Saeria Skrevet 10. mars 2008 #1001 Del Skrevet 10. mars 2008 Litt sykemelding er nok ikke så dumt, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1002 Del Skrevet 11. mars 2008 Tenker legen får velge prosentene jeg (med mindre han "krever" jeg gjør det) Det er jo ikke så lenge til påske, jeg har i utgangspunktet fått godkjent fri de tre dagene før påske, så det er bare denne uka så er det over ei uke med fri, og det må jo hjelpe på overskuddet? Egentlig har jeg vurdert å gå på jobb de(n) dagen(e) min mann evt må jobbe da, han tror ikke han får fri alle, men har håp om i alle fall litt. Hadde antakelig slappet mer av hos min familie eller hjemme hos oss selv, men vi drar selvsagt til svigermor som planlagt, det er koselig, og jeg får jo slappe av der også, og hun styrer og steller så mye jeg tillater (det er vel bare det at jeg ikke pleier be henne om det da..) og det er jo kjempekjekt å få treffe familien hans, og gjerne den lille broren hans også. Han har jo passert et halvt år nå, vi har ikke sett ham siden barnedåpen. Men jeg skal prøve å samle sammen "mot" til å ta den telefonen i dag ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 11. mars 2008 #1003 Del Skrevet 11. mars 2008 Har din kjæreste også en liten bror? Kjæresten min fikk en lillebror i mai i fjor, så han nærmer seg faktisk ett år nå... Og det sprøe er jo at kjærestens lillebror blir vårt barns onkel :hår: Sykemelding er nok ikke dumt nei.. Husk at du har flere enn deg selv å ta hensyn til nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1004 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg har en svoger som er 6 måneder gammel ja, for min mann har en lillebror. Svigerfar byttet ut svigermor med en "yngre utgave" for noen år siden, og har altså fått en ny sønn. Som blir onnkel før han blir et år gammel. En nydelig liten gutt, supersjarmerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1005 Del Skrevet 11. mars 2008 Jadda, her skraper jeg sammen guts fra bunnen av magen, nervøs og ikke helt komfortabel med tanken, men sjefen har ikke kommet enda, så jeg kunne rekke å ringe før han kom, og dermed gi ham beskjed nårhan kom. Men hva får jeg beskjed om da? Nei, legen min han er ikke på jobb denne uken har... han er tilbake tirsdag neste uke. Og ikke har han skrevet noe om en sykemelding heller, så da var det ikke så lett for en av de andre legene å skrive en heller, men hun skulle prate med en av de andre legene og så kan jeg ringe tilbake i morgen... Hvorfor i all verden sier han "ring over helga" når han ikke skal være på jobb denne uka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 11. mars 2008 #1006 Del Skrevet 11. mars 2008 Det var dårlig gjort av legen din! Men hvis legen din ikke er tilgjengelig så må de jo åpne for at du skal få treffe en annen lege! Syns nå jeg... Får håpe det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 11. mars 2008 #1007 Del Skrevet 11. mars 2008 Åå, for en irriterende beskjed å få etter man har samlet nok mot til å ringe. Var ikke så gjennomtenkt av han å si du skulle ringe over helgen, når han ikke er her denne uken..! Det var dårlig gjort, men det ordner seg får vi håpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hadde han i det minste skrevet i journalen min at han hadde vurdert det til at pasienten skulle få x% sykemelding etter eget ønske, f.eks, så hadde jo hvemsomhelst sikekrt kunnet skrevet den ut i dag, men ettersom han ikke har skrevet noe, ifølge sekretæren, så er det vel ikke så lett. Det er jo ikke som om jeg har en åpenbar diagnose han har notet, som legen kan si "selvsagt skal denne pasienten sykemeldes" heller... Men ja, det var merkelig av ham å be meg ringe over helga, når han ikke er der denne uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 11. mars 2008 #1009 Del Skrevet 11. mars 2008 Usj, det var kjipt då... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. mars 2008 #1010 Del Skrevet 11. mars 2008 Så dumt at legen din ikke hadde sagt i fra at han ikke var på jobb denne uka, håper det ordner seg på et vis likevel. Det er i alle fall veldig greit at du er ferdig med den største og værste oppgaven på jobb, så får du heller ta det litt rolig og la sjefen ta seg av det han kan. Virker jo som om han er en fornuftig og forståelsesfull fyr, så det går nok greit tenker jeg Håper dagen din i dag blir bra, og at en blir litt mindre slitsom enn gårdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1011 Del Skrevet 11. mars 2008 Jepp, sjefen min er veldig forståelsesfull og grei han Heldig sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 11. mars 2008 #1012 Del Skrevet 11. mars 2008 Så utrolig kjedelig at legen ikke var der når du først fikk ringt... Håper det ordner seg i morra... Ellers er det som du sier heldigvis snart påskeferie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1013 Del Skrevet 11. mars 2008 Sitter nå her på jobb jeg. Sjefen sa at jeg har jo alltids muligheten for egenmelding, men man bruker ikke egenmelding på å gå klokken halv fire da, så går jeg nå blir det avspassering. Jeg sitter litt til, forå bli ferdig med noe jeg holder på med tenker jeg. Så tenkte jeg å rusle avsted og kjøpe påskekort før jeg møter min mann for å dra hjem, han sier han skal kunne rekke toget klokken fem. Normalt sett LAGER jeg alle kortene jeg sender, men i år har påska kommet litt brått på meg, og jeg har rett og slett ikke ork til å sette meg ned å lage påskekortene, derfor blir det kjøpekort i år. Og antakelig begrenset med tekst på dem, og mannen skriver sikkert halvparten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1014 Del Skrevet 11. mars 2008 Håper egentlig det ordner seg med en lege som kan skrive en sykemelding i morgen, helst uten at jeg trenger reise dit (rett og slett av praktiske grunner, legekontoret er jo på den siden av fjellet hvor jeg bor, så å ta toget til jobb, ringe legekontoret, måtte tilbake på legekontoret, for så tilbake på jobb, da er klokka snart på tide å gå hjem... De åpner nemlig for telefoner 8.30, og seneste toget jeg kan ta for å rekke frem på jobb i tide går 8.20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1015 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Jeg begynner å bli ganske sikker på at jeg kjenner babyen jeg! De små "ploppene" jeg har kjent i magen de siste dagene, i dag har jeg kjent mange av dem, særlig nå i kveld, 3-4 stykker på rad på ca samme sted, så er det slutt, men så kommer de igjen etter en stund. Det er en følelse jeg ikke kan huske å ha kjent før i tiden, og definitivt har det ikke vært sånn alle disse kveldene jeg har lagt med hånda på magen og funnet min egen puls... Så jeg tror det er babyen min... kjente det en gang på jobb, tre små plopp før middag, og riktig mange nå i kveld. Før om dagene har det vært bare ett eller to, og maks en gang om dagen, kan han virkelig ha blitt så stor og sterk på en dag, at jeg kjenner ham så masse i dag? Nå bobler det med litt av hvert i magen min i kveld da, har hatt magetrøbbel hele dagen jeg, for en gangs skyld litt motsatt av den litt harde magen jeg fikk etter at jeg droppet knekkebrødene... men dette er altså en litt annen "ploppe" følelse enn det som plopper i tarmene mine, tror jeg... Men, litt usikker, for i så fall sparker han på ca samme plassen hele tiden? Endret 11. mars 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 11. mars 2008 #1016 Del Skrevet 11. mars 2008 Omtrent som lea-mus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1017 Del Skrevet 11. mars 2008 Det aner jeg ikke, for jeg aner VIRKELIG ikke hvordan det føles, alle skriver om "leamus i magen" men hva pokker er det??? Jeg har hørt begrepet, men ANER ikke hva det er for noe og hvordan det føles. Jeg sa til mannen at det er som om noen "poker" meg fra innsiden... ja, babyen har ikke facebook og sånn, så han må "poke" på en annen måte sa han... ja, for det kjennes liksom ut som det, som om noe dytter litt på meg, på en litt annen måte enn når det bobler og brummer i magen. Da også kan det kjennes ut som om noe dyttes rundt inni meg, men ikke på samme måten... Sannelig om jeg vet, men nå rusler jeg uansett til sengs. Ny dag i morgen, nytt forsøk på å ringe legekontoret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1018 Del Skrevet 11. mars 2008 Leste om leamus at det er "en kortvarig sammentrekning av en del av en muskel. Dette skjer fordi muskelens nerve forbigående er litt irritert. Sammentrekningene er ganske rytmiske, smertefrie og kan vare i flere timer av gangen. Hvor får man leamus? Det er vanlig å få leamus i muskelen rundt øyet og i andre små muskler i ansiktet. Man kan få det alle muskler. Gravide får det ofte i magemusklene. " Vel, nei, regelmessige sammentrekninger av magemusklene i timesvis er det ikke... Det er små "plopp" eller pirk inni magen min, nesten regelmessig noen ganger, men så stopper det, og andre ganger bare en gang eller to. På et vis som et KRAFTIG pulsslag, som om pulsen glir litt hardt gjennom en trang plass og presser litt på magen kanskje... men minner likevel slett ikke om pulsen. og er altså ikke i pulstakt, og bare noen få om gangen. Nei, enten er det altså denne urolige magen min som spiller meg et puss, eller så øver junior seg på fotballspilling tror jeg... Forresten leste jeg høyt fra tickeren, om at håret til babyen vokser nå... hvilket hår? spurte mannen, og i min naive verden sa jeg at jeg tror ikke det er snakk om "pelsen", men håret... ja, hvilket hår?? I hans familie fødes jo barna hårløse, døpes hårløse, og får noen få fjon før skolealder... eller ialle fall altså ikke slik at de har spesielt mye hår før de er et år eller to... Så meget mulig at det ikke vokser så innmari mye hodehår på vårt lille barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1019 Del Skrevet 11. mars 2008 Men nå er det natta, virkelig. Det har jeg vel holdt på med å forberede (avslutte på pc'n) i over en halvtime nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. mars 2008 #1020 Del Skrevet 11. mars 2008 Natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg