Gå til innhold

smilefjes jakter på lykken...

smilefjes

Anbefalte innlegg

:ler: ...og vi elsker det!!! :rødme:

Her har trøtthetshodepine tatt overhånd, og jeg tar kvelden. Må heller skrive en litt fyldig oppdatering i morgen... :sjenert:

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nå skal jeg få skrevet en oppdatering! Ikke alltid like lett å få oppdatert meg i alle andres dagbøker og også få oppdatert her, når jeg har klesvask, baby, klesvask, storesøster, klesvask, mann og klesvask å ta meg av... :fnise:

:sjenert:

Jeg har ikke tid til oppdatering rundt hos alle jeg heller, og jeg har ingen unger å skylde på engang!

Kos deg med dagene sammen med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smilefjes - vil du være med på kafetur med meg og kaffedama i morgen eller mandag?

Og selvfølgelig er dere andre i terminklubben velkomne til å være med - men forhåpentligvis føder dere i morgen eller innen mandag alle sammen ;). Gi lyd hvis noen andre vil være med, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er enda en dag med mini-smil over. Tiden går så fort at det er nesten ikke til å tro! I dag var siste dag mannen var hjemme (siden han var bortreist et par dager forrige uke, har han tatt noen ekstra dager denne uken), og det er jeg litt lei meg for. De siste par dagene har vært så koselige, og jeg ser ikke frem til å være alene dag ut og dag inn.. :(

Jeg synes også at de to ukene med pappaen hjemme bare har flydd avgårde og egentlig blitt spist opp av mye besøk, små-jobbing(mannen), organisering av hverdagen og storesøster, handling, trening(mannen, jeg har nok ikke begynt å tenke på denslags enda :fnise: ) etc. Jeg hadde kanskje litt urealistiske forventninger til at disse ukene ville bli bare kos hjemme med mann og barn, men det har det altså ikke blitt. Før disse par siste dagene hvor vi virkelig har kost oss med å være hjemme begge to og gjøre ting sammen i stedet for hver for oss.

Dette er vel kanskje bare forskjellen på å bli foreldre for første gang og å ha et barn til som krever sitt... Er vel bare typisk meg å ha litt for høye forventninger... :sjenert:

Ellers er livet som tobarnsmamma fint...Storesøster er fremdeles veldig stolt og flink til å "hjelpe til". Innimellom synes vi kanskje at hun maser litt mer enn før, men det kan også bare være vi som oppfatter henne på en annen måte nå når vi har en annen å ta oss av også. Det er plutselig ikke alltid vi kan slippe alt vi har i hendene for å gi henne oppmerksomhet og da merker vi sikkert på en annen måte at hun prøver å få det...

Lillesøster er allerede mer menneske...våkent blikk og følger med på hva som skjer rundt. Små antydninger til smil innimellom. :) Litt magetrøbbel tror vi hun har for innimellom er hun ikke helt fornøyd uten at vi skjønner helt hvorfor, men det er ikke fryktelig plagsomt, og heldigvis gråter hun lite om natten. På dagtid kan hun derimot være ganske krevende i perioder, men plutselig kan hun finne på å sove i flere timer også uten å kreve noen ting. :) Så alt i alt er vi ganske heldige tror jeg. Men jeg gleder meg til vi har litt mer rutiner og vet litt mer hva dagene vil bringe...regner med at den dagen kommer... :sjenert:

Nå gleder vi oss begge ;) til å treffe minikatt, lille katt og kaffedama i morgen! :jepp:

Natta til alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brrr...sitter og manner meg opp til å dusje i iskaldt vann... :tristbla:

En idiot av en rørlegger har lagt rørene til dusjen i yttervegg (det er ikke lov engang, så vi må lage sak av det...for noe styr :kjefte: ) og det funker ikke så bra i 19 minusgrader, gitt...

Uff uff uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En idiot av en rørlegger har lagt rørene til dusjen i yttervegg (det er ikke lov engang, så vi må lage sak av det...for noe styr :kjefte: ) og det funker ikke så bra i 19 minusgrader, gitt...

Uff uff uff...

Hjelp, det må da virkelig noen få fiksa snart. Da hadde jeg gått til naboen ;)

Ellers høres det ut som dere har noen fine dager :rødme: Gelder meg til å komme så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff uff uff...

:fryser: Så utrolig teit! Har vært med på sånt i England, men ikke i Norge... Dum rørlegger!

Hvordan går det å være "hjemme alene"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom med en liten :klemmer: jeg. Hvordan har dagen vært så langt? Var det hyggelig med barselstreff? Gleder meg til å møte dere igjen, men det må nok bli etter at alle babyene er ute. Har veldig lyst på en parkdate med alle i terminklubben, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det hørtes ikke behagelig ut å dusje i kaldt vann.Leenge siden jeg har skrevet noe her nå.Dagene flyr unna her.Får ikke gjort alt jeg vill lengere,merkelig det der altså :ler: Lille jenta våres er en koseklump og ekstremt mye våken på dagtid.Lik sin søster der,hun var også mye våken som spedbarn.Gråter ikke så mye men er veldig selskaps-syk og skal titte seg rundt.Heldigvis sover hun godt om natta da.

Storesøster blir plutslig oppfattet som litt masete innimellom her og,så har hun plutslig blitt så treg.Sikkert for å få litt mer oppmerksomhet.Men det blir vel bedre når babyen blir litt større og det blir mer rutiner i heimen her,akkuratt nå er det sove litt innimellom,pupp,pupp,gulp,pupp,sove litt,og masse bæsj :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Tusen takk for i dag, det var veldig hyggelig å treffe deg igjen. Og prinsessa di var SKJØNN! :hjerter: Håper det gikk bra med en avtale til også. (Du gale dama! :ler:;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, det må da virkelig noen få fiksa snart. Da hadde jeg gått til naboen ;)

Ellers høres det ut som dere har noen fine dager :rødme: Gelder meg til å komme så langt :)

Jada vi koser oss både mamman, pappan og de to skjønningene :rødme:

Bare å glede seg, og jeg gleder meg også virkelig til å følge fortsettelsen hos deg!!! :klemmer:

:fryser: Så utrolig teit! Har vært med på sånt i England, men ikke i Norge... Dum rørlegger!

Hvordan går det å være "hjemme alene"? :)

Har jo hatt min første ordentlige hjemme alene - dag, men siden dagen var fylt opp med avtaler, har jeg liksom ikke merket så mye til at jeg er "alene". :) Hadde optimistisk nok en lunsjavtale kl 11.30 og en ny avtale kl 14 og dermed gikk dagen superfort. Heldigvis var lillesøster ganske medgjørlig med untak av litt uforståelig grining under lunsjen, så alt i alt er jeg fornøyd med dagen.

Men jeg gleder meg til dagene er litt mer forutsigbare mtp spising og soving... :sjenert:

Uff det hørtes ikke behagelig ut å dusje i kaldt vann.Leenge siden jeg har skrevet noe her nå.Dagene flyr unna her.Får ikke gjort alt jeg vill lengere,merkelig det der altså :ler: Lille jenta våres er en koseklump og ekstremt mye våken på dagtid.Lik sin søster der,hun var også mye våken som spedbarn.Gråter ikke så mye men er veldig selskaps-syk og skal titte seg rundt.Heldigvis sover hun godt om natta da.

Storesøster blir plutslig oppfattet som litt masete innimellom her og,så har hun plutslig blitt så treg.Sikkert for å få litt mer oppmerksomhet.Men det blir vel bedre når babyen blir litt større og det blir mer rutiner i heimen her,akkuratt nå er det sove litt innimellom,pupp,pupp,gulp,pupp,sove litt,og masse bæsj :fnise:

Høres ut som vi har ganske like dager, ja... :fnise: Koselig å høre fra deg!!! Er ikke så flink om dagen til å besøke alle dagbøker jeg heller... :sjenert: Lillesøster her er også mye våken og godtar ikke uten videre å bli lagt i vuggen eller vognen. Så hun ligger mye i fanget mitt og vi "prater" og koser oss. Det er jo allerede myyye kontakt i forhold til da hun var helt nyfødt, og det er jo så herlig å oppleve! :)

Og dusjen i dag ble heldigvis varm. Varmtvannet kom tilbake rett etter at jeg skrev her, så jeg fikk akkurat tatt meg den dusjen jeg trengte før jeg måtte gjøre meg og lillesøster klar for å forlate huset. Da hadde dusjen stått på en time i håp om at det varme vannet skulle dukke opp etterhvert... :(

Det er håpløse greier, ja, men heldigvis skal det være veldig kaldt før det blir et problem. badet ble pusset opp rett før vi kjøpte huset, så vi må nok ta det med forrige eier. Men søren meg ikke fristende å styre med slikt! Ikke er det lett å fikse på heller, om vi ikke skal ta til takke med synlige rør på badet, og det er jo ikke så kult. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom med en liten :klemmer: jeg. Hvordan har dagen vært så langt? Var det hyggelig med barselstreff? Gleder meg til å møte dere igjen, men det må nok bli etter at alle babyene er ute. Har veldig lyst på en parkdate med alle i terminklubben, jeg!

Jeg har stor tro på at picnic i en park til sommeren når været er varmt og babyene er litt større. Barselgruppen jeg var med i sistgang hadde mange treff i frognerparken (vi bodde i nærheten der alle sammen), riktignok med litt større barn, de nærmet seg vel et år da sommeren kom, men ikkeno i veien for parktreff med mindre babyer heller. Bare sørge for å finne skygge til disse små som ikke skal være i solen- ååå, kjenner jeg gleder meg, jeg også! :hoppe:

Håper dagen har vært fin! :klem:

Finfin dag! Det var supert å treffe kaffedama og lille katt, og ikke minst den nydelige lille jenta til lille katt! :rødme:

Og så er jeg kjempestolt av å gjennomføre en dag med to (!!!!) avtaler! :jepp:

Håper formen din fortsatt er god og at det skjer noe veldig snart! :klemmer:

Tusen takk for i dag, det var veldig hyggelig å treffe deg igjen. Og prinsessa di var SKJØNN! :hjerter: Håper det gikk bra med en avtale til også. (Du gale dama! :ler:;))

Jeg kom meg til Lillestrøm vettu. Rakk akkurat å finne parkering og møte opp på avtalt sted til avtalt tid! :) Følte meg kjempeflink! :jepp:

Men skulle egentlig gjerne vært lenger sammen med dere også, for det var veldig koselig å sees igjen! Men heldigvis blir det flere muligheter!!! Og så blir det jo fint når du får en liten en som kan ta litt av oppmerksomheten også! ;)

(Takk for skryt av vesla, forresten... :sjenert: Synes jo hun er ganske så skjønn selv også... :fnise: )

Det kaffedama sa ;). Hyggelig å møtes igjen - snart må vi ta et nytt treff med alle i Oslo-terminklubben MED babyer :hoppe:.

Jaaa, det blir så koselig! :enig: Gleder meg til å se både deg og vesla igjen. Hun var supersøt, da! Og sååå liten... Du må komme med rapport fra veiing i morgen, da. Er litt spent på å vite hvor tung hun er, siden jeg synes hun virket så mye mindre enn frøkna mi... Og så stille og rolig hun var!!! Tror ikke jeg hørte et kny fra henne i det hele tatt, jeg! Nydelig var hun i hvertfall! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Og så er jeg kjempestolt av å gjennomføre en dag med to (!!!!) avtaler! :jepp:

Hun var supersøt, da! Og sååå liten... Du må komme med rapport fra veiing i morgen, da. Er litt spent på å vite hvor tung hun er, siden jeg synes hun virket så mye mindre enn frøkna mi... Og så stille og rolig hun var!!! Tror ikke jeg hørte et kny fra henne i det hele tatt, jeg! Nydelig var hun i hvertfall! :rødme:

Enig med kaffedama - du ville og gale kvinne! To avtaler! Jeg skal forresten på toårskontroll med storesøster om et par uker - jeg må altså være på helsestasjonen med TO barn klokken 08.15.... :overrasket:

Skal skrive om vekt og sånn i dagboka mi nå.... var på helsestasjonen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Bra at dagen gikk fint uten stress da! :) Jeg synes også de kalde dusjene høres slitsomme ut...

God helg til dere alle fire! Jeg innså i dag at dette er vår siste helg som ettbarnsfamilie, og da blei jeg så rørt at jeg måtte gråte en skvett. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til dere alle fire! Jeg innså i dag at dette er vår siste helg som ettbarnsfamilie, og da blei jeg så rørt at jeg måtte gråte en skvett. :legrine:

:ler:

Det er veldig rart å være hele FIRE personer i familien. Det er jo så MANGE!

God helg, smilefjes :kose: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...