Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #41 Skrevet 8. januar 2008 Bra du fikk svar Husker godt da jeg hadde angst gjennom mange år... slapp osv. Jeg kjempet og fightet mot angsten og vant. Men så kom en glup lege på banen og tok masse prøver. En kveld like etter så ringte hun meg privat - jeg fikk noia. Men da hadde jeg så lavt stoffskifte at hun kalte meg inn med engang. Angsten forsvant fort da gitt - etter at jeg fikk begynt på medisiner. Tenk alt man kunne ha spart seg om de tok den prøven før... Nå er dette mange år siden så det var ikke så vanlig at unge jenter fikk lavt stoffskifte - trodde de. Livet ble et helt annet etter at jeg fikk medisiner mot stoffskiftet... går fortsatt på medisiner og må nok det resten av livet. Men alt er bedre enn sånn jeg hadde det før! Sist gang jeg tok masse prøver ble jeg også innkalt til legen pr brev - ble redd og ringte. Det viste seg at det var ferritin nivået som var på bærtur. Vær obs på jernnivået ditt om du har lavt stoffskifte - en av bivirkningene av nettopp denne sykdommen er at det er vanskelig å holde jernnivået oppe. Ofte så dropper det helt til bunns hos meg.
Gjest lissi32 Skrevet 8. januar 2008 #42 Skrevet 8. januar 2008 Bra du fikk svar Husker godt da jeg hadde angst gjennom mange år... slapp osv. Jeg kjempet og fightet mot angsten og vant. Men så kom en glup lege på banen og tok masse prøver. En kveld like etter så ringte hun meg privat - jeg fikk noia. Men da hadde jeg så lavt stoffskifte at hun kalte meg inn med engang. Angsten forsvant fort da gitt - etter at jeg fikk begynt på medisiner. Tenk alt man kunne ha spart seg om de tok den prøven før... Nå er dette mange år siden så det var ikke så vanlig at unge jenter fikk lavt stoffskifte - trodde de. Livet ble et helt annet etter at jeg fikk medisiner mot stoffskiftet... går fortsatt på medisiner og må nok det resten av livet. Men alt er bedre enn sånn jeg hadde det før! Sist gang jeg tok masse prøver ble jeg også innkalt til legen pr brev - ble redd og ringte. Det viste seg at det var ferritin nivået som var på bærtur. Vær obs på jernnivået ditt om du har lavt stoffskifte - en av bivirkningene av nettopp denne sykdommen er at det er vanskelig å holde jernnivået oppe. Ofte så dropper det helt til bunns hos meg. Takk, skal prøve å huske alle gode tips. Gleder meg til å evt få medisiner for dette. Kjipt å føle seg sliten uten å ha gjort en skit. Gleder meg til å bli angstfri. Skjønner at jeg kan slutte å kjempe med å gå ned i vekt før jeg får medisin. Ha en god natt:O)
Gjest lissi32 Skrevet 9. januar 2008 #43 Skrevet 9. januar 2008 (endret) , Endret 15. januar 2008 av lissi32
Nabodama Skrevet 9. januar 2008 #44 Skrevet 9. januar 2008 Så flott at du fikk en forklaring på hvorfor du har vært sliten, slapp osv Har ikke erfaring fra dette selv, men det tar nok tid før du blir stabil. Likevel, når en vet hva det er, er en jo på vei.
Gjest lissi32 Skrevet 9. januar 2008 #45 Skrevet 9. januar 2008 Så flott at du fikk en forklaring på hvorfor du har vært sliten, slapp osv Har ikke erfaring fra dette selv, men det tar nok tid før du blir stabil. Likevel, når en vet hva det er, er en jo på vei. Ja så lenge man har en forklaring slipper man jo å være bekymret at det skal være noe alvorlig. Vet det kan ta mnd før det blir bedre, men verdt et forsøk:O) Er positiv. Skal prøve å få inn en liten gåtur hver dag, omså bare 15 min.
Rainbow Brite Skrevet 9. januar 2008 #46 Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hei, ja det gjorde jeg. Lavt stoffskifte og mangel på B12. Forklarer jo endel kanskje.. ;O) Leste det første innlegget ditt, og gikk rett til "svar" uten å lese hele tråden for å si at B12-mangel kan føre til angstlignende symptomer (og mer), men da jeg kom i bunnen så jeg at du hadde snakket med legen, og fått svar, så da måtte jeg bla meg tilbake, og oppdaget at det var det det var. Morsomt. God bedring og lykke til, håper du får det bedre nå Endret 9. januar 2008 av Rainbow Brite
Gjest lissi32 Skrevet 9. januar 2008 #47 Skrevet 9. januar 2008 Leste det første innlegget ditt, og gikk rett til "svar" uten å lese hele tråden for å si at B12-mangel kan føre til angstlignende symptomer (og mer), men da jeg kom i bunnen så jeg at du hadde snakket med legen, og fått svar, så da måtte jeg bla meg tilbake, og oppdaget at det var det det var. Morsomt. God bedring og lykke til, håper du får det bedre nå Tusen takk for det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå