skogmusa Skrevet 4. desember 2008 #421 Del Skrevet 4. desember 2008 Tenk på det,bare 7 uker igjen.Det blir spennende og se hvem som er første mann ut da Kjedelig med bekkenløsningsvondt da,har aldri hatt det så vet ikke hva det gjør med en men skjønner at det ikke er godt i hvertfall. Det hørtes så koslig ut med mann og kone shopping.Tror nok ikke jeg får lokket med meg min på det.Kansje jeg tvinger han med neste år hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #422 Del Skrevet 5. desember 2008 Så koselig det hørtes ut med kjæresteshopping:) Mannen min hater å shoppe, så her går jeg mest alene. men det er bedre å gå alene enn å ha han med seg.. Det bli bare mas. Han syns faktisk vi brukte laaang tid på å finne forlovelsesringer (vi var innom tre gullsmeder i underkant av et par timer) Syns det gikk litt fort jeg hehe 7 uker igjen, tenk det da! Husker når vi begge var inne på prøvere jeg- helt uvirkelig. Jeg har igjen 8 uker og noen dager. Tenker som du at det skal bli godt å bli ferdig. Er lei av å ikke klare å bøye meg, lei av å måtte bruke uvirkelige krefter på å snu meg i senga, halsbrann osv.. Men, det er koselig også Ja det var koselig å gjøre noe så dagligdags som shopping (uten barn) sammen! Vel skal det sies at mannen ikke vanligvis er den første til å foreslå shopping som fritidsaktivitet (ikke jeg heller, for den saks skyld, hvis det ikke er noe jeg må ha), men når han trenger noe han ønsker min hjelp til å finne, er han jo lett å be... Sånn sett var det en vellykket shoppingrunde, jeg fikk meg mine røde sko for å sprite opp den grå og ikke fullt så spennende gravid-selskaps-kjolen min, og mannen fikk seg dress. Og så ble det selvfølgelig litt julegaver og annet stæsj i tillegg Ja tenk at for noen måneder siden bare, så var vi prøvere. En stund husker jeg det føltes som jeg skulle være prøver bestandig... Begynte til og med å undersøke hva som måtte til for å adoptere (for jeg tror at om vi ikke hadde fått det til denne gangen, hadde vi nok hoppet over prøverør). Derfor er jeg jo veldig takknemlig for at det gikk bra selv om jeg syntes det var lenge mens det sto på. Og får nesten ta de plagene som kommer. Men var ikke helt forberedt på at det skulle være såååå mye tyngre å være gravid denne gangen i forhold til forrige gang... Røde sko - sexy mama!! Så lekkert! Er rødt et tema på julebordet forresten? Hvordan funker akupunkturen nå etter et par ganger da? Merker du forskjell? Ha en fin dag! Heheh...ja vi høygravide (og kanskje ikke fullt så sexy) damer får vel legge oss litt ekstra i selen, da vettu... Vet ærlig talt ikke hva som er tema eller hvorfor det står på innbydelsen at vi skal ha på oss noe rødt, jeg... Det er julebordet til jobben til mannen og jeg har ikke engasjert meg så mye egentlig, bare sagt at jeg blir med. Men greit å bruke det som unnskyldning for å kjøpe seg noe nytt da... Akupunkturen fungerer kjempebra på all stress og mas som har satt seg i kroppen min og på "pustløsheten" (om du skjønner hva jeg mener). Det har vært en i overkant slitsom høst på flere måter... Så det har vært kjempedeilig! Har sjelden slappet så godt av eller hatt en slik følelse av behag som under og etter en aku-time. Er ikke helt sikker på om det har begynt å virke på bekkenet enda. Har vel i og for seg ikke blitt noe verre etter at jeg begynte med det, og kanskje det i seg selv er et godt tegn....? Tenk på det,bare 7 uker igjen.Det blir spennende og se hvem som er første mann ut da Kjedelig med bekkenløsningsvondt da,har aldri hatt det så vet ikke hva det gjør med en men skjønner at det ikke er godt i hvertfall. Det hørtes så koslig ut med mann og kone shopping.Tror nok ikke jeg får lokket med meg min på det.Kansje jeg tvinger han med neste år hehe. Jepp, førstemann!!! Blir spennende å se. Vi kommer jo uansett til å få noen veldig jevnaldrende små nurk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. desember 2008 #423 Del Skrevet 5. desember 2008 Er det mye tyngre å gå med nummer to eller? Man har jo tross alt en annen å ta seg av i tillegg... Håper dere får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 5. desember 2008 #424 Del Skrevet 5. desember 2008 Må si meg enig her, hadde ingen ide om at det skulle bli så mye verre nå, nå er det jo tredjemann men likevel. Tror kanskje jeg har fått bekkenløsning, men har vondt fra hofta og langt ned i høgre fot..Vet ikke om det er bekkenløsning eller noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #425 Del Skrevet 5. desember 2008 Er det mye tyngre å gå med nummer to eller? Man har jo tross alt en annen å ta seg av i tillegg... Håper dere får en fin helg! Takk takk Tror kanskje det uansett blir tyngre fordi man ikke bare har seg selv å ta hensyn til. Men nå har jeg også hatt veldig mye mer symptomer eller "plager" enn jeg hadde i forrige svangerskap. Sist var jeg bare litt kvalm i starten og ganske trøtt de første ukene, så var det egentlig greit til de siste ukene før hvor det var litt tungt og ikke minst vaaarmt (midt på sommeren). Denne gangen var kvalmen verre, bekkenløsningen (som var fraværende frem til fødselen, fikk det etterpå) har jeg kjent fra helt tidlig og så er den blitt ille nå, har halsbrann, leggkramper, sover dårlig og generelt lite energi. Men det tror jeg er mer tilfeldig, og ikke fordi det er andre gang. Noen har det jo mye tøffere enn meg også, både første, andre og tredje gang. Så skal prøve å ikke klage for mye... Så ikke vær redd for 2. gang du!!! Det kommer til å bli kjempefint!!! Og søsken er jo så supert!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. desember 2008 #426 Del Skrevet 5. desember 2008 Hehe, jeg kan bare begynne å grue meg med andre ord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #427 Del Skrevet 5. desember 2008 Hehe, jeg kan bare begynne å grue meg med andre ord? Om du skulle få det litt tyngre neste gang, så er det uansett verdt det! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 5. desember 2008 #428 Del Skrevet 5. desember 2008 Heheh...ja vi høygravide (og kanskje ikke fullt så sexy) damer får vel legge oss litt ekstra i selen, da vettu... Vet ærlig talt ikke hva som er tema eller hvorfor det står på innbydelsen at vi skal ha på oss noe rødt, jeg... Det er julebordet til jobben til mannen og jeg har ikke engasjert meg så mye egentlig, bare sagt at jeg blir med. Men greit å bruke det som unnskyldning for å kjøpe seg noe nytt da... Akupunkturen fungerer kjempebra på all stress og mas som har satt seg i kroppen min og på "pustløsheten" (om du skjønner hva jeg mener). Det har vært en i overkant slitsom høst på flere måter... Så det har vært kjempedeilig! Har sjelden slappet så godt av eller hatt en slik følelse av behag som under og etter en aku-time. Er ikke helt sikker på om det har begynt å virke på bekkenet enda. Har vel i og for seg ikke blitt noe verre etter at jeg begynte med det, og kanskje det i seg selv er et godt tegn....? Jøss, så det kan hende du får deg en skikkelig overraskelse på det julebordet? Det må jo være ett tema av noe slag.. Orker du forresten å gå på høye heler med stor mage? Jeg har begynt å grue med til julaften og andre selskaper med høye heler allerede Det er i alle fall ikke et dårlig tegn at du ikke har blitt verre! Det skal sies at jeg ble frisk med en gang første gang jeg var der, men nå tar det lenger tid. Det har vel en sammenheng med at belastningen er større nå enn det var i uke 20. Naturlig nok. Det er uansett deilig å ha den lille tiden for seg selv Jeg har ikke fått somla meg til å svare på den siste pmen, men jeg har ikke glemt det! I løpet av helgen tenker jeg Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #429 Del Skrevet 9. desember 2008 Jøss, så det kan hende du får deg en skikkelig overraskelse på det julebordet? Det må jo være ett tema av noe slag.. Orker du forresten å gå på høye heler med stor mage? Jeg har begynt å grue med til julaften og andre selskaper med høye heler allerede Det er i alle fall ikke et dårlig tegn at du ikke har blitt verre! Det skal sies at jeg ble frisk med en gang første gang jeg var der, men nå tar det lenger tid. Det har vel en sammenheng med at belastningen er større nå enn det var i uke 20. Naturlig nok. Det er uansett deilig å ha den lille tiden for seg selv Jeg har ikke fått somla meg til å svare på den siste pmen, men jeg har ikke glemt det! I løpet av helgen tenker jeg Ha en fin dag! Heisann Helgen er selvfølgelig for lengst over, og jeg sitter alene hjemme mens mannen reiser og har "endelig" tid til en liten oppdatering (Skjønner forresten ikke hvor tiden blir av....den blir jo utrolig fort borte...eller, hørte noe bra en gang, en som sa at han skjønte ikke hvorfor folk klager sånn over liten tid, for det kommer jo NY tid hele tiden... ) Helgen var kjempebra, konsert på fredagen (deLillos på Rockefeller utrolig bra konsert!!!) og julebord på lørdagen. Joda var hæler på mine nye røde lakksko, men de var ganske stødig og ikke ellevillt høye, så gikk fint. Dvs, jeg går jo og vagger som bare det uansett, da så det så vel ikke superlekkert ut, men er litt hyggelig å pynte seg litt ekstra også da, selv om en er høygravid! Fikk naturlig nok mye oppmerksomhet pga magen og endel "cred" for å orke å dra på julebord selv om formen begynner å bli tvilsom, og det var jo hyggelig. Men viste seg at det var utrolig få som visste at mannen skulle bli pappa igjen (det var jo hans jobb vi var på julebord med..) så mange som fikk litt sjokk da de så meg komme vaggende og haltende med diger mage... (ble nesten litt irritert på gubben, da...trodde liksom dette betydde like mye for ham som for meg...men disse mennene tenker vel litt annerledes enn oss om det å fortelle alt til folk, i tillegg er det jo enkelt for oss damer, vi slipper jo etterhvert å fortelle, det syns jo I morgen er det bare 6 uker igjen, tenk, bare 6!!!! Helt utrolig å tenke på. Dette svangerskapet har gått sånn ca dobbelt så raskt som det forrige. Håper ikke det bremser opp nå, da.. men det skal vel godt gjøres, med jul og alt som skjer da. Kanskje januar blir litt lang... Nå skal jeg finne sengen min. Håper alle vakre gravide og snart gravide damer har en vakker og lykkelig kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 9. desember 2008 #430 Del Skrevet 9. desember 2008 Så godt å høre at alt gikk bra i helgen. Og tenk, bare 6 uker igjen, skjønner rett og slett ikke hvor tiden blir av. Vil gjerne ha både ny og gammel tid jeg Kvelden min er både vakker og lykkelig (ser på meg selv som en snart gravid jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #431 Del Skrevet 10. desember 2008 Kvelden min er både vakker og lykkelig (ser på meg selv som en snart gravid jeg Ja det gjør jeg også, Tussi!!! Nå er det din tur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. desember 2008 #432 Del Skrevet 10. desember 2008 Tenk at det er så kort tid igjen da. Jeg syntes egentlig mitt svangerskap gikk kjempefort (bortsett fra helt på slutten), så hvor fort går det neste gang da? Høres ut som en hyggelig kveld Men kjenner igjen det der med mannfolk som ikke forteller om graviditeten... Tror det bare er sånn de er! Selv om det betyr mye for dem også, så tror jeg kanskje de ikke helt "skjønner det" før ungen er ute De er jo litt enkle på den måte disse mannfolka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. desember 2008 #433 Del Skrevet 10. desember 2008 Hehe, ja det er jammen sant. Men kan man forlange mer av dem da? Tror de fleste menn får seg et lite sjokk når babyen kommer ut, spesielt når det gjelder hvor sliten man blir.. Det tror jeg ikke man skjønner før man har fått barn... 6 uker igjen ja!! Så fort det går, må snart begynde å telle ned dagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 10. desember 2008 #434 Del Skrevet 10. desember 2008 Iiiik - 6 uker igjen!! Det var for øvrig ganske godt sagt med all den nye tiden som kommer. Skal prøve å fokusere på det når jeg veien 100 kilo og er 1 uker på overtid Kjæresten min er heller ikke sånn som går rundt og forteller folk at han skal bli far. Og det er litt vanskelig å forstå at vi kan være såå forskjellige. Jeg har jo lyst til å fortelle hele verden at vi skal ha barn (ja, i hvert fall før det ble opplagt), mens han tror jeg glemmer det. Eller, han glemmer det sikkert ikke, men han tenker bare ikke så mye på det som meg. Mannfolk.. Det er nok som både Imli og Mamma1 sier, de skjønner det vel ikke før ungen er ute Jeg er imponert over at du orket å gå på julebord, ikke rart du fikk cred for det! Selv droppet jeg mitt i forrige uke. Formen min var ikke særlig god, men jeg må innrømme jeg ikke hadde særlig lyst heller, så det var helt greit. Ha en fin dag smilefjes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #435 Del Skrevet 10. desember 2008 Ja, nå ser jeg jo at jeg har foregrepet begivenhetenes gang litt her... Er jo i morgen først at det er 6 uker igjen...jaja, litt feiring kan vel aldri gjøres for ofte Det med hvor fort tiden har gått, har vel noe med hva man fokuserer på, tror jeg. Du er heldig, Imli, hvis du synes første gikk fort, jeg syntes nemlig at det gikk utrooooolig saaaakte. Sikkert fordi jeg var så overklar for å bli mamma når vi først begynte å prøve, og selv om det gikk veldig raskt å bli gravid den gangen, var jeg allerede ganske utålmodig tidlig i svangerskapet. Og når man ikke har barn fra før, er man jo mer opptatt av det å være gravid og ikke minst det å forberede med utstyr, kurs, innredning etc... Denne gangen har jeg liksom ikke hatt hverken tid, overskudd eller behov for å gå å tenke på at jeg er gravid hele tiden. Nesten rart, så lenge som jeg gikk og lengtet og ventet på å bli gravid. Men med mye å gjøre med en travel 3-åring, mye jobb og mye som har skjedd på privaten, har gjort at jeg nesten ikke har tenkt på det at jeg er gravid. Unntatt når jeg er her da, men hadde jo egentlig en god pause her også, for tiden strakk liksom ikke til. Nå gleder jeg meg til noen luksusmåneder med permisjon! Ja, det føltes i alle fall som luksus sist, så satser på at jeg får kost meg like mye denne gangen! Selvfølgelig, det er sikkert litt mer slitsomt å ha to barn enn ett, men tror det skal gå helt fint. Veslejenta (snart storejenta ) er så god og snill, og selv om det kanskje kan bli litt tøft å dele all oppmerksomhet, tror jeg det vil gå bra om jeg og pappaen er obs på det og får henne til å føle seg litt ekstra viktig midt oppi alt som skjer. Du har vel erfaring med dette du, mamma1, for du har 2 fra før, ikkesant? (Forresten godt å høre at det er flere pappaer som ikke er ivrige etter å fortelle HELE verden at de er "gravide"... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. desember 2008 #436 Del Skrevet 10. desember 2008 Ja, jeg har to fra før, men det er så stor aldersforskjell at det ikke blir sammenlignbart. Her blir alderen på barna mine: 0 år, 9 år og 13 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #437 Del Skrevet 10. desember 2008 Ja det er jo stor forskjell. Men ble 13-åringen sjalu da 9-åringen kom, da? Her blir jo aldersforskjellen 3,5 år, så kanskje vesla har vokst fra seg det verste potensialet til å bli sjalu? Hun er i alle fall så stor at det går an å forklare det meste for henne, og det er sikkert en fordel i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. desember 2008 #438 Del Skrevet 10. desember 2008 Nei, han ble ikke sjalu, han var helt forelsket i henne. Problemet var at når den yngste forsto dette så utnyttet hun det og var slem med han, hun var ikke gamle jenta da altså.. Dette pågikk lenge, helt til han faktisk forsto at denne lillesøstera slett ikke var noen engel.. Siden har de aldri vært helt gode venner-- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. desember 2008 #439 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg var 6 år da jeg ble storesøster og jeg var sykt sjalu...Prøvde til og med å kvele henne da hun var baby..Så tror det varierer mer med personen enn med aldersforskjell faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #440 Del Skrevet 10. desember 2008 Nei, han ble ikke sjalu, han var helt forelsket i henne. Problemet var at når den yngste forsto dette så utnyttet hun det og var slem med han, hun var ikke gamle jenta da altså.. Dette pågikk lenge, helt til han faktisk forsto at denne lillesøstera slett ikke var noen engel.. Siden har de aldri vært helt gode venner-- Huff... må nesten også... Jeg var 6 år da jeg ble storesøster og jeg var sykt sjalu...Prøvde til og med å kvele henne da hun var baby..Så tror det varierer mer med personen enn med aldersforskjell faktisk. Da må vi vel bare leve i spenning og håpe på det beste! En trøst må jo være at mange som kan ha et noe anstrengt forhold og krangle mye som barn, likevel vil ha glede av hverandre, spesielt når de blir større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå