Gå til innhold

Politianmelde personforfalskning på nettet?


Gjest Gjest_jada_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jada_*

Hei,

Jeg og et par venner har blitt lurt av en person på nettet som har utgitt seg for å være en annen. Er det mulig å politianmelde denne personen for å ha gitt seg for å være en annen person?

Vi har mobilnummeret til denne personen og Hotmailadressen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det vil komme litt ann på hva det gjelder jeg da! Er det f.eks en profil på nettby eller lignende som da gir seg ut for å være noen de ikke er, f.eks bare finner ett bilde av en annen og legger ut ser jeg ikke helt hva politiet skal gjøre. Gå på døra og si FYYYYY??!!! Men visst det gjelder litt mer alvorlig, f.eks noe med bedrift å gjøre ville jeg tro det er litt mer alvorlig! Ikke vet jeg da....bare tanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva han har gjort. Er det Bjarne som som jobber som rørlegger og bor alene som har utgitt seg for å være Petter som jobber som sjef i en bedrift, er gift og har to barn og kanskh er rik og pen i tilegg så er det ikke mye de kan gjøre med det. Noe det ikke er grunn til å anmelde om det ikke er verre enn det.

Har han lagt ut bilder som liksom skal være han når det ikke er så er nok det værre da det er ulovlig.

Som sagt , det kommer an på hva han har gjort.

Men ja, du kan anmelde alt og alle, men er ikke sikkert det blir gjort noe med, kommer helt an på hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...