aimee Skrevet 16. februar 2009 #661 Del Skrevet 16. februar 2009 Nå begynner det så smått...! I løpet av noen dager får du sms av meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 16. februar 2009 #662 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg håper sladrisen til aimee er klar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #663 Del Skrevet 16. februar 2009 Etter en fryktelig hektisk helg, er jeg tilbake og klar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 16. februar 2009 #664 Del Skrevet 16. februar 2009 Etter en fryktelig hektisk helg, er jeg tilbake og klar! Bra du er her! Håper du ikke har slitt det helt ut i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #665 Del Skrevet 16. februar 2009 Nå begynner det så smått...! I løpet av noen dager får du sms av meg Gleder meg!!! Håper jeg hører noe så snart som mulig, jeg! Bra du er her! Håper du ikke har slitt det helt ut i helga! Det ble nok litt mer hektisk enn jeg likte, selv om alt vi gjorde var hyggelige ting. Mye besøk og et bursdagsselskap hos ei venninne tok mye av tiden, i tillegg forsøkte vi å være mest mulig ute og nyte vinterværet sammen med de to jentene våre. (Dvs, lillesøster lå jo bare i vognen og sov, men storesøster har gått på ski, akt og lekt i snøen sammen med venner og mamma og pappa ) Er ærlig talt nesten helt utkjørt nå, men det kommer nok også delvis av at siste natten var utrolig slitsom! Lillesøster ville bare ikke sove etter kl 4, og når man har lagt seg kl 00, blir ikke det mange timer med søvn. Tror lillejenta hadde vondt i magen, stakkars, for hun trykket masse og i dag har alle bleiene vært skikkelige bæsjebleier. Stakkar liten... Men tror at formen hennes er bedre nå, hun ligger og sover sin søteste søvn, og jeg tror faktisk at jeg går og legger meg også... Så er det forhåpentlig et par timer minst før mini vil ha litt påfyll... Heldigvis har jeg time til akupunktur i morgen. Det er alltid et lite energikick, så regner med jeg er en ny og bedre person i morgen. til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 17. februar 2009 #666 Del Skrevet 17. februar 2009 Hørtes ut som en hektisk dag, ja. Jeg kjenner selv at jeg er helt oppbrukt på ettermiddagen bare av å ha gjort èn ting i løpet av dagen. Det høres jo fint ut med kafetur og shopping sånn i teorien, men ihvertfall shopping er (for meg) ganske hardt arbeid. Prøver å minne meg om at det er mindre enn tre uker siden fødselen, og at det egentlig er meningen at vi skal ligge og hvile oss i barselseng i tre uker til.... Vi moderne, vestlige barselkvinner skal klare alt omtrent dagen etter fødselen, vi skal inn i våre gamle olabukser ( ), vi skal ha nyshinet hus og mat til gjestene, vi skal ta oss av mann og barn... og ikke minst blir vi overlatt fullstendig til oss selv 14 dager etter fødselen. Ikke rart vi føler oss litt slitne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsSJ Skrevet 18. februar 2009 #667 Del Skrevet 18. februar 2009 Høres ut som en koselig,men hektisk helg Skulle gjerne vært litt ute i snøen jeg også, men her har det faktisk vært for kaldt. Men det kommer jo fler helger Håper lillesøster sov lengre natt til i dag forresten, klokken fire er ikke engang menneskelig føler jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #668 Del Skrevet 20. februar 2009 Har noen litt tøffe dager, og orker ikke oppdatere så mye her eller besøke dere rundt i dagbøkene. Det betyr ikke at jeg ikke tenker på dere, alle dere nybakte mammaer, prøvere eller gravide! For det gjør jeg, overraskende mye, faktisk! Så er det sagt. Håper jeg får logget meg på og oppdatert meg i løpet av helgen, som garantert skal være mer avslappende enn forrige helg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 20. februar 2009 #669 Del Skrevet 20. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 20. februar 2009 #670 Del Skrevet 20. februar 2009 Har noen litt tøffe dager, og orker ikke oppdatere så mye her eller besøke dere rundt i dagbøkene. Det betyr ikke at jeg ikke tenker på dere, alle dere nybakte mammaer, prøvere eller gravide! For det gjør jeg, overraskende mye, faktisk! Så er det sagt. Håper jeg får logget meg på og oppdatert meg i løpet av helgen, som garantert skal være mer avslappende enn forrige helg... Kjipt med tøffe dager!!! Får håpe det retter på seg snart Håper du får en fin helg likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 22. februar 2009 #671 Del Skrevet 22. februar 2009 Det betyr ikke at jeg ikke tenker på dere, alle dere nybakte mammaer, prøvere eller gravide! For det gjør jeg, overraskende mye, faktisk! Så er det sagt. Jeg signerer denne og sender deg samtidig en skikkelig god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 22. februar 2009 #672 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Tøffe dager hos deg også? Huffda! Siden jeg leser om det samme inne hos lille katt lurer jeg på om jeg skal skrive meg bak øret at tobarnsmødre kan få en liten dipp sånn tre-fire uker etter fødsel, evt litt etter at mennene har begynt å jobbe igjen? Veit jo ikke grunnene deres men. :klø: Håper det kommer seg snart og at du og mannen har passet godt på deg i helga. Masse fra meg også! Endret 22. februar 2009 av kaffedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsSJ Skrevet 22. februar 2009 #673 Del Skrevet 22. februar 2009 Håper helgen var bedre enn uken som gikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #674 Del Skrevet 23. februar 2009 Takk for gode klemmer, jenter! Det varmer virkelig!!! Har en sånn passe bra mandag, og helgen var også fin og heldigvis litt mindre tett program enn forrige helg. Lørdag fikk jeg meg en handletur uten mann og barn, utrolig hvor deilig slikt kan være iblant!!! Og søndag var det litt besøk og kos med fastelavensboller. Er faktisk kjempestolt av å ha bakt boller for første gang på sikkert 15 år...og de ble kjempegode!!! Lillesøster er fortsatt skjønn, men har fått litt utslett i fjeset som gjør at hun kanskje ikke er så fotogen som hun var i starten Virker ikke som det plager henne noe, men håper det er slikt som går over. Husker storesøster også hadde noe som de kalte melkeutslett på ca samme alder, men kan ikke huske at det var så hissig som det lillesøster har nå. Så tror nok jeg skal komme meg til helsestasjon en av dagene for å både veie igjen (er jo gøy å se hvor mye hun har vokst, da, tipper hun i hvertfall er 5 kg nå..) og spørre hva jeg kan gjøre med utslettet. Vi har ganske gode netter nå, etter en periode hun fikk det for seg at hun ikke ville sove etter matingen i 4-5 tiden, sover hun nå godt til 7 igjen, så vi gjerne har et 4-timers og et 3-timers intervall i løpet av natten. Absolutt til å leve med med andre ord. Dagen er det verre med. Den lille frøkna er våken masse og vil helst ligge på fanget eller bli bådet rundt. Særdeles selskapssyk ung dame med andre ord. Innimellom kan hun ligge kortere perioder på leketeppe og kikke på oss/storesøster, men ellers protesterer hun på å bli lagt ned om hun er våken. Kjenner det er vanskelig å få gjort så mye fornuftig med en baby på fanget hele tiden, men koselig er det jo. For så fort hun får det som hun vil, så skriker hun jo ikke, så hun virker veldig glad og harmonisk...vel...det meste av tiden Nå er det så utrolig nydelig ute at jeg bare må komme meg ut på en trilletur. Håper alle her får en flott mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 23. februar 2009 #675 Del Skrevet 23. februar 2009 Litt tøft hos deg også? Her er det også tøft, men det har ikke noe med babyen å gjøre, at hun er våken på natta takler jeg bra og er ikke spesielt sliten.. Men mannen fatter ikke at jeg trenger hjelp med husarbeid... Ikke fikk jeg noe etter fødselen, til morsdagen eller valentindagen heller, og ble nok veldig lei meg da.. Noe som resulterte i en krangel her om dagen.. Hvordan er det me vesla di, sover hun bra? Mi sover mye på ettermiddagen og kvelden og litt mindre på natta, men skal ikke klage. Spiser som en helt og hadde lagt på seg 150g fra mandag til fredag:) Hvordan ser det utslettet ut? Min har fått noen røde prikker her og der, går ut fra at det er hormonutslett.. Været her er bare dritt så vi har ikke fått trillet noe særlig enda, håper det er bedre der du bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #676 Del Skrevet 23. februar 2009 Litt tøft hos deg også? Her er det også tøft, men det har ikke noe med babyen å gjøre, at hun er våken på natta takler jeg bra og er ikke spesielt sliten.. Men mannen fatter ikke at jeg trenger hjelp med husarbeid... Ikke fikk jeg noe etter fødselen, til morsdagen eller valentindagen heller, og ble nok veldig lei meg da.. Noe som resulterte i en krangel her om dagen.. Hvordan er det me vesla di, sover hun bra? Mi sover mye på ettermiddagen og kvelden og litt mindre på natta, men skal ikke klage. Spiser som en helt og hadde lagt på seg 150g fra mandag til fredag:) Hvordan ser det utslettet ut? Min har fått noen røde prikker her og der, går ut fra at det er hormonutslett.. Været her er bare dritt så vi har ikke fått trillet noe særlig enda, håper det er bedre der du bor. Uff, det hørtes trist ut! Han burde stramme seg opp han mannen din, altså. Det med gaver kan selvfølgelig diskuteres, men å ta sin del (og vel så det) av husarbeidet når kona nettop har født og kanskje har mer enn nok med liten baby, det burde være en selvfølge!!! Må innrømme at mannen er mye av grunnen til at ting ikke er så bra her også. Har unngått å nevne så mye her fordi ytterst få vet om at vi har slitt en stund. Men nå driter jeg nesten litt i hvem som vet/oppdager det (jeg er nok ganske gjenkjennelig her...), for er så utrolig sint på han idioten jeg er gift med! Tok han i en løgn i kveld, en helt ubetydelig en, men når det er løgn nr 100 og han har lovet at han ikke skal holde noe skjult for meg noen gang mer, da blir den ganske tøff å svelge. ÅÅÅÅåååååh, hvorfor må mannfolk være så utrolig store idioter??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 23. februar 2009 #677 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Så trist at han lyver for deg. Er på en måte bra det bare gjelder ubetydelige ting, men samtidig så vet man ikke alltid hva annet han plutselig kan lyve om da. Håper dere finner ut av det i alle fall og at han skjerper seg. Han må jo vite og ta godt vare på gode, søte Smilefjesen Endret 23. februar 2009 av Tussi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsSJ Skrevet 23. februar 2009 #678 Del Skrevet 23. februar 2009 Så utrolig trist at man skal slite med forholdet når det passer som dårligst Og løgner burde man virkelig være forskånet for, ikke bare rett etter fødsel,men ALLTID! Utrolig at det ikke er en selvfølge for alle Håper det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 24. februar 2009 #679 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg vil bare gi deg en stor til jeg. Sikkert lurt å lufte ut litt. Slitsomt å gå som en oppblåst ballong som er i ferd med å sprekke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 24. februar 2009 #680 Del Skrevet 24. februar 2009 Huff, å ikke få gave etter fødsel blir bare småtterier sammenlignet med å lyve.. Hadde en kjempeoppvask her en kveld og dagen etter vasket mannen golva, klær, oppvasken, støvsugde og gikk tur med hunden...Dårlig samvittighet nå ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå