Saeria Skrevet 10. mai 2008 #1481 Del Skrevet 10. mai 2008 Ja, det var den maten. Butikken stenger jo fire, og vi må nesten hanke inn noe vi kan ete...Blir vel grilling hvertfall en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #1482 Del Skrevet 10. mai 2008 Har tatt ut grillribbe fra fryseren til i dag. Der er jo mer av samma sorten, men i får vel finne litt annet også, så vi får litt variasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. mai 2008 #1483 Del Skrevet 10. mai 2008 Her kom det frem et ønske om chili con carne fra gubben. Med salat og baggis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #1484 Del Skrevet 10. mai 2008 Min mann hadde et ønske om pizza en dag. Jeg sa at det blirt ikke i dag med så fint vær, men i morgen er det meldt mer skyer. Vi får se, det blir vel pizza en dag. Men nå får jeg rusle ut og hjelpe litt til med "hagearbeidet". Det skjer vel og merke på oppsida av huset, ikke i hagen, men vi hr kjøpt sommerblomster og sånn, så jeg skal plante litt. Klippe ned vissne blader fra påskeliljene, og plante litt annet innimellom. Og fjerne den digre "planten" som dominerer hele det ene blomsterbeddet. Det er en diiiiiiiger løvetannklynge. Lite lekkert... Vet at nabokattene brukte det blomsterbeddet som toalett i fjor, så planen er gummihansker, fjerne all jorda, og putte i ny jord, og nye blomster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. mai 2008 #1485 Del Skrevet 10. mai 2008 Vi har vært ute og raket opp svidd mose fra plenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #1486 Del Skrevet 10. mai 2008 Vi har såpass mye mose, hele "plenen" vår er mose, der er ikke gress i det hele tatt, så den har vi også etterhvert tenkt å gjøre noe med... spa opp mosen og så nytt antar jeg... Det er et større prosjekt, men burde jo gjøres. Selv om mose har sine fordeler da, det må ikke klippes... og inneholder ikke gresspollen. (Min mann har altså gresspollenallergi, og vi har jo soveromsvinduet vårt ut mot "hagen"...) Men nå er det i alle fall kommet små stemorsblomster i beddene, og noen andre blomster i blomsterkassa, og løvetannen er borte. Slapp å spa opp det beddet gitt, mannen løsnet litt på løvetannrota, tok tak i den, og løfta opp hele greia, det lå bare igjen litt jord (med kattadritt da) i hjørnene, som jeg spadde bort, så putta vi i ny jord, og plantet ned igjen de påskeliljeløkene jeg hadde plukket ut fra undersiden av løvetannrota, og noen stemorsblomster og noen små grønne spirer som vi ikke vet om vil vokse opp. Det er restene av det vi hadde i blomsterkassa i fjor. Det var stauder, men jeg trodde vi hadde drept dem ettersom de har stått ute i vinter uten å få vann eller noe, og frosset godt, men det kom noen små grøne spirer, så vi plantet dem i frisk jord så får vi se om de kommer eller ei. Litt trivligere å se på blomsterbedd med svart jord og små stemorsblomster, enn et med en diger løvetann, og et med masse nedvissne påskeliljer og blader etter snøklokker, innimellom utmagret jord med kattedritt, kvist, stein og rusk. Fin, ny, svart, næringsrik jord, og noen små blomster, det gjør seg det ja Og koselig å jobbe med sånne ting sammen, og føle seg sliten på en god måte etterpå. Kjenner litt i ryggen at det var lenge nok med sånn stilling da, men ikke slik at det er vondt, bare slitent egentlig. Snart skal vi grille, grillribber. Jeg har hatt lyst på grillribber siden jeg innledet grillsesongen, men det gjorde jeg før butikkene hadde skjønt at det var på tide, så de hadde ikke slikt. En ukes tid etter at jeg innledet grillsesongen, kom i alle fall "spesialpølsene" og sommerkotelettene (men sommerkoteletter bruker vi ikke så mye av, så det har vi ikke kjøpt enda) og i forrige uke fant jeg grillribbe i frysedisken som jeg tok med. Nå i dag så jeg dem i en ferskvaredisk også, men da hadde jeg allerde tatt ut en passe mengde fra posen i fryseren jeg, som ligger i kjøleskspet og bare venter. Litt olje og krydder, så blir dette nammis Jeg er glad i grillribber, og har altså ønsket meg det til middag i snart en måned (vel, i alle fall et par uker), så det skal bli godt å endelig få dem Småsulten er jeg også, så kanskje det ikke skal være så lenge til vi setter i gang. Olje til altanen er også innkjøpt, men vi må spyle før vi kan olje, og så må det tørke, og nå er det jo et par helligdager, så det blir sikkert oljing neste uke tenker jeg. Mannen sier han skal gjøre det alene i år, siden det tross alt lukter litt. Det er jo "god lufting" ute da, men... Greit nok for ryggen min også å slippe, sikkert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. mai 2008 #1487 Del Skrevet 10. mai 2008 Vi fikk plantet og ordnet i bedene under dugnaden vi. Så der er det pent. På plenen har vi strødd mosekverk, vannet og ventet til mosen ble svart. Vi må strø litt til, vanne og ta opp resten før vi evt kalker, og så strør på plengjødsel. Kan tenke meg det ble fint hos dere med små stemorsblomster. De er jo så skjønne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #1488 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Ja, disse er ganske små da, og ikke alle har slått ut. En del knopper jeg håpre kommer. Og det er jo ikke helt sånne ekte stemorsblomster, for de kommer i flere farger, men de kaller dem stemorsblomster likevel (Jeg ser for meg ekte stemorsblomster som bare lille/blå, ikke gule og røde...) Men fint tror jeg det blir likevel. Koselig å stelle litt med sånt. Dugnden vår, det går på fellesområdene, og mannen plantet blomster på lekeplassen i gårkveld, om det føres dugnadstimer på det er jeg usikker på. (Ehh, vi har ikke ført opp dugnadstimer enda vi, men vi skal i alle fall føre opp 2*3 timer på dugnad en lørdag. 1 time for kakebaksten min, og 2*1-1,5 time på dugnad dagen etter kakebaksten (kakebakst til dugnad er altså noe man får en dugnadstime for) og jeg mener mannen skal føre opp møtet han var på også...) Men, å ta våre egne bed må vi nok gjøre på vår egen tid. Men det er egentlig mest kos. I alle fall når vi jobber sammen, og småsnakker og koser oss. Også praktsik at det står en container til hageavfall nede på fotballplassen hele forsommeren, sånn at løvetann og jordrester med kattedritt og rusk, og nedklippte blader kunne trilles rett dit. Endret 10. mai 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. mai 2008 #1489 Del Skrevet 10. mai 2008 Så greit da. Stemorsblomster (viola) kommer i mange farger de da. Husker min mor var veldig glad i de gule og brune. Du får også ensfargede, men man tenker ofte på viola tricolor som har tre farger. Det er vel det som strengt tatt er den "ordentlige" stemorsblomsten og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #1490 Del Skrevet 10. mai 2008 Mm, mamma hadde noen slike ekte stemorsblomster i beddet hjemme, den trefargede blå/lilla, de synes jeg var kjempefine. Men dette er slike kunstige, men det er jo på en måte stemorsblomster likevel, og altså har vi dem i flere farger, vi kjøpte et brett med ti små slike i assorterte farger, som vi har spredd litt utover, når knoppene spretter på dem som ikke har kommet ut enda, så tenker jeg det bli koooselig Så må vi bare huske å vanne, for dette får ikke regn på seg, siden beddene er helt inntil huset, og derved under taket. Og nye planter liker vann. Ja, alle planter liker vel vann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. mai 2008 #1491 Del Skrevet 10. mai 2008 De gjør nok det. Vi plantet også noen av de som du har, bare at vi har dem i en stor krukke ved solveggen. De må nok vannes de og snart. Det har jo vært så pent her de siste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #1492 Del Skrevet 10. mai 2008 Satser på at de klarer seg i beddene mine... de har strålende sol på morgenen og formiddagen, men på ettermiddag/kveld er der skygge. Går vel greit, regner jeg med... Men vann er fine greier ja. Og helst at beddene ikke brukes som kattekasse... vi tok på noe anti-kattelukte greier også, som vi hadde kjøpt inn i fjor men aldri kom så langt som å prøve. (Jeg trodde vi hadde prøvd den, men siden flaska fortsatt var forsegla, så hadde vi nok ikke det nei... ) Det er helt ok med katter altså, det bor mange i tunet, og det er jo koselig det, men ikke at de bruker mine blomsterbedd som toalett... Ikke egentlig at de bruker sandkassa på lekeplassen heller, hvorfor trekker ikke folk over nettingen etter bruk? Jeg vet jo at de må gjøre det en plass, men sandkasser skal jo småbarn (som putter alt mulig i munnen) leke i, og blomstene mine trives åpenbart best uten slik gjødsel.. utenom den store løvetannen da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. mai 2008 #1493 Del Skrevet 10. mai 2008 Våres katt har ikke gått i hverken bed eller sandkasse, han. Han liker nemlig best å gjemme seg bort når han skal gjøre storbutikk. Vi har et stort bartre (sånn diger tujalignende sak) som han liker å gå under (grenene er lave og man ser han ikke så godt), og treet har vokst godt siden vi flyttet hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #1494 Del Skrevet 10. mai 2008 Vi har ikke katt vi, det er kanskje derfor naboenes liker å bruke mine bed.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. mai 2008 #1495 Del Skrevet 10. mai 2008 Fare for det, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 11. mai 2008 #1496 Del Skrevet 11. mai 2008 Bare 3 måneder igjen til termin Dette går unna, og spesielt når de 3 månedene er sommermåneder :-D Koselig å tenke på navn da. Vi var flinke til å finne jentenavn, men guttenavn ble verre. Derfor veldig fornøyde når vi fant det vi har landet på. som min kjære sa, det må vel komme ei jente for at vi skal bytte navn nå Høres ut som dere får det koselig hos dere nå :-D Planting står på planen her også, har bare ikke kommet helt dit enda... Får ta en tur innom et hagesenter snart. Så kan jeg lage bed i permisjonen min. Har lyst på to bed :-D Per i dag er det ingen bed her, kun gress med løvetann i. Så ingen krise om vi ikke rekker det... Ha en fin søndag, malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #1497 Del Skrevet 11. mai 2008 Søndag kveld, men fri i morgen også, deilige greier. Så derfor er jeg våken lenger enn jeg har godt av, men nå er det lalletid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #1498 Del Skrevet 12. mai 2008 27 fullgåtte uker. Ifølge babyverdens oversikt over babyens utvikling inni magen min, vil 9 av 10 barn som fødes nå, overleve. Lillegull er stort sett "ferdig", han trenger bare litt tid til å vokse seg stor nok, få fett på kroppen, "modne" rett og slett. Tingene er der, de er bare ikke helt klare for å brukes enda. Vi satser på at han holder seg der inne en stund til ja. Nå tar jeg fatt på den 28. uken av svangerskapet. I morgen er det 3 måneder til terminen. Den siste tredjedelen av svangerskapet, er det som gjenstår. Tenk, 2/3 er altså allerede ferdig. Jeg har visst om denne lille spiren inni magen i ca5,5 måneder, og enda hadde han vært der ei lita stund før vi fikk vite om det. Tida flyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #1499 Del Skrevet 12. mai 2008 Denne vekta mi er nå forøvrig litt merkelig synes jeg. Jeg rusler jo på vekta hver mandag morgen, og disse målingene stoler jeg mer på enn det som noteres på helsekortet, siden dette gjøres på samme vekt hver gang (helsekorttallene er nå fra 3 ulike vekter...) og på samme tid av døgnet (etter at jeg har vært på toalettet, før jeg er påkledd og har spist, mens helsekorttallene er tatt rett etter frokost en gang, og like før lunsj en annen...) Lenge sto jeg ca stille, og så hoppet jeg 2 kilo opp fra en uke til den neste. Vi lo, og sa at om jeg fortsatte med to kilo i uka ville jeg gå opp 40 kilo, noe som er ca 90% av utgangspunktet mitt... Latterlig stort, men jeg ville nok ikke fortsette med 2 kilo i uka nei.. De neste påfølgende 4 mandagene var vekta det samme. Altså 5 mandager på rad med samme vekt. Ikke noe to kilo i uka her nei... Sist mandg hadde den da beveget seg en kilo opp. Og i dag halvannen kilo til. Så nå går det plutselig fort oppover da, etter lengre tids stopp? Jeg ligger fortsatt godt under gjennomsnittet da, med 5,5 kilo opp fra utgangspunktet så langt. Men vi får håpe legen blir fornøyd i alle fall, jeg skal på kontroll på torsdag. Jeg legger nå på meg det jeg legger på meg, så enkelt er det. Jeg spiser meg mett (og så venter jeg litt og spiser meg mett en gang til) og magen vokser. Lillegutt sparker og det virker som han trives. Det er da langt viktigere enn hvor mye jeg går opp. Selv om det, som mamma sier, sikkert ender opp med at jeg er veldig tynn etterpå da. Vi får nå se. Det blir som det blir. Det går nok bra. Og det er enda maaaange uker igjen jeg kan gå opp på... ferdig med 27, 13 igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 12. mai 2008 #1500 Del Skrevet 12. mai 2008 13 uker igjen :-D Det er jammen ikke mye det! Tenk, om ikke så lenge så sitter du der med lillegutt i armene dine :love: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg