Gjest Ada Blûe Skrevet 5. januar 2008 #21 Skrevet 5. januar 2008 Lurer på om jeg kan ha jernmangel? Står at hjertebank kan være det, samt alt det andre jeg skrev over. (trett, sliten osv) Trett og slapp e.l. er ganske diffuse symptomer som kan forårsakes av mange årsaker. At hjertebank kan forekomme som et resultat av jernmangel er meg ikke kjent, men det kan være det stemmer.
Cata Skrevet 5. januar 2008 #22 Skrevet 5. januar 2008 Jeg kan i allfall bekrefte at når de har mistanke om alvorlige ting så skal ting skje myyye raskere enn 9 dager. Jeg ble stappet inn til utvidet prøvetaking dagen etter at de hadde fått mistanke om leukemi. (Hadde blodprosent ned mot 60). Prøvde å slippe unna med at jeg kunne ta det opp med legen siden jeg likevel hadde time et par uker etter for å få allergimedisin, men den gikk ikke. Jeg måtte komme samme uke. (Og attpåtil måtte jeg ha dobbelttime.) (For øvrig var det ikke noen grunn til oppstyret, for jeg hadde bare tomme jernlagre.)
Gjest lissi32 Skrevet 5. januar 2008 #23 Skrevet 5. januar 2008 (endret) . Endret 15. januar 2008 av lissi32
ufin Skrevet 6. januar 2008 #24 Skrevet 6. januar 2008 Som dere vet har jeg slitt med dødsangst siste mnd etter ei venninne døde. Jeg har også vært utsatt for mye stress siste året og hatt "smerter" i hjertet. Jeg var hos legen for en uke siden, tok en blodprøve for å sjekke ut diverse ting. Om alt var i orden skulle jeg ikke høre noe, nå har jeg fått brev: Legen vil innkalle meg til time 11.1. Nå er jeg vettskremt!! Hadde de funnet kreft eller noe ville de ventet 9 dager med å kalle meg inn? *storbekymra nå* nevnte du angsten din for legen når du var der sist? kan det være at han bare vil ha deg inn til en time for å høre hvordan det går med deg, og for å i tillegg gi info om at prøvene dine var fine? det kan også bare være at du har jernmangel. og det er ikke noe farlig i det hele tatt. da får du noen piller du må ta for å stabilisere det bare. og du, bare for å berolige deg helt utifra det jeg har opplevd selv da. er det kreft, så får du hastetime. da ringer legen deg, og hører når du kan komme til time. tipper at det er en felles lege-regel på fremgangsmåte når det kommer til så negative tilbakemeldinger.. jeg tror ikke du ville fått brev om det. prøv og pust med magen og slapp av til mandag, så ringer du legen din med en gang og sier at du vil ha time så fort som mulig.
Gjest lissi32 Skrevet 6. januar 2008 #25 Skrevet 6. januar 2008 (endret) . Endret 15. januar 2008 av lissi32
ufin Skrevet 6. januar 2008 #26 Skrevet 6. januar 2008 Nei fortalte ikke om angsten i det hele tatt. Dumt av meg egentlig. det syns jeg du skal gjøre.. det er ikke bra at du går rundt og har det sånn som du har det. hvis du ikke vil snakke med psykolog.. (mange som ikke vil det, fordi man ser på seg selv som psyk da) -så kan du jo spørre legen din om du kan få en fast time hos han.. eller be legen henvise deg til psykolog.. et annet tips er at du snakker skikkelig åpent ut med en venn om dette.. det er viktig at noen du har nærme vet akkurat hva som foregår i livet og hodet ditt.. for da blir det enklere å stille opp for deg..
honey21 Skrevet 6. januar 2008 #27 Skrevet 6. januar 2008 Kanskje legen din har funnet ut at hormonnivåene dine ikke er helt riktige? Kanskje prøvene tyder på høyt eller lavt stoffskifte? Jeg har sistnevnte. Er ikke noen farlige greier Tror du kan slappe helt av jeg. Som andre har nevnt ville de kalt deg inn til hastetime hvis det var noe alvorlig galt
Gjest lissi32 Skrevet 6. januar 2008 #28 Skrevet 6. januar 2008 (endret) . Endret 15. januar 2008 av lissi32
ufin Skrevet 6. januar 2008 #29 Skrevet 6. januar 2008 Neida ingen fare med å gå til psykolog. Jeg er jo psyk Nei over til alvor. Jeg syns det er slitsomt å ha det sånn, hvor jeg bekymrer meg mye unødig. Det tar så mye energi. Jeg har vært så sliten siste året, men nå tror jeg kanskje jeg får løsningen på det. Jeg har lest endel og er ganske sikker på at jeg har gått med jernmangel i lengre tid. Det forklarer jo hvorfor alt har vært så utrolig tungt i høst og jeg ikke har orket noen ting. Gleder meg å ringe legen i morgen, og skal snakke med han om angsten. Jeg er sånn at jeg ikke orker å gå rundt å ha det jævli, livet er for kort til det. Om det betyr noen timer hos psykolog så har jeg ingen problemer med det. Jeg burde fått krisehjelp da jeg holdt på å dø i brann for 5 år siden. Jeg snakker åpent ut med samboer om alle slike tanker. Har også ei venninne jeg kan snakke med om alle slike ting, så det føles godt. uff, høres ut som du virkelig har fått din dose med redsel og depresjon.. stakar... håper det ordner seg for deg
Gjest lissi32 Skrevet 6. januar 2008 #30 Skrevet 6. januar 2008 (endret) .. Endret 15. januar 2008 av lissi32
Gjest lissi32 Skrevet 8. januar 2008 #32 Skrevet 8. januar 2008 Ringte du legen? Hei, ja det gjorde jeg. Lavt stoffskifte og mangel på B12. Forklarer jo endel kanskje.. ;O)
Malama Skrevet 8. januar 2008 #33 Skrevet 8. januar 2008 Forklarer en god del av hvorfor du har følt deg utslitt ja. Ta likevel opp angsten med legn din, det er nok lurt. Men med litt hormontillskudd mot stoffskiftet, og litt vitamintilskudd, så bør nok en del av deg etterhvet føle deg bedre i alle fall. Også hjelper det kanskje rent psyksik å vite at der er en fysisk diagnose?
Gjest lissi32 Skrevet 8. januar 2008 #34 Skrevet 8. januar 2008 (endret) . Endret 15. januar 2008 av lissi32
Harlekin Skrevet 8. januar 2008 #35 Skrevet 8. januar 2008 Hei, ja det gjorde jeg. Lavt stoffskifte og mangel på B12. Forklarer jo endel kanskje.. ;O) Jeg har også B12-mangel, og etter nærmere 3 måneder uten tilskudd av vitaminet kan jeg skrive opp at jeg følger meg sliten! Jeg skjønner godt at du føler deg utslitt, du har jo sannsynligvis gått med dette lenge. Godt at det er et svar og en løsning på det meste!
Gjest lissi32 Skrevet 8. januar 2008 #36 Skrevet 8. januar 2008 (endret) . Endret 15. januar 2008 av lissi32
Harlekin Skrevet 8. januar 2008 #37 Skrevet 8. januar 2008 Ja har gått ned mye i vekt siste årene, derfor spist lite. Nå har det stagnert totalt, kanskje pga stoffskifte jeg ikke går ned de siste 6 kg? Det kan godt være, ja. Jeg har B12-mangel fordi jeg er vegetarianer, men jeg gikk også ned mange kilo og fikk mangel på en hel del ting i prosessen. Men det kan jo også være at du ikke går ned de siste 6 fordi du faktisk har nådd idealvekten din? Men du vet sikkert best det, synes jeg leste et sted at du jobber med slanking i jobben?
Gjest lissi32 Skrevet 8. januar 2008 #38 Skrevet 8. januar 2008 (endret) .. Endret 15. januar 2008 av lissi32
Gjest lillebøll Skrevet 8. januar 2008 #39 Skrevet 8. januar 2008 Husk at du kan bli deprimert og få angst av lavt stoffskifte
Gjest lissi32 Skrevet 8. januar 2008 #40 Skrevet 8. januar 2008 Husk at du kan bli deprimert og få angst av lavt stoffskifte Ja mangler B12 i tillegg. Virker som alt har en sammenheng her:O)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå