Gjest Fisk73 Skrevet 19. mai 2009 #821 Del Skrevet 19. mai 2009 Ville bare si at jeg tenker på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 20. mai 2009 #822 Del Skrevet 20. mai 2009 Bare innom med en varm klem til deg Smilefjes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #823 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei kjære venner! Godt å vite at dere tenker på meg og heier på meg! Her går det opp og ned, veldig bokstavlig. Siden sist har jeg og mannen og to søte små vært på ferie i sol og varme. Vi satset på at det ville gå bra og bestemte oss i siste liten og bestilte sydentur. Angrer ikke. Vi var kjempeheldige med sted, vær, humør på både store og små, ja selv nattesøvnen kunne ikke vært bedre! Begge jentene sov stort sett 11-12 timer hver natt...en drøm for en sliten mamma!!! Jeg og mannen hadde våre kjipe samtaler der også, som vi har ellers...men turen var for det meste preget av glede og harmoni...og vi var vel nesten litt nyforelsket til tider... Bra om vi finner ut at vi skal finne tilbake til hverandre, dårlig om dette bare bidrar til ytterligere langpining og forlengelse av prosessen... Og desverre...problemene sto og ventet på oss her hjemme...rart med det, lett å fortrenge og "glemme" litt når man er langt borte, lettere å huske alt det vonde når man er hjemme der alt skjedde... Så nå er jeg mer usikker enn jeg noen gang har vært. Mannen bor for tiden her hjemme (etter ferien) men lurer mer og mer på (igjen...) om det er rett eller om det bare er å utsette det uunngåelige... Ellers er det deilig at sommeren (nesten) er her! Vi kom hjem fra sydenturen på lørdag, og det var jo nesten varmere å gå av flyet på gardermoen enn å gå på i sydenland...hehe... så vi hadde en deilig forlengelse av ferien på søndag og mandag med grilling, bading, vin på terrassen.... Deiiilig! Så her veksler det mellom total livsnytelse og optimisme....og total motløshet og fortvilelse. Det er så vanskelig å forstå at noe som egentlig var så bra skal kunne bli ødelagt så fort og så brutalt. Synes egentlig ikke at mannen fortjener å beholde meg (det er det han fremdeles vil og legger ned ganske mye innsats for å få til), men jeg kan jo ikke ofre min egen lykke for å statuere et eksempel heller... Vanskelig... En hyggelig ting, da...på turen ble jeg faktisk flørtet endel med og regelrett forsøkt sjekket opp av et par stykker! Benyttet nemlig anledningen (siden alt er som det er) å gå ut et par av kveldene alene mens mannen passet barn. Ble ikke akkurat noen natterangling og voldsom festing siden vi var på et typisk familiested hvor det egentlig var ganske dødt så snart klokken passerte midnatt, men tok meg i hvertfall noen drinker og kom naturlig nok i prat med folk! Ikke akkurat noe som fristet til videre utforsking(selv om mennene forsåvidt var kjekke og sjarmerende nok de.. ), men uansett bra for en litt frynsete selvtillit å få litt ekstra oppmerksomhet og gratis drinker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hverdagslykke Skrevet 3. juni 2009 #824 Del Skrevet 3. juni 2009 for oppmerksomhet og gratis drinker! Og bra at ferien deres var fin, forholdene tatt i betraktning. Gir deg en stor og ønsker lykke til med hva nå enn avgjørelsen blir. Det er sikkert ikke så dumt å bruke litt tid på å la den gro fram, men heller ikke seigpine deg selv som du sier. Bare du kan kjenne hva som er riktig tempo! God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #825 Del Skrevet 3. juni 2009 for oppmerksomhet og gratis drinker! Og bra at ferien deres var fin, forholdene tatt i betraktning. Gir deg en stor og ønsker lykke til med hva nå enn avgjørelsen blir. Det er sikkert ikke så dumt å bruke litt tid på å la den gro fram, men heller ikke seigpine deg selv som du sier. Bare du kan kjenne hva som er riktig tempo! God natt! Takk for hilsen! Ja, dette er vel typisk eksempel på at det ikke nytter med forhastede beslutninger... Skal på parterapi i morgen igjen. Er alltid spennende hva som kommer ut av det. Er også spent på hvor mye mannen har forberedt seg og gjort litt "hjemmelekse". Synes i såfall det sier mye om hvor mye innsats og utholdenhet jeg kan forvente av ham fremover... for om vi skal få det til kreves myyye jobbing... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 9. juni 2009 #826 Del Skrevet 9. juni 2009 Prøvde å skrive noe oppløftende, trøstende og klokt, men det ble bare rart. Gir deg heller en stor i stedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #827 Del Skrevet 10. juni 2009 Takk, lille katt. Varmer mer enn du aner! Tenkte jeg måtte komme med litt babyoppdateringer også! Lillefrøkna mi er en så herlig baby, det er visst på tide at jeg stopper opp og teller mine velsignelser! For jeg er jo fryktelig heldig tross alt, med to så fine jenter... Veslemor smiler fra morgen til kveld nå...er i en superfin fase. Hun har begynt å sikle ganske mye, jeg har lett med lykt og lupe etter tenner, men ser ikke noen enda. Men hun begynner å bli mer sulten som jeg ser det er flere babyer her som er blitt. Har hatt en kjempefin periode nesten uten nattmating, men nå ser det ut som hun begynner å ønske mer. Fordi jeg vet at tilvenning kan ta lang tid, har hun begynt å få en skje grøt hver dag (bare 3 dager så langt da)...den kommer fort ut igjen og med de søteste ansiktsuttrykk... Men en kjedelig ting, hun har begynt å nekte å ta flaske Så plutselig er jeg myye mer låst i forhold til henne, og det merker jeg begynner å bli litt slitsomt. Har fortsatt behov til å gå til aku og få litt alenetid og pleie og ta vare på meg selv og det er ikke så lett alltid med baby på slep... Litt derfor jeg er så ivrig på grøten også. Pluss det faktum at jeg skal begynne å jobbe to dager i uken fra juli. Allerede!!! Disse månedene har jo godt så fort og jeg har kastet bort mesteparten av tiden på å være trist og lei... Heldigvis er det laaang tid igjen med tre dager i uken permisjon, så jeg skal vel alltids få mer tid til å nyte... Men kommer nok alltid til å være litt bitter på mannen som frarøvet meg muligheten til å ha et fint svangerskap og barselstid med jenta vår. Nå håper jeg bare at hun ikke har lidd noe nød pga det... Nå ligger lillemor fortsatt og sover etter et tiiidlig morgenmåltid kl 05.30. Det var i tidligste laget, men da hadde hun ikke fått mat siden kl 18.30 i går kveld. Vanligvis pleier jeg å gi siste måltid litt senere eller evt legge til et ekstra et før jeg legger meg selv for å slippe amming så tidlig. Jeg sover nemlig så utrolig dårlig når jeg først har våknet...pga alle tankene... Men i går kveld sov vesla så godt at jeg bare lot henne sove... Og det gikk jo ikke så aller verst. Godjenta mi. Noen ganger virker det nesten som hun skjønner at mamma er litt sliten, så eksemplarisk hun oppfører seg... :rødme: Uffa...mye uhemmet skryt her, men... Gråværs til dere alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 10. juni 2009 #828 Del Skrevet 10. juni 2009 Godt å høre fra deg igjen. Ønsker deg bare lykke til, uansett hva valget ditt blir. Det viktigste er at du gjør valg som er dine og som føles rett for deg. Hva andre mener er egentlig likegyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. juni 2009 #829 Del Skrevet 10. juni 2009 Alltid koselig å lese om babylivet hos deg . Har en teori om at sult er typisk for firemånedersalderen. Har inntrykk av at mange babyer sover som noen engler når de er tre måneder gamle, fordi melkeproduksjonen er godt i gang og magene deres fremdeles er små. Men så bikker de fire måneder, nærmer seg fem, blir større og større, og melkemengden til mamma står fremdeles litt på stedet hvil. Bare min egen lille teori . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 15. juni 2009 #830 Del Skrevet 15. juni 2009 Mannen har forresten klart å lære A å ta flaske - kanskje du kan prøve samme triks? Han hadde flasken klar med oppvarmet melk, men ga henne de første munnfullene med skje, slik at hun ble klar over at det var mat å få. Da hun var godt i gang med skjeen skrudde han på tuten og sprutet litt melk inn i munnen hennes. Da skjønte hun tegningen og suttet videre . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 29. juli 2009 #831 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvordan går det her hos deg da? Håper dere har hatt en fin sommer uansett hva dere har gjort og hvem som har vært sammen. Tenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå