Gå til innhold

Jobb søknad - "selgende argumenter"


L@dy

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva bør vektlegges om man har lite eller ingen jobberfaring da?

Har en lang og krevende utanning bak meg nå, men lite jobb erfaring da jeg også har tatt meg av barn under utdanningen. Har jobbet som selvstendig næringsdrivende før jeg gikk tilbake til skolebenken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Å skrive søknader er en ting. Men å skrive gode søknader er noe annet. De skal selge en inn på intervju, sånn at en forhåpenligvis får jobben. Jeg har skrivet en del søknader, og vært på noen intervju. Så helt håpløs er jeg vel ikke. Men allikavel , det kommer mange "vi takker for din interesse...bla,bla..." mail. Selfølgelig, mange kan være mye mer aktuell enn meg for mange stillinger. Men jeg tror jeg nå skal begynne å se litt på søknadene jeg skriver. Med litt forandring, så kanskje jeg høyner mulighetene mine?! Poenget er rett og slett prøve å selge meg bedre. Og da tenker jeg om dere har noen gode "selgende argumenter". Noen floskler kan virker for latterlig, så jeg vil prøve å styre unna de....

F.eks det å svare på en annonse, hvorfor en søker på jobben. Jeg søker jobben fordi "den virker spennende, utfordrende, mi mor sa jeg skulle søke" :roll: ...eh.... Og så sier de lærde at en skal si noe om hvorfor JEG passer til jobben. "Jeg tror jeg vil trives i denne stillingen fordi...bla,bla.., sikkert bedre enn å være arbeidsledig, eller rett og slett fordi jeg er best". :blunke:  

Ja,ja....er sikkert mye fornuftigufornuftig en kan skrive har du noen forslag?! Trenger litt inspirasjon.

Kanskje bare slurvefeil, men det jeg la merke til sånn med en gang jeg leste dette innlegget ditt var et par skrivefeil, som skrivet og allikavel.

Første bud må være og kunne norsk rettskrivning. Som for eksempel og vite forskjellen på når man bruker de og dem, hun og henne - her er det fler og fler som bommer har jeg lagt merke til....

Bare et tips. Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bare slurvefeil, men det jeg la merke til sånn med en gang jeg leste dette innlegget ditt var et par skrivefeil, som skrivet og allikavel.

Bare et tips. Lykke til! :D

He,he..takk for tipset. Joda, en jobbsøknad bør ikke inneholde noen skrivefeil. Bruker stavekontroll når jeg skriver søknader og andre ting i word.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bør vektlegges om man har lite eller ingen jobberfaring da?

Har en lang og krevende utanning bak meg nå, men lite jobb erfaring da jeg også har tatt meg av barn under utdanningen. Har jobbet som selvstendig næringsdrivende før jeg gikk tilbake til skolebenken.

Jeg ville fokusert på utdanningen siden du har liten jobberfaring. Men du skriver du har jobbet som selvstendig næringsdrivende tidligere. Jeg vet jo ikke hva du har jobbet som. Men jeg tenker at en som har jobbet som selvstendig næringsdrivende vil være opptatt av resultat, målbevist, selvstendig..bla,bla.. Vet jo ikke om det stemmer for deg. Men jeg ville hovedsaklig fokusert på utdanningen, men så brukt yrkeslivs erfaring for å "begrunne" hvorfor du passer til den aktuelle stillingen.

Jeg vil anta du er litt eldre(?) enn mange medstudenter som er gjerne helt i begynnelsen av 20 årene. Og fordelen din fremfor de er at du har lenger livserfaring, så det ville jeg brukt for alt det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...