Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Rett før fødselen kjøpte eg meg ein amme-bh på Cubus (den dyraste, billig-bh-en gav meg knallrare pupper), og rett etter fødselen kjøpte eg meg ein til. Desse to har eg brukt dag og natt i snart eitt år faktisk (og eg har ikkje amma på over 2 mnd, men likar dei så godt! Hehe...)! Kjem nok til å bruke dei i eit år til, til eg er ferdig med nestemann. :)

Anbefales altså, men ikkje gjer bh-investeringar så lenge før termin, MYKJE endrar seg så fort mjølka kjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fare for å kuppe dagboka til Malama med bh-prat, så må eg berre tilføye at eg har store planar om å gjera ei skikkeleg investering av dagtid-bh på Change på Storsenteret. Der måler dei og tilpassar og ein får ein bh som verkeleg passar. Det er iallefall det eg har blitt fortalt. Det blit ganske mykje tyngre på ryggen når mjølka er komen, ja, så det er godt å ha noko skikkeleg å ha rundt bysten då. :) Men eg kjem nok til å venta til etter at vetlo har kome ut til oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var liksom poenget mitt det, at jeg ville ikke gjøre investeringer enda, men trengte noe som var større enn det jeg hadde, da de rett og slett er blitt for små, så et par nye, billige, enkle, vanlige (men spileløse for komfort) var det jeg ville ha nå. Slikkelige greier, ammebh med god støtte og sånn, det kommer senere. Nå måtte jeg bare ha "noe å vokse i". Investeringer får vente ja.

Men nå er jeg rett og slett moden for senga jeg, etter den natta med lite søvn.

Så sov godt, når dere tar kvelden, nå logger jeg av :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her suser jeg innom KG for å se litt etter gamle "kjente" - og hva ser jeg :) Du skal jo bli mamma jo :rødme: Gratulerer så mye med knott i magen, kos deg med graviditeten - det går så altfor fort.

Jeg har forresten fått en liten knert til etter førstemann, så nå har vi en gutt f. februar 06 og ei jente født oktober 07 (hjemmelaget sistemann faktisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det :)

Bedre start på dagen i dag enn i går i alle fall.

Sov godt, det hjelper. Ikke vondt i magen. Frøs i morges, og ute var det iskald vind, men godt og varmt på jobb. Har fått forklart "sjefen til sjefen", hvorfor noe er som det er (hvorfor jeg har gjort noe som jeg har gjort det) og fått forståelse og aksept for hvorfor rutinene er sånn, og hvorfor jeg har fulgt dem... Har fått avklart en annen sak som jeg styra med i går. Føler at dagen har begynt bra.

Og, takket være en link jeg kom over, som viser at mannen har helt rett, slev om "magen" er lenger oppe enn babyen, så er det rett og slett livmora som presser tarmne og sånn oppover, derfor ER det babyen som lager magen likevel, ikke bare jeg som begynner å bli tykk, så føler jeg meg mye mer fornøyd med at jeg HAR begynt å få mage. Selv om det ikke er livmora i seg selv som lager magen, og babyen enda er langt nede, så det er ingen "babymage", så er det ialle fall en "gravidmage", og DET er kjempekos :)

Og i morgen er det fredag og ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med magen!!!! Eg er 22 veker og noko, og har framleis ikkje nokon framtredande mage. Sist var eg enorm, saaaaknar det!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo ikke SVÆR magen min da, naturlig nok, men vi tok magebilder i går, var kos det. Litt mage har jeg jo fått.

Mamma sier det er så vanskelig å skjønne at "lillejenta" hennes er gravid av og til, "og jeg ser deg jo ikke, så det er ikke så lett", så kanskje jeg skal sende magebilder da (sørget for å ta noen såpass "påkledd" at det ikke er undertøybilder jeg sender mine foreldre) sånn at hun kan SE at "lillejenta" hennes er gravid :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: En snikleser står frem! Jeg snikleste litt i bryllupsdagboka di før, og nå har jeg snoket lenge nok her - det er på tide å begynne å skrive litt også.

Du skriver veldig fine innlegg, i tillegg til at du tydeligvis kan endel om vogner etc, noe jeg ikke har begynt å sette meg inn i. Så jeg kan nok lære mye ved å følge med her :ler:

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å gratulere Malama og gi en stor klem fra Hege og Tusenfryd. Det er jo en stund siden vi oppdaget dette da, men har ikke fått ut fingeren før nå.

Så masse gratulasjonsklemmer fra dine "gamle kolleger" - lykke lykke til, det er en deilig tid du har foran deg - kose seg masse, det går så fort. Alle sa det til meg, men at det skulle gå sååå fort... plutselig var jeg mamma og det er over to år siden og hvor ble DEN tiden av...

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, jeg KAN ikke så mye om vogner, jeg bare samler info...

Noen driver "redebygging" jeg driver og bygger et "rede" med info jeg...

Så jeg leser, spørr, graver, ser på bilder...

Ja, også begynte jeg å lese og se på bilder og sjekke litt for noen måneder siden da, så jeg har ikke funnet ut av alt dette etter at jeg ble gravid da...

Infosamler jeg.

Også gleeeeeeeder jeg meg sånn til å få på plass vogn og bilsete og soveplass og stelleplass og alt det der som babyer skal ha. For da blir det liksom veldig "sant" at vi skal få en baby!

Er vel litt derfor jeg liker det ar jeg har fått en mage pga babyen. Da er det greit at den synes, for det er pga babyen, det er SANT at vi skal få en baby, det er helt SANT!

Jeg har drømt om dette ganske lenge, så jeg har hatt god tid til å samle info...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å gratulere Malama og gi en stor klem fra Hege og Tusenfryd. Det er jo en stund siden vi oppdaget dette da, men har ikke fått ut fingeren før nå.

Så masse gratulasjonsklemmer fra dine "gamle kolleger" - lykke lykke til, det er en deilig tid du har foran deg - kose seg masse, det går så fort. Alle sa det til meg, men at det skulle gå sååå fort... plutselig var jeg mamma og det er over to år siden og hvor ble DEN tiden av...

:blomst:

Det kan du si.. De to første månedene (som er de tre første månedene av svangerskapet, men jeg har jo bare visst det i to) har i alle fall flydd rasende fort, i morgen begynner vi på februar, og tickeren flytter seg til 4. måned, 2. trimester! Hallo, hvor har det blitt av det første?

Noe rart at jeg styrer med vogner og seter og klær da? Tida flyr jo!

Kjekt med hilsen fra dere (Hege har jeg faktisk fått fra før da, ikke i dagboka, men privat) Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ubrukelig på jobb for tida jeg...

Hver gang jeg venter på en rapport, en utskrift, en prosess, et svar på en mail eller grubler på et problem, så oppdager jeg helt plutselig at jeg litt sånn uten å kunne huske hvordan det skjedde har havna på KG...

Og det er jo lite produktivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, takket være en link jeg kom over, som viser at mannen har helt rett, slev om "magen" er lenger oppe enn babyen, så er det rett og slett livmora som presser tarmne og sånn oppover, derfor ER det babyen som lager magen likevel, ikke bare jeg som begynner å bli tykk, så føler jeg meg mye mer fornøyd med at jeg HAR begynt å få mage. Selv om det ikke er livmora i seg selv som lager magen, og babyen enda er langt nede, så det er ingen "babymage", så er det ialle fall en "gravidmage", og DET er kjempekos :)

Høres ut som magen min det. Den kom høyere opp enn det babyen skulle tilsi og er vel fortsatt litt høy.

Det første vi reagerte på var at magen var så hard der oppe. Så regnet med det var noe som ble trykt oppover. Er nok ingen tvil om at det har med graviditeten å gjøre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nettopp den som fikk meg til å se at tarmene går oppover, og akseptere at de nok gjør nettopp det...

Den er nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee! Og 23 uker for deg!

Nå hoppet ikke tickeren min bortoover, slik jeg trodde den skulle gjøre i dag, uvisst av hvilken grunn viser eksperimentering med tickere at den flytter seg ved 13+3 ikke 13+0. Jaja.

Uansett, 13 fullgåtte uker i dag!

Vekta er stabil, vi har lest om babyens utvikling, og dag etter dag vokser babyen vår.

Det er 1. februar, vi går mot lysere tider, det er lyst og lett ute fordi det er snø, og snø gjør det lysere (om enn ikke vårlig akkurat) og det er fredag. Og på søndag er det fastelavn, så i helga skal vi bake boller.

Livet er egentig ganske herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...