Gå til innhold

Jeg blir jo ikke gravid!


Gjest UTOLMODIG

Anbefalte innlegg

Gjest UTOLMODIG

Tok min siste hormoninnsprøytning i vår, så vi er egentlig bare vært prøvere i 5 mnd. Men det kjennes mye lengre ut... Trodde det skulle bli gøy og spennende å begynne med prøvingen, men det er skuffende og trist. Fikk mensen i november og ble kjempe glad for det og trodde jeg var tilbake i gammel syklus. Men neeeida! Har ikke hatt mensen etter det, bare masse menssmerter og ømme bryster og kviser har det også dukket opp... Jada, veldig gøy... Jeg er mest frustrert fordi jeg ikke har kommet tilbake i syklus og fordi alt er så usikkert. Nå kommer neste EL? Når kommer neste mens? Jeg prøver å leve som normalt og ikke stresse, men mannen min er nok den flinkeste der. Jeg tenker på det dagen lang...

Har tatt masse EL-tester og graviditetstester, men nå har jeg dytta dem inn i skapet, vil ikke ta fler for skuffelsene blir så mange...

Da jeg gikk på VGS hadde vi humanbiologi og der lærte vi at kvinner som har blodtype A var mest fruktbare. Min blodtype er målt sterk A. Jeg er i min beste alder til å få barn, blir 22 til sommeren. Mannen min er 1 år eldre enn meg. Før jeg begynte på hormonprevensjon hadde jeg en helt normal og regelmessig syklus. Ifølge leger på nett skal det gå fortere å komme tilbake i syklus etter hormonprev. for dem som hadde regelmessig syklus før dem starta med hormonprev, men vet ikke helt...

:sukk: får bare vente..............................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du overvektig? Det kan gjøre ting vanskeligere.

Nope! Veier 64,5 kg og er 167 cm høy... Ingen overvekt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff de dumme pillene! føler det er så mange som sliter med å få normal syklus etter pilleslutt.. arg :sur:

men..

25% blir gravide på første forsøk

60 % blir gravide innen 6 mnd..

80% innen et år..

..så ting tar tid for noen,, men det går jo til slutt... :tristbla:

men skjønner godt frustrasjonen. ikke noe godt å gå å være så utålmodig!

og så er en vel redd for at noe skal være galt hele tiden...

men dere har jo god tid, vær glad du ikke er over 30..

Jeg er selv 22 og skal til med første prøveperiode nå i januar.

Utålmodig allerede!! :fnise:

men nå ble jeg gravid MENS jeg gikk på pillene sist så er hvertfall fruktbar.. hehe

LYKKE TIL HVERTFALL. HÅPER DET KLAFFER SNART!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Du sa hormoninnsprøytning; betyr det at du gikk på sprøyte? Hvor lenge, i så fall?

Om du har brukt sprøyta, og gått på den såpass lenge at du mista mensen, må du være klar over at det kan ta opptil et år eller to før den er helt ute av kroppen, fra siste virkedag av den siste sprøyta du satte. Det vil dermed si at du antagelig tidligst er tilbake i full fruktbarhet til sensommeren.

Beklager om dette ikke var det du ville høre, men da vet du hvertfall årsaken :)

PS: Om du har gått på piller, istedet for sprøyte, som gjorde at du "mistet" mensen (altså pillebrett med 28 likeverdige piller), så gjelder det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UTÅLMODIG
Du sa hormoninnsprøytning; betyr det at du gikk på sprøyte? Hvor lenge, i så fall?

Om du har brukt sprøyta, og gått på den såpass lenge at du mista mensen, må du være klar over at det kan ta opptil et år eller to før den er helt ute av kroppen, fra siste virkedag av den siste sprøyta du satte. Det vil dermed si at du antagelig tidligst er tilbake i full fruktbarhet til sensommeren.

Beklager om dette ikke var det du ville høre, men da vet du hvertfall årsaken :)

PS: Om du har gått på piller, istedet for sprøyte, som gjorde at du "mistet" mensen (altså pillebrett med 28 likeverdige piller), så gjelder det samme.

Ja, gikk på sprøyta i 1 år og 8 mnd. Mista mensen første mnd faktisk... Iløpet av den tiden jeg gikk på sprøyta hadde jeg blødninger kun 3 ganger med laaange mellomrom mellom hver gang... Det var ikke oppmuntrende ord du kom med, men de er vel realistiske! Får håpe jeg får til å bli gravid iløpet av åert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lissi32

Om du gir det et år bør du få det til;O)

Det går jo ut av kroppen til slutt. Bare vær tolmodig så går det kanskje lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32

Om du gir det et år bør du få det til;O)

Det går jo ut av kroppen til slutt. Bare vær tolmodig så går det kanskje lettere.

Som flere sa her, du er jo enda veldig ung og har god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
Ja, gikk på sprøyta i 1 år og 8 mnd. Mista mensen første mnd faktisk... Iløpet av den tiden jeg gikk på sprøyta hadde jeg blødninger kun 3 ganger med laaange mellomrom mellom hver gang... Det var ikke oppmuntrende ord du kom med, men de er vel realistiske! Får håpe jeg får til å bli gravid iløpet av åert...

Nei, jeg vet det ikke er særlig oppmuntrende, og jeg vet jeg kommer til å gå i samme fella; ikke at jeg har tenkt til å bli gravid med det første, men innen jeg kommer så langt har nok jeg gått på sprøyta i en fire-fem år...

Jeg tenkte bare jeg skulle hjelpe med å gi deg en mulig forklaring, det er altfor mange som går på sprøyta som ikke aner hva det kan gjøre med kroppen når man slutter, eller hvor lang tid det kan ta før kroppen er tilbake til normalen. Ønsker deg lykke til! Ikke ha for store håp det første halvåret nå, men etter sommeren er det bare å peise på for fullt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har gått på sprøyte, har flere venner som har gått på den og brukt litt tid på å komme i normal syklus etterpå, men ifølge legene er ingenting sikkert i forhold til det. Noen blir normale fort, mens andre bruker litt lengre tid.

I forhold til at det tar lengre tid dersom en har gått på p-piller/p-ring og stoppet mensen så er det bare tull. De fleste vil oppleve å få eggløsning allerede første måneden, den er kun enkelte som bruker lengre tid og det er gjerne de som hadde uregelmessige menstruasjoner før de begynte med prevensjon.

Selv brukte jeg p-piller i mange år og gikk de siste 4 årene på p-ring og hadde kun mens hver 3.mnd (for å være sikker på at jeg ikke var gravid), og jeg gikk rett på normal syklus med eggløsning. Men likevel tok det 6 mnd før jeg ble gravid (mistet i uke 5), og så tok det en syklus uten eggløsning etter spontanaborten, men neste syklus ble vi gravide igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg vil anbefale soneterapi og akupunktur, som nevnt av andre på forumet så har jeg gode erfaringer med bruk av disse terapiene innen det å være ufrivillig barnløs.

Min barndomsvenninne har slitt med å bli gravid i flere år, men ble det endelig etter noen runder med soneterapi og akupunktur i sommer. Hun er sikker på at dette har med denne behandlingen å gjøre. Hun gikk til en klinikk i Oslo, sjekket sidene deres og de har også en artikkel om akupunktur og ufrivillig barnløs. Ta en titt på den artikkelen, ganske interesant lesning.

Lykke til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale soneterapi og akupunktur, som nevnt av andre på forumet så har jeg gode erfaringer med bruk av disse terapiene innen det å være ufrivillig barnløs.

Jeg har god tro på akupunktur (går til behandling for andre ting 1-2 ganger i uken), men siden ts har gått på p-sprøyte (som sagt over kan dennne sitte i kroppen lenge), og det ikke akkurat er så lenge siden hun sluttet så er det vel slettes ikke sikkert at akupunktur/soneterapi kan hjelpe? Det er nå engang slik at en av bivirkningene med å proppe kroppen full med hormoner er at man risikerer å måtte vente på at kroppen skal begynne å skjønne hva han skal gjøre... Men man kan jo alltids høre med en akupunktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...