Gå til innhold

Taras Tarothjørne


Gjest Tara1

Anbefalte innlegg

Godt nyttår alle sammen, jeg er tilbake etter en lang juleferie.

Jeg flyttet lesingene ned hit... litt lettere for meg å holde oversikten da :)

Nå har jeg 11 stykker som venter på å få lagt et legg, og jeg skal begynne med de første ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! kan du være så snill å legge for meg og hvis du får tid?

jente 83 løven her...

vil gjerne vite om kjærleik og karriere...

Ildkvinnen er den mest populære jenta i klassen. Hun er blid, glad, omsorgsfull, og i kjærlighetslivet er hun lidenskapelig og sensuell. Hun avskyr å blir tatt for gitt, og Hun blir skremt dersom noen oppfører seg som om de eier henne.

Det ser ut til at det er jobb/karriere som er i fokus i livet ditt akkurat nå... det er i allefall kort relatert til jobb jeg får opp.

Fortid:

8 mynter

Du har hatt lyst til å lære noe nytt, utvide horisonter og utvikle nye evner. Muligens du har vært hatt en lærlingejobb, eller utdannet deg med kurs eller studier. Det kan også være du har etablert en privat bedrift, eller har planlagt oppstart av en bedrift?

Nåtid:

Keiseren snakker både om kjærlighet og arbeidsliv.

Det er gode muligheter til å starte opp en virksomhet eller stifte hjem. Du bør konfrontere deg selv med ditt personlige ansvar, og gjøre drømmen til virkelighet. Kort sagt er keiseren en beseirer i både krig og kjærlighet.

Keiseren kan også være en som støtter deg og hjelper deg, men han kan også kreve veldig mye av deg.

Han kan være veldig autoritær, men er også en forfører.

Framtid:

Narren

Narren kommer vanligvis i forbindelse med noe nytt, eller ved en risiko som skal tas. Narren råder deg å slippe deg løs, ta en sjanse og ikke bry deg om hva andre syns. Ha tro på deg selv og følg hjertet ditt, uansett hvor sprøtt eller tåpelig det kan virke.

Hva som opptar tankene dine:

Tårnet

Det ser ut som om du er redd for at alt skal rase rundt deg, og at ting ikke skal gå bra framover. Kanskje føler du at du har tatt på deg for mye?

Jeg ser ingenting som tyder på at en slik redsel er berettiget.

Andres holdninger:

Myntenes pasje

Dette kortet handler om å begynne i det små. Ved å begynne nederst på rangstigen og utføre kjedelige rutineoppgaver, kan man etter hvert få en lovende karriere.

Hindringer som må overvinnes:

Stavenes dronning, (det er deg selv...)

Du selv, din innsats og din innstilling, er den som avgjør utfallet.

Utfall:

3 mynter

Tre mynter betyr ofte at du må samarbeide med andre for å få jobben gjort. Selv har du ferdigheter og kompetanse, men sammen med andre kan du utrette "Mission Impossible".

Kortet kan til at et godt arbeid blir belønnet. For å bli mester, må du nødvendigvis gjennom en læretid, og læretiden har vært vellykket.

Det er likevel viktig med fortsatt innsats hvis det endelige målet skal nås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilken tarotstokk du bruker? :)

Jeg bruker Raider Waite. :)

Har prøvd andre, men kommer tilbake til den hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tara!!

Kan du legge kort for meg?? Kvinne, 29 år, steinbukk. Vil gjerne vite om hvordan det går med kjærligheten fremover

På forhånd tusen takk!!!

Som en kvinne av jorden er du en ekte livsnyter.

Du er varm, omsorgsfull, fornuftig, sannferdig, generøs, lojal, pålitelig, klok, kjærlig, storsinnet, jordnær, ressurssterk, troverdig. Du får alle til å føle seg vel i din nærhet. Du er kanskje litt materialistisk og forfengelig, og du elsker luksus og komfort.

8 staver hoppet ut av stokken da jeg stokket... dette kortet står for "full fart"...

Åtte staver kommer ofte med nyheter som fører med seg forandringer. Du er inne i en spennende og hektisk periode, som kan innebære en reise.

Kortet tyder også på en retning mot en lykkelig avslutning. Samtidig kan det bety en begynnelse - kjærlighetens piler treffer deg.

Jeg tror dette er veldig viktig for deg akkurat nå!

Når jeg ser på legget ditt, kan jeg ikke se at det nødvendigvis dreier seg om kjærlighet, mulig det er noe annet som opptar hodet ditt for tiden?

Du får se på kortene, og se hvor de kan passe...

Fortid:

Myntenes ess

Du har følt behov for trygghet og sikkerhet, det har vært veldig viktig for deg fram til nå.

Nåtid:

Tårnet

Jeg ser noen forandringer i livet ditt... kanskje kan de oppleves dramatiske?

Forandringene kan være både ytre og indre. Det kan være at det er du mister noen illusjoner, men det kan også være en hendelse.

For meg ser det ut som om du, eller noen rundt deg, har holdt litt tilbake, ikke gitt så mye av deg/seg selv for en periode, og at grunnlaget for vekst er satt litt tilbake.

Men jeg ser også en ny start for kjærligheten, det ligger i oppfølgingskortet begrenes ess.

Begrenes ess renner over av kjærlighet. Det kan være starten på et nytt forhold eller en ny gledelig fase i livet. Kortet kan vise seg i forbindelse med barn og ekteskap.

Framtid:

Sverdenes konge

Sverdenes konge er en ordkunstner. Han er intellektuell, analytisk, veltalende, rettferdig, etisk, fornuftig og logisk. Han vet hva han vil og hvordan han skal uttrykke det. I kjærlighetslivet har han problemer med å uttrykke følelser.

Han er ofte selvstendig næringsdrivende og velutdannet, kanskje advokat, regnskapsfører, lege eller psykolog.

Kortet beskriver situasjoner som har med dømmekraft og informasjon å gjøre. Du vil få gode, tydelige råd i arbeidet eller juridiske spørsmål.

Hva som opptar tankene dine:

Myntenes pasje

Du tar "skritt for skritt", starter på bunnen og jobber deg oppover.

Du bør leve i øyeblikket og gjøre det beste ut av de mulighetene som finnes.

Andres holdninger:

9 staver

Ni staver handler om styrke, og at livets skole kan være tøff. Kortet kan også vise til forsinkelser, avbrytelser og utsettelser, kanskje noen holder deg tilbake? Til tross for slike irriterende omstendigheter vil dine ønsker og mål bli oppnådd.

Hindringer som må overvinnes:

4 staver

Dette er et behagelig kort. Kortet viser til festlige anledninger og feiringer. Det kan også vise til nødvendigheten av å bryte bånd, og den oppmuntrende følelsen av frihet.

Dette er rette tidspunkt for kjøp av bolig og etablering av familie. Kortet kan også dreie seg om arbeid innen eiendom, teater, underholdning, musikk, dans og kunst.

Utfall:

Verden

Verden står for suksess, helhet og harmoni. Kortet viser fullførelse, involvering og oppfyllelse.

Tanke, følelse, sansing og handling er i harmoni. Et øyeblikk av oppfyllelse og den vidunderlige følelsen av tilfredsstillelse.

Kortet kan også innebære reiser eller flytting.

Kanskje synes du dette ser negativt ut, men jeg oppfatter ikke dette som et negativt legg. Det viser noen negative sider som må overvinnes, men også til et positivt utfall. Dette er noe du må igjennom for å oppnå målene dine.

Endret av Tara1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dagens-rose:

Godt nyttår Lund!

La et kort på deg, og det ser ut til at ting går din vei for tiden :)

Tre begre står for overflod. Noe som en gang ble unnfanget i kjærlighet bærer frukter. Du har uanstrengt fremgang, og føler deg trygg og lykkelig.

Kortet representerer ulike former for festlige begivenheter i privatlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Vist du ahr mulighet vil jeg bli veldig takknemmlig om du kan legge på meg.

Er født i væren

Ildkvinnen er den mest populære jenta i klassen. Hun er blid, glad, omsorgsfull, og i kjærlighetslivet er hun lidenskapelig og sensuell. Hun avskyr å blir tatt for gitt, og Hun blir skremt dersom noen oppfører seg som om de eier henne.

Fortid:

2 sverd

To sverd står for fred, fred for enhver pris. Det er stille før, under eller etter stormen. Du har kanskje undertrykt en konflikt, fordi du har hatt veldig lite lyst til å bringe uorden i den balanse som har hersket?

Nåtid:

6 sverd

Du legger noe bak deg. Du har kanskje følt deg fortvilet og bekymret, men det er langt på vei over nå. Du er på vei mot et nytt sted, bort fra vanskelighetene til mer harmoniske omgivelser.

Framtid:

Situasjonen er fylt med glede over de nære og konkrete ting. Du bør leve i øyeblikket og gjøre det beste ut av de mulighetene som finnes. Kortet kan også vise til forestående nyheter angående penger, eiendom, familie eller nære venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du tatt meg også? Tror du glemte meg i den andre tråden... :sjenert:

Kvinnelig kreps

Upps, det var ikke meningen å glemme deg... :sjenert: skal ta deg med en gang jeg. :)

Som en kvinne av vannet er du en sensitiv, svært vakker og ytterst feminin kvinne. Du er kjærlig, følsom og romantisk, har alltid et godt ord til alle, og er aldri sint eller utålmodig.

Fortid:

4 staver

Jeg ser at en feiring er overstått. (nei det er nok ikke julen :))

Målet er nådd, avlingen er overdådig, og du er full av livsglede. Nå har du fast grunn under føttene, og kan ta en velfortjent pause. Dette er rette tidspunkt for kjøp av bolig og etablering av familie.

Nåtid:

Stavenes dronning

Kortet viser til fysisk og psykisk fruktbarhet, og følelser som omsettes i dramatisk handling. Det kan også stå for landsens gleder, lojalitet, kreative talenter og økonomisk suksess.

Framtid:

9 mynter

Ni mynter viser seg når du har materiell trygghet, og får dekket alle behov. Nå kan du unne deg å konsentrere deg om de gode ting i livet.

Kjærlighet til naturen vises også - du liker å få ting til å gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Blir kjempe glad om du legger kort på meg! Jeg ble lest i hånden for mange år siden, og alt har stemt. Men har aldri forsøkt tarot, så det hadde vært kjempe spennende!

Jeg er kvinne, 33 år, tyr.

Som en kvinne av jorden er du en ekte livsnyter.

Du er varm, omsorgsfull, fornuftig, sannferdig, generøs, lojal, pålitelig, klok, kjærlig, storsinnet, jordnær, ressurssterk, troverdig. Du får alle til å føle seg vel i din nærhet. Du er kanskje litt materialistisk og forfengelig, og du elsker luksus og komfort.

Fortid:

6 sverd

Du legger noe bak deg. Du har kanskje følt deg fortvilet og bekymret, men det er langt på vei over nå. Du er på vei mot et nytt sted, bort fra vanskelighetene til mer harmoniske omgivelser.

Nåtid:

Vognen.

Du har kontroll, vilje og selvdisiplin. Du takler alle hindringene du møter med minimale anstrengelser.

Men en liten advarsel ligger i kortet: du må holde blikket på veien og passe på så du ikke kjører i grøfta. Ta ansvar for ditt eget liv, og fokuser alle kreftene på å nå ett eneste mål. Du kan heller ikke ture fram i ungdommelig overmot, da kan du komme til å kjøre over andre.

Framtid:

Kortet indikerer noe nytt av vesentlig betydning i livet ditt. Når Magikeren dukker opp er alle muligheter til å starte nye prosjekter til stede. Ikke vær redd for å ta det første skrittet for å innlede et forhold. Kortet sier at du skal ta initiativ og handle nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble siste legget for i dag... :(

Jeg skal ta noen flere utover uken, de som venter er nå:

Janne

Pepperkake

Tone

Dolce

lillelille

Nine

Claire

Bella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår Lund!

La et kort på deg, og det ser ut til at ting går din vei for tiden :)

Tre begre står for overflod. Noe som en gang ble unnfanget i kjærlighet bærer frukter. Du har uanstrengt fremgang, og føler deg trygg og lykkelig.

Kortet representerer ulike former for festlige begivenheter i privatlivet.

Tusen Takk!Ja jeg er lykkelig og mere trygg på meg selv,det stemmer!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upps, det var ikke meningen å glemme deg... :sjenert: skal ta deg med en gang jeg. :)

Som en kvinne av vannet er du en sensitiv, svært vakker og ytterst feminin kvinne. Du er kjærlig, følsom og romantisk, har alltid et godt ord til alle, og er aldri sint eller utålmodig.

Fortid:

4 staver

Jeg ser at en feiring er overstått. (nei det er nok ikke julen :))

Målet er nådd, avlingen er overdådig, og du er full av livsglede. Nå har du fast grunn under føttene, og kan ta en velfortjent pause. Dette er rette tidspunkt for kjøp av bolig og etablering av familie.

Nåtid:

Stavenes dronning

Kortet viser til fysisk og psykisk fruktbarhet, og følelser som omsettes i dramatisk handling. Det kan også stå for landsens gleder, lojalitet, kreative talenter og økonomisk suksess.

Framtid:

9 mynter

Ni mynter viser seg når du har materiell trygghet, og får dekket alle behov. Nå kan du unne deg å konsentrere deg om de gode ting i livet.

Kjærlighet til naturen vises også - du liker å få ting til å gro.

Det går bra, vet du :)

Tusen takk!

Føler mye av det du skriver stemmer veldig godt på meg. Igjen, tusen takk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ildkvinnen er den mest populære jenta i klassen. Hun er blid, glad, omsorgsfull, og i kjærlighetslivet er hun lidenskapelig og sensuell. Hun avskyr å blir tatt for gitt, og Hun blir skremt dersom noen oppfører seg som om de eier henne.

Det ser ut til at det er jobb/karriere som er i fokus i livet ditt akkurat nå... det er i allefall kort relatert til jobb jeg får opp.

Fortid:

8 mynter

Du har hatt lyst til å lære noe nytt, utvide horisonter og utvikle nye evner. Muligens du har vært hatt en lærlingejobb, eller utdannet deg med kurs eller studier. Det kan også være du har etablert en privat bedrift, eller har planlagt oppstart av en bedrift?

Nåtid:

Keiseren snakker både om kjærlighet og arbeidsliv.

Det er gode muligheter til å starte opp en virksomhet eller stifte hjem. Du bør konfrontere deg selv med ditt personlige ansvar, og gjøre drømmen til virkelighet. Kort sagt er keiseren en beseirer i både krig og kjærlighet.

Keiseren kan også være en som støtter deg og hjelper deg, men han kan også kreve veldig mye av deg.

Han kan være veldig autoritær, men er også en forfører.

Framtid:

Narren

Narren kommer vanligvis i forbindelse med noe nytt, eller ved en risiko som skal tas. Narren råder deg å slippe deg løs, ta en sjanse og ikke bry deg om hva andre syns. Ha tro på deg selv og følg hjertet ditt, uansett hvor sprøtt eller tåpelig det kan virke.

Hva som opptar tankene dine:

Tårnet

Det ser ut som om du er redd for at alt skal rase rundt deg, og at ting ikke skal gå bra framover. Kanskje føler du at du har tatt på deg for mye?

Jeg ser ingenting som tyder på at en slik redsel er berettiget.

Andres holdninger:

Myntenes pasje

Dette kortet handler om å begynne i det små. Ved å begynne nederst på rangstigen og utføre kjedelige rutineoppgaver, kan man etter hvert få en lovende karriere.

Hindringer som må overvinnes:

Stavenes dronning, (det er deg selv...)

Du selv, din innsats og din innstilling, er den som avgjør utfallet.

Utfall:

3 mynter

Tre mynter betyr ofte at du må samarbeide med andre for å få jobben gjort. Selv har du ferdigheter og kompetanse, men sammen med andre kan du utrette "Mission Impossible".

Kortet kan til at et godt arbeid blir belønnet. For å bli mester, må du nødvendigvis gjennom en læretid, og læretiden har vært vellykket.

Det er likevel viktig med fortsatt innsats hvis det endelige målet skal nås.

dæven det stemte skremmende godt på meg følte jeg. tusen takk. og keep up the good work for du er flink..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har du lyst til å legge for meg også?

Kvinne, 28 år, tvilling født 30.05.79.

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tid etterhvert til en til vil jeg gjerne.

Kvinne, -tvillingens tegn, 1974

gift med mann, kreps. 1973

Kan du se litt hvordan det går med ekteskapet vårt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en kvinne av jorden er du en ekte livsnyter.

Du er varm, omsorgsfull, fornuftig, sannferdig, generøs, lojal, pålitelig, klok, kjærlig, storsinnet, jordnær, ressurssterk, troverdig. Du får alle til å føle seg vel i din nærhet. Du er kanskje litt materialistisk og forfengelig, og du elsker luksus og komfort.

Fortid:

6 sverd

Du legger noe bak deg. Du har kanskje følt deg fortvilet og bekymret, men det er langt på vei over nå. Du er på vei mot et nytt sted, bort fra vanskelighetene til mer harmoniske omgivelser.

Nåtid:

Vognen.

Du har kontroll, vilje og selvdisiplin. Du takler alle hindringene du møter med minimale anstrengelser.

Men en liten advarsel ligger i kortet: du må holde blikket på veien og passe på så du ikke kjører i grøfta. Ta ansvar for ditt eget liv, og fokuser alle kreftene på å nå ett eneste mål. Du kan heller ikke ture fram i ungdommelig overmot, da kan du komme til å kjøre over andre.

Framtid:

Kortet indikerer noe nytt av vesentlig betydning i livet ditt. Når Magikeren dukker opp er alle muligheter til å starte nye prosjekter til stede. Ikke vær redd for å ta det første skrittet for å innlede et forhold. Kortet sier at du skal ta initiativ og handle nå!

Tusen Takk! Jeg er mektig imponert, for dette stemmer på en prikk! Det var nesten litt "skummelt" å lese svaret ditt fordi det stemte så bra enda vi ikke engang vet hvem hverandre er! Til og med når det gjelder fremtid stemmer det at det skjer noe nytt av vesentlig betydning! Jeg kommer sannsynligvis til å flytte utenlands med mann og barn til sommeren :-)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...