smilefjes Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #481 Del Skrevet 12. januar 2009 11 dager igjen til termin... Da er det altså bare 11 dager igjen. Godjenta mi prater nesten ikke om annet og fyker rundt i husets skuffer og skap for å finne leker og klær som hun tror babyen trenger. Nå ligger det faktisk en liten haug midt på stuegulvet som hun samlet i dag tidlig med leker, noen hårspenner og et kjede som hun har samlet sammen til lillesøsteren sin. Jeg synes det er så søtt at jeg ikke har hjerte til å rydde det bort riktig enda... :rødme: Hun merker nok at redebyggingen har startet, for nå er det tørkestativ med bittesmå klær, dyner, sengetøy, lammeskinn etc etc i hele huset (føles det som...) Jeg prøver å forklare jenta mi at når lillesøster kommer, er hun nok ikke så opptatt av leker i starten, men den blivende storesøsteren hører ikke på det øret. Så når hun kommer hjem fra barnehagen i dag, tenkte jeg vi sammen skulle ta de mest babyvennlige lekene og kosedyrene fra hun selv var baby, vaske det sammen og putte det i en egen kurv til babyen. Hun synes sikkert det blir kjempestas å hjelpe til med. Så får det ikke hjelpe at vi ikke trenger alt med det samme... Formen min er sånn passe. Det kjennes ut som jeg har masse energi, men når jeg begynner å bevege meg, sier kroppen likevel stopp... Bekkenet kunne absolutt vært bedre, innimellom klarer jeg omtrent ikke å gå, men jeg håper bare det går over når jeg føder så jeg kan nyte barseltiden litt mer denne gangen... Kjenner endel murringer om dagen også og noe helt sykt med nedpress innimellom, så lurer nesten på om fødselen er igang noen ganger men det går (dessverre) fort over igjen. Tror jeg har endel kynnere også, men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri helt har skjønt hva det egentlig er. Men jeg kjenner noen slags "sammentrekninger" innimellom hvor magen blir helt hard, tror det kanskje er kynnere? (Snakk om uerfaren 2. gangs, da... men jeg hadde ikke kynnere sist, og denne gangen er det så mange vondter og symptomer at det er vanskelig å skjønne hva som er det ene eller det andre... ) Nå skal jeg henge opp en vask med mer sengetøy og klær i str 50 og 56 (er dere klar over hvor små de er, eller??? ) og når det er tørt og brettet og puttet i skuffen sin, tror jeg faktisk at jeg er klar for baby!!! Veel...bagen er ikke pakket, og sengen eller vuggen er ikke redd opp, men det er også alt, tror jeg... Håper alle har en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 12. januar 2009 #482 Del Skrevet 12. januar 2009 :rødme: Så utrolig herlig lille jenta di er. Så snill og søt som finner fram leker til lillesøster. Hun blir nok en god storesøster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 12. januar 2009 #483 Del Skrevet 12. januar 2009 :rødme: Ååååå, så herlig !!! *smelt* Nå ble jeg helt varm i hjertet Nå er det ikke lenge til du har din ... Åh, kan se for meg storesøsteren når hun får se en såååååå bitteliten baby !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. januar 2009 #484 Del Skrevet 12. januar 2009 Blir spennende å se hvordan hun reagerer på å få en lillesøster da! Hvor gammel er hun igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 13. januar 2009 #485 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Nå nærmer du deg virkelig. Det er nok kynnere du har ja. Jeg kjenner mine veldig godt denne gangen, ikke så mye pga av at magen blir hard, for det er ikke vondt, men jeg får høy puls og et rart press oppover i halsen og hodet- helt merkelig.. Jeg har også grusomt med nedpress og i natt trodde jeg virkelig at noe var på gang.. I går kveld hadde jeg masse nedpress og skikkelige stikninger der oppe, der jeg innbiller meg livmormunner er, i natt fikk jeg mensmurringer noen ganger, men jeg sovna og det gikk over.. grrr Er så innmari klar for å få ut babyen og med det forhåpentligvis bli kvitt plagene altså!! Har ikke vært veldig plaget med bekkenet, men i går og natt har jeg kjent det skikkelig på symfysebenet.. Her er også alt klart, bortsett fra å legge på sengetøy og pakke fødebagen- jeg er så treig.. Endret 13. januar 2009 av Mamma1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #486 Del Skrevet 13. januar 2009 :rødme: Så utrolig herlig lille jenta di er. Så snill og søt som finner fram leker til lillesøster. Hun blir nok en god storesøster. :rødme: Ååååå, så herlig !!! *smelt* Nå ble jeg helt varm i hjertet Nå er det ikke lenge til du har din ... Åh, kan se for meg storesøsteren når hun får se en såååååå bitteliten baby !!! Ja er det ikke skjønt, eller! :rødme: Tror hun blir en kjempeflink storesøster. Det eneste jeg bekymrer meg om er om hun blir fryktelig skuffet når hun skjønner hvor liten og "ubrukelig" den babyen egentlig kommer til å være i starten. Selv om vi har forberedt henne på det. Men tror det blir masse kos og moro med de to jentene! Blir spennende å se hvordan hun reagerer på å få en lillesøster da! Hvor gammel er hun igjen? Ja, blir spennende, hun er nesten 3 og et halvt, så det går i allefall å forklare ting for henne og forberede henne, noe jeg tror kanskje er den største utfordringen med 2 veldig tette. Men samtidig mister vi jo litt av gleden de kunne hatt av hverandre fra helt tidlig. De må nok bli ganske gamle før de kan leke eller "henge" sammen... Nå nærmer du deg virkelig. Det er nok kynnere du har ja. Jeg kjenner mine veldig godt denne gangen, ikke så mye pga av at magen blir hard, for det er ikke vondt, men jeg får høy puls og et rart press oppover i halsen og hodet- helt merkelig.. Jeg har også grusomt med nedpress og i natt trodde jeg virkelig at noe var på gang.. I går kveld hadde jeg masse nedpress og skikkelige stikninger der oppe, der jeg innbiller meg livmormunner er, i natt fikk jeg mensmurringer noen ganger, men jeg sovna og det gikk over.. grrr Er så innmari klar for å få ut babyen og med det forhåpentligvis bli kvitt plagene altså!! Har ikke vært veldig plaget med bekkenet, men i går og natt har jeg kjent det skikkelig på symfysebenet.. Her er også alt klart, bortsett fra å legge på sengetøy og pakke fødebagen- jeg er så treig.. Høres ut som vi hadde en lik natt. Tror jeg omtrent ikke sov (har tatt det igjen i ettermiddag, da ). Masse mensmurringer, nedpress og mange merkelige vondter... Et par ganger var jeg omtrent sikker på at fødselen var igang. Men nei da. Må nok smøre meg med tålmodighet i allefall i en ukes tid til, hvis ikke to eller tre Nå er det altså 10 dager igjen til termin og jeg har møtt sjefen i dag for å overlevere endel informasjon og ting som kan være kjekt for de som overtar mine oppgaver på jobb. Han hadde laaang juleferie, derfor fikk jeg ikke gjort det før permisjonen startet, men det var forsåvidt like greit, siden jeg egentlig ikke følte meg helt "ferdig jobbet" tidligere uansett. Fra nå skal jeg vie min tid til å vente på den lille. Tenker masse på navn om dagen, men kommer ikke nærmere noe perfekt. Jentenavn er såååå vanskelig!!! Jenta mi vil gjerne at babyen skal ha samme navn som henne... men det blir nok ikke det. Nå må jeg finne sengen og håpe på at denne natten blir litt bedre enn den forrige... Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 14. januar 2009 #487 Del Skrevet 14. januar 2009 Må legge igjen et lite spor her, koselig å følge med! Kjempe hyggelig å treffe deg i dag! Hilsen fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 14. januar 2009 #488 Del Skrevet 14. januar 2009 *fanger deg opp på mine innlegg* Hei, hyggelig å møtes i dag! Nå når jeg har permisjon skal jeg nok klare å følge litt bedre med i dagbøkene også - sitter jo med PCen hele dagen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 14. januar 2009 #489 Del Skrevet 14. januar 2009 Takk for i dag! Det var kjempekoselig! Jeg er også ute på "fange opp på mine innlegg"-runde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 14. januar 2009 #490 Del Skrevet 14. januar 2009 Tror jeg har endel kynnere også, men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri helt har skjønt hva det egentlig er. Men jeg kjenner noen slags "sammentrekninger" innimellom hvor magen blir helt hard, tror det kanskje er kynnere? Antakeligvis. Mine kynnere er ihvertfall slik at magen bare plutselig "er" knallhard, og det føles som om alt blodet i kroppen suges ned i livmoren. Husker at de første riene lignet veldig på kynnere, men at de hadde en definert begynnelse og slutt, samt den klassiske "omvendt U-formen". Kynnerene har liksom ingen tydelig begynnelse og slutt, de bare "er der" helt plutselig, og har en helt flat form. ...hvis det var forståelig da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 14. januar 2009 #491 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg synes også det høres ut som kynnere du har! Takk for hyggelig treff i dag! Vi satser på at du ikke er med om to uker! (Eller evt at du er kjempesprek rett etter fødsel og er med med en bitteliten prinsesse!) Dere fikk smitta meg med redebyggingsinspirasjon også, så jeg er også i gang med å finne fram bittesmå klær. Ja, de er SERIØST små. Skal jeg få et sånt bittelite menneske i hus? Det blir stas å hilse på mageboerne våre! :rødme: Jeg er klar til å være barnevognmafia igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 14. januar 2009 #492 Del Skrevet 14. januar 2009 Da ble du den siste på runden gitt, nå har jeg vært innom alle vi møtte i dag. Det var jo så koselig å se deg og de andre, ikke skummelt i det hele tatt. Skjønner du er sliten etter både treff og Disney, begynner å føle meg ferdig med dagen jeg og nå. Tror rett og slett jeg må logge av og satse på ny giv i morgen Takk for i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #493 Del Skrevet 14. januar 2009 9 dager igjen til termin... Såvidt jeg orker å skrive noe her selv...dette har vært en laaang dag med både treff og prinsesseshow. Men nå er jeg trøtt, og veldig fornøyd og lykkelig. Skal sovne nå med prinsessemusikk ringende i ørene og lillesøster sprellende i magen... Får oppdatere mer i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #494 Del Skrevet 15. januar 2009 8 dager igjen til termin nå... Har egentlig en litt dårlig dag. Vondt i kroppen, og siden det er første dag på lenge med lite, eller egentlig ikke noe, program, har jeg hatt god tid til å tenke. Har vel såvidt nevnt her før at høsten har vært tøff pga endel ting som har skjedd, og ting er fortsatt ikke bra. Burde selvfølgelig ikke tenke på triste ting, men fokusere på den gleden det selvfølgelig er å endelig få en liten søster til jenta mi. Men i dag har jeg ikke klart det... I tillegg får jeg dårlig samvittighet når jeg har fri hele dagen uten noen planer men likevel ikke får gjort en dritt... Har lagt sammen noe klær, det er alt. Og så alt jeg tenkte jeg skulle gjøre... Nå er det jo snart hentetid i barnehage. Er alene med jenta mi i ettermiddag, så det jeg ikke får gjort før jeg henter henne, blir nok ikke gjort i dag. For etter at hun er lagt, orker jeg i hvertfall ikke noe Uff, dette får være nok utblåsning for i dag... Hadde jo en flott dag i går. Treffet med jan/feb-damene var så absolutt vellykket, og jeg gleder meg egentlig allerede å treffe dem alle igjen. Og kvelden ble tilbragt i spektrum med prinsesseshow med jenta mi og ei lita venninne av henne. Det var kjempestas!!! Bortsett fra at det nok ble litt sent for vår lille håpefulle, så på slutten når det var askepott, som egentlig kanskje er hennes favorittprinsesse, orket hun nesten ikke å se på engang. Lå på fanget mitt og gløttet litt ned på isen innimellom. Men alt i alt en kjempeopplevelse for både store og små. Særlig for oss foreldrene å se hvordan jentene våre koste seg sammen i hver sin prinsessekjole og tiara og med hver sin godtepose og stjerner i øynene :rødme: Ellers kjenner jeg at kroppen forbereder seg til fødsel. Masse murringer og legen jeg var hos på tirsdag kunne også bekrefte at babyen ligger med hodet godt nede i bekkenet. Innimellom kjenner jeg så mye murringer og sammentrekninger at jeg tror kanskje noe kan være i gang, men hittil har det nok bare vært forberedelser. Jeg blir nok bare lurt av at sistgang kjente jeg egentlig ikke noe før dagen før fødselen kom ordentlig igang, da jeg gikk med menssmerter/sammentrekninger hele dagen uten egentlig å skjønne at det var fødselen som så smått var igang... Men smører meg med tålmodighet... ...og håper jeg ikke trenger å vente så altfor mange dagene før jeg møter min 2. lille prinsesse :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. januar 2009 #495 Del Skrevet 15. januar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 15. januar 2009 #496 Del Skrevet 15. januar 2009 Så trist at ting ikke har bedret seg så veldig. Håper dere finner ut av det snart, du vvil jo uansett få mer enn nok og tenke på når lillesøster kommer. Og en dårlig dag hvor man ikke får gjort noe, det har alle i blant. Så ikke tenk på det, og kos deg med lille prinsessa di i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 15. januar 2009 #497 Del Skrevet 15. januar 2009 Du skal ikke ha dårlig samvittighet av å slappe av, du trengte det helt sikkert. Det er utrolig godt å hvile ut etter en dag som du hadde i går! Var på disney on ice da jeg var lita, og kan tenke meg det var stort for den lille jenta di! Håper kvelden din blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 15. januar 2009 #498 Del Skrevet 15. januar 2009 Enig med iingvild, er det noe du bør benytte anledningen til nå, så er det å få slappet av og hvilt deg så mye du klarer. Men jeg skjønner det godt også - jeg sitter med mange av de samme tankene . Ser at klokka snart er kvart på fire, og jeg BURDE ha hentet prinsessen i barnehagen siden jeg likevel bare er her hjemme... Samtidig prøver jeg å si de samme tingene til meg selv - at det er nå eller aldri jeg har anledning til å hvile skikkelig! Jeg har heller ikke gjort noe fornuftig i dag... Badene er møkkete, gangen er møkkete... stuegulvet er møkkete... burde burde burde.... Det er spesielt viktig at du hviler deg når du kjenner at det nærmer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 15. januar 2009 #499 Del Skrevet 15. januar 2009 Nå har vel både iingvild og lille katt sagt det samme allerede men... I tillegg får jeg dårlig samvittighet når jeg har fri hele dagen uten noen planer men likevel ikke får gjort en dritt... Har lagt sammen noe klær, det er alt. Og så alt jeg tenkte jeg skulle gjøre... Dette høres veldig kjent ut! Men den viktigste jobben vi gjør om dagen er jo å passe på oss selv og mageboerne og samle krefter til fødselen. Håper dagen blir litt bedre etterhvert, at du får en fin ettermiddag med 1. prinsesse og at du snart får hilse på 2. prinsesse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #500 Del Skrevet 15. januar 2009 Takk, dere er skjønne, da! Ble faktisk en helt ok ettermiddag og kveld. Fikk både gjort litt og så kom mannen hjem likevel, så han lagde middag og tok de tyngste takene med vesla. Det betyr riktignok at han blir borte i morgen kveld i stedet, men det var i allefall ok med litt hjelp og støtte på en dag som ellers kunne blitt en ordentlig drittdag... Nå tror jeg at jeg skal være flink pike og prøve å legge meg litt tidlig. Og håpe at denne natten blir super og uten altfor mange doturer. Lillesøster kan også få holde seg inne en dag eller to til, synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå