Gå til innhold

smilefjes jakter på lykken...

smilefjes

Anbefalte innlegg

Nok en dag foran pcen... :hallo:

Mannen er heldigvis kommet hjem igjen, så i dag håper jeg det er han som tar seg av henting i barnehage og ikke minst middag... Rart hvordan sånne enkle gjøremål plutselig kan føles helt uoverkommerlig bare på grunn av noen kg ekstra og litt bekkenløsning... :sukk:

Men jobbing blir det. Hadde en ganske amputert jobbdag i går fordi jeg var til akupunktur midt på dagen. Er et stykke unna der jeg bor, så tar tid å komme seg til og fra i tillegg til at jeg ligger nesten en time med nålene. Men deg var godt for kropp og sjel, så er utrolig glad for at jeg begynte med det. Bekkenet er vel ikke blitt noe særlig bedre, men det er i allefall ikke blitt noe verre og det tror jeg må være et godt tegn... :jepp:

I tillegg er det jo så utrolig godt og avslappende å ligge der, helt merkelig, jeg som ikke greier å finne en behagelig stilling i sengen hjemme, finner roen og greier å slappe av med en gang jeg har lagt meg på den harde benken på det litt upersonlige rommet med kroppen full av nåler :fnise:

I tillegg til jobbing blir det nok en ørliten handletur ut på meg. Har funnet ut at jeg skal kjøpe en slik luciakjole til veslemor til luciafeiringen i barnehagen. Hadde egentlig tenkt til å bruke noe vi hadde, men innså at den hvite kjolen jeg hadde tenkt på var blitt så liten de siste månedene at det bare vil se rart ut. Særlig når jeg er nødt til å putte på ulltøy under, endel av prosesjonen skal visst foregå utendørs... Brrr...

De hadde øvd på sangen i barnehagen i går og vesla sang for oss med den lille lyse stemmen sin, tydelig stolt! :rødme: Kom nesten en tåre frem i øyekroken min da, altså!!! Kanskje jeg er litt ekstra lettrørt nå når jeg er gravid, men syntes bare det var sååååå nydelig! :fnise: Uff, man blir jo helt tullete når man får barn... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra!!! :)

Har endelig kjøpt oss vogn! :hoppe: Med 20% på alle vogner på babyshop i dag fikk vi endelig fingeren ut og fikk kjøpt den vognen jeg har tenkt på lenge at jeg har hatt lyst på! Urban jungle. :) Gleder meg til å ha en vogn som er litt mer trillevennlig enn vognen vi hadde til forrige baby, og siden vi også har tatt vare på den, har vi en stor og solid bagvogn som antakelig kommer til å fungere mest som "sovevogn" på terrassen.

Vi var kanskje litt kjedelige på fargevalget, da. Endte opp med både sort sittedel og bag. Men ønsker meg vognpose og stellebag i en litt sprek farge, så er forfengeligheten min tilfredsstilt også :sjenert: Mannen var mest gira på sort, og greit at han er fornøyd med valget også ;) Og så er det jo kjekt med en nøytral farge siden vi sikkert kommer til å selge den om et par-tre år.

Ellers er det vel ikke så mye å si om denne helgen. Har fått unnagjort litt flere gaver, og de som står igjen nå, er de jeg vet hva jeg skal kjøpe til. Så alt i alt en helg vi har fått svidd av endel penger, men ellers hatt det stille og rolig med litt familieliv, pepperkakebaking, soving (lagt meg tidlig begge dager og det har vært såååå deilig!) og litt vasking av klær og rydding og sånt som bare må gjøres.

Nå når ting nærmer seg med stormskritt må jeg innrømme at jeg begynner å grue meg litt for fødselen, men forsøker å skyve det fra meg så godt jeg kan... Det blir jo ikke noe lettere fødsel av at jeg har gått og grudd meg i halvannen måned... :sjenert:

Vesla begynner å bli mer og mer utålmodig etter at lillesøster skal komme, og vil stadig kose med magen eller kjøpe leker til babyen. Søtt! :rødme:

Nå skal jeg unnagjøre litt jobbing før jeg finner sengen (forhåpentlig tidlig i dag også..). Om noen snubler innom her vil jeg bare si goood kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla begynner å bli mer og mer utålmodig etter at lillesøster skal komme, og vil stadig kose med magen eller kjøpe leker til babyen. Søtt! :rødme:

:rødme: Så utrolig herlig lita jente du har :)

Ellers høres det ut som dere har hatt en flott helg.

Bare en hel arbeidsuke igjen før jul nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Så utrolig herlig lita jente du har :)

Ellers høres det ut som dere har hatt en flott helg.

Bare en hel arbeidsuke igjen før jul nå :hoppe:

Ja, deilig at det snart er ferie, samtidig blir jeg nesten litt stresset ved tanken også. Jeg har endel jeg gjerne skulle gjort før jeg føler jeg kan ta permisjon med "god samvittighet" og kan overlate mine oppgaver til andre på en mest mulig ryddig og smertefri måte. Men jeg må kanskje bare justere lista litt og innse at høygravid med delvis sykmelding fordi kroppen ikke fungerer som den skal og nattesøvnen ikke har vært god de siste par månedene, ikke er tidspunktet for å begynne å stresse og jobbe seg ihjel... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne:

Du har jo snart termin!!!!

I mine øyne er du jo nettopp blitt gravid.... :sjenert:

Ha en super dag!!! :klem:

Hehe :fnise: Nå har jeg jo hatt en stooor kunstpause fra KG i sommer/høst, så ikke så lett å følge med på meg. :sjenert:

Men det har gått kjempefort for meg også!!!

(Og nå gleder jeg meg til det er din tur!!! :jepp: )

Takker og :klemmer: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoi, det går fort i svingene ja! Snart er du fødeklar! Det har jeg forsåvidt vært siden jeg rundet 30 uker, men det er greit å passere uke 36 da:) Vi får kose oss i julen så er vi snart i mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, det går fort i svingene ja! Snart er du fødeklar! Det har jeg forsåvidt vært siden jeg rundet 30 uker, men det er greit å passere uke 36 da:) Vi får kose oss i julen så er vi snart i mål:)

Ja, nå er det digg at det snart er jul!!! Jo mer julepynt jeg tar frem (eller kjøper, det er jo så mye fint på salg... :sjenert: ) jo bedre humør kommer jeg i! :) Og ikke minst å lage julegaver og bake sammen med veslemor som nå virkelig begynner å forstå hva dette dreier seg om... Og så har vi pakkekalender som vi åpner hver morgen, og hun er jo sååå takknemlig og glad for klinkekuler, hårspenner, klistremerker og perler. Tenk om hun hadde forblitt like lite kravstor når hun blir litt eldre... :fnise:

I dag blir en litt amputert dag, for skal til aku igjen midt på dagen. Så startet grytidlig :blink: (synes i hvertfall jeg...) kl 0600 i dag og har allerede fått jobbet en god del i tillegg til å få jenta i barnehagen. Stolt! :jepp: Er trøtt da, men det kommer nok heller av generelt dårlig nattesøvn...gleeeeder meg til å bli ferdig nå!!! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags aku er det du tar? Er det bekkenløsning?

Jepp, prøver å holde bekkenløsningen i sjakk. I tillegg litt mot stress og mas som har vært i livet mitt i høst. Har rett og slett trengt litt ekstra egenpleie, avslapning og velvære etter litt tøffe tak. :)

Og det hjelper! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe:

Oii, det er jo bare 5 uker igjen nå! Det er helt sprøtt, jeg skjønner ikke hvor tiden blir av! :omg:

I dag sendte jeg mannen avgårde med bilen siden han skulle hjem til en kompis etter jobb, og dermed har jeg unnskyldning nok for meg selv til å ta hjemmekontor i hele dag. Deilig, og ikke minst effektivt! :jepp: (Hvis jeg ikke blir hengende her for mye, da... :fnise: )

Da blir det nok kosedag for jentene i heimen i ettermiddag. Har kjøpt litt materialer til å lage noen smånisser og tenkte jeg skulle prøve å få vesla mi med på det. Vet ikke hvor tålmodig hun vil være til slikt altså, men verdt et forsøk. Hun elsker å pusle med småting som perler og slikt, så hun må jo få muligheten til å lage litt julegaver! :)

Og så har jeg enda ikke fått skrevet julekort... :sjenert: Tror det må bli en økt i kveld når jeg likevel er alene hjemme. Trenger ikke å få unna så mange heller, men det er noen jeg veldig gjerne vil få skrevet til i hvertfall, og så dukker det sikkert opp noen flere fra folk som jeg "føler" jeg bør skrive tilbake til... Det er jo veldig hyggelig å få, da, så en liten innsats i kveld skal jeg klare... :)

Ellers blir jeg nesten litt deppa av all den fine snøen som forsvinner. Nå har det vært fint og hvitt her i flere uker, og så når det virkelig nærmer seg jul, blir det bare grått og trist! :tristbla: Det er jo lov å håpe på mer snø før jul, men det spås visst ikke noen hvit jul så mange steder i landet. Kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en racer på å skrive julekort. Men de kommer aldri på postkontoret..

Tenkte også jeg skulle lage et lite "juleverksted" for barna, bake litt og lage litt julepynt. Med hjemmelaget kakao og prøvesmaking av kakene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 35 uker :hoppe:

Bare fem uker igjen :jepp:

Kjempetrist vær her også, nesten all snøen er borte :(

Ja, uffameg...men heldigvis et fint vær å hygge seg inne i, da. :)

Jeg er en racer på å skrive julekort. Men de kommer aldri på postkontoret..

Tenkte også jeg skulle lage et lite "juleverksted" for barna, bake litt og lage litt julepynt. Med hjemmelaget kakao og prøvesmaking av kakene:)

Jaaa, kakao, ja! Det var en god idé. Jenta mi elsker kakao. Det er så koselig å lage tradisjoner og hygge rundt julen når man har barn! :hoppe::hoppe::hoppe:

Dessverre kom vi oss litt for sent hjem fra barnehagen til at vi rakk noe særlig i dag. Vesla legger seg jo i 19-tiden. Ikke mye man rekker da, innimellom middagslaging og -spising og ev. barne-tv... :sukk:

Men i morgen skal vi kose oss. Da er pappaen hjemme også, så da kan han få lov til å ordne middag, så kan vi jentene pusle og kose oss... :)

Bor vi alle på samme sted? Her er også all snøen borte, og det regner og blåser...Ikke akkurat det jeg forbinder med jul..

Nei ikke mye julestemning her, nei. Men har forstått det sånn at det ikke er det de fleste steder i landet, jeg... (Jeg holder forøvrig til bare litt utenfor Oslo..)

5 uker :sjokkert: Skjønner ikke hvor tiden går..

Snart er du tobarnsmor :rødme:

Tobarnsmor...hmm..det høres igrunn veldig voksent ut... :fnise: men så er jeg jo 34, så jeg bør kanskje begynne å føle meg litt voksen??? :sjenert:

Håper tiden går kjempefort for deg også frem til august! Det er så utrolig moro at du skal bli mamma!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tobarnsmor...hmm..det høres igrunn veldig voksent ut... :fnise: men så er jeg jo 34, så jeg bør kanskje begynne å føle meg litt voksen??? :sjenert:

Pøøøøøøh!

Jeg er eldre enn deg og føler meg overhodet ikke voksen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøøøøøøh!

Jeg er eldre enn deg og føler meg overhodet ikke voksen!!!

Hihihi...nå fikk du meg til å glise godt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...