Linn3c Skrevet 31. juli 2008 #2101 Del Skrevet 31. juli 2008 Ha ein fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #2102 Del Skrevet 31. juli 2008 Will do. Her har i jordbær og iskrem. Og jordbærmilkshake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. august 2008 Forfatter #2103 Del Skrevet 1. august 2008 Tidelig morgen her. Ikke vant med å stå opp før i nitida jeg, men her sitter jeg, halv åtte, og spiser frokost, ferdig dusja og påkledd og klar for en ny dag. Sånn er det, når jeg avtaler kontroll "første timen" på legekontoret. Det er lettest for mannen slik, og vi slipper en time på venterommet. Så fpr jeg heller få en lang dag etterpå. Tenkte å ta meg en bytur. Og lover mannen å ikke slite meg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 1. august 2008 #2104 Del Skrevet 1. august 2008 God morgon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dunilla Skrevet 1. august 2008 #2105 Del Skrevet 1. august 2008 Hei! Jeg ville bare ønske lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. august 2008 Forfatter #2106 Del Skrevet 1. august 2008 Tenk at vi har kommet til august! Denne måneden skal jeg bli mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 1. august 2008 #2107 Del Skrevet 1. august 2008 Innom en siste gang før bryllup og bryllupsreise! Håper du har blitt mamma til jeg kommer hjem! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. august 2008 #2108 Del Skrevet 1. august 2008 Ja tenk, denne måneden skal du bli mamma! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. august 2008 Forfatter #2109 Del Skrevet 1. august 2008 Dagens kontroll bekreftet at jeg er frisk og rask. Ingenting i urinprøven som ikke skulle være der. Blodtrykket var fint og lavt (lavere enn sist, men sist var altså morgenen etter den nattlige telefonen om at mannens bestemor var død, og jeg lurte på om jeg kunne dra i begravelsen, så nå var det mer tilbake på normalnivået sitt) og hjertelyden til lillegutt vart fin. SF-målet var under den røde streken denne gangen også, men steg fra sist i alle fall. Men legen sjekket ikke leie i det hele tatt, ikke om hodet var festet, og skrev ikke noe som helst i feltet for leie, og heller ikke hjertelyden til babyen noterte han, bare talte den, og sa den var fin. Jeg skulle jo likt å vite om hodet er festet da, dersom vannet skulle finne på å gå, så spørr vel sykehuset om det? Jaja, han var mer opptatt av å fortelle meg at man ikke gjør noe før jeg er 2 uker på overtid, enn å vurdere om babyen hadde tenkt seg ut, så jeg aner altså ikke om hodet er festet. Det var langt nede i bekkenet, men fortsatt litt bevegelig for to uker siden. Jeg skal tilbake dagen før terminen, da skal jerg huske å spørre om hodet er festet. Det var bare såvidt han tok på magen, de andre (fire forskjellige) har trykket i vei først for å finne livmora, og målt, og trykket mer for å finne babyen og forklare hvordan han ligger, og sånn. Men her bare kom han med målbåndet, la det på, målte av, og så tok han "halve flaska" med sånn gele på (buksa mi ser ikke ut på innsida over magen, og jeg hadde gele på låret også...) og sjekka lyden, og vips , så satte han seg igjen, og jeg var litt forfjamsa, og var kommet ut før det falt meg inn at jeg ikke visste om hodet er festet... Det er ikke sååååå viktig da, hadde bare vært kjekt å vite. Men, det er nok i alle fall kommet seg langt nedi der en plass, for jeg føles øm og "stiv og støl" nedi der, og det er ikke direkte behagelig å gå engentlig... Men, i alle fall, frisk og rask, ingen tegn til SF, ikke noe vann i beina (på tross av denne varmen!) (og vekta ikke opp siden forrige kontroll heller... Jaja, 9 kilo opp siden første kontroll... Mamma la ikke på seg stort mer da hun gikk med meg (før hun fikk 10 kilo med vann de siste par ukene da...) og flere kvinner på morssida i familien har denne tendensen til å rett og slett ikke legge på seg så mye. Det sa jeg, og han la seg ikke nevneverdig mer opp i vekta da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. august 2008 #2110 Del Skrevet 1. august 2008 Så fint at babyen har det bra, og alt er som det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. august 2008 Forfatter #2111 Del Skrevet 2. august 2008 Ja, det er det viktigste det. Her er det våt lørdag i dag. Men vi har smakt på den hjemmelagde bringebærsylta for første gang, så det ble en fin start på dagen likevel Mannen skal avsted til byen og kjøpe burdagsgave til meg, og senere får vi bestemme oss for om vi skal på foballkamp eller ei (avhenger litt av hvor fort han kommer seg avsted, og hvor lang tid han bruker...) Mini i magen koser seg. Jeg er spent på hvor lenge han har tenkt å være der. Det er bare 23 dager til overtid ifølge UL, det er bare litt over 3 uker det! Og DET er 12 dager over terminen, Det er bare 11 dager til terminen! 11 små dager! Seriøst, hallo, det er ikke lenge!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. august 2008 #2112 Del Skrevet 2. august 2008 Nei, det er ikke lenge i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 2. august 2008 #2113 Del Skrevet 2. august 2008 Synes det er ganske viktig å vite leie når du er så nærme termin jeg da Ikke alle går til termin, og det er en grunn til at man sjekker leie så ofte mot slutten. Uoppdaget seteleie eller tverrleie er ikke noe man vil ha.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. august 2008 Forfatter #2114 Del Skrevet 2. august 2008 Ja, det hadde vært greit om han sjekket leie. Jeg skal spørre på neste kontroll. Men for all del, lillegutt har lagt med hodet ned i over en måned, og det var "bare litt bevegelig, men fortsatt ikke helt festet" for to uker siden. Jeg har ikke kjent noe som tyder på at han har snudd seg annerledes, så jeg tror nok fortsatt han ligger som han skal. Så det er ikke tverrleie eller seteleie jeg bekymrer meg mest for, men hadde vært greit å vite om hodet er festet eller ei synes jeg, så hadde jeg visst det. Så, neste tirsdag når jeg skal tilbake, så skal jeg spørre. Egentlig er jeg ikke imponert over denne kontrollen. Han satte opp ny time utfra "ja, det skal du ha uke 40 det", utfra det stan dard timeskjemakortet jeg fikk på første time (som jeg ikke har fulgt så nøye, men brukt til å føre opp timene likevel) Og av de FEM som jeg har vært på kontroll hos er han den eneste som ikke har sagt at jeg SELVSAGT skal ta kontakt før neste time om jeg skulle merke noe som kan tyde på svangerskapsforgiftning (hodepine i panna, vondt under brystbeina, eller synsforstyrrelser, f.eks) men derimot bare påpekte at "nei, vi tok en utinprøve av deg (nei, det gjorde dere ikke, jeg leverte en... ), og den var fin, og blodtrykket er fint, ingen ødem, du har ikke SF". Tenk, det vet jeg at jeg ikke har, men som jeg sa til ham, de har passet nøye opp det hele veien pga min mor. Han ville jeg skulle ha time "om to uker", for jeg var jo i uke 38 nå, og skulle ha neste kontroll i uke 40 ifølge skjemaet. Ehh, ja, jeg har TERMIN 40+2 da, mente han at 40+4 var rett tidspunkt for neste kontroll? Tja ok, om halvannen uke da? Jeg fikk avtale med dem i luka. Så jeg fikk ny time i luka (de andre to legene på kontoret jeg har vært hos har satt opp ny time til meg selv de, jeg måtte ikke gå i luka da...) og sa at jeg skulle visst ha en ny time om knapt to uker... onsdag 13? "Kan bli spennende det, det er termindagen" sa jeg. Hun ga meg tirsdagen, syntes nok det var lenge nok å vente. Selv om det da dessverre ble en sånn midt på dagen-time, ville jeg ha morgentime ble det onsdagen. Vi tok tirsdagen vi. Lenge nok, synes jeg. Men tviler på at han har snudd seg, guttungen, han ligger nok som han skal. Men det hadde vært greit om han i det minst hadde trykka såpass på magen at han sjekka det da. Det var det første mamma spurte om, er hodet festet? Det tante spurte om var om det var tegn til at han hadde tenkt seg ut? Nei, legen vurderte ikke engang å tenke på om babyen hadde tenkt seg ut, var mer opptatt av å fortelle meg at de ikke gjør noe før jeg er to uker over. I know, 25. august er overtidsdatoen sa sykehuset da jeg var på UL, sa jeg, og viste ham skjemaet. Det er 12 dagfer over termin. "Ja, 12 dager ja, ca to uker. Så lenge kan det gå. Før lot man det bare gå til de kom da, men nå gjør de ikke noe før etter to uker da i alle fall." Tenk du legemann, det vet jeg. Nei, hadde det ikke vært for at jordmora mente jeg skulle gå til legen resten, fordi da kunne han sette opp neste kontroll utfra hva jeg behøvde utfra funn på denne kontrollen (hun bekymra seg nok litt fordi blodtrykket mitt steg på forrige kontroll, men det var lavt igjen nå, forrige gang var nok preget av det dødsfallet vi fikk beskjed om den natta) ville jeg nok heller gått tilbake dit. Til tross for at jeg aldri fikk noen god kjemi med den jordmora, så følte jeg i alle fall at hun tok meg LITT mer alvorlig enn denne legen gjorde. (Jeg synes han kunne tatt seg tid til å sjekke såpass som at han visste at jeg snart hadde termin (han spurte, sjekka helsekortet, og utbrøt "det er jo snart det...") og at det er mitt første barn før jeg kom inn, dette er fastlegen min. Den legen som tok meg inn sånn på stående fot som jeg aldri har vært hos før på forrige kontroll (fordi han var syk) "visste" mer om meg når jeg kom inn enn han gjorde...) Menmen... magen hadde vokst, selv om den er under den røde streken denne gangen også, og hjertelyden var visstnok fin, selv om han ikke skrev dem opp. Blodtrykket var fint, og urinprøven ren, og jeg har ikke noen ødemer på tross av denne varmen. Så jeg skal tilbake om halvannen uke, og da skal jeg spørre om hodet er festet, så vi ikke får oss en overraskelse. Gitt at jeg SKAL på kontroll dagen før termin da, DET er jo opp til lillegutt... kanskje han er litt utolmodig? I kveld har vi vært på fotballkamp vi! For 2 uker siden var mannen høyst usikker på om jeg kunne gå på kamp, så nært terminen, det var jo under 3,5 uker til... Jeg var på den kampen, jeg var på den neste, og jeg var på denne. Men om jeg får gå på neste er vel mer tvilsomt... DERSOM de avanserer i denne internasjonale UEFA-greia, så er det på termindagen, om de ikke gjør det er det ikke før rbk 24. august, og DEN er ganske uaktuell. Er ikke babyen født da, er det likevel ganske uaktuelt å gå på kamp 11 dager over termin... Lillegutt var meget aktiv på kamp, det var spark og boksing og styring inni der som bare det. Masse. Men ingen tegn på at han har lyst ut. I går var det meget ubehagelig å gå, ømt og ubehagelig mellom beina, men i dag var det ikke så ille (men vi tok buss både til og fra stadion da, mannen tar mer hensyn til at jeg er høygravid enn jeg selv gjør... jeg synes jo fortsatt det er "galt" å sitte på det fremste setet i bussen jeg, det med tegning av gamle, syke, gravide eller de med små barn... for ehh... jeg er da frisk jeg.... bare, hmm, ja, høygravid er jeg jo sånnsett... Ingen DIGER mage, men likevel bare 11 dager fra termin, så snart kommer babyen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isobutane Skrevet 2. august 2008 #2115 Del Skrevet 2. august 2008 Heisann Malama! Gratulerer så mye med dagen! Håper dagen din blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silvius Skrevet 3. august 2008 #2116 Del Skrevet 3. august 2008 Gratulerer med dagen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovebird Skrevet 3. august 2008 #2117 Del Skrevet 3. august 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 3. august 2008 #2118 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Gratulerar så masse med dagen! Endret 3. august 2008 av Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. august 2008 #2119 Del Skrevet 3. august 2008 Gratulerer med dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. august 2008 #2120 Del Skrevet 3. august 2008 Gratulerer med dagen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg