Gå til innhold

smilefjes jakter på lykken...

smilefjes

Anbefalte innlegg

Ja jeg vet jeg er kjempeheldig som har veslejenta mi. Både fordi livet med henne er fantastisk og fordi jeg jo vet at jeg og mannen kan bli gravide sammen. Raskt gikk det også, sistgang, kanskje derfor jeg har blitt så fort utålmodig nå? Men det kan jo ha vært usansynlig flaks at det klaffet sist, og at vi egentlig ikke er så fruktbare som jeg har trodd... Mange tanker som surrer her, som dere skjønner...

Takk for koselig besøk i dagboken min, Glow, håper det lykkes for deg også veldig snart. Og hvis ikke, får vi forsøke å holde motet oppe og støtte hverandre! :)

Hei Smilefjes :) Syns vi ligner jeg. Vi også var råheldige og ble gravide så fort. Derfor må jeg innrømme at jeg fra dag 1 siden jeg har prøvd å bli gravid vært så utålmodig med å få det til.. Vi slutta med pillen i juli og her sitter jeg og er fortsatt ikke gravid..

Føler at jeg er stressa og tenker alt for mye på det.. Ønsker deg hvertfall lykke til med prøving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei smilefjeset!!!! :)

Takk for koselig hilsen i dagboken min!!!!

Ønsker deg superlykke til om 6/5 dager!! ogs elvsagt god bedring!!! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtellingen fortsetter...bare 3 dager igjen...og jeg stikker til fjells, jippiiii!!!

Har kjøpt en digital test som jeg sikkert kommer til å sprette allerede i morgen. Er nemlig sååå spent. Ømme bryster (virkelig ømme, altså, slik at jeg plutselig husket hvordan de var da jeg var gravid...), trøtt (det kan sef ha flere grunner...), murringer (som jeg tror jeg ikke pleier å ha, men ikke godt å vite).

Alt i alt; sikkert bare kroppen og psyken som spiller meg et puss, men jeg vil jo så gjerne!!! Tenk om jeg er gravid, da!!!

Ønsker alle en super helg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtellingen fortsetter...bare 3 dager igjen...og jeg stikker til fjells, jippiiii!!!

Har kjøpt en digital test som jeg sikkert kommer til å sprette allerede i morgen. Er nemlig sååå spent. Ømme bryster (virkelig ømme, altså, slik at jeg plutselig husket hvordan de var da jeg var gravid...), trøtt (det kan sef ha flere grunner...), murringer (som jeg tror jeg ikke pleier å ha, men ikke godt å vite).

Alt i alt; sikkert bare kroppen og psyken som spiller meg et puss, men jeg vil jo så gjerne!!! Tenk om jeg er gravid, da!!!

Ønsker alle en super helg!!! :)

Lykke til, du får komme løpende inn her når du kommer tilbake :fnise:

Får ha en fin helg du også og kose deg på fjellet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff :klemmer: Vi prøver på nytt da, vi gir ikke opp så lett.

Hadde du det koselig på fjellet da.

Visst pokker gir vi ikke opp!!! Dessuten er det ikke akkurat så grusomt å prøve, da... :sjenert: det blir jo mye kos... :fnise: Kunne bare ønsket meg et aldri så lite resultat snart...

Hatt en kjempehelg. Det var kommet MASSE deiiiilig snø og kjørte i løssnø hele søndag (lørdag var det for dårlig vær, så skiheisene sto). Ellers har vi kost oss og skravlet og løst mange verdensproblemer ;) , som seg hør og bør på venninnetur, spist deilig mat og måkt maaange kubikk med snø.

Så nå er jeg trøtt, støl og tilfreds (sånn rent bortsett fra at jeg så gjerne skulle unnvært mensen som presist dukket opp i dag :kjefte: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag er over i smilefjes-heimen. Heldigvis fortsatt travel tid på jobb, så ikke tid til å deppe over uvelkommen mens og manglende spire. Tror de nærmeste månedene kommer til å gå rasende fort, så det eneste jeg bekymrer meg for, er om det at det er så mye på jobb vil gjøre at jeg blir mer stresset enn det som godt er. Men jeg tror jeg kjenner meg selv og kroppen min så bra at jeg kjenner faresignalene og kan roe ned før det blir for ille. Må også være flink og koble helt av innimellom, som nå i helgen!

Men litt tenking på prøving blir det jo. Har søkt litt på nett om sekundær infertilitet i kveld. Den gode nyheten er vel at vi har 50% større sjans enn de med primær infertilitet, siden vi har fått barn fra før. Den dårlige nyheten er at vi kan risikere lengre ventetid på utredning (og ev. behandling, hvis det blir aktuelt). Begynner å bli spent på fortsettelsen nå. Føles som at dette ikke kommer til å gå vår vei, men jeg har jo tatt feil før...

Jenta vår har begynt å snakke mye om babyer og om å få en lillesøster eller bror. Ikke så rart, når nesten alle vennene hennes akkurat har fått eller snart får småsøsken. Vi har selvfølgelig ikke fortalt til henne at vi prøver. Men det med å ønske et barn til, er like mye med tanke på henne (ønsker jo at hun skal få gleden av å vokse opp med søsken!!!) som at jeg/vi selv har lyst på et barn til. Søsken har vært og er noen av de viktigste personene i mitt liv, og det vil jeg så gjerne at hun skal oppleve også!

Men nå må jeg hoppe til køys! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smilefjes! Takk for hilsen i boka mi. Nå skal jeg følge med på deg, for du høres ut som en fin person :) Akkurat nå er jeg på jobb, men skal dele litt tapas-tips med deg i løpet av dagen (som fort kan bli "i løpet av uka")

Har du det bra i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smilefjeset!!!!! :goodbye:

Håper skuffelsen over TR har lagt seg litt... Kjedelige greier det der.. Blir alltid litt skuffet selv om man venter på det... Sender deg gode tanker og håper det snart ordner seg for dere!!! forhåpentligvis neste mnd!!!! :tommelsmil::tommelsmil:

Takk for hilsen i dagboken min!!! :smilyblomst::smilyblomst:

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smilefjeset!!!!! :goodbye:

Håper skuffelsen over TR har lagt seg litt... Kjedelige greier det der.. Blir alltid litt skuffet selv om man venter på det... Sender deg gode tanker og håper det snart ordner seg for dere!!! forhåpentligvis neste mnd!!!! :tommelsmil::tommelsmil:

Takk for hilsen i dagboken min!!! :smilyblomst::smilyblomst:

KLEM

Takk, takk, kjære du!

Rister skuffelsen av meg og minner meg selv om ti grunner til å være et takknemlig smilefjes :)

1. Min fantastiske mann som elsker meg og som jeg elsker like høyt

2. Min skjønne datter som gir meg så mye latter og glede i hverdagen

3. Jobben som holder meg i gang og som er givende og morsom

4. Gode kollegaer og en fantastisk bra sjef

5. Familie som er glade i oss og veslejenta og som stiller opp for oss

6. Gode venner som det alltid er godt og fint å treffe

7. Huset vårt hvor vi trives så godt

8. Bra naboer

9. All den deilige snøen som ligger i fjellet og venter på at jeg skal komme meg oppover neste gang

10. At jeg slipper å bekymre meg for penger (ikke det at vi har så mye, men vi har akkurat nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, kjære du!

Rister skuffelsen av meg og minner meg selv om ti grunner til å være et takknemlig smilefjes :)

1. Min fantastiske mann som elsker meg og som jeg elsker like høyt

2. Min skjønne datter som gir meg så mye latter og glede i hverdagen

3. Jobben som holder meg i gang og som er givende og morsom

4. Gode kollegaer og en fantastisk bra sjef

5. Familie som er glade i oss og veslejenta og som stiller opp for oss

6. Gode venner som det alltid er godt og fint å treffe

7. Huset vårt hvor vi trives så godt

8. Bra naboer

9. All den deilige snøen som ligger i fjellet og venter på at jeg skal komme meg oppover neste gang

10. At jeg slipper å bekymre meg for penger (ikke det at vi har så mye, men vi har akkurat nok)

Så utrolig bra å faktisk skrive en slik liste. Fikk meg til å begynne å tenke på hvor utrolig godt jeg faktisk har det :jepp:

Tenk om jeg hadde klart å være så positiv som deg. Håper du får en fin kveld sammen med din kjære :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei smilefjes! Takk for hilsen i boka mi. Nå skal jeg følge med på deg, for du høres ut som en fin person :) Akkurat nå er jeg på jobb, men skal dele litt tapas-tips med deg i løpet av dagen (som fort kan bli "i løpet av uka")

Har du det bra i dag?

I dag er en fin dag. En god og produktiv jobbdag etterfulgt av lek og kos med veslejenta mi. Og nå litt surfing og tv-titting mens gubben følger med på håndball-em.

Venter i spenning på tapas-tips :)

Så utrolig bra å faktisk skrive en slik liste. Fikk meg til å begynne å tenke på hvor utrolig godt jeg faktisk har det :jepp:

Tenk om jeg hadde klart å være så positiv som deg. Håper du får en fin kveld sammen med din kjære :klemmer:

Skal ikke skryte på meg å være så positiv alltid :) Fikk bare så dårlig samvittighet for at jeg ble sååå trist for mensen denne gangen. Er jo tross alt ikke så synd på meg når jeg legger alt sammen. Særlig det at jeg allerede har en flott datter! Bare å glede seg til å bli mamma!!! Det er faktisk utrolig koselig og morsomt! :rødme:

En kanke annet enn å tenkte positivt :D Det er iallefall det beste :D hehe..... :)

Ikkesant! :jepp: Ikke alltid like lett, men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

likte listen din!!! Er så lett for at man blir alt for opphengt i babyopplegget at man glemmer å sette pris på det man har! Takk for påminnelsen!! flere er nok enige med meg i den!!!!!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Heisann

Da var det en stund siden jeg hadde vært her. Har vært bortreist med jobb og ikke minst litt lei prøve-stress de siste dagene, så greit med en pause. Føler det begynner å gå litt tungt nå. Stikker litt ekstra i hjertet hver gang jeg ser gravide eller små babyer. Forvillet meg inn i en Barnas Hus butikk i går fordi vi trengte noen småting til datteren, og der var jo nok av både store mager og små babyer. Ble (flaut å si det, men) skikkelig deppa og holdt på å felle en liten tåre, men måtte selvfølgelig bare ta meg sammen. :sukk:

Har jo egentlig tenkt til å komme meg til legen, men begynner å lure på om det ikke er noe vits. Er ganske sikker på å ikke bli tatt så alvorlig siden vi allerede har klart det en gang. Men det at vi har en fra før, er jo en av grunnene til at jeg føler det begynner å haste litt nå! Jeg ønsket jo så veldig å gi ungen min en søster eller bror å leke med, men nå føles det som tiden renner ut og hun ikke vil ha glede av å leke med et eventuelt søsken før de nesten er for gamle til å leke... :tristbla:

Dro også innom apoteket, men bommet på åpningstiden og kom for sent. Hadde tenkt til å kjøpe eggløsningstester og slimløsende....men denne gangen får jeg altså klare meg uten. Har etablert de foregående 2 (eller er det 3) prøveperiodene at jeg har eggløsning når jeg har trodd at jeg har hatt det, så står på nå midt mellom IKM med både sengekos og grapefruktjuice... Håper så inderlig at det klaffer denne gangen!!!

Har ellers hatt en deilig og avslappende helg hjemme. Lekt masse ute i snøen og spist god mat. Sånn det skal være. :jepp: Mannen er ute en tur og veslejenta sover, og jeg tror jommen jeg skal unne meg å se Oceans 12 på tv og knaske litt hvitløksoliven og annen godis :)

God søndag til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Revenka
:klem: Jeg syns du skal ta deg en tur til legen jeg. Det er verdt et forsøk. Det finnes jo fertilitetsklinikker rundtomkring, men det er vel dyrt hvis man ikke har henvisning fra fastlegen. Håper du får full treff snart.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Når har du EL og IKM? Har du like lange sykluser, sånn gjennomsnittlig? Jeg har 32 dager i gjennomsnittet, skulle ønske jeg hadde mye mindre, så går det litt fortere. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du EL og IKM? Har du like lange sykluser, sånn gjennomsnittlig? Jeg har 32 dager i gjennomsnittet, skulle ønske jeg hadde mye mindre, så går det litt fortere. :ler:

Det skjønner jeg, her er de nesten pinlig nøyaktige på 28, så det er jo greit. Hadde en PP (8. eller 9. var det vel) hvor mensen var 4 dager forsinket, og da holdt jeg på å gå på veggen... :kjefte::fnise:

Ellers har det vel hendt noen få ganger at mensen kommer en dag før. Men stemmer ellers med 28 dager og slik har det vært siden jeg fikk mensen tilbake 2 mnd etter jeg fødte datteren på 2 og 1/2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...