeg legger opp på deg, får jeg fram at du må være bevisst på valgene du tar og handlingene du gjør, og vurder mulighetene dine! Så lenge du er det, vil du nå målene dine. Tusen hjertelig takk! Har vært, og er, inne i en periode hvor jeg starter helt på nytt, rett og slett for å velge retning etter hjertet mitt. Så dette stemte veldig godt på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå