Fakse Skrevet 1. februar 2008 #501 Del Skrevet 1. februar 2008 Livet er egentig ganske herlig Vet du, det er så herlig å se deg skrive akkurat det, og jeg unner deg det så veldig, spesielt siden jeg har fulgt dagboka di i mer negative og tyngre perioder. Kos deg med gravid-lykken, det er deg vel undt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #502 Del Skrevet 1. februar 2008 Det har jo vært tunge perioder de siste par årene, med en del dødsfall og slikt er jo tungt. Selvsagt er det sårt, når jeg tenker slik på det, at farfar, som egentlig var frisk, skulle dø så uventet, egentlig som følge av en sykehusfeil, og aldri få oppleve at jeg ble gift og skal ha barn. At mormor, en av de siste gangene jeg snakket med henne, snakket om at hun gjerne skulle sett meg gift... døde en måned før jeg ble forlova, og heller aldri fikk ta del i det. Morfar fikk vite at jeg skulle gifte meg, men levde ikke lenge nok til å oppleve selve bryllupet. Og ingen av disse får barnet vårt treffe, oldeforeldre skulle de vært, fantastiske oldeforeldre har de jo vært for de oldebarna de har fått, men det får ikke mitt barn oppleve. Men farmor har jeg fortsatt, og satser på at hun har tenkt å leve videre en stund til. På min manns side er det to oldeforeldre i live. Den ene er frisk og oppegående, den andre er jeg høyst usikker på om fortsatt husker at vi skal ha barn...Ja, vet ikke om hun husker at vi er gift engang jeg, hun sto jo med brudebildet vårt i hånda og lurte på hvem dette var mon tro, og mannen min forklarte at dette, det er oss, ser du mormor, det er når vi giftet oss... Hun kunne dessverre ikke være tilstede den dagen, men hadde sikekrt ikke husket det noe bedre om hun hadde vært der heller. Dette er såre og tunge tanker, men jeg prøver å fokusere på det positive. Jeg må nesten det. Tenke glade tanker, for babyen min Og jeg er jo heldig. Vi er heldige. Vi er voksne, lykkelig gift, og har faktsik fortsatt tre besteforeldre i live. To av dem relativt friske. Vi har faste jobber, trygg økonomi, eget hus (selv om banken eier mesteparten av det) og ingen problemer med å betale lånet. Vi elsker hverandre, og har det godt sammen, og venter et barn sammen. Et lite under av et mirakel, vi klarte å lage et barn! Det har vært en drøm og et ønske, og nå skal det bli! Det vokser en litn baby i magen min. Det fyller meg med en sånn takknemlighet og glede, at det rett og slett er umulig å ikke tenke på hvor heldig jeg er, og hvor herlig livet da er. Så får vi heller se bortifra at mannen synes han harså mye å gjøre på jobb at han ikke klarer å se at han skal få tid til å ta lappen. Og kommenterte i morges at "og snart er du for stor til å kjøre bil!" (det erjeg da ikke, det er minst ti cm frem til rattet. Det er et poeng at jeg ikke bør få FOR stor mage, for jeg kan ikke ta setet mer enn max et hakk lenger bak om jeg skal nå frem til pedalene, jeg har ikke så lange bein, men jeg skal nok klare å kjøre bil lenge enda! Skrinlegge enda lenger ned i bakhodet tanken om å pusse opp kjøkkenet, det har vi kommet til at neppe blir med det første, men det er greit, vi har fått fiksa det så det er helt ok. Skåret i gleden min er nok mannen, som stresser så mye at han ikke har helt godt av det, og jeg synes han "brenner lyset i begge ender", og påtar seg med ansvar enn han bør, så jeg er litt redd for hvordan dette skal ende. Han sier det skal bedre seg, og jeg håper det... Men uansett... det klarer ikke skyggelegge den følelsen av at vi er så utrolig heldige som får oppleve dette, og det fyller meg med glede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 1. februar 2008 #503 Del Skrevet 1. februar 2008 Wee! Og 23 uker for deg! Nå hoppet ikke tickeren min bortoover, slik jeg trodde den skulle gjøre i dag, uvisst av hvilken grunn viser eksperimentering med tickere at den flytter seg ved 13+3 ikke 13+0. Jaja. Uansett, 13 fullgåtte uker i dag! Vekta er stabil, vi har lest om babyens utvikling, og dag etter dag vokser babyen vår. Det er 1. februar, vi går mot lysere tider, det er lyst og lett ute fordi det er snø, og snø gjør det lysere (om enn ikke vårlig akkurat) og det er fredag. Og på søndag er det fastelavn, så i helga skal vi bake boller. Livet er egentig ganske herlig Ja, helt utrolig :rødme: 4 mnd til termin... Så bra å høre at du har det fint. Fredag, hele uker og nye måneder er en god grunn til å smile :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 1. februar 2008 #504 Del Skrevet 1. februar 2008 Så får vi heller se bortifra at mannen synes han harså mye å gjøre på jobb at han ikke klarer å se at han skal få tid til å ta lappen. Og kommenterte i morges at "og snart er du for stor til å kjøre bil!" (det erjeg da ikke, det er minst ti cm frem til rattet. Det er et poeng at jeg ikke bør få FOR stor mage, for jeg kan ikke ta setet mer enn max et hakk lenger bak om jeg skal nå frem til pedalene, jeg har ikke så lange bein, men jeg skal nok klare å kjøre bil lenge enda! Jeg har i hvert fall ingen problemer med å kjøre bil enda, og tror det er lenge til jeg vil få det. Men har vel noe med hvor lange bein en har også... Godt å høre at du er fornøyd :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 1. februar 2008 #505 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei! Jeg tittet innom dagboka di og måtte nesten legge igjen noen ord. Du skrev så fint om hvordan du har det. Det er en glede og en stor opplevelse og ha barn i magen! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #506 Del Skrevet 1. februar 2008 Takk for hilsner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. februar 2008 #507 Del Skrevet 1. februar 2008 Gratulerer med 13 uker! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #508 Del Skrevet 1. februar 2008 Fredagskveld, og alene hjemme. Ikke noe kosemat for to her nei... jeg fikk nå bare spise, mannen tar kanskje et knekkebrød når han kommer hjem... Det er avslutningsmarkering for den forrige sjefen hans på jobb, og han trodde egentlig bare han skulle bli der et par timer, men det er nå gått over 5 nå, og enda har jeg ikke hørt noe om at han vil hentes på togstasjonen... Så her sitter jeg, alene hjemme og føler meg ensom... Jaja, han kommer vel etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #509 Del Skrevet 1. februar 2008 Etterhvert, men ikke på et par timer til, antakelig, de har det visst koselig. Så da får jeg bare finne på ett eller annet da, så jeg ikke sovner, enten av at det blir natt, eller av ren kjedsommelighet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #510 Del Skrevet 1. februar 2008 Eller en alternativ løsning, sov på sofaen til nå, for nå skal han snart hentes. Min bror var i byen i dag, men jeg traff ham ikke, han var et kvarter herfra en stund før flyet skulle gå (20:45) men det ville bare bli stress, det vlille bli minst 30 min ekstra kjøring, for 15-20 minutter her, så han fikk heller få god tid på flyplassen. Han visste det var fare for forsinkelser, og forsinkelse var allerede bekreftet innen han kom til flyplassen... Og jada, for ti minutter siden gikk flyet, to timer etter det skulle. Slikt er kjekt... (det var slik da han kom i går kveld også, da fløy han om Oslo og ankom hotellet klokken halv fem i natt....) Sannelig glad jeg ikke skal ut å fly, bare ned på togstasjonen og hente min mann. Kjøre pent, sikkert glatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #511 Del Skrevet 2. februar 2008 Lørdag morgen. Et mykt, kaldt, hvitt og (enda) rent snødekke over det hele. Lett snødryss i luften. Får så lyst... liksom "ut og leke med en unge". Men babyen min skal være inni magen helt til sommeren den. Og neste vinter... ja, vi kan ta den med ut for en fotosession i alle fall, men i hvor stor grad den vil ha glede av å leke i snøen, når den enda ikke kan sitte helt selv engang, er vel svært begrenset. Kaldt kan det fort bli, når men ikke helt klarer bevege seg. Men den tiden kommer også.... jeg har ikke EGENTLIG noe veldig ønske om å kle på meg og leke ute i snøen, det er vel heller bare det at jeg gleder meg til å bli mamma. Nå har jeg min vanlige vesle rolige time på morgenkvisten, slik jeg ofte har i helga. Mannen liker å sove litt lenger enn meg, og strengt tatt så sov jo jeg en times tid før han kom hjem også... Jeg skjønner godt at han ikke synes 8 er et så veldig nødvendig tidspunkt å stå opp på på en lørdag, når vi ikke skal noe spesielt, og ikke har barn som våkner tidelig. Men vi har MEG som våkner tidelig, lagt våken siden klokk var 7, så når den ble 8 var jeg blitt sulten. Men en rolig time på sofaen, med pledd, pc og et par knekkebrød, det gjør godt det. Sånn rundt ni skal jeg rusle ned og se om han er mer klar for å starte dagen. LITT planer for dagen har jeg. Oppvasken må tas, en del klesvask som er tørr bør legges sammen og puttes inn i skapet (har blitt ganske så flink på å vaske og henge til tørk, men det er jo en del til av det arbeidet....) også skal vi vel bake boller tenker jeg, siden det er fastelavn i morgen Mulig vi baker dem imorgen, men de er ferske nok om de bakes i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. februar 2008 #512 Del Skrevet 2. februar 2008 Kjedelig at broren din ikke hadde tid til å komme innom når flyet likevel ble to timer forsinket... Du får kose deg masse i dag :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 2. februar 2008 #513 Del Skrevet 2. februar 2008 Håpar du har hatt ein fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. februar 2008 #514 Del Skrevet 3. februar 2008 Innom for å ønske deg en fredelig søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #515 Del Skrevet 3. februar 2008 En vååååååt søndag. I går gikk mannen ut og måket snø. Litt utpå dagen gjentok han det, for der var minst like mye snø. Og i morges gjentok han det igjen, for det var helt gjensødd, men begynt å regne. Og siden har det regnet... Men nå er bollene ferdig rullet ut, og snart i ovnen, så det skal bli fastelavnsboller her etter middag. Når de er ferdig stekt er det vel på tide å begynne å tenke på den middagen etterhvert, vi skal ha potetball, og det tar jo et par timer å lage. Men det blir godt, jeg gleder meg. Selv om jeg lurer litt på hvordan jeg skal få plass i magen til kremboller etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. februar 2008 #516 Del Skrevet 3. februar 2008 Vi hadde en krembolle (ferdiglagd) hver i går vi, for vi skal på kakebesøk i ettermiddag til søsteren hans som har bursdag i morgen. Er rimelig vått her og, så jeg ser ikke frem til å gå fra Eidsvåg og inn til Selvik i dag, selv om jeg har støvler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #517 Del Skrevet 3. februar 2008 For å si det sånn, selv om jeg har både regnjakke og regnbukse og støvler, så frister det ikke å gå så mye som et skritt ute nå... Så her blir det innedag i dag. Da altså bortsett fra mannen som var ute og måket snø før frokost da. Men det enda var snø, når er alt vått, tungt og klissete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. februar 2008 #518 Del Skrevet 3. februar 2008 Sånt sett skulle jeg ønske vi kunne gjøre som deg. Er vi heldige kan det hende vi blir hentet i Eidsvåg. Bussene er så kødne at vi enten kommer for sent, eller før mannen hennes skal kjøre å hente foreldrene hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 3. februar 2008 #519 Del Skrevet 3. februar 2008 Deilig med innedager når det er sånn. Vi må avgårde i dag da, men klarer oss fint fra bil og inn :-D Potetball er godt Regner med det er det samme som jeg kaller komle. Har aldri laget det fra bunn, men må prøve det snart tror jeg. Elsker det både mannen og jeg. (Har nøyd oss med sånne poser fra Toro så langt ) Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #520 Del Skrevet 3. februar 2008 Glad vi har sjangsen til å være inne ja. Ellers, så har vi jo bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg