Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Bra EU kontrollen gikk bra :-D

Jeg likte også det grå best. Men man må jo føle på sånt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

valgte det grå.

Og nå er det bestilt, sammen med litt annet rart.

Så da krabber jeg til sengs.

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov brukbart, men mannen vekket meg tilstadighet med irriterende lyder, eller forstyrret drømmene mine i alle fall.

Jeg satt og skulle nettshoppe bleier, men hver gang han snorket, så ble jeg kastet ut av butikken og handlekurven ble slettet, så jeg måtte begynne på nytt, og det var så slitsomt at jeg dytta ham vekk tilslutt... for jeg ville HA de bleiene før det ble utsolgt, og da måtte han ikke ødelegge sånn! :ler:

Men når jeg våkna skikkelig og fikk ham til å bli stille, så sov jeg godt frem til det ble morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant? Tenk å spolere bleieshoppinga mi med snorking! Slikt kan man ikke ha noe av... :ler:

Men sånn ellers er han ganske grei å ha da :)

Nå har mamma og jeg over telefonen blitt enige om hvordan dåpskjolen skal være.

Hun hadde vært og sett etter stoff, og ikke funnet helt det hun så etter, men fått et godt forslag fra dama på butikken. Dette har hun forklart for meg. Og spurt min bror. Min bror svarte "Jeg er gutt. Om du og Malama blir enige, så er jeg helt sikkert enig, og vil nok bruke den til mine barn også" (sånne hypotetiske, fremtidige barn, som man må ta stilling til når mødre kommer med slike problemstillinger :ler: ) Jeg spurte min mann i går, mamma hadde spurt om hun fikk frie tøyler? "Om hun kommer med den i Aafk-farger så brenner jeg den!" Han er nok også gutt, og aksepterer den kjolen som kommer.

Og jeg...? Vel, jeg tror kjolen blir fin jeg, og aksepterer det mamma foreslår, og stoler på hennes dømmekraft. Gutten skal døpes. I en hvit/offwhite kjole, med blå sløyfe på. Detaljene... tja, de ordner seg nok... Tenker den blir fin jeg, slik mamma har beskrevet. Helt greit.

De er måte på hvor mye man må ta stilling til.

På jobb var det ei som snakka om alle disse "viktige avgjørelsene" i dag. Som vi om et par år ikke ville skjønne hvorfor vi stressa med. Men om vi skal føde på storken eller føden, og hentesettet til babyen, og alle sånne ting..

Jeg prøvde å si at dette tar jeg ikke så tungt. Ja, jeg irriterer meg litt over at jeg ikke vet hvordan det står til med ombyggingsprosessen der oppe, og jeg synes det er kjipt at vi ikke får omvising på KK så lenge det er ombygging. (Og Linn3c løper rett fra fødestua og hjem omtrent, så vi får ikke snike i gangene og late som vi skal besøke henne på barsel heller :ler: ) Men jeg har akseptert at selv om ikke jeg vet hvordan der ser ut, så finner jeg nok rett dør inn (siden det bare er en dør før alle, fødende, besøkende eller andre) og når jeg da kommer og gir beskjed om at denne babyen har tenkt seg ut, så peker de nok i riktig retning.

Jeg skal bestemme meg for om jeg tar sjangsen på å prøve Storken (under ombygging) eller om jeg skal velge Føden. Gitt at jeg oppfyller kravene til Storken da, ellers blir det jo ikke noe problem. Men det finner jeg nok ut av, og så peker de meg i rett retning.

Og hentesett? Ehh, ja, han skal nok ha på seg klær. Men som jeg sier, midt i august er det kanskje 25 grader og steikende sol? Eller, kanskje er det 8 grader, tåke og regn, stiv kuling fra vest? Hvordan skal jeg sitte i mai og bestemme hva han skal ha på seg i august? Det finner vi da vel ut av når det nærmer seg, ettersom vi ser hvordan været er, og hva vi har av klær?

Men når jeg trodde jeg var "flink" som ikke stresset med dette, som ifølge den erfarne altså EGENTLIG ikke betyr noe, selv om man tror det der og da, nei, da må vite, da ler man av meg, for dette KOMMER jeg til å stresse med når det nærmer seg.

Jada, sier jeg, før eller siden kommer det nok til å klikke for meg også, klikke på plass noen brikker, så jeg skjønner at dette er noe jeg burde bekymre meg for, det har jeg nok bare ikke skjønt enda, men det kommer nok.

Ja, da ler man litt til da, når man først tolker det som at jeg sier at det "klikker for dem" (jeg mente klikke på plass, ikke klikke som i å bli litt tullerusk)

Ja, jeg er rar, og jeg vet det.

Jeg liker å planlegge ting langt i forveien, derfor fant jeg i desember ut at KK er under ombygging når jeg skal føde.

Men samtidig er jeg meget god på å tilpasse meg underveis, og planer endres fortløpende. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg i mai må bekymre meg for hentesett til lillegutt, jeg er helt sikker på at vi skal finne noe å ha på ham? Det skal være noe fint ja, selvsagt, men det ordner seg garantert, tror dere ikke det da? Er det så ille å ikke ha planlagt dette allerede?

Og selvsagt må jeg velge Storken eller Føden. Selvsagt er det da dumt at jeg ikke får gå på omvisning og få litt direkte informasjon, bare må lese meg til det.

Men ungen kommer nok ut, uansett. Og jeg regner med at tankene mine vil modnes og jeg vil få et mer konkret forhold til fødselen når det nærmer seg. For øyeblikket vet jeg at jeg håper jeg får føde. Så lenge de er medisisnk forsvarlig, ellers er det selvsagt ikke noe galt med KS. Jeg ønsker å prøve meg på en "naturlig" fødsel, og synes badekar høres ut som en veldig fristende innretning på en fødestue (litt derfor jeg tenkte på Storken, men nå har de ikke badekar fødestuene på storken i ombyggingsfasen (men de har på et stort bad da), men derimot ER det kommet badekar på flere av fødestuene på føden), men jeg ser det ikke som noe nederlag om dette viser seg å være så vondt at en epidural er en bedre løsning... Jeg vet at varme pleier ha en god smertelindrende effekt på meg, men jeg vet også at jeg ikke ANER hvor vondt det er å føde. Derfor vil jeg sette meg inn i alternativene, men ikke bestemme meg for noe før jeg ser hvordan det går.

Regner med at tankene vil utvikle seg rundt dette i løpet av de neste tre månedene. Men, helt alvorlig, babyen kommer helt sikkert ut. Og fødselen blir helt sikkert ikke sånn som jeg tror at det blir uansett. Men det er greit. Så lenge lillegutt kommer ut, så ordner det seg nok. Ikke sant? Selv om jeg ikke har sett KK fra innsiden, og ikke har bestilt et strikket hentesett? (ba svigermor strikke i en størrelse større jeg, så det er mer passe når vi kommer på julebesøk...)

Skal strikke videre på teppet til lillegutt jeg, det nærmer seg. Så kan han få ha det over seg når han reiser hjem fra sykehuset, hva nå enn han har under der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jeg stresser nok utrolig lite... Har brukt veldig lite tid på å tenke på hentesett+++ enda...

Eller har tenkt jeg kanskje skulle høre med svigermor om det settet hun har strikket til lillegutt kanskje kan brukes. Men har ikke gjort det enda... :sjenert:

Men klær skal han da alltids få ha på seg, og hva det er er jo egentlig ikke så nøye...

Selve fødselen har jeg heller ikke tenkt allverden på. Er ganske åpen. Men vet jeg vil unngå petedin. Håper jeg takler en anturlig fødsel, men tar det når det kommer...

Går så fint dette skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sier at vi skal få låne noen a de klærene min bror hadde som nyfødt. Eller, når han begynte å ha på seg klær da... Der er bl.a et strikkersett mormor har laget, jeg aner ikke hvordan det ser ut, bare at det er det minste hun noen gang har strikket, hadde ikke oppskrift, bare krympa det... Om gutten er født stor er han sikkert for stor. Om han er fød normal er det sikkert passe sånn et par uker kanskje, så da kan vi kanskje reise hjem med det da.

MIN mormor altså. Det er egentlig en litt fin tanke, for jeg vet hun ville strikket et lite sett til gutten min om hun hade levd, det gjorde hun til alle barnebarn og oldebarn.

Men om svigermor kommer med noe som passer, så tar vi sikkert det, for jeg vil ikke skvise henne helt ut på sidelinjen. Vi bruker jo vugga pappa laga til meg, mamma syr dåpskjolen, lager et sengesett hvor hun feller inn noe som min oldemor heklt til henne, til å ha på babysengesett, som man legger rosa eller blått stoff under, og leter altså frem babyklær fra loftet. Vi må ikke ignorere mannens familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, greit å huske begge sider :-D

Hos oss har det foreløpig javnet seg veldig fint ut.

Hadde min mormor orket å strikke et sett hadde jeg nok brukt det. Men hun orket ikke det, men hun har strikket sokker til lillegutt, så de skal nok brukes :-D

Min mor har 3 eksamner i mai, så hun har ikke helt rukket å tenke på at hun snart blir mormor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du tenker på å inkludere mannen sin familie også. Har nok ofte lett for å bli til at man har litt bedre kontakt med kvinnen sin familie, jeg har sett det skje flere ganger, og jeg synes det er trist. Spesielt når noen ønsker å delta, men ikke slipper til. Alle blir jo like mye besteforeldre, så da burde det jo være en selvfølge at alle får bidra.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å ta med mannen, og mannens familie, det er noe jeg synes er viktig.

Min mann har jo ofte ikke så mange meninger... når vi flytta, nei, om gardiner, møbler, og sånne ting, nei, meninger? Det var sikkert ok.

Å ikke overkjøre ham var noe både jeg og mine foreldre (som fungerte som "flyttebyrå" i en uke) forsøkte å fokusere på. Denne lærdommen om at jeg hr en familie, men også en svigerfamilie, er noe jeg forsøker å huske, og fokusere på, og derfor synes jeg det var koselig at svigermor ville strikke til babyen, og spurte min mann om der var en dåpskjole i hans familie han ville bruke, før jeg ga min mor klarsignal til å sy en. Men han er døpt i en kjole som tanta hans har (det visste han ikke, det har jeg fått vite av svigermor) og hadde ikke noe forhold til dette.

Men jeg prøver å huske på svigerfamilien også. Sender melding til mamma og tante (Caos' mor) når jeg har vært på kontroll, og da sender jeg også til svigermor. Og jeg er veldig klar på at selvsagt skal hans foreldre være like velkomne som mine, når babyen er født. Jeg VET at mamma og pappa har planer om å komme på besøk å snart de får beskjed om at mini er på vei ut, det er greit (men jeg har forsøkt å formidle at de kanskje skal dra med seg campingvogna si, for å ha dem boende på loftet med en gang jeg kommer hjem fra sykehuset har jeg ikke sååå lyst til...) Jeg anser det ikke som så utenkelig at også svigerfamilien kommer, og de er altså like Hjertelig velkomne, men også disse ser jeg gjerne bor en annen plass... Det ER en campingplass med fine hytter og rom og campingvognplass bare ca 5 minutters kjøring fra oss, der tenker jeg alle kan få bo. For vi har ikke plass til alle heller, og jeg har ikke lyst til å ha dem i hus... jeg vet ikke hvilken form jeg er i, skulle det vise seg at jeg er i knallform kan vi heller ombestemme oss, men noe sier meg at jeg antakelig er SLITEN, TRØTT grunnet søvnforstyrrelser, og opptatt med å bli kjent med den lille babyen min. Besøk er greit, men en fordel om de sover en annen plass, så vi kan få noen timer sammen bare vi tre som er den nye familien også...

Nå sitter jeg faktsik fortsatt på jobb, havner på et par timers overtid i dag... Eller, plusstid da, det blir en KORT dag en gang neste uke tenker jeg... Jeg hr en del igjen før jeg kan gå. Forhåpentligvis ikke så mye mer enn en halvtime igjen.

Men tertialoppgjør er tretialoppgjør, og da MÅ jeg rett og slett få stengt april måned før jeg går i dag. Slik at jeg kan få unna "det som gjøres etter stenging" innen hovedboken stenges.

Årsaken til at jeg kan ta meg tid til å skrive på KG da, er at jeg venter på noen rapporter. Startet de første rapportene, begynte på dette, når e ble ferdige fikk jeg startet de neste, som tar en EEEVIGHET, så da kunne jeg skrive videre her. Det er nemlig ikke mulig å komme videre før de er gjennomført.

Men nå nærmer de seg, så jeg får gjøre meg ferdig på jobb og komme meg hjem i fineværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobba nesten full dag i dag. Ikke helt, bare halvannen time ekstra, og jeg har ca 2 timers redusert.

Jeg syntes det gikk ok jeg. Tenkte der jeg satt at, joda, jeg var sliten i hodet, men det gikk jo, kanskje jeg kan avslutte sykemeldingen etter neste uke? (er sykemelt tom 18. mai, og har legetime 15. mai for ordinær kontroll)

Så gikk jeg fra jobb, via en bokhandler, og gjespa hele veien til toget. Når jeg kom frem til togstasjonen syntes jeg at jeg skønte hvorfor jeg er sykemeldt, jeg var sliten. Det var mange folk på stasjonen, og ikke noen plass å sette meg ned, jeg bare venta på toget, og min mann. Sliten.

Men det var først når jeg kom hjem jeg VIRKELIG skjønte hvorfor jeg skal be ham om å forlenge sykemeldinga mi. Kaputt. Rett og slett kaputt. Mannen laget middag mens jeg lå på sofaen, og selv om det er nyyydelig vær ute er det ikke snakk om at jeg orker å engang tenke på å sette meg ut. Jeg ligger på sofaen, og her skal jeg ligge til jeg legger meg. Egentlig hadde jeg tenkt meg et bad, men det tviler jeg på at jeg orker.

Det er helg. Ikke noen om helst planer før tirsdag.

Bare hvile. Ordne bursdgagave til min yngste svigerinne da, hun får sikkert ei bok. Men ellers, ingen planer. Med mindre Linn3c beslutter å ikke føde, og mot formodning ha et veldig overskudd og lyst på en spillaften da, men jeg har full forståelse for at det kanskje ikke frister.

Pinse er fine greier. Ikke tenke jobb før tirsdag. Gode greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å huske på familien til begge ja :-D

Uff, hørtes slitsomt ut. Men på en måte godt at du fikk bekreftet at du virkelig trenger sykemeldingen da.

godt det er langhelg. Kose dere :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er Stian også, som mannen påpekte, men jeg falt ikke like mye for det... (Dessuten, vi kan jo "spare" på navnet, siden dere ikke vil ha navnet han fant til dere, så er de jo muuuulig vi kan få ei lillesøster en gang, og vurderer det på nytt da?)

Nei, vi får tenke videre på guttenavn. Finne oss ei liste med mange navn, og se om vi finner noe vi faller for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tickeren har hoppet bort på 7. måned!

Hoi, som tida flyr! På tirsdag er det bare tre måneder til termin!

Det er litt mer "kjøtt og flesk" på den tegninga der, enn hva det var for et par måneder siden ja, da var det bare bein og hud da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det nærmer seg. Gleder meg :)

Nå henger klesvasken under altanen til tørk, og mannen har stått opp (han fikk sove så lenge han ville i dag) så da skal vi komme igang med denne deilige lørdagen :) Ingen store planer, bare slappe av. Sikkert grille på altanen, og nyte fineværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...