Fakse Skrevet 7. mars 2008 #961 Del Skrevet 7. mars 2008 Høres egentlig ut som en ganske fornuftig lege du har, han både lytter til deg og gjør seg opp sin egen mening ut i fra det han ser og måler Veldig bra at alt er fint med han i magen, og at det ikke er noe alvorlig med deg heller. Ikke lenge igjen til påskeferie nå, så da blir det vel forhåpentligvis litt avslapping på deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #962 Del Skrevet 7. mars 2008 Ja, en fornuftig lege. Litt dumt kanskje, at han bare er vikar for min egentlige fastlege. Jeg skal tilbake til legen i slutten av mai (skal til jordmor i midten av april) men det er siste gangen med den legen, for fra 1. juni er min vanlige fastlege tilbake. Ham har jeg bare vært hos en gang, og det var før jeg ble gravid, så hvordan han tenker og er vet jeg egentlig lite om. Påskeferie skal bli deeeeeiilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. mars 2008 #963 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg kjenner meg så innmari igjen i det du skriver... Det var meg for noen uker siden... Tror aldri jeg hadde surret meg til å få sykemelding heller hvis ikke det var for isijasen. Men fy søren hvor godt det er å jobbe 80%!!! Det aller beste er at jeg er streng mot meg selv når det gjelder å gå sånn noenlunde til tida. Dermed har isijasen blitt bedre, selv om den fortsatt kan verke. Og jeg har mer overskudd. Ville tenkt litt på den sykemeldinga. Skjønner deg veldig godt. Du er ikke syk. Derfor jeg drøyde så lenge også... Men man skal passe på seg selv. Dessuten burde du i hvert fall ikke jobbe mer enn 100%, og det høres du ut som du har dårlig samvittighet for at du ikke gjør nå... Vekta er ikke enkel... Jeg har heller ikke gått opp stort, men forskjellen er jo at jeg har en del å tære på. så ikke så bekymringsfullt sånn sett. Men smart å høre på legen, og godt lillegutt ser ut til å vokse som han skal. God helg, Malama. Prøv å slapp av litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 7. mars 2008 #964 Del Skrevet 7. mars 2008 Du vet Malama, du er ikke syk, men kroppen er jo i en helt uvant situasjon. Og en graviditet kan ta på ganske mye den. Så det er nok lurt og høre på kroppens signaler, og dersom det høres godt ut med en sykemelding med noen prosenter, så ville nok kroppen og lille bebis bli fornøyd. Du får vurdere frem og tilbake, det er iallefall ingen skam og sykemelde seg for å ta godt vare på kropp og baby, det er jo trossalt en stor påkjenning å bære frem et barn! Du får iallefall ha en fin dag!! Er det i kveld bror din kommer nedover eller? Kose deg med lille babis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #965 Del Skrevet 7. mars 2008 Må sende ei melding og få vite når de kommer, for det er enten i kveld (natt) eller i morgen avhengig av om de starter etter jobb (når nå enn han er ferdig, der er en som jobber mer enn 100% der...) eller i morgen tidelig... skal sende ei melding og høre om de har bestemt seg... Så skal jeg tenke litt på dette med sykemelding over helga, og vurdere det... Jeg har aldri i mitt liv vært sykemeldt... og synes det ble veldig vanskelig når legen lar meg bestemme... hadde han sagt du SKAL, så hadde det vært lettere, men når det er jeg som må velge... da kommer denne samvittigheta inn. (Det er vel ikke det at jeg ikke jobber mer enn 100% jeg har dårlig samvittighet for, det er mer det at jeg ikke jobber 100% innsats selv om jeg er her 100% (altså, at jeg f.eks sitter her nå...) men jeg KLARER bare ikke konsentrere meg i så mange timer i strekk...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 7. mars 2008 #966 Del Skrevet 7. mars 2008 Ja, de var her i går, og da var det litt usikkert når de skulle starte, siden han ikke viste hvor lenge han skulle jobbe. Hans kjære var derimot klar allerede i går kveld.. Ja, det er nok vanskelig, men ikke tenk på at du ikke er syk, tenk heller på hva som er best for deg og barnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #967 Del Skrevet 7. mars 2008 De starter etter at han er ferdig på jobb, og kommer frem rundt midtnatt.... Ettersom mitt hode er helt sengeklart rundt ni, så får jeg nok sove litt på sofaen eller noe jeg... min mann er nok våken til de kommer... Og sjefen min er helt inneforstått med at jobben er ikke krise, jeg gjør det jeg gjør. Så jeg tror nok han har forståelse om jeg ber legen om å sykemelde meg litt, han har dessuten en gravid kone også, så han vet jo litt om hva dette medfører på en kvinnekropp... OM jeg får litt kortere dager på jobb, så kan jeg dra hjem litt før min mann hver dag, med den ulempen at jeg må tilbake på stasjonen og hente ham da, men jeg kan kanskje få meg en liten time med strikkearbeid eller noe sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 7. mars 2008 #968 Del Skrevet 7. mars 2008 Dere får kose dere hele gjengen når de kommer nedover! Ja, du har nok rett i at det vil bli litt frem og tilbake mellom togstasjonen og huset ja. Er du kommet langt på strikkearbeidet? Er imponert enda jeg altså!! Kommer nok til å prøve meg på noe strikking når jeg en eller annen gang får en baby, men er stygt redd for at det er mamma som må fullføre, og hun er jo ingen strikker hun heller.. Flink er du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #969 Del Skrevet 7. mars 2008 Hehe, jeg har ikke kommet så veldig langt nei, det er vel kanskje 20 cm langt elelr noe sånn? Et godt stykke igjen, men det går da fremover i alle fall. Jeg har enn så lenge begrenset meg til noe veldig lett, bare rette masker, frem og tilbake, men altså gankse MANGE rette masker da... men du, om du ikke blir ferdig, så vet du jo at tante T fikser det på en ettermiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 7. mars 2008 #970 Del Skrevet 7. mars 2008 Haha, ja, hos tante T går det ikke treigt nei..! Du er iallefall i gang, og det er jo en liten stund til det trengs å tas ibruk, så du har jo litt tid på deg! Bra det går fremmover! nei, må skal jeg rydde litt til min kjære kommer hjem. Tenkte jeg skulle vaske over gulvene.. Voffs var fornøyd i går når alle gjestene var dradd, lillebroren til M hadde mistet endel gele ned på gulvet, så voffs fikk slikket i seg og var VELDIG fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. mars 2008 #971 Del Skrevet 7. mars 2008 Er vel vanskelig for legen din å avgjøre akkurat hvor sliten du er... Kjenner meg veldig igjen. Jeg har heller aldri vært sykemeldt før, så satt langt inne. Hjalp at jeg hadde en diagnose. Siden legen ville sykemelde meg helt noen dager så var jo 20% ingenting sammenlignet Men er ingen skam å måtte roe det litt ned. Jeg fikk også bedre samvittighet for jobben etter jeg ble sykemeldt... Nå får de jo igjen for de timene jeg er der mindre, og jeg føler meg mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. mars 2008 #972 Del Skrevet 7. mars 2008 OM jeg får litt kortere dager på jobb, så kan jeg dra hjem litt før min mann hver dag, med den ulempen at jeg må tilbake på stasjonen og hente ham da, men jeg kan kanskje få meg en liten time med strikkearbeid eller noe sånn... Man må jo ikke ta ut like mye sykemelding hver dag da. Jeg var delvis sykemeldt i en periode fordi jeg hadde en infeksjon i kroppen jeg ikke ble kvitt, og som gjorde meg veldig sliten. Da jobbet jeg noen dager nesten fullt, mens andre dager tok jeg hele eller halve dagen fri. Man kan posjonere ut slik man selv velger, og det er ikke så dumt å f.eks ha en halv eller hel fridag midt i uka som man kan hente krefter på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #973 Del Skrevet 7. mars 2008 Men noe av poenget om jeg først skal sykemeldes ligger vel i det at jeg er "oppbrukt i hodet" sånn et par timer etter lunsj... I dag har det gått bra litt lenger, men det har antakelig å gjøre med at jeg kom jo sent da, pga legetimen. Så jeg har på et vis ikke overskudd til hele dager, og da måtte vel poenget være kortere dager? Utover at det altså blir mer styr med å hente mannen da, men det kan jeg ikke si til ham, for da begynner han bare å gå oppigjen (hvilket for all del ikke skader altså, men...enda mer dårlig samvittighet i så fall...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #974 Del Skrevet 7. mars 2008 vi får tenke litt på det, og snakke om det. Etter at min bror har dradd igjen, i heøga skal vi slappe av og kose oss Og snart er det påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. mars 2008 #975 Del Skrevet 7. mars 2008 Kanskje, men ikke nødvendigvis Om du får hvile mer noen dager kan det jo hende at du er kvikkere på jobb de resterende dagene? Det er jo selvfølgelig sånn man bare må prøve seg frem til, finnes ingen fasit der. Men uansett er det ikke meningen at kroppen skal gå heeelt på minimum, så om det ikke hjelper med helg og snart påskeferie, så synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for å be om sykemelding. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 7. mars 2008 #976 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet eller tvile på å sykmelde deg. Du er gravid, ikke syk, men med en graviditet så følger det endel som f.eks. at du blir trøtt. Sist plass jeg jobbet så hadde vi ei som var gravid som gikk hjem klokka 14:00 istedenfor 16:00 for da fikk hun sovet litt før mannen kom hjem slik at hun ikke var suuupertrøtt når kvelden kom. Da sparte hun opp energi. Det legen sa til henne var at det var bedre hun var 20% sykmeldt og sov litt hver dag enn at hun sprengte seg i begynnelsen og var 100% sykmeldt de siste månedene av svangerskapet for at hun hadde slitt seg ut. Men dette er jo veldig individuelt! Ta godt vare på deg selv og babyen!! Ha en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #977 Del Skrevet 7. mars 2008 Vel... noe slo meg når jeg gikk omkring og støvsuga. Å prioritere jobben forran familien er IKKE meg. Det stemmer bare på ingen måte overens med mine verdier og min person. Og det virket på et vis på legen som om han synes jeg gjør det, om jeg ikke roer ned når jeg er sliten. Og det strider så grunnleggende mot mine grunnprinsipper og verdier at det rett og slett skaket meg opp litt. For det ER rett og slett ikke slik jeg er. Så jeg skal tenke meg litt om. Se om jeg klarer å roe ned på jobb ved å delegere, utsette og akseptere, eller om jeg rett og slett bare skal ringe og be om en liten sykemelding. Vi får se litt hvordan den neste uken utvikler seg. Men familien og babyen er for alltid viktigere enn jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. mars 2008 #978 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg er glad for å lese at du har kommet frem til det, og jeg tror den avgjørelsen i seg selv kan være med på å gjøre at du stresser ned, og tar det litt mer rolig. Ingenting er så slitsomt som å bli dratt i alle rettninger, mellom plikter og ting man bør gjøre. Når du vet hva som er viktigst for deg, så er det et viktig skritt på veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #979 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg har alltid visst hva som er viktig for meg, det var ikke det som slo meg som nytt. Det var det at jeg rett og slett ikke har sett på det å forsøke å gjøre jobben min, hele jobben min, slik jeg gjorde før jeg ble gravid, som å prioritere jobb over baby. Jeg følte at det var meningen at jeg fortsatt skulle kunne klare full jobb, det er jo ikke som om jeg har en veldig stressende jobb, eller ekstremt krevende jobb. Det er i perioder veldig travelt, og i andre perioder mindre travelt, men slik har jeg jo taklet det, og det trodde jeg at jeg fortsatt skulle. Men, som det også har fremkommet av dagboka mi i det siste, det har jeg jo ikke klart. Jeg føler meg ubrukelig på jobb, klarer ikke konsentrere meg, ikke hele dagen i strekk, og er sliiiiiten og "oppbrukt" etterpå. Og det er det egentlig ikke verd. Så i stedet for å se på det som at det er "dårlig gjort" at jeg skal få sykepenger av staten for å stitte hjemme og slappe av litt, så skal jeg kanskje heller se på det som at det er dårlig gjort mot jobben min at de skal betale meg 100% lønn når jeg ikke jobber 100%, at det er mer rettferdig mot dem at de får tilbake noe av det. Nå er det nå staten jeg får penger av uansett jeg da. Jeg får jo sånnsett full lønn uansett, så får jobben refundert sykepenger fra staten, men jobben min... jeg er jo statsansatt jeg... Nå har jeg en rolig morgenstund for meg selv her. Besøket vårt kom i 11-toda i går, så spiste vi kveldsmat, mannen bakte scones og stekte pølsebiter og kjøttbollebiter og litt egg med fårepølsebiter i, (ikke ALT blandet da) så jeg fikk i meg masse god mat relativt rett før jeg gikk og la meg, just as the doctor ordered. Og nå spiser jeg meg en liten "førfrokost", siden jeg våknet sulten etter at magen hadde jobbet med alt det der i natt. Så skal vi lage skikkelig frokost når de andre våkner, men vi må nok bare en tur på butikken etter mer melk og jus, for vi hadde mindre melk enn jeg trodde, og jeg hadde ikke beregnet at han skulle bake, og så jeg tok bare med en liter jus jeg, og den er nesten tom nå. Så når jeg er ferdig med de siste bitene av maten min, skal jeg sette meg til med pleddet til lillegutt, og strikke videre. Jeg målte de i går jeg, det er 23 cm. (lenger om man drar i det selvsagt, men det skal man jo ikke) Det er med andre ord ganske mye igjen, men det vokser da litt hver dag, og jeg koser meg med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. mars 2008 #980 Del Skrevet 8. mars 2008 Kose deg hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg