Gå til innhold

smilefjes jakter på lykken...

smilefjes

Anbefalte innlegg

Kanskje på tide å oppdatere eller fjerne tickeren din? :ler:

Hahaha...det har jeg ikke tenkt på en gang! :ler:

Ammetåke??? :blink:

Takk for tipset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Må jo svippe innom her også for å gi en :klemmer: eller to! Hvordan går det hjemme? Deilig at ting begynner å gå seg til sikkert. Håper jeg også får en unge som sover og spiser godt.

I dag er det bare to dager igjen til termin! Jeg har en følelse av at den kommer i løpet av helgen, men det kan jo hende jeg tar feil. Har tatt feil før ;) Gleder meg til å sende sms om at ting er i gang, eller kanskje enda bedre, "nå er den ute" (å, det skal bli bra å slutte å si DEN! :fnise:)!

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten bare le av meg selv! :ler: I dag har jeg utrettet noe så dagligdags for de fleste mødre, men jeg føler det var en kjempebragd: Fått begge jentene mine opp og stelt, dusjet selv (og til og med sminket meg!!!), spist frokost alle tre, pakket oss klare til trilletur og storesøster klar for barnehage og avlevert storesøsteren i barnehagen før lillesøster og jeg gikk i butikken og handlet. (og alt dette før kl. 09.30!!!) :jepp:

Snakket med mannen i tlf etterpå (han er ute og reiser :( ) og fortalte om alle strabasene i minste detalj, og ville blitt dypt fornærmet om han ikke syntes jeg var flinkere enn flinkest... :fnise: Men det syntes han... (bra for han.. hehe)

Det tar nok litt tid å bli vant til to, men fy så gøy det er også! Og begge er jo så utrolig skjønne!!! :rødme:

Men helt skummelt hvor stoooor storesøster plutselig er blitt! Vi synes nesten hun likner en tenåring og med stoore hender og føtter spesielt. :fnise: Storesøster er forresten ikke helt i form, ikke ordentlig syk, men veldig snufsete og hostete. Så kvelden har vært slitsom med mange turer opp til henne som gråter og er utslitt av å hoste og snørre. Imens lillesøster har sine behov med jevne/ujevne mellomrom... Tror disse mannfolka har en 6. sans om når det er en god idé å rømme heimen... :kjefte:

Nå må jeg faktisk opp igjen og trøste og tørke snørr... Stakkars jenta... Blir godt å få hjem mannen i morgen kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten bare le av meg selv! :ler: I dag har jeg utrettet noe så dagligdags for de fleste mødre, men jeg føler det var en kjempebragd: Fått begge jentene mine opp og stelt, dusjet selv (og til og med sminket meg!!!), spist frokost alle tre, pakket oss klare til trilletur og storesøster klar for barnehage og avlevert storesøsteren i barnehagen før lillesøster og jeg gikk i butikken og handlet. (og alt dette før kl. 09.30!!!) :jepp:

Snakket med mannen i tlf etterpå (han er ute og reiser :( ) og fortalte om alle strabasene i minste detalj, og ville blitt dypt fornærmet om han ikke syntes jeg var flinkere enn flinkest... :fnise: Men det syntes han... (bra for han.. hehe)

Det tar nok litt tid å bli vant til to, men fy så gøy det er også! Og begge er jo så utrolig skjønne!!! :rødme:

Men helt skummelt hvor stoooor storesøster plutselig er blitt! Vi synes nesten hun likner en tenåring og med stoore hender og føtter spesielt. :fnise: Storesøster er forresten ikke helt i form, ikke ordentlig syk, men veldig snufsete og hostete. Så kvelden har vært slitsom med mange turer opp til henne som gråter og er utslitt av å hoste og snørre. Imens lillesøster har sine behov med jevne/ujevne mellomrom... Tror disse mannfolka har en 6. sans om når det er en god idé å rømme heimen... :kjefte:

Jeg må le - vi har tenkt akkurat det samme om storeprinsessen her :ler:. Hun er GIGANTISK! For noen bein og føtter hun har, og så laaang! Synes hun var så liten og nett og søt for bare en ukes tid siden :fnise:.

Lilleprinsessen blir en fuglunge på stellebordet til sammenligning :).

Jeg bøyer meg i støvet - du har virkelig utrettet en bragd. Her starter ikke dagen før omtrent i ti-tiden, og jeg har mannen hjemme fremdeles! Han leverer storeprinsessen i barnehagen, og jeg får dusjet og ordnet meg etterhvert... Er spent på hvordan det skal gå når jeg etterhvert skal ordne begge barna alene...

Foreløpig går det bra, da. Lillesøster sover og sover og sover... om dagen ihvertfall ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er storesøster hjemme i dag. Hun har ikke feber, men er så sliten stakkar. Har sovet dårlig pga hosting og tett nese og det er jo sååå vanskelig å få i henne både hostesaft og nesedråper... :(

Så i dag tenkte jeg at siden jeg uansett er hjemme kan godjenta mi få være hjemme og kose seg sammen med oss. Så nå ligger hun på sofaen og ser på tegnefilm mens baben sover og mammaen oppdaterer seg på KG. Familieidyllen er komplett! :fnise:

Skal til helsestasjon med mini i dag (litt upraktisk med storesøster på slep, men det får vi heller ta...). Ble egentlig overrasket, helsesøster ringte på mandag for å avtale tid til en time på helsestasjonen, men jeg trodde egentlig at det skulle være hjemmebesøk først. Eller har de sluttet med det??? :klø:

Gleder meg uansett til å få veid lillemor, hun gikk nemlig litt for mye ned etter fødselen, antakelig fordi produksjonen min kom sent igang. Første døgnet var jenta nemlig så kvalm og gulpet slim og fostervann hele tiden og var ikke alltid så "gira" for å hjelpe mor med stimulering av melkeproduksjon. Men nå føler jeg meg trygg på at jeg har nok og at vesla får i seg det hun trenger og vel så det... (All gulpingen :( tyder vel på det :fnise: ) Men blir uansett deilig å se vekten på riktig side av 4-tallet igjen... :)

Nå må storesøster få litt oppmerksomhet før lillesøster tar over showet her..hehe..ha en strålende dag alle sammen!!!

Edit: Alltid to l-er i alltid ;)

Endret av smilefjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble egentlig overrasket, helsesøster ringte på mandag for å avtale tid til en time på helsestasjonen, men jeg trodde egentlig at det skulle være hjemmebesøk først. Eller har de sluttet med det??? :klø:

Nå bor jo jeg i en annen kommune da, men "min" helsesøster spurte ihvertfall om jeg hadde behov for hjemmebesøk siden jeg hadde en fra før, og jeg takket nei til det. Regner med at hun hadde kommet hjem hvis jeg hadde ønsket det. Mulig det er det samme der du bor - at det ikke er så vanlig med hjemmebesøk når man har flere barn? Men rart at de ikke spurte uansett, da.

Kos deg med prinsessene dine :rødme:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Høres ut som om det går bra med Smilefjes som tobarnsmamma. Godt å lese. :)

:Nikke:

Jeg fikk inntrykk sist av at hjemmebesøk var valgfritt, helsesøster kom fordi jeg ønska det. Jeg har også tenkt at det sikkert utgår med nr 2.

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk inntrykk sist av at hjemmebesøk var valgfritt, helsesøster kom fordi jeg ønska det. Jeg har også tenkt at det sikkert utgår med nr 2.

Ja, jeg fikk ikke noe spørsmål om jeg ønsket det engang, men syntes det var like greit å dra til helsestasjonen, så det var jo greit. Eneste upraktiske var jo at jeg også hadde storesøster hjemme, så det ble litt mer stress enn jeg likte å få oss alle ut av huset i tid til å rekke timen... :sjenert:

Hittil har jeg gjort følgende erfaringer som tobarnsmor:

-Begynn alltid en halvtime før du tror du må begynne med å gjøre familien klar til å dra ut av huset (i allefall når du er alene)

-De nye bankterminalene i butikker der du setter fra deg i stedet for å dra kortet og ammetåke er særdeles dårlig kombinasjon...(jada har allerede forlatt kortet i en butikk, men en snill dame kom løpende etter meg og ga beskjed :fnise: )

-Gulpebarn produserer enoooorm mengde klesvask (dette visste jeg egentlig fra før, men hadde visst fortrengt det)

-Noen ganger må du bare leve med at det ene barnet hyler som en stukket gris mens du tar deg av det andre (fremdeles om du er alene med dem, da). Hadde en svært så livlig kveld i går da eldste var sutrete og trøtt og bare måtte i seng samtidig som lillesøster (som hadde fått mat for en halvtime siden) plutselig fant ut at hun bare måtte ha mat, nååååååh :sukk: Unødvendig å si at denne mammaen var ganske svett innen mannen kom hjem, selvfølgelig først da begge barn var lagt og freden igjen hadde senket seg over heimen... :ler:

Timen hos helsesøster gikk forresten kjempebra! Etter å ha gått ned til 3.595 (fra 4.050)onsdag for en uke siden, veide hun nå 4.230! :) Fornøyd mamma konstaterer at selv om ungen gulper masse, får hun visst i seg det hun trenger! :jepp:

Og så tror jeg at jeg har fått mitt første smil!!! :rødme: På stellebordet i dag, gliste hun mens jeg kosepratet og smilte til henne, og det virket ikke som de mer ufrivillige rykningene hun iblant kan ha som også ser ut som smil. Hun var våken og jeg hadde kontakt...og hun smilte!!! Og jeg felte en liten tåre, selvfølgelig... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for enkelte episoder høres det jo ut som om livet som tobarnsmor er ganske allright! Men godt at mannen er hjemme igjen, da. ;)

:tommelsmil: for vektøkning og :rødme: for smil. Gleder meg, jeg... :)

God helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har all god grunn til å glede deg!!! :rødme:

(Og vær også glad for at de kommer en og en... :fnise: ...for de fleste av oss, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bekrefte at det er veeeldig koselig! :rødme:

Selv om jeg er litt sur og grinete om natta når lilleprinsessen plutselig insisterer på å være våken og selskapssyk... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at det var skikkelig koselig å lese her inne nå! Har ikke vært her på mange dager, så endelig fikk jeg meg en oppdatering. Synes du høres ut som en supermom, jeg! Også er det veeldig fint for meg å få med noen gode tips på veien..

Nå skal jeg begynne å få rier om en times tid, er veldig spent på det altså :fnise: (satser selvfølgelig på et veloppdragent barn fra første stund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, smil! :rødme:

Jeg gleder meg også! Veldig! :jepp:

Nå er det ikke lenge til heller... :)

Kan bekrefte at det er veeeldig koselig! :rødme:

Selv om jeg er litt sur og grinete om natta når lilleprinsessen plutselig insisterer på å være våken og selskapssyk... :fnise:

Har hatt et par sånne netter i det siste jeg også...en smule slitsomt, men kan liksom ikke bli irritert på disse små heller. De er jo så skjønne, og dessuten vet jeg jo at hun ikke gjør det for å være slem... :sjenert: Men gleder meg til soving og spising er litt mer regelmessig og forutsigbart...

Jeg må bare si at det var skikkelig koselig å lese her inne nå! Har ikke vært her på mange dager, så endelig fikk jeg meg en oppdatering. Synes du høres ut som en supermom, jeg! Også er det veeldig fint for meg å få med noen gode tips på veien..

Nå skal jeg begynne å få rier om en times tid, er veldig spent på det altså :fnise: (satser selvfølgelig på et veloppdragent barn fra første stund)

Baaare å glede seg!!! Hurra!!! :)

(Og takk for skryt :sjenert: )

:klemmer:

Høres ut som om dere har det fint :)

Ha en super helg!

:klemmer:

Håper det står bra til! Vil gjerne høre mer om hvordan storesøster reagerer på å ha en baby i hus! :)

Ja nå skal jeg få skrevet en oppdatering! Ikke alltid like lett å få oppdatert meg i alle andres dagbøker og også få oppdatert her, når jeg har klesvask, baby, klesvask, storesøster, klesvask, mann og klesvask å ta meg av... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå skal jeg få skrevet en oppdatering! Ikke alltid like lett å få oppdatert meg i alle andres dagbøker og også få oppdatert her, når jeg har klesvask, baby, klesvask, storesøster, klesvask, mann og klesvask å ta meg av... :fnise:

Kjenner meg igjen :ler:. Her i gården går det i klesvask, amming i kreativ ammestilling, bleieskift, klesvask, bleieskift, amming i kreativ ammestilling, amming i kreativ ammestilling, bleiskift, amming i kreativ ammestilling, klesvask, storesøster, annet husarbeid, amming i kreativ ammestilling, storesøster, bleieskift... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...