Gå til innhold

Vanlig lønn for kontorfaglært sekretær?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg tok fagbrev i kontorfaget for snart 2 år siden og jobber som sekretær for en privat bedrift. Har 255 000 i årslønn. Har kun disse 2 årene med arbeidserfaring i tillegg til læretida. Er dette en ok lønn? Hva tjener andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres ut som ok lønn, jeg. Du har jo ikke SÅ mye ansinitet. Hvilket ltr. er det forresten? Du stiger vel i lønn jo mer ansinitet du får også, gjør du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også tatt 1 års utdanning i kontorfaglære og eksport.

Har vært i min jobb i 7 år og har kr. 300 000 i årslønn.

Oppgavene mine er da: regnskap, lønn, vanlig kontorarbeid, endel kontrollarbeid og rapporteringer.

Emma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorfaglære og eksport? Hva er det? Videregående fag der du er lærling? Kontorfag på vgs har jo 2 års læretid, ikke 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tok kontorfaglær kombinert med eksportmarkedsføring på noe som heter studentfagkurs.

Det er i regi av den videregående skolen (får ihvertfall vitnemål fra den videregående skolen. Opptakskravet er 3-årig vg. utdanning).

Tok utdanningen på Bergen Handelsgymnasium, men det er vel ca. 10 år siden (herregud så gammel jeg er da). Kanskje dette ikke eksisterer lenger?

Jeg har ihvertfall hatt kjempenytte av det jeg lærte der!

Tror nok at handels- og kontorfag sikkert dekker samme pensum.

Emma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har ikke hørt om den varianten før. :) Jeg tok kontorfag VKI på videregående og var ute i lære to år etterpå som endte med en fagprøve på 5 dager. Altså jeg gikk ikke VKII på vgs. Det heter vel ikke handel- og kontor lenger, gjør det? Kontorfag heter det om man skal bli faglært og få fagbrev ut av det.