Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det eneste er... hver mandag hopper jo jeg på vekta for å se utviklingen.

21+0 var jeg meget fornøyd, om enn noe forskrekket, to kilo opp på ei uke, men i det minste begynte pila endelig å peke oppover... Ja, vi spøkte med to kilo i uka kunne jo fort bli maaaaange kilo på min lille kropp.

Men hva har skjedd da? 25+0 i dag, og vekta viser.... eksakt det samme som den gjorde 21+0. Og 22+0 og 23+0 og 24+0. 5 uker i strekk på samme vekt. Det er da vel ikke meningen, i andre halvdel av svangerskapet?

Jeg stresser ikke med vekten, og bekymrer meg ikke noe sånn veldig. Jeg spiser godt, synes jeg selv, og magen vokser. Men det hadde jo vært greit om vekt ahadde endret seg i alle fall en kilo eller to på en måned?

Jeg veier nemlig i dag altså 3 kilo mer enn jeg gjorde den dagen jeg tok testen. Altså 3-4 kilo over min normalvekt før jeg ble gravid. Snart 6 måneder på vei, en halv kilo i måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Linn3c sier, lillegutten din veier ikke så mye enda.

Vekta øker nok nå som han begynner å vokse fortere. Det har det i hvert fall gjort her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: 25 uker!! :duskedame:

Vi får virkelig satse på at vekten kommer etterhvert ja! :jepp:

Hva sier legen til at du ikke legger på deg noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittelig vektsendring tilsier vel at jeg skulle ha gått opp noen kilo mer på denne tiden, selv om lillegutt ikke veier mer enn 800 gram. Det er livmor og morkake og fostervann, en liter med blod, og ideelt sett visstnok fettreserver som jeg kan tære på ved amming.

Menmen, det går nok bra :)

Legen, han sier ikke noe nå. Han sa jo noe sist jeg var der på kontroll, om at jeg måtte spise mer for å legge på meg, for jeg sto jo relaitvt stille. Så var jeg der i forbindelse med sykemeldinga, og da hadde jeg gått opp, det likte han. Men så har jeg jo stoppa igjen, men det har han ikke sagt noe om, for det vet han ikke... jeg skal til legen 15. mai, satser på å ha gått litt opp innen den tid, så han ikke blir "sint" på meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, alt er bra.

Her sitter jeg og mannen i hver vår sofa og slapper av med hver vår pc med spill på. Om litt skal vi se frustrerte fruer.

Jeg nyter at huset er ryddig (for siden vi fikk besøk i går så rydda vi hele hovedetasjen i alle fall) og lillegutt som sparker i magen, og en rolig, avslappende ettermiddag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husj, lite koselig med sånn morgen.

Når jeg skulle ut av senga, så dumpa jeg bare nedi gjen. Trøtt? lurte mannen på. Nja, det ble jo litt sent i går (blir somregel det på tirsdager) men jeg følte meg mer utslitt i kroppen enn egentlig trøtt. Litt sliten, stiv og støl, rett og slett bare... ikke lyst å stå opp. Hørte jo gjennom vinduet at det regner ute.

Men jeg dro meg da ut av senga, fikk på meg klær og opp for å få i meg frokost. Oppdaga at regn er nå en ting, men hvor har det blitt av fjella da? Tåke... Da er det jo slett ikke noe koselig og fristende.

Og det var tett før jeg sa som mamma ville sagt: Er det rart jeg er stiv i kroppen når det ser slik ut ute da? :ler:

Mamma hadde nok vært vesentlig stivere da (tåke stivner hennes revmatiske ledd ganske så effektivt...) men jeg måtte nesten le når jeg hørte hennes ord i mitt indre. Tåka virker nok ikke sånn på meg da, men rent psykisk så synes jeg i alle fall at hele verden føles litt stivere og litt tyngre når tåka ligger tungt langt ned i fjellene...

Men vi kommer vel i gang med denne dagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at det er mye lettere å komme seg opp når :sol: skinner enn når tåka og :regn: ligger lavt over landskapet.

Får håpe det blir bedre i helga :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på ei fin helg ja.

Og et brukbart vær i morgen, med sånt vær som i dag frister det ikke så veldig å opprettholde "familietradisjonen" jeg har tatt vare på fra morfar, om å spise softis 1. mai.

Morfar pleide ta med sine brn ut og spise softis 1. mai for å markere denne dagen, arbeidermann som han var. Med en stor ungeflokk var softis ikke akkurat hverdagskost for dem. Denne tradisjonen har min mor brakt videre til oss (selv om vi nok fikk softis oftere enn de fikk som barn) og i mange år pleide min familie og Caos sin familie å dra sammen til byen for å kjøpe softis 1. mai.

Min mann har ikke helt innarbeidet denne tradisjonen enda, så når jeg i går sa at EN plan har jeg jo for første mai, så så han forvirra ut. Ja, softis, vel. "Åja... det skal du ja". Han husker det når han blir minnet på det... Men har ikke helt sansen for det de årene det plaskregner, og et år droppet vi det. Men, jeg håper på brukbart vær, og softis :)

Tåka begynner i det minste å lette. Det regner ikke ute nå. Forbedring, i alle fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, den smakte godt her også ja.

Og mamma ble litt misunnelig, de var på en meget våt campingplass hvor bilene spant i gjørme, visstnok...

Og i dag er det fredag, straks helg. Og sola skinner faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...